2026-08-16, 19:03
Medlem
Det finns ett skvallerkonto på Snapchat därr någon skrev in och efterfrågade skvaller om Alice. Idag hade Alice själv mejlat kontoinnehavaren att ”om nån vill veta skvaller om henne kan dom fråga henne själv, så kommer hon berätta allt” ok suuure.

Mejla gärna kontot: naraxofranco@gmail.com
Hon heter Nara på Snapchat och har en stor följarskara.

Och skriv sanningen om Alice, så inte bara Alice får utrymme att berätta sin sjuka, förvridna, del av storyn.
Citera
2026-08-16, 19:43
Medlem
Gaaah…vad jag brinner!!
Att filma en video där man i princip försöker ge följarna dåligt samvete för att man inte prenumererar eller accepterar en höjning på tio kronor??… Det är precis det de gör när de säger i en nonchalant ton: “Ni får väl gå ur om ni inte vill betala, men Alice måste faktiskt överleva.”

Och då undrar jag…när… nääääär blev det vårt ansvar?

Det är inte olagligt att be om pengar på sociala medier så länge man inte ljuger om sjukdom eller behov, i syfte att få ekonomisk vinning.
Så det är bäst att Alice spelar rätt kort här. För hennes egen skull.
När Heidi nu tydligt informerar att de måste ta mer betalt så att Alice kan överleva borde de visa följarna bevis på de sjukdomar och besvär hon behöver söka privat vård för. För just nu har hon, enligt sig själv , tandproblem, gikt, total sömnlöshet samt en fot svullen som en fotboll. Och just det. Snubblar, är yr och behöver rullator.
Men…. nånstans mår hon ju ändå bra nu ju. Yaii ju! Hennes egna ord:. “Är det nu det vänder?”
“Jag känner äntligen att energin är på väg tillbaka“

Det här beteendet är bara så jäkla sjukt och manipulativt.
Det är vilseledande när hon gång på gång kommer med nya sjukdomar, så man undrar “vad hände med förra besväret?” och samtidigt lever ett liv som inte alls matchar sjukdomsbilden.

Jag har själv sökt privat vård för många år sedan, och det var svindyrt. Jag jobbade bokstavligen ihjäl mig för att få ihop pengarna. Jag hade ett jobb på 50 procent eftersom jag inte klarade mer, och utöver det skaffade jag ett extra jobb på helger och två kvällar i veckan. De dagar jag jobbade kväll hade jag dessutom dagpass på mitt andra arbete. Men jag var tvungen att få in pengarna, så jag gjorde det ändå. Det var ju bara tillfälligt, påminde jag mig själv om varje gång jag ville ge upp.
Ibland måste man göra saker man egentligen inte klarar av, åtminstone försöka.
Alice klarar att arbeta några timmar i veckan. Det har hon visat upp tydligt på sina sociala medier. Man kan inte hålla på så intensivt som hon gör om dagarna om man är för sjuk för att arbeta helt. Punkt.

Hon struntar i sina följare. Hur kan hennes prenumeranter inte genomskåda detta och fatta?
Det handlar bara om pengarna, och sedan köper hon billig äckel godis och kallar det “tacksamhetsgåvor” som tack för pengarna.
Nejdu, Alice. Jag stöttar och skänker pengar till människor som faktiskt är i verkligt behov - inte till någon som pressar sina följare och kallar det överlevnad.
Citera
2026-08-16, 20:23
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Portapotty
Har inte sett detta, var det för prenumeranterna? Sånna dramaqueens jämt och dom kryddar sina snyfthistorier hejvilt. Sluta shoppa skit på Normal på daglig basis, gör storkok och spara som vanliga människor.
Japp, för prenumeranter. Det är helt sjukt att de försöker ge följarna dåligt samvete för att de inte vill betala mer för A:s matporr, men samtidigt, hur mycket kostar inte hennes plastnaglar som görs om varje månad? Hennes smink? Alla proteinbars hon stoppar i sig istället för riktig mat? Om hon verkligen ville lägga pengar på privat vård så hade hon sett över sina utgifter och inte bara inkomster. Men det är väl som någon här skrev nyligen - man undrar om hon ens har gått ut gymnasiet... Hon fattar kanske inte vad en budget är för något.
Citera
2026-08-16, 20:42
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Har ni som skrivit till företagen fått något svar än?

