2026-07-29, 20:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja Dr Fauci känns som en lite lurig doktor. AI säger att han hade 7 miljoner dollar 2019 och under corona så växte hans saldo till 15 miljoner dollar 2023.

Så mycket växte inte min förmögenhet under pandemin 😂 Hade du bättre tur?
Mmm. Men så sålde du inte heller ett bokkontrakt för $5m dollar och rakade in lite utbetalningar från staten när du valde att pensionera dig.

"Varför är det ingen som vill prata om det här. Det här är MSM helt tysta om"

Och när man nämner detta så blir "vi vet vem" tyst som en liten mus.
Citera
2026-07-29, 21:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag har enbart hänvisat till peer reviewade artiklar i tidskrifter som Nature.
Visst visst....tänker du på någon specifik gång du gjort bort dig kapitalt? Till exempel som den där gången är du hänvisade till "tunga" forskare från Yale som påstod sig ha "konstaterat att Epstein-Barr-virus tycks ha återaktiverats hos vaccinerade" utan att ens mäta om det återaktiverats? Och detta TROTS att jag beskrev för dig i detaljerade ordalag hur man gör för att mäta och bekräfta återaktivering av EBV?

Haha, du är för go.

Kör på med asfalten och låt oss med en grundkunskap sköta om det här. Så skall du se att saken löser sig.

Är det ångvälten du kör, förresten? Eller är du den där killen som går efter med sopkvast och snyggar till kanterna?

Citat:
Men i februari 2025 fick vi denna preprint med bland andra forskaren Iwasaki från Yale, som undersökte post-vaccin-syndrom:
Immunological and Antigenic Signatures Associated with Chronic Illnesses after COVID-19 Vaccination

(...) SUMMARY
COVID-19 vaccines have prevented millions of COVID-19 deaths. Yet, a small fraction of the population reports a chronic debilitating condition after COVID-19 vaccination, often referred to as post- vaccination syndrome (PVS). To explore potential pathobiological features associated with PVS, we conducted a decentralized, cross-sectional study involving 42 PVS participants and 22 healthy controls enrolled in the Yale LISTEN study. (...) Serological evidence of recent Epstein-Barr virus (EBV) reactivation was observed more frequently in PVS participants. Further, individuals with PVS exhibited elevated levels of circulating spike protein compared to healthy controls. These findings reveal potential immune differences in individuals with PVS that merit further investigation to better understand this condition and inform future research into diagnostic and therapeutic approaches.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2025.02.18.25322379v2

Citat:
Ska vi citera preprinten då:
Serological evidence of recent Epstein-Barr virus (EBV) reactivation was observed more frequently in PVS participants. Further, individuals with PVS exhibited elevated levels of circulating spike protein compared to healthy controls. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2025.02.18.25322379v2
..
Då tar vi preprinten igen som vaxxarpatrasket inte klarat att läsa. "Seratological evidence" betyder inte självrapportering eller vad ni trodde:
Serological evidence of recent Epstein-Barr virus (EBV) reactivation was observed more frequently in PVS participants. Further, individuals with PVS exhibited elevated levels of circulating spike protein compared to healthy controls. These findings reveal potential immune differences in individuals with PVS that merit further investigation to better understand this condition and inform future research into diagnostic and therapeutic approaches. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2025.02.18.25322379v2.full.pdf

Citat:

Enligt preprinten från Yale kan vaccinet aktivera till exempel Epstein-Barr virus (https://yalealumnimagazine.org/articles/6032-when-the-vaccine-is-the-problem) vilket det ju även rapporterats att Covid-19 kan (https://www.washingtonpost.com/wellness/2025/05/16/long-covid-treatments-trial-immune-system/)

Det kan vara värt att igen citera preprinten. Där konstateras alltså att Epstein-Barr-virus tycks ha återaktiverats hos vaccinerade med PVS (Post-vaccination-syndrome), som dessutom hade en massa cirkulerande spikprotein:

COVID-19 vaccines have prevented millions of COVID-19 deaths. Yet, a small fraction of the population reports a chronic debilitating condition after COVID-19 vaccination, often referred to as post- vaccination syndrome (PVS). (...) Serological evidence of recent Epstein-Barr virus (EBV) reactivation was observed more frequently in PVS participants. Further, individuals with PVS exhibited elevated levels of circulating spike protein compared to healthy controls. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2025.02.18.25322379v2

Jag förutsätter att de "tunga" forskarna från Yale har fått sin "studie" publicerad någonstans? Jag menar, du som bara "enbart hänvisat till peer reviewade artiklar i tidskrifter som Nature." har väl koll på detta?

