2026-07-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag har inte badat senaste åren alls. Jag försöker just undvika stranden på grund av kvinnorna och hur kvinnorna klär sig på stranden. Men ibland när man promenerar runt stranden (speciellt på kvällen, när man tror att inga kvinnor ska vara halvnakna) så ser man kvinnor i bikinis och i många fall är det stringbikini som visar 95 % av röven.

Just bland unga tjejer får man känslan av att nästan alla har string på sig.

Det som är så irriterande är att vi har muslimska män i Sverige och folk med utländsk bakgrund på stranden också och förstår inte varför inte dessa personer kan göra det obekvämt för kvinnor att går runt i string. Alltså om män kan bete sig på ett sätt som gör det klart och tydligt för kvinnor att dessa ska täcka för röven så kommer ju också dessa täcka för röven.

Det finns även Youtube walking videor från till exempel Stockholm och andra ställen där man ser kvinnor gå runt i bikinis och man kan se många stringbikinis även där. Känns lite konstigt att du inte sett stringbikinis på stranden?

Dessa utländska män och muslimska män får ta seden dit de kommer och acceptera hur det är i Sverige och följa våra lagar. Här är det ok om tjejer och kvinnor bär stringbikini för att sola rumpan och få en jämnare brun färg.

Kan dessa utländska män och muslimska män inte stå ut med hur det är. Så finns det andra länder de kan flytta till. De måste inte bo i Sverige.

Metafor:
Om jag vantrivs på en fest, så börjar jag inte säga till värden och värdinnan att de ska spela annan musik/bjuda på annan mat/klä på sig andra kläder etc. Utan jag accepterar antingen festen som den är eller går därifrån till en fest som passar mig bättre.

Du och de utländska männen och de muslimska männen får helt enkelt acceptera hur det är här. Heller flytta till ett land som passar er bättre.
Citera
2026-07-08, 21:32
Medlem
Citat:
Nej, det vill jag inte för det är olagligt. Så du kan sluta upp med dessa anklagelser. Alla personer i Sverige måste givetvis följa lagen även om man inte gillar lagen. Sen har ju folk olika åsikter när det handlar om vad som ska vara lagligt och vad som inte ska vara lagligt.

Ja, det är en korkad lag som säger att det inte blir tillåtet om 15-17 åringen lider av en mental funktionsnedsätning, fysisk funktionsnedsättning, lider av missbruk eller lider av psykisk sjukdom, samt om du har "auktoritet" över personen. Men så fort personen blir 18 är det helt okej. Så om en 17 år gammal kvinna försöker begå självmord och är självmordsbenägen är det olagligt. Men om en 18 år gammal kvinna försöker begå självmord och är självmordsbenägen är det lagligt.

Ditt argument är ju att alla kvinnor mellan 15-17 år lider av mental funktionsnedsättning och därför är det övergrepp varje gång en sådan kvinna går med på att ha sex med en man. Och därför lade du fram den kränkande anklagelsen mot mig som jag behövde svara på. Och därför måste jag klargöra det igen för dig.

Jag ser inget fel med att en 30 år gammal man har sex med samtycke med en 17 år gammal kvinna. Jag är fullständigt emot att en 30 år gammal man förgriper sig på en 17 år gammal kvinna. En sådan person borde straffas. Så återigen, du borde ta tillbaka din anklagelse mot mig.

Och som sagt låt oss hålla oss till tråden.

Sluta kalla barn för kvinnor, tack.

Och börja förstå syftet med stringbikini på stranden: dessa tjejer och kvinnor som bär detta klädesplagg, vill få en jämn solbränna och vara lika bruna om rumpan som om benen. Vet du hur det ser ut med bruna ben och vit-blek rumpa? Jag kan upplysa dig: konstigt.

Om du inte står ut med att ett fåtal tjejer och kvinnor vill ha jämn solbränna (och därför väljer stringbikini), så finns det som sagt var länder där du slipper se sådant. och du kan även välja bort at se på TikTok: så, problem solved!
Citera
2026-07-08, 21:40
Medlem
Citat:
Förstå gången jag tittade på Tiktok videor var för 2,5 år sedan. Finns inget intressant på Tiktok. Däremot blev jag chockad när jag såg att nästan alla kvinnor och tjejer på Tiktok lägger upp videor där dessa är halvnakna i bikinis. Jag tycker det är sjukt.