Bara fått autosvar från barebells att deras info@barebells-mail inte kollas igenom och istället hänvisar till att öppna en ticket på hemsidan. Var obligatoriskt att lämna ut namn/telnr utöver mejladress och välja avdelning. Man kunde klaga på produkt eller skicka samarbetsförfrågan/bli återförsäljare, så klickade i pressfrågor typ. Copy pasta in texten, skrev nåt generiskt namn och random siffror som telnr. Får väl se om det blir nåt mejlsvar framöver.
Citera
2026-08-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Gaaah…vad jag brinner!!
Att filma en video där man i princip försöker ge följarna dåligt samvete för att man inte prenumererar eller accepterar en höjning på tio kronor??… Det är precis det de gör när de säger i en nonchalant ton: “Ni får väl gå ur om ni inte vill betala, men Alice måste faktiskt överleva.”

Och då undrar jag…när… nääääär blev det vårt ansvar?

Det är inte olagligt att be om pengar på sociala medier så länge man inte ljuger om sjukdom eller behov, i syfte att få ekonomisk vinning.
Så det är bäst att Alice spelar rätt kort här. För hennes egen skull.
När Heidi nu tydligt informerar att de måste ta mer betalt så att Alice kan överleva borde de visa följarna bevis på de sjukdomar och besvär hon behöver söka privat vård för. För just nu har hon, enligt sig själv , tandproblem, gikt, total sömnlöshet samt en fot svullen som en fotboll. Och just det. Snubblar, är yr och behöver rullator.
Men…. nånstans mår hon ju ändå bra nu ju. Yaii ju! Hennes egna ord:. “Är det nu det vänder?”
“Jag känner äntligen att energin är på väg tillbaka“

Det här beteendet är bara så jäkla sjukt och manipulativt.
Det är vilseledande när hon gång på gång kommer med nya sjukdomar, så man undrar “vad hände med förra besväret?” och samtidigt lever ett liv som inte alls matchar sjukdomsbilden.

Jag har själv sökt privat vård för många år sedan, och det var svindyrt. Jag jobbade bokstavligen ihjäl mig för att få ihop pengarna. Jag hade ett jobb på 50 procent eftersom jag inte klarade mer, och utöver det skaffade jag ett extra jobb på helger och två kvällar i veckan. De dagar jag jobbade kväll hade jag dessutom dagpass på mitt andra arbete. Men jag var tvungen att få in pengarna, så jag gjorde det ändå. Det var ju bara tillfälligt, påminde jag mig själv om varje gång jag ville ge upp.
Ibland måste man göra saker man egentligen inte klarar av, åtminstone försöka.
Alice klarar att arbeta några timmar i veckan. Det har hon visat upp tydligt på sina sociala medier. Man kan inte hålla på så intensivt som hon gör om dagarna om man är för sjuk för att arbeta helt. Punkt.

Hon struntar i sina följare. Hur kan hennes prenumeranter inte genomskåda detta och fatta?
Det handlar bara om pengarna, och sedan köper hon billig äckel godis och kallar det “tacksamhetsgåvor” som tack för pengarna.
Nejdu, Alice. Jag stöttar och skänker pengar till människor som faktiskt är i verkligt behov - inte till någon som pressar sina följare och kallar det överlevnad.
Helt enig med dig! Om de skriver/säger att det är för att Alice ska överleva då innebär det att bhon har en diagnos som kommer ta död på henne utan vård! Då undrar jag vilken diagnos det är de syftar på?
Citera
2026-08-17, 10:51
Medlem
Nu har Nara lagt upp ett långt mejl om Alice och att hon är en bedragare… då ska vi se vad dagens storys kommer handla om 😬
Citera
2026-08-17, 10:57
Medlem
voimois avatar
Vart kan jag hitta LPT domen?
Citera
2026-08-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voimoi
Vart kan jag hitta LPT domen?

https://nippydrop.com/v/KgTRcDhG
Citera
2026-08-17, 11:05
Medlem
Idag försöker Alice skapa stort drama om att sjukvården missat att hon har en fraktur. Men i själva verket handlar det om att det inte går att utesluta att hon eventuellt har en liten fraktur på en tå, så liten att den inte ens går att se på en MR. Brutna tår, även större frakturer, behandlas sällan utan läker av sig själv efter ett par veckors vila. Men Alice vill såklart få det att låta som att hon gått runt i flera veckor med en obehandlad fraktur, när sjukvården inte ens kan säga om det finns någon fraktur.