Vill du att jag berättar för dig igen hur man mäter och konstaterar återaktivering av EBV? Säg till så får du en lektion till, det hinner du medan asfalten värms upp.

Haha....vilken sopa.
Senast redigerad av korrektamund0 2026-07-29 kl. 21:09.
Citera
2026-07-29, 21:12
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Mmm. Men så sålde du inte heller ett bokkontrakt för $5m dollar och rakade in lite utbetalningar från staten när du valde att pensionera dig.

Haha sant. Om coronapandemin hade varit en film så hade Dr Fauci och Bill Gates varit dom perfekta storskurkarna 😎

Men verkligheten är kanske inte lika dramatisk.
Citera
Igår, 02:56
Medlem
Citat:
Ja Dr Fauci känns som en lite lurig doktor. AI säger att han hade 7 miljoner dollar 2019 och under corona så växte hans saldo till 15 miljoner dollar 2023.

Så mycket växte inte min förmögenhet under pandemin 😂 Hade du bättre tur?

Nix, de flesta blev nog fattigare. Ja, senatorn Josh Hawley kritiserade Fauci hårt nu, och sa bland annat detta:
"During the pandemic you got rich, didn't you? You got rich while people were dying, hundreds of thousands of Americans, over a million in the end, and you were getting rich. And not only were you doing that, you were using federal employees with taxpayer money to apply for and solicit cash prizes for you persoonally. Cash prizes, totalling over a million dollars. You did all of that during the pandemic, didn't you?"https://youtu.be/K3Y_y9NaAN4?t=76
Men Fauci vägrar svara.

Josh Hawley: https://en.wikipedia.org/wiki/Josh_Hawley

Citat:

Ett bokkontrakt som förstås byggde i hög grad på hans arbete med Covid-pandemin:
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/dr-anthony-fauci-memior-b2310448.html

Citat:
Visst visst....tänker du på någon specifik gång du gjort bort dig kapitalt? Till exempel som den där gången är du hänvisade till "tunga" forskare från Yale som påstod sig ha "konstaterat att Epstein-Barr-virus tycks ha återaktiverats hos vaccinerade" utan att ens mäta om det återaktiverats? Och detta TROTS att jag beskrev för dig i detaljerade ordalag hur man gör för att mäta och bekräfta återaktivering av EBV?

Den stora gåtan är varför du inte kontaktar Yale University School of Medicine och berättar hur de har fel istället för att skriva anonymt på Flashback om hur dina kunskaper överglänser professorers på Yale. De uppskattar säkert ett tips från dig, du kan ju säga att du inte vill ha offentlighet kring det och sedan kan vi se om de drar tillbaka sina påståenden. https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions
Citera
Igår, 03:08
Medlem
Citat:

Citat:
Haha sant. Om coronapandemin hade varit en film så hade Dr Fauci och Bill Gates varit dom perfekta storskurkarna 😎

Men verkligheten är kanske inte lika dramatisk.

Nu skriver svenska tidningar också om det, jag citerar Expressen. Jag utgår ifrån att Korrektamund0 står på demokraternas sida:
Donald Trump kommenterade utfrågningen medan den pågick och kallade Fauci för ”galen” på Truth Social.

”Jag sa från början att viruset kom från Wuhan-laboratoriet i Kina. Fauci höll inte alls med och försökte alltid skydda Kina”, skriver den amerikanska presidenten på Truth Social.

