2026-08-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
5 augusti skrev hon det där om att hon äntligen börjar känna igen sig själv och få tillbaka energin bla bla bla och sen dess har hon inte sagt något om hur hon mår, smärta eller något för oss som inte betalar.

Idag
"03:46
Vissa frågar mig om jag inte är trött eftersom jag aldrig sover ordentligt och inte har sovit en hel natt på typ 10 år .. jag hade gjort vad som helst för några timmars sömn, vad som helst
mitt dygn är inte som ett vanligt dygn. Frukost för mig är typ 02 på natten, lunch är typ 08 på morgonen, middag är typ 12 på dagen osv osv. Alla livets rutiner hamnar fel vilket också påverkar hela mitt liv så till den grad att jag inte har något liv längre. Är för alltid trött och orkeslös för att göra saker, för mycket smärtor eller liknande. Blir så ledsen och det gör ont i hjärtat att jag gör allt i min makt för att få hjälp men ingen hjälper mig, alla bara kastar runt mig till olika läkare, avdelningar och provtagningar som aldrig följs upp."

Har såå många frågor och tankar!
1. "Aldrig sover ordentligt och en hel natt" - det är inte samma som att aldrig sova.
2. "Jag hade gjort vad som helst för några timmars sömn" - jaha, förstod det som att du fick sömn bara in en hel natt? Men okej.
3. "Frukost för mig är....." - varför då? Om du är vaken hela tiden kan du väl äta på normala tider? Säger du att du äter middag klockan 12? Vad gör du resten av dom 12 timmarna på dygnet? varför visar du aldrig din frukost klockan 02? Dom nätter jag är vaken runt 2-3 tiden har du varit offline i flera timmar. Vad gör du på natten?
4. "Är alltid för trött och orkeslös för att orka göra saker" - vad fan är saker för Alice?? Är inte handla, baka, laga mat, promenera, hämta ut paket, åka utomlands, åka på spa, köpa hämtmat saker?
5. "Gör allt i min makt för att få hjälp" - räkna inte med att andra, alltså sjukvården, ska vara dom enda som hjälper dig. HJÄLP DIG SJÄLV! Börja ät bra mat, ät renare, var inte ute och gå om du har jätteont i foten utan vila, börja gå till en psykolog, ta hjälp av en dietist och men framför allt ta hjälp för din ätstörning. Börja lev som att du vill bli frisk. Lite får man faktiskt göra själv också. Även om det vore skönt att bara luta sig tillbaka och låta sjukvården fixa allt.

Edit: just det. Blev så mycket så glömde bort mig. Nämnde 5 augusti för att säga att det där efter att domen kom upp och hon plötsligt blev frisk höll en vecka. Nu är vi nog tillbaka till det gamla vanliga. Vad söks det hjälp för näst tro? Mitt tips är sök hjälp för ätstörning, vilket vore det bästa, eller vända sig till psykiatrin. Eller en privat psykolog så slipper man väntetid och med tanke på hur mycket Alice och H shoppar, hur mycket onödigt som äts så kan dom nog skrapa ihop för ett möte i veckan.

Spot on!
Citera
2026-08-12, 12:02
Medlem
På misswox konto
"Har du ett företag och behöver hjälp med sociala medier/marknadsföring, hjälp med lagstiftning kring sociala medier eller grafisk hjälp, kontakta mig"

Ni som betalar, kan ni inte visa hur ett recept ser ut? Går de inte att ta skärmdump så kolla genom datorn och ta kort på skärmen kanske? tänker att det är där det grafiska kommer in, eller? Nyfiken! Aldrig sett något som ger mig känslan av att hon har koll på något grafiskt på inalicekitchen.

Lagstiftning kring sociala medier? Har hon koll på sånt?
Marknadsföring? Men 410 betalande personer visar kanske på att hon är bra på det så ska såklart inte säga för mycket. Inget jag har koll på själv så vad vet jag.

Varför skriver hon detta på sitt petit-konto? Där når hon ju inte ut till många. Fast finns kanske stor chans att få något uppdrag hos någon snuskgubbe😂
Citera
2026-08-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El124
Svar på nummer 3 angående håret. Jag såg henne i affären idag och enda anledningen till att jag tänkte på håret var för att hon själv nämner det så ofta. Hon hade de uppsatt i en låg tofs och visst att det kanske var lite tunt, men absolut inte såpass att jag tror folk går runt och lägger märke till det. Det såg ut som ett vanligt, något tunnare, hår.