Jag har lagt upp videor på detta forumet för att visa hur kvinnor klär sig på Tiktok. Hur horaktigt unga kvinnor klär sig på Tiktok. Varför? Varför gör man detta?

Och det är inte en liten bit hud. Kvinnor är i princip nakna på stranden där dem går runt och visar hela sin röv. Detta är inte bara en liten bit hud, det måste du väl förstå? Och ja, det är en symbol för allting som är fel med samhället. För det visar att kvinnor inte har någon skam eller anständighet. Om man är skamlös och saknar anständighet och tycker det är okej att visa upp hela sin röv för allihopa, så är det ett klart tecken på att personen kommer vara skamlös och sakna anständighet i livet. Den personen kommer vara en hora, och hora runt och vara en värdelös människa.

Vad konstigt du resonerar!

En kvinna är inte "en hora" för att hon vill ha en jämn solbränna över ben och rumpa och därmed bär en stringbikini. En "hora" är någon som säljer sex.

Förstår du skillnaden på:

1. Att bära stringbikin för att få en jämn solbränna över ben och rumpa och inte ha bruna ben och vit rumpa.

Och att:

2. Sälja sex.

Förstår du att det är enorm skillnad mellan dessa två olika saker?
Citera
2026-07-08, 21:51
Medlem
Citat:
Jo, oavsett om du vill det eller inte är kvinnan underordnad mannen. Det finns inga lager som kan ändra på det. Om vi män beslutar oss för att försöka ändra på kvinnors beteende så kommer till slut kvinnors beteende ändras. Varför tror du kvinnor täcker för brösten offentligt? Varför censurerar Instagram, Tiktok, Youtube, och all media kvinnors bröst? Finns ingen anledning för kvinnor att täcka för sina bröst förutom att man inte vill få manlig uppmärksamhet.

Så fungerar naturen och du kan inte ändra på det. I slutändan kommer det alltid vara så att mannen styr över kvinnan, oavsett hur mycket ni feminister vill ändra på det. Du kan inte ändra på naturen.

Och här i Sverige, har de svenska männen bestämt att deras kvinnor ska få välja själva hur de klär sig. Svenska män vill sina kvinnor väl och vill inte förtrycka sina kvinnor ♥️♥️ !
(Förutom vissa tok-stollar som *harkel* WW och sådana... som vill dra in kvinnors rösträtt etc).

Finns länder där män vill förtrycka kvinnor och bestämma över kvinnor. Du skulle nog må bättre av att bo i ett sådant land.
Citera
2026-07-08, 21:56
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Jag skiter i ert koncept om "jämställdhet". Det är värdelöst och går emot människans natur. Män och kvinnor är biologiskt olika och hela detta konceptet med jämställdhet är korkat.

Innan 1960 talet var inte kvinnor halvnakna eller nakna offentligt. Enligt dig och din sjuka ideologi var hela ert samhälle vidrigt innan 1960 talet. Och nu är du arg för att kvinnor inte är ÄNNU MER nakna än kvinnor är idag. Det är riktigt sjukt. Hela din ideologi är sjuk.

Då tar vi det igen:

Du inser inte själv hur indoktrinerad du är när du mer bejakar din ursprungskultur präglad av ortodox religion än uppskattar svenska frihetsideal där kvinnor och män är jämställda. Ju fler det blir av dig desto mer kommer svensk kultur, ideal och värderingar präglas av MENA-influenser.

Män och kvinnor är biologiskt olika men det bara inom människoarten som kvinnans röst, rättigheter och vilja alltid övertrumfas av männens - förutom i välutvecklade länder då som exempelvis Sverige.
Citera
2026-07-08, 22:01
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Det går inte då hela samhället blivit liberalt och feministiskt. Även Sverigedemokraterna är radikala feminister. Sverigedemokraternas största argument mot muslimer är att muslimska kvinnor inte vill vara nakna eller halvnakna offentligt!

Kom nu ihåg att du diskuterar stringtrosor på Flashback.
Citera
2026-07-08, 22:02
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Och hur gick det för MLK?

Uppgiven och dramatisk... en dödlig kombo.
Citera
2026-07-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Sluta kalla barn för kvinnor, tack.