Fauci benådades av Joe Biden i januari 2025 för federala åtal. Benådningen gäller dock bara för handlingar mellan 2014 och 2025 och enligt New York Times riskerar han därför att åtalas nu. https://www.expressen.se/nyheter/varlden/dramatisk-utfragning-svarade-samma-sak-100-ganger-/

Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rj4q4W/anthony-fauci-i-senaten-sa-samma-rand-paul-100-ganger
Citera
Igår, 09:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nu skriver svenska tidningar också om det, jag citerar Expressen. Jag utgår ifrån att Korrektamund0 står på demokraternas sida:
I motsats till dig baserar jag mina åsikter på fakta och håller dem därefter för mig själv i mesta möjliga mån. Men för att göra ett undantag...

Sist jag kollade saken var ursprunget inte bekräftat, men ur rent vetenskapligt perspektiv finns det faktiskt INGENTING som pekar på att ursprunget skulle vara WIV. Däremot finns det en mängd tecken som tyder på att ursprunget var Huanan Seafood Market.

Lab-läckor har skett förut. Flera gånger. Och det kanske allra märkligaste i den här historien är att jämför man skeenden och infektionsmönster så finns det ingenting i fallet SARS-CoV-2 som liknar tidigare lab-läckor.

I kombination med vilken forskning som faktiskt pågick på WIV (jag gissar att din uppfattning är "uuuhhh...doooohh...uuuhhh...Gain of Function...det läste jag i en pre-print, de utvecklade farliga virus om vapen....öööhh....duuuhhh...uuuhhh"). I motsats till dig vet jag vilken forskning man sysslade med och i kombination med infektionsmönster och andra data är det min bedömning att det inte finns någon möjlighet att fastställa ett ursprung, men att det är extremt lite som pekar på WIV, och väldigt mycket som talar för HSM. Och den bedömningen delas av de flesta andra inom den vetenskapliga sfären.

Men det där får du kolla själv, jag har inte tid att sitta och utbilda dig, och jag har inte för avsikt att försöka övertyga dig eller någon annan om en åsikt. Jag är dock övertygad om att vi inom kort kommer få ta del av gruppen "antivaxxar-patrask" när de skall övertyga alla om att det var Fauci som var skurken som orsakade att farlig GoF som slank ut från WIV och att man sedan försökte dölja det.

Återstår bara att se hur dessa skall dra in teorier om NWO, Bill Gates som finansiär och 5G-nätets sammankoppling med Bluetooth som möjliggör för en hemlig regering i Gstaad att abortera graviditeter per fjärrstyrning för att minska världens befolkning.

Allt nedklottrat på en pre-print som du länkar till och anklagar andra för att inte vilja prata om.

Kör på!
Citera
Igår, 09:41
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Nix, de flesta blev nog fattigare. Ja, senatorn Josh Hawley kritiserade Fauci hårt nu, och sa bland annat detta:
"During the pandemic you got rich, didn't you? You got rich while people were dying, hundreds of thousands of Americans, over a million in the end, and you were getting rich. And not only were you doing that, you were using federal employees with taxpayer money to apply for and solicit cash prizes for you persoonally. Cash prizes, totalling over a million dollars. You did all of that during the pandemic, didn't you?"https://youtu.be/K3Y_y9NaAN4?t=76
Men Fauci vägrar svara.

Josh Hawley: https://en.wikipedia.org/wiki/Josh_Hawley

Ett bokkontrakt som förstås byggde i hög grad på hans arbete med Covid-pandemin:
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/dr-anthony-fauci-memior-b2310448.html

Den stora gåtan är varför du inte kontaktar Yale University School of Medicine och berättar hur de har fel istället för att skriva anonymt på Flashback om hur dina kunskaper överglänser professorers på Yale. De uppskattar säkert ett tips från dig, du kan ju säga att du inte vill ha offentlighet kring det och sedan kan vi se om de drar tillbaka sina påståenden. https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions

Fauci verkar köra gangstertaktiken inga kommentarer i förhöret. Så nåt hyss har han säkert gjort.
Citera
Igår, 13:06
Medlem
nintendoKalles avatar
Tänkte direkt på denna tråden när jag läste om utfrågningen mot Fauci som pågår just nu.
Var tvungen att gå in och kolla om imbicillien och korrektamongot fortfarande härjar här och nog fan gör dom det!
Helt otroligt
Citera
Igår, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Tänkte direkt på denna tråden när jag läste om utfrågningen mot Fauci som pågår just nu.
Var tvungen att gå in och kolla om imbicillien och korrektamongot fortfarande härjar här och nog fan gör dom det!
Helt otroligt

Gjorde det samma igår.😱
Citera
Igår, 14:13
Medlem
Citat:
I motsats till dig baserar jag mina åsikter på fakta och håller dem därefter för mig själv i mesta möjliga mån. Men för att göra ett undantag...

