2026-08-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Jag blir så jä-va trött på Alice och hennes mamma, de klagar ju på precis allt. Riktigt sjuka människor söker vård, men vården har inte resurser pga bla att människor såsom Alice och Heidi tar upp deras tid. Det är definitivt ngt fel på både Alice och Heidi, en paragraf 7 undersökning på båda. Jag undrar också hur Heidi kan ha ett arbete då hon måste ta ledigt titt som tätt för att skjutsa Alice då hon får för sig ngn ny " hitte på sjukdom ". Hela kollektivet utom Leo är en stor bluff, skulle önska att ngn som prenumererar lägger upp LPT på sidan så att de andra prenumeranterna ser.

Det finns så mkt om denna dysfunktioella familj, det är verkligen stört eller rättare sagt De är verkligen störda och med de avser jag Alice och Heidi.
Lilla mamsen har en forskaranställning på universitet, det är baserat på årsarbetstid, projekt, föreläsningar och skrivande. Ytterst sällan det är krav på att vara på plats på ett kontor eller liknande.
Ett vanligt 7-16 jobb hade hon omöjligt kunnat sköta.
Citera
2026-08-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Lilla mamsen har en forskaranställning på universitet, det är baserat på årsarbetstid, projekt, föreläsningar och skrivande. Ytterst sällan det är krav på att vara på plats på ett kontor eller liknande.

För mig är det obegripligt hur hon kan arbeta med vetenskap och forskning men fortfarande tro mer på Alice än välutbildade läkare med lång erfarenhet.
Citera
2026-08-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan

Nej Heidi är inte forskare. Hon jobbar med att samordna pedagogiskt stöd till studenter som behöver anpassningar pga t ex ADHD eller dyslexi.

Hon jobbar alltså på en stödfunktion på universitetet. Tror hon är gymnasielärare i grunden.

https://www.chalmers.se/personer/heidiw/
Citera
2026-08-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
För mig är det obegripligt hur hon kan arbeta med vetenskap och forskning men fortfarande tro mer på Alice än välutbildade läkare med lång erfarenhet.
Skomakarens barn går barfota, Webbdesignern har en trasig hemsida...
Citera
2026-08-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
Nej Heidi är inte forskare. Hon jobbar med att samordna pedagogiskt stöd till studenter som behöver anpassningar pga t ex ADHD eller dyslexi.

Hon jobbar alltså på en stödfunktion på universitetet. Tror hon är gymnasielärare i grunden.

https://www.chalmers.se/personer/heidiw/
Aj då, my bad.
Hade för mig att hon forskade i samband med att hon skrev böckerna.

Men vilken bra tjänst hon har nu då, med hur mycket flex som helst uppenbarligen. Jag sökert på direkten. Undrar om hon jobbar heltid?
Citera
2026-08-03, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Undra vad som skulle hända om nån laddade upp hennes LPT-dom i chatten för prenumeranter.

Är det ingen som har mål nr på domen från förvaltningsrätten eller kan ladda upp den här?
Citera
2026-08-03, 07:46
Medlem
Portapottys avatar
Är så lycklig över att äntligen ha hittat den här tråden! Har följt Alice länge och förfasats över hur diverse dårar hejar på henne i kommentarsfältet och ingen verkar kapabel att se verkligheten. Noll koll på hur sjukvårdssystemet fungerar, Alice vet alltid bäst och ska vårdas först och det ska anmälas hit och dit och hängas ut när hon inte får som hon vill i ”vårdträsket”. Hon kostar skattebetalarna multum och fuckar up vårdkön för folk som verkligen behöver vård. IVA-tiden och efterförloppet var för övrigt ren komedi att bevittna (önskar att man hade kunnat få ta del av hennes journal och utlåtanden hahaha), det är konstant så mycket motsägelser, ren bullshit och sjuka anklagelser. Som vårdpersonal kan jag inte tänka mig nån värre patient att få på halsen än Alice, arma människor.

