Igår, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är knappast förvånande att outbildade och okunniga i ämnet inte klarar av att se skillnad på empiri och bias.

Att jag ideligen avslöjar och avfärdar allt det antivaxxar-patraskeri du och andra vräker ur er till höger och vänster som lögn, trams och ren desinformation betyder inte att jag är bias:ed, det betyder att den som författat inläggen är urusel på att läsa och tolka enkla vetenskapliga begrepp, inte förstår enkel mikrobiologi och inte kan de processer som omgärdar och styr kliniska försök samt regulatoriska riktlinjer som gäller för att utvärdera läkemedel inför godkännande och därefter övervaka säkerheten. Då nämner jag ändå inte att det inte är helt ovanligt att hen avsiktligen försöker sprida lögner och felaktigheter.

Att ideligen hänvisa till empiriska fakta, officiell statistik och dokumentation är inte bias, det är att tillhandahålla korrekt information. Det är inte ett dugg jobbigt, det är bara att läsa innantill.

Nu var ju min poäng alldeles nyss egentligen att du duckar fringe-"teorier" så länge dessa är positiva till vaccinet. Du tar gärna upp nån foliehatt som trodde att pilesnoppen blev mindre av vaccinet men du tar inte upp foliehattarna som utan bevis spred att cancerceller blir känsligare för behandling av vaccinet.

Nu har det visat sig i en peer review-artikel att vaccinet kanske kan ge håravfall, så kallad telogen effluvium:
Conclusion:
We are reporting a high prevalence of post-vaccination hair fall, which affected approximately two-thirds of participants who received COVID-19 vaccines. Only 28% of these participants were apparently vaccine related. The role of COVID-19 infection and stress caused by infection and vaccine cannot be excluded. Primary care physician and dermatologist need to consider the possibility of COVID-19 vaccine as a potential cause of hair loss. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9810877/
Du fick ju själv diverse kraftiga reaktioner efter din första och kanske enda Covid-vaccination, som jag vill minnas att du menade berodde på gummit i förpackningen. Minns du om även fick telogen effluvium?

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Trevligt att se att du återkommer hela tiden till medicintrådarna och i synnerhet den här covid tråden. Jag förstår att du måste älska att få prata med likasinnade här inne på flashback 🤗

Ja, fast hon undviker ju de peer-reviewartiklar som inte säger just det som hon vill, som du såg med artikeln som visade att vaccinet inte alls hjälper till att göra cancer-celler känsligare för behandling och som hon duckade. Vi får se hur det går med hår-avfallet.
Citera
Igår, 23:20
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Nu var ju min poäng alldeles nyss egentligen att du duckar fringe-"teorier" så länge dessa är positiva till vaccinet. Du tar gärna upp nån foliehatt som trodde att pilesnoppen blev mindre av vaccinet men du tar inte upp foliehattarna som utan bevis spred att cancerceller blir känsligare för behandling av vaccinet.

Nu har det visat sig i en peer review-artikel att vaccinet kanske kan ge håravfall, så kallad telogen effluvium:
Conclusion:
We are reporting a high prevalence of post-vaccination hair fall, which affected approximately two-thirds of participants who received COVID-19 vaccines. Only 28% of these participants were apparently vaccine related. The role of COVID-19 infection and stress caused by infection and vaccine cannot be excluded. Primary care physician and dermatologist need to consider the possibility of COVID-19 vaccine as a potential cause of hair loss. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9810877/
Du fick ju själv diverse kraftiga reaktioner efter din första och kanske enda Covid-vaccination, som jag vill minnas att du menade berodde på gummit i förpackningen. Minns du om även fick telogen effluvium?

Ja, fast hon undviker ju de peer-reviewartiklar som inte säger just det som hon vill, som du såg med artikeln som visade att vaccinet inte alls hjälper till att göra cancer-celler känsligare för behandling och som hon duckade. Vi får se hur det går med hår-avfallet.

Ja peruk eller inte så tycker jag ändå att hon är gullig. Och väldigt kunnig. Men du är också bra Lamento det ska gudarna veta. Ni två är corona kungarna 👏👏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in