Sist jag kollade saken var ursprunget inte bekräftat, men ur rent vetenskapligt perspektiv finns det faktiskt INGENTING som pekar på att ursprunget skulle vara WIV. Däremot finns det en mängd tecken som tyder på att ursprunget var Huanan Seafood Market.

Lab-läckor har skett förut. Flera gånger. Och det kanske allra märkligaste i den här historien är att jämför man skeenden och infektionsmönster så finns det ingenting i fallet SARS-CoV-2 som liknar tidigare lab-läckor.

I kombination med vilken forskning som faktiskt pågick på WIV (jag gissar att din uppfattning är "uuuhhh...doooohh...uuuhhh...Gain of Function...det läste jag i en pre-print, de utvecklade farliga virus om vapen....öööhh....duuuhhh...uuuhhh"). I motsats till dig vet jag vilken forskning man sysslade med och i kombination med infektionsmönster och andra data är det min bedömning att det inte finns någon möjlighet att fastställa ett ursprung, men att det är extremt lite som pekar på WIV, och väldigt mycket som talar för HSM. Och den bedömningen delas av de flesta andra inom den vetenskapliga sfären.

Men det där får du kolla själv, jag har inte tid att sitta och utbilda dig, och jag har inte för avsikt att försöka övertyga dig eller någon annan om en åsikt. Jag är dock övertygad om att vi inom kort kommer få ta del av gruppen "antivaxxar-patrask" när de skall övertyga alla om att det var Fauci som var skurken som orsakade att farlig GoF som slank ut från WIV och att man sedan försökte dölja det.

Återstår bara att se hur dessa skall dra in teorier om NWO, Bill Gates som finansiär och 5G-nätets sammankoppling med Bluetooth som möjliggör för en hemlig regering i Gstaad att abortera graviditeter per fjärrstyrning för att minska världens befolkning.

Allt nedklottrat på en pre-print som du länkar till och anklagar andra för att inte vilja prata om.

Kör på!

Att labbläckor har skett för var det jag som påpekade och gav historia för i den här tråden. Jag utgår inte från att det var vare sig det ena eller andra.

Jag är mer fascinerad över tidsförloppet. Inte det att det är svårt att ha ansvar i en pandemi, för det är det säkert. Jag är fascinerad över bristen på transparens. Få se, först hette det att viruset inte skulle komma till Sverige, sen hette det att det bara skulle bli en våg, sen ingen mer än två, 3, 4...

Sedan har allt förstås sämre sidor men likväl är det intressant psykologiskt att man först hade VAERS men när VAERS kom att innehålla för mycket vittnesmål om biverkningar så förkastades VAERS som okontrollerade muntliga och enskilda fall. Så nyss hade man VAERS och sen gillades inte VAERS längre.

Därefter ändrades medellivslängden och vips försvann överdödligheten.

Sedan hette det att de som var skeptiska, det spelade ingen roll om de bara ville vittna om egna upplevelser, var foliehattar och idioter utan utbildning, d v s den inriktning som du har använt hela tiden och även gör nu när du börjar veva om 5G och annat trams som jag aldrig har tagit upp.

Men när det då kom verkliga läkare och forskare med kritik i Washington Post och andra platser så skiftade plötsligt kritiken och då skedde 2 saker: antingen förbigicks dessa forskare och läkare med tystnad eller så cancelerades de.

Så nyss skulle man lyssna på VAERS sen skulle man inte lyssna på VAERS. Sen skulle man inte lyssna på vanliga personer utan istället på läkare och forskare. Sen skulle man inte lyssna på forskare heller.

