2026-07-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är knappast förvånande att outbildade och okunniga i ämnet inte klarar av att se skillnad på empiri och bias.

Att jag ideligen avslöjar och avfärdar allt det antivaxxar-patraskeri du och andra vräker ur er till höger och vänster som lögn, trams och ren desinformation betyder inte att jag är bias:ed, det betyder att den som författat inläggen är urusel på att läsa och tolka enkla vetenskapliga begrepp, inte förstår enkel mikrobiologi och inte kan de processer som omgärdar och styr kliniska försök samt regulatoriska riktlinjer som gäller för att utvärdera läkemedel inför godkännande och därefter övervaka säkerheten. Då nämner jag ändå inte att det inte är helt ovanligt att hen avsiktligen försöker sprida lögner och felaktigheter.

Att ideligen hänvisa till empiriska fakta, officiell statistik och dokumentation är inte bias, det är att tillhandahålla korrekt information. Det är inte ett dugg jobbigt, det är bara att läsa innantill.

Nu var ju min poäng alldeles nyss egentligen att du duckar fringe-"teorier" så länge dessa är positiva till vaccinet. Du tar gärna upp nån foliehatt som trodde att pilesnoppen blev mindre av vaccinet men du tar inte upp foliehattarna som utan bevis spred att cancerceller blir känsligare för behandling av vaccinet.

Nu har det visat sig i en peer review-artikel att vaccinet kanske kan ge håravfall, så kallad telogen effluvium:
Conclusion:
We are reporting a high prevalence of post-vaccination hair fall, which affected approximately two-thirds of participants who received COVID-19 vaccines. Only 28% of these participants were apparently vaccine related. The role of COVID-19 infection and stress caused by infection and vaccine cannot be excluded. Primary care physician and dermatologist need to consider the possibility of COVID-19 vaccine as a potential cause of hair loss. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9810877/
Du fick ju själv diverse kraftiga reaktioner efter din första och kanske enda Covid-vaccination, som jag vill minnas att du menade berodde på gummit i förpackningen. Minns du om även fick telogen effluvium?

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Trevligt att se att du återkommer hela tiden till medicintrådarna och i synnerhet den här covid tråden. Jag förstår att du måste älska att få prata med likasinnade här inne på flashback 🤗

Ja, fast hon undviker ju de peer-reviewartiklar som inte säger just det som hon vill, som du såg med artikeln som visade att vaccinet inte alls hjälper till att göra cancer-celler känsligare för behandling och som hon duckade. Vi får se hur det går med hår-avfallet.
Citera
2026-07-17, 23:20
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Nu var ju min poäng alldeles nyss egentligen att du duckar fringe-"teorier" så länge dessa är positiva till vaccinet. Du tar gärna upp nån foliehatt som trodde att pilesnoppen blev mindre av vaccinet men du tar inte upp foliehattarna som utan bevis spred att cancerceller blir känsligare för behandling av vaccinet.

Nu har det visat sig i en peer review-artikel att vaccinet kanske kan ge håravfall, så kallad telogen effluvium:
Conclusion:
We are reporting a high prevalence of post-vaccination hair fall, which affected approximately two-thirds of participants who received COVID-19 vaccines. Only 28% of these participants were apparently vaccine related. The role of COVID-19 infection and stress caused by infection and vaccine cannot be excluded. Primary care physician and dermatologist need to consider the possibility of COVID-19 vaccine as a potential cause of hair loss. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9810877/
Du fick ju själv diverse kraftiga reaktioner efter din första och kanske enda Covid-vaccination, som jag vill minnas att du menade berodde på gummit i förpackningen. Minns du om även fick telogen effluvium?

Ja, fast hon undviker ju de peer-reviewartiklar som inte säger just det som hon vill, som du såg med artikeln som visade att vaccinet inte alls hjälper till att göra cancer-celler känsligare för behandling och som hon duckade. Vi får se hur det går med hår-avfallet.