Förövrigt köptes det förutom grekisk yoghurt även en Nutrilett måltidsersättning också 😉

Jag trodde inte hon gick ut utan sin peruk, hon verkar ha så mycket komplex för det där håret som hon var så stolt över. Kul att se att det inte var så illa som hon får det att låta ☺️
Tror ju mycket tyvärr handlar om hennes BDD i grunden, att hon har en skev bild av sitt eget utseende.
Citera
2026-08-12, 14:24
Medlem
Citat:
På misswox konto
"Har du ett företag och behöver hjälp med sociala medier/marknadsföring, hjälp med lagstiftning kring sociala medier eller grafisk hjälp, kontakta mig"

Ni som betalar, kan ni inte visa hur ett recept ser ut? Går de inte att ta skärmdump så kolla genom datorn och ta kort på skärmen kanske? tänker att det är där det grafiska kommer in, eller? Nyfiken! Aldrig sett något som ger mig känslan av att hon har koll på något grafiskt på inalicekitchen.

Marknadsföring? Men 410 betalande personer visar kanske på att hon är bra på det så ska såklart inte säga för mycket. Inget jag har koll på själv så vad vet jag.

Varför skriver hon detta på sitt petit-konto? Där når hon ju inte ut till många. Fast finns kanske stor chans att få något uppdrag hos någon snuskgubbe😂
Alice läser vad vi skriver här, hon har aldrig innan brytt sig om sånt innan. Hej hej Alice
Citera
2026-08-12, 15:46
Medlem
Skampis avatar
Citat:
På misswox konto

Oj vad absurt... Jag tror inte hon vill ha kunder som hon ska stötta med marknadsföring eller grafisk design, för det vet hon inte ett skit om. Däremot LÅTER det bra. Det passar in i hennes Madame Petite-persona som är "fit", frisk, partytjej, snygga snubbar står på rad för att få dejta och ge henne resor i present, och så är hon en "framgångsrik boss lady". Slår vad om att hon inte hade svarat om man skrev ett DM att man önskar anlita henne för att hjälpa till med sociala medier. Det är bara rena fantasier...
Citera
2026-08-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Hon vill gärna framstå som en som ”tar hand om” familjen. De klarar sig inte utan henne. De kan inte koka kaffe själva, ens sätta på tv:n, Leo följas på läkarbesök och ges mat osv osv.

Hon vill vara behövd och gör dem oförmögna till självständighet.

Det är också ett sjukdomstecken.
Att något har hänt mamman märks ju tydligt. Eller spelar hon så dum.

Ja så kan det också vara.

Är det för övrigt fler än jag som tycker att Alice låter sluddrig när hon pratar ibland?
Citera
2026-08-12, 16:46
Medlem
Citat:
På misswox konto

Recepten ser ut som vilka recept som helst. Typ halvkass-kamerabild, ingredienser i kursivstil och sen någon spräcklig bakgrund 🤷‍♀️
Citera
2026-08-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatever1986
Ja så kan det också vara.

Är det för övrigt fler än jag som tycker att Alice låter sluddrig när hon pratar ibland?

Nejmen. Klipp till imorgon då det kommer en story om att hon har problem med talet. Ge henne inga idéer 😅
Citera
2026-08-12, 18:56
Medlem
Jag försöker men det tekniska är inte med mig, å så himla frustrerande. Nåväl idag när jag var på Ica så har de pasta såsen " Arribbiata" på tetra förpackning, (lika liten som man kan köpa kikärtor i) den som Alice får att låta som hon själv kommit på receptet på . Det Alice ev gör är att hon pyntar i lite tomater för syns skull.

Jag tog ett kort på förpackningen enkom för att lägga upp här, fasiken att det inte gick 🤬
Citera
2026-08-12, 21:15
Medlem
För 6 timmar sen la hon ut att hon skulle äta protein proteinbar och glass som dessert efter lunchen. Det var alltså ungefär kl. 15. Nyss skrev hon ju att hon äter lunch kl. 08...

Jag har börjat lyssna på boken "Jag vill bara vara fin" som någon skrev om här i tråden. Har lyssnat på nästan hälften och många gånger kan man tro att det är Alice egna tankar som läses upp.. t.ex. hur författaren blir besatt av att laga mat till sin familj och blir galen om hon inte får göra det, bara för att ha koll så dom inte ska bli smalare än henne.
Citera
2026-08-12, 21:23
Medlem
"Protein är en väldigt stor del av min kost just nu.. ehehehe" Blir rädd för det obehagliga skrattet.
Citera
2026-08-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Jag försöker men det tekniska är inte med mig, å så himla frustrerande. Nåväl idag när jag var på Ica så har de pasta såsen " Arribbiata" på tetra förpackning, (lika liten som man kan köpa kikärtor i) den som Alice får att låta som hon själv kommit på receptet på . Det Alice ev gör är att hon pyntar i lite tomater för syns skull.

Jag tog ett kort på förpackningen enkom för att lägga upp här, fasiken att det inte gick 🤬

Det är en ganska känd pastarätt världen över, det tror jag nog till och med Alice vet 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in