Citat:
Nej, det finns ingenting som bekräftar något. INGENTING, och I SYNNERHET inte att viruset skulle härstamma från GOF-forskning på WIV.
Alla gissningar och konspiratoriska påhitt är grundade på indicier. ALLA. Samtidigt pekar alla vetenskapliga faktorer pekar på ett zoonotiskt ursprung. Erdman kan sitta och patraska hur mycket han vill, det finns inte ETT ENDA konkret bevis eller någon vetenskaplig faktor som pekar på att hans påståenden har någon substans.
Det som talar EMOT Erdmans påstående och hela konspirationstanken är ju inte minst att vid SAMTLIGA tidigare labläckor har man epidemiologiskt kunnat spåra smittan till labbet, men vad gäller SARS-COV-2 och WVI finns det INGET som tyder på en labläcka. INGET. Förstår du?
Däremot finns en hel hoper med vetenskaplig och epidemiologisk fakta som pekar på att SARS-COV-2 ursprung var Wuhan Seafood Market. I själva verket pekar ALLT på det. Jag gissar att du inte har någon som helst kunskap om varför.
Erdman får väl komma tillbaka när han har något som styrker hans patraskeri.
Alla gissningar och konspiratoriska påhitt är grundade på indicier. ALLA. Samtidigt pekar alla vetenskapliga faktorer pekar på ett zoonotiskt ursprung. Erdman kan sitta och patraska hur mycket han vill, det finns inte ETT ENDA konkret bevis eller någon vetenskaplig faktor som pekar på att hans påståenden har någon substans.
Det som talar EMOT Erdmans påstående och hela konspirationstanken är ju inte minst att vid SAMTLIGA tidigare labläckor har man epidemiologiskt kunnat spåra smittan till labbet, men vad gäller SARS-COV-2 och WVI finns det INGET som tyder på en labläcka. INGET. Förstår du?
Däremot finns en hel hoper med vetenskaplig och epidemiologisk fakta som pekar på att SARS-COV-2 ursprung var Wuhan Seafood Market. I själva verket pekar ALLT på det. Jag gissar att du inte har någon som helst kunskap om varför.
Erdman får väl komma tillbaka när han har något som styrker hans patraskeri.
Bara indicier?
Du läste inte ens det jag postade i spoilern från länkarna?
Som båda är från statliga officiella källor.
står ju svart på vitt i de interna DARPA mailen som jag också länkade.
Du som är påläst vet vad recombinant är, där man tar DNA från två olika källor och slår samman, i ett labb.
Det kan man kalla GOF-forskning.
HOUSE FOREIGN AFFAIRS COMMITTEE
REPORT MINORITY STAFF
Citat:
Varför var det så bråttom att ta bort databasen, mitt i natten dessutom?
The sudden removal of the WIV’s virus and sample database in the middle of the night on
September 12, 2019 and without explanation;
September 12, 2019 and without explanation;
Jo för då kan man inte spåra smittan tillbaka till labbet, fiffigt va?
In the original report, we laid out many of the ways the Chinese Communist Party (CCP) and the
World Health Organization (WHO) went to great lengths to cover up the initial epidemic, and how
their cover-up likely turned what could have been a local outbreak into a global pandemic. The CCP
detained doctors in order to silence them, and disappeared journalists who attempted to expose the
truth. They destroyed lab samples, and hid the fact there was clear evidence of human-to-human
transmission. And they still refuse to allow a real investigation into the origins. At the same time, the
WHO, under Director General Tedros, failed to warn the world of the impending pandemic. Instead,
he parroted CCP talking points, acting as a puppet of General Secretary Xi.
World Health Organization (WHO) went to great lengths to cover up the initial epidemic, and how
their cover-up likely turned what could have been a local outbreak into a global pandemic. The CCP
detained doctors in order to silence them, and disappeared journalists who attempted to expose the
truth. They destroyed lab samples, and hid the fact there was clear evidence of human-to-human
transmission. And they still refuse to allow a real investigation into the origins. At the same time, the
WHO, under Director General Tedros, failed to warn the world of the impending pandemic. Instead,
he parroted CCP talking points, acting as a puppet of General Secretary Xi.
Kul att du är så självsäker när inte ens källorna till det du påstår är så säkra.
t.ex. https://factually.co/fact-checks/science/origin-of-covid-lab-or-natural-wuhan-bats-wet-market-e198c8
Citat:
The preponderance of recent, peer-reviewed scientific evidence points to one or more natural spillovers at the Huanan market as the most likely origin of SARS‑CoV‑2, but because some data remain inaccessible and environmental samples are not the same as infected animal specimens, a lab-based scenario has not been scientifically or politically eliminated in every forum; the strongest conclusion currently supported in the scientific literature is market-linked zoonotic spillover, with continued investigation needed for definitive closure [1][6][4].
Jag vet vad jag tror på, och jag vet vad du tror på. Sen lämnar jag dig där.