Och hennes bekräftelsekåta alterego MissWox där hon kallar sig miss petite och lägger upp exakt samma ”thirst traps” over and over, med samma gamla snuskgubbar som svarar år ut och år in…
Citera
2026-08-03, 10:09
Medlem
Hörde ni hur Alice igår hade Crossiants i ugnen och skulle säga just Croissant. Hon trodde säkert att hon lät " fransk" när hon uttalade det. På samma sätt som hon hittar på recept, så hittar hon även egna sätt att uttala saker . Jag är ingen expert på hur saker skall uttalas men att låta som en kraxande korp när man säger Crossiants då blir det lite toooo much 😂
Senast redigerad av India73 2026-08-03 kl. 10:15. Anledning: Tänkte fel
Citera
2026-08-03, 11:22
Medlem
[quote=India73|95582750]
Hörde ni hur Alice igår hade Crossiants i ugnen och skulle säga just Croissant. Hon trodde säkert att hon lät " fransk" när hon uttalade det. På samma sätt som hon hittar på recept, så hittar hon även egna sätt att uttala saker . Jag är ingen expert på hur saker skall uttalas men att låta som en kraxande korp när man säger Crossiants då blir det lite toooo much 😂
[/QUOTE

Det är samma hur hon uttalar smoothie, hon säger smoti.
Nu va hon på promenad och dom är i nolhagaparken och visar ett hus , där skulle hon ha ett sommarcafe’. Hur ska hon kunna göra det, hon som är så ”sjuk” och inte kan jobba.
Citera
2026-08-03, 12:15
Medlem
I morse skrev A i instastories att hon inte kunnat publicera utlovade recept pga ”olycka med mig som gjorde att datorn inte längre funka som den skulle”.

Hon lyckas alltså inte ens få ut recepten som några stackare trots allt betalar för. Pinsamt och jag tror inte en sekund på hennes ursäkt.

I övrigt fortsatt gnäll över vädret från damerna. De verkar tro att normalt svenskt sommarväder är plus 27 och sol - allt annat är skandal enligt dem.

Har nog aldrig stött på två så gnälliga och neggiga människor förut. Det mesta är dåligt och kasst och andras fel. I podden blir det särskilt tydligt. Obs jag rekommenderar ingen att lyssna, det är snudd på självskadebeteende.
Citera
2026-08-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
I morse skrev A i instastories att hon inte kunnat publicera utlovade recept pga ”olycka med mig som gjorde att datorn inte längre funka som den skulle”.

Hon lyckas alltså inte ens få ut recepten som några stackare trots allt betalar för. Pinsamt och jag tror inte en sekund på hennes ursäkt.

I övrigt fortsatt gnäll över vädret från damerna. De verkar tro att normalt svenskt sommarväder är plus 27 och sol - allt annat är skandal enligt dem.

Har nog aldrig stött på två så gnälliga och neggiga människor förut. Det mesta är dåligt och kasst och andras fel. I podden blir det särskilt tydligt. Obs jag rekommenderar ingen att lyssna, det är snudd på självskadebeteende.

”Jag kan inte skriva vad som hände här”
/Alice 15 år på bilddagboken
Citera
2026-08-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Portapotty
Är så lycklig över att äntligen ha hittat den här tråden! Har följt Alice länge och förfasats över hur diverse dårar hejar på henne i kommentarsfältet och ingen verkar kapabel att se verkligheten. Noll koll på hur sjukvårdssystemet fungerar, Alice vet alltid bäst och ska vårdas först och det ska anmälas hit och dit och hängas ut när hon inte får som hon vill i ”vårdträsket”. Hon kostar skattebetalarna multum och fuckar up vårdkön för folk som verkligen behöver vård. IVA-tiden och efterförloppet var för övrigt ren komedi att bevittna (önskar att man hade kunnat få ta del av hennes journal och utlåtanden hahaha), det är konstant så mycket motsägelser, ren bullshit och sjuka anklagelser. Som vårdpersonal kan jag inte tänka mig nån värre patient att få på halsen än Alice, arma människor.

Och hennes bekräftelsekåta alterego MissWox där hon kallar sig miss petite och lägger upp exakt samma ”thirst traps” over and over, med samma gamla snuskgubbar som svarar år ut och år in…

Ja det är så tråkigt att hon fortfarande blir påhejad när hon är ren och skär bluff och extremt psykiskt sjuk. Tråkigt för alla som blir lurade men också tråkigt att hon blir peppad att spy mer galla på vården och alla vårdanställda. Det är en bransch som redan lider och är underfinansierad. Nån borde göra ett konto som gör exposar alla bevis på hennes galenskap 🥲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in