Plötsligt var även de tunga universiteten inte längre trovärdiga längre. En forskare från Harvard eller varför inte några forskare från det tidigare anrika universitetet i Lund kunde nu avpolletteras utan diskussion.

Och det är detta "utan diskussion" jag vänder mig emot. Påminner om flera processer i början av 1900-talet som inte blev så bra.

Så att du vill cancellera forskare från till exempel Yale är helt följdriktigt.

På Folkhälsomyndigheten i Sverige löste man istället problemet genom att ta bort alla forskare från ledningen av FHM när dessa forskare kritiserade FHM.

Forbes: ALMOST UNWATCHABLE: Hawley Publicly Reams Fauci For COVID-19 Actions Pandemic, Refusal To Answer Him https://www.youtube.com/watch?v=qANchcyF45w

The Economic Times: 'Now I know why you needed a pardon!': Johnson unloads on Fauci over ivermectin and COVID response https://www.youtube.com/watch?v=sGmIQsdItaQ

Nu skriver alla svenska medier om detta, men det bästa är nog om de är tysta eftersom de varit med om att hänga ut kritiker tidigare, och cancellera all kritik och misstänkliggöra, tillsammans med plattformar som Facebook.
Citera
Igår, 14:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Att labbläckor har skett för var det jag som påpekade och gav historia för i den här tråden. Jag utgår inte från att det var vare sig det ena eller andra.

Jag är mer fascinerad över tidsförloppet. Inte det att det är svårt att ha ansvar i en pandemi, för det är det säkert. Jag är fascinerad över bristen på transparens. Få se, först hette det att viruset inte skulle komma till Sverige, sen hette det att det bara skulle bli en våg, sen ingen mer än två, 3, 4...

Sedan har allt förstås sämre sidor men likväl är det intressant psykologiskt att man först hade VAERS men när VAERS kom att innehålla för mycket vittnesmål om biverkningar så förkastades VAERS som okontrollerade muntliga och enskilda fall. Så nyss hade man VAERS och sen gillades inte VAERS längre.
Du kom till tredje stycket så spårade du ur i okunskapens vilsenhet.
NEJ, VAERS innehåller inga vittnesmål om några biverkningar.

Citat:
Sedan hette det att de som var skeptiska, det spelade ingen roll om de bara ville vittna om egna upplevelser, var foliehattar och idioter utan utbildning, d v s den inriktning som du har använt hela tiden och även gör nu när du börjar veva om 5G och annat trams som jag aldrig har tagit upp.
5G, turbocancer, tentakelmonster etc. etc. same same.

Citat:
Men när det då kom verkliga läkare och forskare med kritik i Washington Post och andra platser så skiftade plötsligt kritiken och då skedde 2 saker: antingen förbigicks dessa forskare och läkare med tystnad eller så cancelerades de.
Osaklig kritik, konspirationsteorier och ogrunda t trams är ett elände, det borde du känna till. Varför inbillar du dig hela tiden (och jag menar HELA tiden) att folk skall lyssna på och diskutera trams som är ogrundat? Jag förstår inte hur du tänker, om jag skall vara ärlig.

Citat:
Så nyss skulle man lyssna på VAERS sen skulle man inte lyssna på VAERS. Sen skulle man inte lyssna på vanliga personer utan istället på läkare och forskare. Sen skulle man inte lyssna på forskare heller.
Man lyssnar på VAERS. Man lyssnar på forskare,

Citat:
Plötsligt var även de tunga universiteten inte längre trovärdiga längre. En forskare från Harvard eller varför inte några forskare från det tidigare anrika universitetet i Lund kunde nu avpolletteras utan diskussion.
Mitt råd är att slutar att ideligen använda dig av ditt ständiga appeal to authority genom att hävda att du refererar till "tunga forskare" och "tunga universitet". Det finns bra forskning och det finns dålig forskning. Vad som är vad avgörs inte vem de äreller var de är affilierade.