Och börja förstå syftet med stringbikini på stranden: dessa tjejer och kvinnor som bär detta klädesplagg, vill få en jämn solbränna och vara lika bruna om rumpan som om benen. Vet du hur det ser ut med bruna ben och vit-blek rumpa? Jag kan upplysa dig: konstigt.

Om du inte står ut med att ett fåtal tjejer och kvinnor vill ha jämn solbränna (och därför väljer stringbikini), så finns det som sagt var länder där du slipper se sådant. och du kan även välja bort at se på TikTok: så, problem solved!

Fast om de inte visar rumpan så behöver ingen se att den är blek. Problem solved.

Och om nu jämn bränna är så viktigt varför går de inte helt nakna då?
Citera
2026-07-08, 22:13
Medlem
Citat:
Dessa utländska män och muslimska män får ta seden dit de kommer och acceptera hur det är i Sverige och följa våra lagar. Här är det ok om tjejer och kvinnor bär stringbikini för att sola rumpan och få en jämnare brun färg.

Kan dessa utländska män och muslimska män inte stå ut med hur det är. Så finns det andra länder de kan flytta till. De måste inte bo i Sverige.

Metafor:
Om jag vantrivs på en fest, så börjar jag inte säga till värden och värdinnan att de ska spela annan musik/bjuda på annan mat/klä på sig andra kläder etc. Utan jag accepterar antingen festen som den är eller går därifrån till en fest som passar mig bättre.

Du och de utländska männen och de muslimska männen får helt enkelt acceptera hur det är här. Heller flytta till ett land som passar er bättre.

Ska unga killar (kvittar om de är svenska eller muslimska eller nåt annat) inte kunna vara på stranden en varm sommardag utan att behöva exponeras för en massa porrliknande unga kvinnor som inte kan klä sig anständigt? Hur påverkar det dessa unga killar tror du att se dessa syner? Ska barn behöva utsättas för kvinnors rumpor vart de än råkar titta varje gång de vill gå och bada? Tycker du det är sunt?

Dagens unga kvinnor verkar ha ett väldigt stort behov att exponera sina kroppar och sin intimanatomi så mycket det bara går, precis överallt och hela tiden, för allt och alla. Inte bara på stranden utan även på gymmet, på ICA, på jobbet, på universitetet osv. Jag håller med TS om att det är helt skamlöst och hänsynslöst mot omgivingen.

Men kvinnor ska ju tydligen "få klä sig som de vill", det har de lärt sig av feminismen. Hänsyn för omgivningen är inte särskilt viktigt. Och när kvinnor klär sig som de vill så är det tydligen prostituerade och porrstjärnor som är idealet.
Citera
2026-07-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Ja det gör jag helst. Känner mig inte så bekväm i bikini då jag visar mina bilringar och pattarna åker ut.

Varför har du bikini då?

Kanske av samma anledning som en del har string?
Citera
2026-07-08, 22:23
Medlem
Citat:
Och här i Sverige, har de svenska männen bestämt att deras kvinnor ska få välja själva hur de klär sig. Svenska män vill sina kvinnor väl och vill inte förtrycka sina kvinnor ♥️♥️ !
(Förutom vissa tok-stollar som *harkel* WW och sådana... som vill dra in kvinnors rösträtt etc).

Finns länder där män vill förtrycka kvinnor och bestämma över kvinnor. Du skulle nog må bättre av att bo i ett sådant land.

Men hur kommer det sig att dagens unga kvinnor väljer att klä sig som prostituerade och porrstjärnor bara för att de får klä sig som de vill? Och tycker du inte att man böra visa hänsyn till sin omgivning? Vad är egentligen skillnaden på kvinnor som går omkring offentligt med halva brösten ute, minimala hotpants och sport-BH eller string på stranden, och på en blottande gubbe? Varför fördöms den ena men inte den andra?

För kvinnor verkar ju ha ett enormt behov av att blotta sig för omgivningen idag. Helt övertygade om att precis alla som bara försöker ta sig igenom sin dag vill se de exakta konturerna på deras könsdelar osv. Tycker du det är rimligt beteende?
Citera
2026-07-08, 22:24
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weitzmann
Så en gift trogen kvinna i bikini är egentligen en hora?

Helt otroligt att en trogen kvinna kommer gå runt i stringbikini framför främmande män. Hon lär hora runt, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in