2026-08-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oktober2020
Längesedan jag kommenterade och vet faktiskt inte varför jag utsätter mig för det självplågeri som det är att följa dessa vårdshaverister och självutnämnda besserwissrar. Men det har onekligen ett visst underhållsvärde med den totala avsaknaden av självinsikt de uppvisar samtidigt som det analyserar allt och alla andra. Fascinerande! Men det känns som alla glömt roten och samtidigt förklaringen till hennes problem . Allt bottnar ju i en grav anorexi och de följdverkningar med livslånga komplikationer som kan uppstå. Varför tror hon att hon kan svälta ner sig till 27 kg och kroppen inte kommer få ngt följder av det? Börjar man i ung ålder når man oftast heller inte sin fulla potential avseende längd. Vad jag förstår är hon kortare än både Heide och sin syster. Sen kan hon ju absolut få både gikt och infektion men herregud . Anorexi är bland de svåraste psykiska sjukdomar man kan ha. Har sett Alice. För er som undrar. Hon ser ut som en anorektiker . Och Heidi är fullkomligt blind för det. If it walks like a duck…
Du har sett henne IRL? Nyss?
Citera
2026-08-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanosim
Hon behöver verkligen hjälp. En orosanmälan skulle väl inte ge något?
Om du tänker en orosanmälan till socialtjänsten så kan jag berätta att det inte kommer leda till något. Vad gäller orosanmälningar på vuxna personer så undersöker socialtjänsten ifall det kan finnas skäl för LVM-vård, dvs tvångsvård för alkohol- och/eller narkotikamissbruk. Vad jag vet missbruket inte Alice något av dessa.
Citera
2026-08-01, 20:55
Medlem
Nästa steg skulle kanske vara att exposa henne, eftersom hon driver sitt konto och säljer in sig själv som multisjuk utan sjukersättning och därmed tjänar pengar på prenumeranter. Jag tror ju inte prenumeranterna betalar för recept, för det kommer väl knappt några sådana?
Citera
2026-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Nästa steg skulle kanske vara att exposa henne, eftersom hon driver sitt konto och säljer in sig själv som multisjuk utan sjukersättning och därmed tjänar pengar på prenumeranter. Jag tror ju inte prenumeranterna betalar för recept, för det kommer väl knappt några sådana?

Undra vad som skulle hända om nån laddade upp hennes LPT-dom i chatten för prenumeranter.
Citera
2026-08-01, 23:10
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon har skrivit till Min Doktor för 6 timmar sedan, gett dem tillgång till hennes journaler, och är upprörd att de inte har kontaktat henne ännu. Eeh det tar väl fan minst 6 arbetsdagar att ta sig igenom hennes journal?

Och varför skulle de kunna hjälpa henne? De tar väl inte ens emot patienter för fysiska besök?

Ja, vad förväntar hon sig av min doktor egentligen? Såna tjänster kan vara guld värt om man i panik har slut på ett befintligt recept och man behöver nytt snabbt, alternativt enklare rådgivning eller bedömning på sånt man kan visa upp med videolänk. Allt mer avancerat är ju hopplöst och inget de vill ta i. Intressant om hon berättar mer om hur de också avfärdar och misstror henne.
Citera
2026-08-01, 23:13
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Undra vad som skulle hända om nån laddade upp hennes LPT-dom i chatten för prenumeranter.

Det vore att kasta in en brandbomb i en myrstack! Tills uppladdaren blir utslängd och blockad...
Citera
2026-08-01, 23:14
Medlem
En del av mig, den som är frustrerad över att allt med henne är så himla inkonsekvent, den sidan vill call her ut som bluff. Samtidigt som… hon gör det väl inte med flit, hon är ju sjuk… Att mamman inte ser hur sjuk hon är? Antar att det blivit att hon vant sig vid att A är så smal och är medberoende. Samt att hon alltid verkar gå i bylsiga kläder.

Det finns ingen chatt nu som är aktiv för prenumeranter. Den stängdes när någon började veva och ifrågasatta varför man aldrig fick några recept, ändå därför personen prenumererade. Det kom en skock till försvar för A 😆
Citera
2026-08-02, 07:57
Medlem
Så nu vill hon dölja sina journaler och göra ett experiment och se om hon blir behandlad på ett annat sätt om dom inte kan läsa..
Citera
2026-08-02, 08:16
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Så nu vill hon dölja sina journaler och göra ett experiment och se om hon blir behandlad på ett annat sätt om dom inte kan läsa..
Hahaha inom vården är det välkänt att folk som spärrar journaler är enorma knäppisar och alltid har något att dölja.
Det är dessutom dumt att göra då vården vid akut sjukdom måste låsa upp journalen med tvång vilket tar några extra minuter. Med tanke på hur sjuk A var i början av året är det en dum idé. Om hon hamnar på akuten pga hjärtstopp eller liknande (pga svält...) så är det bättre om de DIREKT kan se vad som hände på IVA, mediciner hon stått på, m.m.
Citera
2026-08-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Hon kan ändå tänka lite logiskt alltså.
Citera
2026-08-02, 09:46
Medlem
"Rekommenderar INGEN att kontakta @mindoktor
Betalade för 2 läkarbesök igår och fick inte ens återkoppling😑❤️‍🩹
Ni är så många som skrivit och varit med om samma❤️‍🩹🥺"

Varför testade hon Mindoktor ens? Ett tag pratade hon varje morgon om att idag ska hon till akuten, inte en natt till med denna smärtan, så fort mamma vaknar ska dom åka till akuten, nu ska hon få hjälp, detta går inte längre. Är hon portad från akuten?

Varför visar hon aldrig bild på sin fot som är lila och stor som en fotboll så man kan tro henne?
Citera
2026-08-02, 11:12
Medlem
Jag blir så jä-va trött på Alice och hennes mamma, de klagar ju på precis allt. Riktigt sjuka människor söker vård, men vården har inte resurser pga bla att människor såsom Alice och Heidi tar upp deras tid. Det är definitivt ngt fel på både Alice och Heidi, en paragraf 7 undersökning på båda. Jag undrar också hur Heidi kan ha ett arbete då hon måste ta ledigt titt som tätt för att skjutsa Alice då hon får för sig ngn ny " hitte på sjukdom ". Hela kollektivet utom Leo är en stor bluff, skulle önska att ngn som prenumererar lägger upp LPT på sidan så att de andra prenumeranterna ser.

Det finns så mkt om denna dysfunktioella familj, det är verkligen stört eller rättare sagt De är verkligen störda och med de avser jag Alice och Heidi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in