Ja peruk eller inte så tycker jag ändå att hon är gullig. Och väldigt kunnig. Men du är också bra Lamento det ska gudarna veta. Ni två är corona kungarna 👏👏
Citera
2026-07-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ja peruk eller inte så tycker jag ändå att hon är gullig. Och väldigt kunnig. Men du är också bra Lamento det ska gudarna veta. Ni två är corona kungarna 👏👏

Tack Link04, du är å din sida alltid saklig och balanserad, i alla trådar jag sett inlägg av dig, vilket jag tycker är mycket positivt.
Citera
2026-07-21, 16:23
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Tack Link04, du är å din sida alltid saklig och balanserad, i alla trådar jag sett inlägg av dig, vilket jag tycker är mycket positivt.

Tackar tackarrr. Ja det är dåligt tempo i den här tråden nu, men det är väl bra antar jag 😊
Citera
2026-07-22, 13:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Conclusion:

En direkt kommentar till din i vanlig stil totalt ogrundade och lika dåligt underbyggda replik ovan är att du sannolikt skulle spendera din tid bättre genom att ta en kurs i det ämne du debatterar. Det skulle nämligen ha den direkta konsekvensen att du dels skulle förstå ämnet, men också att du därigenom skulle klara av att debattera sakfrågan stället för att ideligen fokusera på vad någon INTE sagt.

Du gör så här ganska ofta, tror dig ha sett eller läst något uppseendeväckande på någon av antivaxxar-patraskens desinformations-centraler, och så spelar du upprörd över att tidningarna och de med utbildning inte bryr sig. Låt mig vara tydlig: det är ingen som bryr sig om det du tror dig ha förstått. INGEN. Vi med utbildning i fullständigt skiter i dina spekulationer. Ingen inom skranket bryr sig. Och i avsaknad på uppmärksamhet spelar du upprörd och grinar som en liten tre-åring med nedkissade kalsonger när ingen vill bekräfta de "fantastiska saker" som du tror dig ha läst (men inte förstått)?
Jag gissar att du själv ser dig som en verklig vaxxin-krigare med torrt på fötterna, men du klarar alltså inte ens av att debattera i sak.

Skillnaden mellan dig och mig är att när jag väljer att göra ett inlägg så gör jag det med fokus och precision. Jag indikerar EXAKT vad det är jag avser, infogar ett citat för att klart och tydligt visa vilket inlägg jag avser replikera, och i de fall du som vanligt gjort något vanvettig uttalande (som i 99.9% av fallen beror på att du är okunnig och outbildad i ämnet och inte förstår de underliggande mikrobiologiska processerna) lämnar jag en referens till uppgifter som emotsäger ditt vansinniga svammel, och förklarar också ingående VARFÖR. Här får du ett par exempel på hur jag debatterar när du spytt ur dig felaktigheter och annan skit när du leker vaxxin-krigare:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

DIN taktik (den är inte speciellt lyckosam, kan jag upplysa om) är, om jag förstått saken rätt, att spela viktigpetter, namnge andra debatörer och beklaga dig över vad de INTE sagt, och samtidigt spela kränkt över att ingen tar dig och dina vansinnigheter på allvar, för att slutligen inbilla dig att anledningen till att folk inte kommenterar dina vansinnigheter och felaktiga tolkningar är att de "blivit en mus, och duckar"?

Om du skaffade dig en utbildning så skulle du slippa att ideligen göra bort dig genom att t.ex. sitta och svamla om Philip Buckhaults påstådda "fynd" av "DNA-kontaminering i mRNA vaccin".
https://www.flashback.org/sok/?query=Buckhaults&userid=886766&search_post=1&sp=1 &date_from=2000-01-01&date_to=2026-07-22&so=pd

Vi med utbildning VET hur rigorösa testerna är och kunde direkt utesluta Buckhaults trams som...trams.
(FB) DNA-kontaminering i mRNA vaccin

Du är verkligen någonting extra. Låt oss direkt konstatera att du inte har någon vidare framtid, åtminstone inte som debattör och vaxxin-krigare.

