2026-06-27, 14:13
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Den här semestern med början nästa vecka blir min första nyktra någonsin. Jag får se hur enkelt det blir. Just nu känns det ok, trots VM och allt.
Citera
2026-06-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Tror det där är grejen. Att man hittar annat att leva för så att man inte bara tittar tillbaka på flaskan.
Ja, absolut. 👍
Citera
2026-06-27, 14:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Den här semestern med början nästa vecka blir min första nyktra någonsin. Jag får se hur enkelt det blir. Just nu känns det ok, trots VM och allt.
Det fixar du. Bra jobbat!
Citera
2026-06-27, 14:33
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det fixar du. Bra jobbat!

Tack. Jag jag tror på mig där
Citera
2026-06-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Tänk på om det är värt det?
Är det värt att misshandla kroppen och riskera en alkohol relaterad död?
Har du några anhöriga eller nära vänner och i så fall var det värt att göra dem ledsna och att inte få vara med dem längre på grund av missbruket?
Jag önskar dig lycka till!

Det var med dessa tankar i bakhuvudet jag lyckades trappa ner. Jag kunde inte vara så jäkla självisk att jag gjorde detta mot dem. Mig själv brydde jag mig mindre om.
Citera
Igår, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Otroligt upplyftande att läsa din historia.
Själv har jag druckit alkohol konstant under många års tid och är själv förvånad över att jag undsluppit men, ser fräsch ut och har några celler i huvudet i behåll.

Vet ej själv hur jag fixade att börja dricka bara måttligt, vilket jag numera gör. Men vilken livskvalitet jag har nu.

Numera är det skönt att stiga upp på morgonen och slippa oroa mig för hur jag ska orka ta mig till Bolaget. Och pengarna man sparar samt förmågan att vara lyhörd för andras olika probmem gör det hela guld värt.

Sömnproblem har jag haft sedan barnsben (brukade ligga och sjunga på nätterna och höll föräldrarna vakna

Allt gott till dig. Glad midsommar -- skönt att kunna njuta klart med alla sinnen.
Ja känns riktigt skönt att få ett nytt liv men alltid är det något som ska jävlas.Och sömnproblemen sedan barnsben fick mig att le lite. Det låter som att dina föräldrar fick en hel del nattunderhållning på köpet!

Jo sömn problem har jag också haft den liten. bara gilla läget och göra det bästa av situationen. ja precis känner samma. att slippa vara såsig i huvudet man lyssnar in allt och kan njuta av livet på ett annat sätt.

När jag drack som mest drack jag 5 dagari veckan men det blev för ohållbart så gick över till rökat för att slippa ha huvudvärk varje gång man vaknade. den är sällan kul. Att nu bara kunna sitta på en bänk vid skogen och bara leva i nuet och lyssna på fåglarna är guldvärt. Tack desamma! på andra sidan skärmen
Citera
Igår, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joegro444
Raskt jobbat, tog nog mig en 6-7 år innan sugen försvann på riktigt. Värt att vänta på dock 🥳

Hur hårt krökade du innan för att det skulle ta 6-7år att återhämta sig?
Citera
Igår, 14:08
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Det är en skön känsla när jag efter 8 år blir sugen på en kall öl en varm sommardag men är vet om att det jag dricker idag är svart kaffe (trots värmen) och vatten.
Citera
Igår, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Bracchetto
Det är en skön känsla när jag efter 8 år blir sugen på en kall öl en varm sommardag men är vet om att det jag dricker idag är svart kaffe (trots värmen) och vatten.
En iskall Ship full of IPA 0.0% drack jag igår efter en hel dag vid sjön - gudomligt gott!
Citera
Igår, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
En iskall Ship full of IPA 0.0% drack jag igår efter en hel dag vid sjön - gudomligt gott!
Vi är alla olika. Att du uppskattar en kall 0,0 tyder ju på att du faktiskt uppskattar själva smaken. För min del ger det absolut ingenting att dricka vare sig alkoholfri öl eller vin, när jag inte kan få fyllan föredrar jag kylskåpskall äppeljuice eller flädersaft, för att inte tala om en tillbringare isvatten.
Citera
Igår, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Vi är alla olika. Att du uppskattar en kall 0,0 tyder ju på att du faktiskt uppskattar själva smaken. För min del ger det absolut ingenting att dricka vare sig alkoholfri öl eller vin, när jag inte kan få fyllan föredrar jag kylskåpskall äppeljuice eller flädersaft, för att inte tala om en tillbringare isvatten.
Nä det är sant - skall tilläggas att jag numera endast dricker öl när jag blir sugen (såsom när det är 25+ och sol). Idag var det en tillbringare isvatten till lunchen, det går lika bra!

Tänk att man druckit tiotusentals öl genom åren. Skrämmande.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Nä det är sant - skall tilläggas att jag numera endast dricker öl när jag blir sugen (såsom när det är 25+ och sol). Idag var det en tillbringare isvatten till lunchen, det går lika bra!

Tänk att man druckit tiotusentals öl genom åren. Skrämmande.
Jösses, tanken på hur många öl och liter sprit jag druckit under åtminstone 30 års hårt drickande svindlar. För att inte tala om att jag förmodligen har supit bort motsvarande en schysst villa i reda pengar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in