Citat:
Så att du vill cancellera forskare från till exempel Yale är helt följdriktigt.
Jag har riktat saklig kritik mot de forskning du refererar till, och jag har uttryckt den sakligt (och dessutom givit dig en lektion i hur man kunnat göra forskningen bättre)

Citat:
På Folkhälsomyndigheten i Sverige löste man istället problemet genom att ta bort alla forskare från ledningen av FHM när dessa forskare kritiserade FHM.

Forbes: ALMOST UNWATCHABLE: Hawley Publicly Reams Fauci For COVID-19 Actions Pandemic, Refusal To Answer Him https://www.youtube.com/watch?v=qANchcyF45w

The Economic Times: 'Now I know why you needed a pardon!': Johnson unloads on Fauci over ivermectin and COVID response https://www.youtube.com/watch?v=sGmIQsdItaQ

Nu skriver alla svenska medier om detta, men det bästa är nog om de är tysta eftersom de varit med om att hänga ut kritiker tidigare, och cancellera all kritik och misstänkliggöra, tillsammans med plattformar som Facebook.
Jag har inte gått igenom detta, jag har faktiskt inte tid att tramsa om saker som du fått för dig att andra är skyldiga att diskutera. Men att Ron Johnson skriver ut och håller upp "studier" från websiten https://c19early.org/i är så pinsamt att man redan där kan avsluta diskussionen.
Senast redigerad av korrektamund0 Igår kl. 14:31.
Citera
Igår, 15:31
Medlem
Citat:
Jag har inte gått igenom detta, jag har faktiskt inte tid att tramsa om saker som du fått för dig att andra är skyldiga att diskutera. Men att Ron Johnson skriver ut och håller upp "studier" från websiten https://c19early.org/i är så pinsamt att man redan där kan avsluta diskussionen.

Du frågade om Nature förut, tja, vi kan ta mitt svar till karateyngve i maj, angående hans svar till dig. Återigen påminner jag om att jag har vaccinerat mig mot Covid 5 gånger. Detta så att inte andra ska gå på dina lösa påståenden att jag skulle vara en antivaxxare. Om att vara objektiv är att vara antivaxxare för dig så behöver du bli tydligare med det.

Citat:
karateyngve, nu skrev du ju detta till en shill och inte till mig, och den shillen är inte vetenskaplig så den kan du strunta i, den har till exempel hävdat att Post-Covid-19-vaccin-syndrom inte existerar, och hånat Yale Universitys Iwasaki om detta 2025, bara ett av shillens många desinformationsförsök eftersom detta syndrom numera anses tillräckligt etablerat för att undersökas, senast till exempel Nature 14 mars 2026:
Characterizing persistent Post-COVID-19 vaccination symptoms using MedDRA system organ class and preferred term classifications

https://www.nature.com/articles/s41598-026-43949-z
I linje sedan med labbläckan som du tar upp kan det vara värt att påminna om två händelser med koppling till Fauci och mörkläggningen av virusets möjliga laboratorieursprung, som kan beskrivas som rena desinformationsförsök och som inte får glömmas:

1 Hur några forskare redan mars 2020 publicerade en artikel i Nature där de påstod sig ha kommit fram till att viruset troligen var naturligt. Men när journalister beställde fram forskarnas privata mail visade det sig att de tvärtom i själva verket trodde att viruset kunde ha kommit från ett labb. De ljög alltså i praktiken i syfte att styra diskussionen, för självklart var det inte i band andra Faucis intresse att lasta egen forskning för miljontals människors död. Många tidningar har skrivit om detta, jag citerar konservativa Foundation for Economic Education 2023 (https://en.wikipedia.org/wiki/Foundation_for_Economic_Education):
A growing number of people, including prominent scientists, are calling for a full retraction of a high-profile study published in the journal Nature in March 2020 that explored the origins of SARS-CoV-2.

The paper, whose authors included immunology and microbiology professor Kristian G. Andersen, declared that evidence clearly showed that SARS-CoV-2 did not originate from a laboratory.

“Our analyses clearly show that SARS-CoV-2 is not a laboratory construct or a purposefully manipulated virus,” the authors wrote in February.

