Citat:
Ursprungligen postat av
Badou
Ja det tror jag också, för hon verkar ha varit och handla; och köpt sån där sommarblomma de flesta matbutiker säljer just nu. Sen säger hon att hon inte har råd att betala 3.500 till privatläkare. Sjukt provocerande.
Jag har vid två tillfällen i livet levt på strax över existensminimum. Hade ingen mamma att bo hos och två små barn. Det var att prioritera! Lärde mig att hushålla och hålla oss mätta samt påklädda. Om A slutar köpa massa junk, slutar att vara på Normal, Dollarstore och handla på nätet, kommer hon att kunna spara ihop en massa pengar.
Vi levde på gröt, nudlar, ris och det som för veckan var billigast att köpa. Under de åren klarade jag mig på att jag letade konstant extrapriser i affärer nära där jag bodde. Då fanns inget "svinnsmart" att köpa, klarade oss ändå. Var det bra pris på nötfärs, så hade vi div rätter under en vecka som utgick ifrån nötfärs och vad skafferiet mer hade att erbjuda. Krossade tomater, buljong, linser, ris/nudlar och frysta grönsaker kommer man långt på! Omelett går att variera på väldigt många sätt och soppa går att göra jättegod med lite fantasi.