Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Du ser du kan inte svara och bemöta min argumentation utan tar till sådana här saker. Fullt begripligt från min sida eftersom jag förstår att du inte kan argumentera mot det jag skriver.
Men Jocke, du varken svarar eller kommer med sakliga argument. Och när du mot förmodan försöker svara åker offerkoftan på och kallar folk oärliga. Att folk inte köper dina påfund rakt av är inte att vara oärlig.
Dock har du en förkärlek för att ta enbart GMs utsaga som att de enda kända uppgifter som finns i fallen vi diskuterat. Fast vad BO sagt och vilka bevis som finns mot GM är väl ovesäntligt i din värld. Våldtäksmän är ju bara genomgoda killar/män som bara ville väl.
Nåväl, du skriver "Du som jag som de flesta andra vet att det är killarna/männen som tar mest initiativ i den sexuella akten. Och att som du och alla andra på din sida smetar på uttrycket att de är stela som pinnar är bara oärligt. Så uttrycker sig inte tjejerna i förhören. Jag vill att du visar ett fall där en tjej sagt att hon var stel som en pinne av skräck som ni också ofta brukar lägga till.
Både du och jag vet att om en person ligger stel som en pinne är det omöjligt att lyfta upp denne och få denne att stå i doggyposition om inget våld, inget hot eller utsatt position förekommit."
Återigen, de allra flesta förstår samspelet vid sex. De flesta bryr sig om vad andra vill och visar. Och ja de flesta märker om dynamiken skiftar.
Och nej, bara för att du tror något innebär det inte att det är ett vedertaget faktum. Ditt påstående att alla "vet att det är killarna/männen som tar mest initiativ i den sexuella akten." Det är något som existerar i din tankevärld, det innebär inte att det är vedertagen fakta. Min personliga erfarenhet att tjejer som vill ligga med en tar minst lika mycket initiativ under akten.
Summa summarum är att det spelar ingen roll om någon under sexet uppenbart blir obeväm on denne blir stel som en pinne, apatisk eller bara växlar från att varit väldigt aktiv och deltagande till totalt passiv. Sker en stor förändring i beteende uppmärksammar man det.