Firar att jag har haft roligt två midsomrar på på raken, efter att ha varit nykter i drygt sex år. Gillar fortfarande inte när folk blir fulla och stinker alkohol, men har blivit bättre på att åka hem innan fylla och knott börjar ta över framåt kvällen.
Känns som en stor befrielse även om vi bara firar midsommar en gång per år. För jag har alltid gillat att fira själva midsommarafton, men alltid har hatat stressen och fyllemisären. Särskilt under alla år som jag själv drack.
Citat:
Ursprungligen postat av
knickedick108
Vi är alla olika. Att du uppskattar en kall 0,0 tyder ju på att du faktiskt uppskattar själva smaken. För min del ger det absolut ingenting att dricka vare sig alkoholfri öl eller vin, när jag inte kan få fyllan föredrar jag kylskåpskall äppeljuice eller flädersaft, för att inte tala om en tillbringare isvatten.
Samma här. Brukade gilla både lättöl och alkoholfri öl vid valda tillfällen, men har ingen behållning alls av sånt längre. Och samma sak med koffeinfritt kaffe. Brukade gilla det "på riktigt" lite då och då, men det har blivit helt ointressant sen jag slutade med the real deal.
Både öl- och kaffesmakerna har på nåt sätt blivit helt ointressanta utan den lilla "bäskan" som alkoholen respektive koffeinet ger. Eller om det kanske är den psykoaktiva effekten, vem vet?
Men tyvärr så började jag röka cigg igen när jag slutade dricka kaffe för nåt år sen. Så det börjar bli dags att ta itu med det också, alternativt börja snusa istället. Fast det är väl en diskussion för en annan tråd.