Men precis som vi skrivit här i tråden är det väldigt motsägelsefullt att Alice påstår sig ha svåra smärtor i fötterna, samtidigt som hon går raska promenader och shoppingrundor varje dag. Kanske hade Alice smärta i foten gått över om hon bara tagit det lugnt hemma några dagar...
Citera
2026-08-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Nu har Nara lagt upp ett långt mejl om Alice och att hon är en bedragare… då ska vi se vad dagens storys kommer handla om 😬

Alice mejl till Nara blev nog inte som hon ville 😂😂
Först fick hon nog en bra känsla när Nara kallade henne queen och hon tänkte att nu får hon synas mer, kanske få fler följare och att det lät kaxigt och häftigt hennes mejl.

Hon räknade nog inte med att Nara skulle dela mejl om Alice. Eller att någon ens skulle höra av sig.

Vad ska man säga. Det där slog fel. Är jag hemsk som faktiskt började skratta? Är jag en ond människa?
Citera
2026-08-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
Idag försöker Alice skapa stort drama om att sjukvården missat att hon har en fraktur. Men i själva verket handlar det om att det inte går att utesluta att hon eventuellt har en liten fraktur på en tå, så liten att den inte ens går att se på en MR. Brutna tår, även större frakturer, behandlas sällan utan läker av sig själv efter ett par veckors vila. Men Alice vill såklart få det att låta som att hon gått runt i flera veckor med en obehandlad fraktur, när sjukvården inte ens kan säga om det finns någon fraktur.

Men precis som vi skrivit här i tråden är det väldigt motsägelsefullt att Alice påstår sig ha svåra smärtor i fötterna, samtidigt som hon går raska promenader och shoppingrundor varje dag. Kanske hade Alice smärta i foten gått över om hon bara tagit det lugnt hemma några dagar...

Jag hade en spricka/fraktur i lilltån en gång. De gjorde ingenting mer än tejpade ihop med granntån. Fick hoppa på kryckor ett par veckor. Det är inte så mycket att göra ve vid en fraktur i en tå nej, skiten får bara läka ut. Stödja lagom mycket.
Citera
2026-08-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Dagens stories av intresse:

A på video (!) från ica. Är 100% säker på att det är en ny video! Har inte sett denna förr. Tycker helt ärligt hon ser ganska pigg ut? Rätt mager ja, som vanligt, men inte alls som i vintras när hon blev inlagd. Mycket smink, håret i knut. Kul att få se henne ändå, det var länge sedan.

De kör hem från affären och mamman pratar om att A ska höja prenumerationskostnaden med 10 kr då hon måste ha råd med privat vård nu. A snyftar i bakgrunden. Hon påstås ha en inkomst på 6000 kr i månaden. "Och 50% försvinner i skatt". "Ni som inte vill betala det får väl gå ur då men Alice måste faktiskt överleva!"... Dramatiskt.

Du får mig att vilja betala😩 Hade också velat se den videon, har ingen aning om hur hon ser ut nu. Senaste bilden är den från semestern där man ser henne från sidan med stora solglasögon, massa filter och peruk, säger ingenting om hennes utseende tycker jag. Önskar att ni delade med er, men förstår samtidigt att ni betalar så varför ska ni ge bort det till oss andra såklart.

Det hon lägger upp där, är det mest storys som försvinner efter 24 timmar eller sparas allt där? Kan man se när H och L var på semester i somras och man skulle få följa med u community tex eller det är inte kvar längre?

Så hon säger alltså att hon skattar? Och att 50% försvinner i skatt? Så mycket betalar man väl inte i skatt när man tjänar så lite som hon gör? Eller? Vill inte erkänna hur dåligt insatt jag är i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in