Herregud…

PS.
Börja här:
https://www.su.se/english/education/course-catalogue/bl/bl7045
Senast redigerad av korrektamund0 2026-07-22 kl. 13:43.
Citera
2026-07-23, 18:31
Medlem
Citat:
En direkt kommentar till din i vanlig stil totalt ogrundade och lika dåligt underbyggda replik ovan är att du sannolikt skulle spendera din tid bättre genom att ta en kurs i det ämne du debatterar. Det skulle nämligen ha den direkta konsekvensen att du dels skulle förstå ämnet, men också att du därigenom skulle klara av att debattera sakfrågan stället för att ideligen fokusera på vad någon INTE sagt.

Du gör så här ganska ofta, tror dig ha sett eller läst något uppseendeväckande på någon av antivaxxar-patraskens desinformations-centraler, och så spelar du upprörd över att tidningarna och de med utbildning inte bryr sig. (...)
Vi med utbildning VET hur rigorösa testerna är och kunde direkt utesluta Buckhaults trams som...trams.
(FB) DNA-kontaminering i mRNA vaccin

Du är verkligen någonting extra. Låt oss direkt konstatera att du inte har någon vidare framtid, åtminstone inte som debattör och vaxxin-krigare.

Herregud…

PS.
Börja här:
https://www.su.se/english/education/course-catalogue/bl/bl7045

Haha, den som läser din vägg kan tro att jag har hänvisat till antivaxxarsidor på nätet, vilket inte stämmer, men det är ju så du jobbar. Du får bli bättre på att skriva stringent. Jag har enbart hänvisat till peer reviewade artiklar i tidskrifter som Nature. Även min senaste hänvisning gick till en sådan. Och den gången liksom varje gång duckar du att svara på frågorna. När det sedan gäller våra utbildningar så tror jag nog att du har en utbildning, vilket är bra, men jag kan samtidigt garantera att jag har en mer omfattande och tyngre utbildning än vad du har. Jag baserar detta på vad du skrivit om ditt arbete och att du varit sakkunnig åt VR. Det är inte så tungt i min bok.
Citera
2026-07-23, 18:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Haha, den som läser din vägg kan tro att jag har hänvisat till antivaxxarsidor på nätet, vilket inte stämmer, men det är ju så du jobbar. Du får bli bättre på att skriva stringent. Jag har enbart hänvisat till peer reviewade artiklar i tidskrifter som Nature. Även min senaste hänvisning gick till en sådan. Och den gången liksom varje gång duckar du att svara på frågorna. När det sedan gäller våra utbildningar så tror jag nog att du har en utbildning, vilket är bra, men jag kan samtidigt garantera att jag har en mer omfattande och tyngre utbildning än vad du har. Jag baserar detta på vad du skrivit om ditt arbete och att du varit sakkunnig åt VR. Det är inte så tungt i min bok.
Och trots den "tunga utbildningen" klarar du inte av att förstå en sådant enkelt begrepp som en "halmgubbe?

Kämpa på.

PS.
Asfaltläggning är förvisso tungt, men mikrobiologiskt betyder utbildningen ingenting.
Citera
2026-07-29, 08:07
Medlem
Vilken roll spelade DARPA (Pentagons militära forskningsgren) i utvecklingen av mRNA-tekniken som covidvaccinen bygger på?
Citera
2026-07-29, 19:12
Medlem
Citat:
Tackar tackarrr. Ja det är dåligt tempo i den här tråden nu, men det är väl bra antar jag 😊

Ja, det kan jag hålla med om. En nyhet utanför Sverige är nu att Fauci vägrar svara på frågor, nedan.

Citat:
Och trots den "tunga utbildningen" klarar du inte av att förstå en sådant enkelt begrepp som en "halmgubbe?

Kämpa på.

PS.
Asfaltläggning är förvisso tungt, men mikrobiologiskt betyder utbildningen ingenting.