Yet a trove of recently published documents reveal that Andersen and his co-authors believed that the lab leak scenario was not just possible, but likely. https://fee.org/articles/nature-s-proximal-origin-paper-was-a-work-of-fraud-and-scientific-misconduct-say-scientists-demandin g-a-retraction/
Och

2 Hur Daszak sjanghajade den anrika tidskriften The Lancet för ett eget litet PR-desinformations-projekt, där han, som själv ligger bakom Coronaresearchen det handlar om trummade ihop ett antal av sina forskare och fick dem att redan 2020 kalla labbläcka-hypotesen för en "konspirationsteori". Fyllig beskrivning finns på wikipedia, med länkar till artikeln och tunga forskare som kritiserat den här ovetenskaplig skitartikeln från Daszak och company:
The Lancet letter (also referred to as Calisher et al. 2020) was a statement made in support of scientists and medical professionals in China fighting the outbreak of COVID-19, and condemning theories suggesting that the virus does not have a natural origin, which it referred to as "conspiracy theories".[1][2] The letter was published in The Lancet on February 19, 2020, and signed by 27 prominent scientists, gaining a further 20,000 signatures in a Change.org petition.[3][4] The letter generated significant controversy over the allegations of conflicts of interest of its authors, most notably Peter Daszak's undisclosed relationship with the Wuhan Institute of Virology, and the chilling effect it had on scientists proposing that the COVID-19 lab leak theory be investigated.[5][6][7] https://en.wikipedia.org/wiki/Lancet_letter_(COVID-19)
Brevet styrde sedan mediaskriverierna och forskningen kring detta enligt tunga journalister som kritiserat detta:
According to journalist Paul Thacker, the Lancet letter "helped to guide almost a year of reporting, as journalists helped to amplify Daszak's message and to silence scientific and public debate." This affected reporting on the origins of the virus, "characterising the lab leak theory as unworthy of serious consideration".[9]

In an interview with The Wall Street Journal, social scientist Filippa Lentzos said that the letter's conclusion was premature, saying that some scientists "closed ranks", fearing for their careers and grants.[9]

The letter was criticized by media commentator Jamie Metzl for "scientific propaganda and thuggery"
Sedan blev det bakläxa för The Lancet:

Addendum

Following criticisms from the public that Daszak had failed to disclose certain relationships, The Lancet published an addendum, saying "There may be differences in opinion as to what constitutes a competing interest." It also invited Daszak and other authors of the letter to amend their competing interest statements. Daszak amended his statement to describe the research he has done in southeast Asia, with various different institutions including the Wuhan Institute of Virology. Daszak also recused himself from The Lancet's COVID-19 origins inquiry.[23][24][25][15]
Ja det blev en otroooooolig bakläxa för The Lancet, det har beskrivits som en u-sväng:
The Lancet
In September 2021, The Lancet published a letter from a group of 16 virologists, biologists, and biosecurity specialists saying that more evidence is needed before any definitive conclusions on the origins question and calling for further investigations into a lab leak. The letter stressed that "Research-related hypotheses are not misinformation or conjecture" and that "Scientific journals should open their columns to in-depth analyses of all hypotheses."[35][36][37] The Times of India described The Lancet's decision to publish the letter as a "u-turn".[38]
Sjävklart har det inneburit obeskrivlig skada för verklig forskning att forskare alltså i dessa fall lät sig säljas till att sälja fejkinformation kring virusets ursprung, i två av de tyngsta vetenskapliga tidskrifterna.

Citat:
Fauci verkar köra gangstertaktiken inga kommentarer i förhöret. Så nåt hyss har han säkert gjort.

Ja, Hawley pekar ju på att han till exempel använt egna underlydande för att olagligt öka sin egen förmögenhet istället för att lägga sin tid på att hjälpa den miljon amerikaner som dog.

Här är senator Hawleys utfrågning igen av Fauci, där Fauci vägrar svara på varför han använde egna underlydande för att söka prispengar till sig själv medan en miljon amerikaner dog av Covid:
https://www.youtube.com/watch?v=qANchcyF45w

Där är ju korrektamund0 som Fauci, och vill inte heller svara på det som händer honom nu. Tur att inte Hawley frågar ut korrektamund0, men så är hon ju bara ett anonymt nättroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in