Det är bra att du här på Flashback har lärt dig vad en halmgubbe är. Det borde även finnas ett begrepp för att uppfinna en gubbe som man sedan inte kritiserar, alltså det som mycket i den akademiska världen bygger på, där det är lukrativt att följa det forskaren ska skriva för att få skattepengar. Som till exempel "genustrumpeten" som fick skattepengar av Vetenskapsrådet. Det var ett lukrativt projekt.

En riktig asfaltsläggare skulle jag gärna vara, det är i sådana yrken som de riktiga männen finns idag, medan de svenska manpojkarna blir "akademiker".

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Vilken roll spelade DARPA (Pentagons militära forskningsgren) i utvecklingen av mRNA-tekniken som covidvaccinen bygger på?

Du har säkert redan sett att Fauci nu vägrar svara på frågor i senaten. Han säger att det är för att republikanerna uppenbarligen gör allt för att få honom bakom galler:

BBC: Anthony Fauci refuses to answer questions during US Senate hearing discussing Covid origins
: https://www.bbc.com/news/articles/cdx85vkk0gko

Anthony Fauci invokes Fifth Amendment right not to answer questions at Covid hearing, calls Sen. Rand Paul ‘unhinged’: https://www.nbcnews.com/politics/congress/anthony-fauci-5th-amendment-testify-covid-hearing-rand-paul-rcna589793

Sen. Paul vows contempt vote after Fauci repeatedly invokes Fifth Amendment in Covid hearing: https://edition.cnn.com/2026/07/29/politics/anthony-fauci-fifth-amendment-plea
Citera
2026-07-29, 19:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Extremt stor, skulle jag säga. Den typ av vidareutveckling som ofta sker när det finns en tänkbar militär applikation finansieras ofta av olika försvarsinitiativ med flexibel och riklig budget. mRNA-tekniken är ingen skillnad.
Citera
2026-07-29, 20:00
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ja, det kan jag hålla med om. En nyhet utanför Sverige är nu att Fauci vägrar svara på frågor, nedan.

Det är bra att du här på Flashback har lärt dig vad en halmgubbe är. Det borde även finnas ett begrepp för att uppfinna en gubbe som man sedan inte kritiserar, alltså det som mycket i den akademiska världen bygger på, där det är lukrativt att följa det forskaren ska skriva för att få skattepengar. Som till exempel "genustrumpeten" som fick skattepengar av Vetenskapsrådet. Det var ett lukrativt projekt.

En riktig asfaltsläggare skulle jag gärna vara, det är i sådana yrken som de riktiga männen finns idag, medan de svenska manpojkarna blir "akademiker".

Du har säkert redan sett att Fauci nu vägrar svara på frågor i senaten. Han säger att det är för att republikanerna uppenbarligen gör allt för att få honom bakom galler:

BBC: Anthony Fauci refuses to answer questions during US Senate hearing discussing Covid origins
: https://www.bbc.com/news/articles/cdx85vkk0gko

Anthony Fauci invokes Fifth Amendment right not to answer questions at Covid hearing, calls Sen. Rand Paul ‘unhinged’: https://www.nbcnews.com/politics/congress/anthony-fauci-5th-amendment-testify-covid-hearing-rand-paul-rcna589793

Sen. Paul vows contempt vote after Fauci repeatedly invokes Fifth Amendment in Covid hearing: https://edition.cnn.com/2026/07/29/politics/anthony-fauci-fifth-amendment-plea

Ja Dr Fauci känns som en lite lurig doktor. AI säger att han hade 7 miljoner dollar 2019 och under corona så växte hans saldo till 15 miljoner dollar 2023.

Så mycket växte inte min förmögenhet under pandemin 😂 Hade du bättre tur?
Citera
2026-07-29, 20:29
Medlem
I en rättvis värld skulle trädgårdstomten Fauci avsluta sina dagar i elektriska stolen. Massmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in