2026-06-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Jösses, tanken på hur många öl och liter sprit jag druckit under åtminstone 30 års hårt drickande svindlar. För att inte tala om att jag förmodligen har supit bort motsvarande en schysst villa i reda pengar..
Ja, jag vill minnas att jag supit upp minst en miljon (förmodligen 2) och så jag jag spelat bort nästan lika mycket.

Men! Det är ingen idé att gråta över spilld mjölk - det är som det är. Vi dricker inte nu, det är det som räknas.
Citera
2026-06-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, jag vill minnas att jag supit upp minst en miljon (förmodligen 2) och så jag jag spelat bort nästan lika mycket.

Men! Det är ingen idé att gråta över spilld mjölk - det är som det är. Vi dricker inte nu, det är det som räknas.
Spelandet klarade jag mig undan. Annars går ju missbruk ofta hand i hand. För min del hade jag dille på att köpa en jävla massa onödiga prylar på fyllan, jag fick ju aldrig någon användning av sakerna för jag var ju alltid full!
Nåja, nu är jag inne på 14:e månaden nykter och det är så skönt att vara nykter, pigg och alert inför jobbet imorgon.
Citera
2026-06-28, 17:00
Medlem
Citat:
Spelandet klarade jag mig undan. Annars går ju missbruk ofta hand i hand. För min del hade jag dille på att köpa en jävla massa onödiga prylar på fyllan, jag fick ju aldrig någon användning av sakerna för jag var ju alltid full!
Nåja, nu är jag inne på 14:e månaden nykter och det är så skönt att vara nykter, pigg och alert inför jobbet imorgon.
Haha ja, det känner man igen.

Bra jobbat med 14 månader!
Citera
2026-06-29, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dilampe
Hur hårt krökade du innan för att det skulle ta 6-7år att återhämta sig?

Ja, återhämtningen tog nog en 2-3 år. Men sugen efter alkohol behövde mer tid för att försvinna. Det sista året var jag nog full en 4-6 gånger i veckan. Accelererade en del detta år. Tja, ungefär så…
Citera
2026-06-29, 03:41
Medlem
Köpte en flaska vodka tillsammans med en polare och drog i mig 2 glas med cirka 4-5 cl i. Kändes ganska ovärt faktiskt, vart väldigt väck och det kändes inte ens skönt. Förut kunde jag lätt dra i mig 10 st 6or på krogen men nu blev jag helt väck av 10 cl, fyfan vilket gift! Dock var cannabis min huvuddrog men uppskattar inte det heller längre, blir skön i 20-30 min sen kommer munchet och sen somnar man. Känns sjukt bortkastat. Tjack gillar jag fortfarande men visst det kanske är mer värt att hålla sig clean. Gick kanske off topic nu.
Senast redigerad av solimann 2026-06-29 kl. 03:49.
Citera
2026-06-29, 06:54
Medlem
busy-signals avatar
Firar att jag har haft roligt två midsomrar på på raken, efter att ha varit nykter i drygt sex år. Gillar fortfarande inte när folk blir fulla och stinker alkohol, men har blivit bättre på att åka hem innan fylla och knott börjar ta över framåt kvällen.

Känns som en stor befrielse även om vi bara firar midsommar en gång per år. För jag har alltid gillat att fira själva midsommarafton, men alltid har hatat stressen och fyllemisären. Särskilt under alla år som jag själv drack.

Citat:
Vi är alla olika. Att du uppskattar en kall 0,0 tyder ju på att du faktiskt uppskattar själva smaken. För min del ger det absolut ingenting att dricka vare sig alkoholfri öl eller vin, när jag inte kan få fyllan föredrar jag kylskåpskall äppeljuice eller flädersaft, för att inte tala om en tillbringare isvatten.

Samma här. Brukade gilla både lättöl och alkoholfri öl vid valda tillfällen, men har ingen behållning alls av sånt längre. Och samma sak med koffeinfritt kaffe. Brukade gilla det "på riktigt" lite då och då, men det har blivit helt ointressant sen jag slutade med the real deal.

Både öl- och kaffesmakerna har på nåt sätt blivit helt ointressanta utan den lilla "bäskan" som alkoholen respektive koffeinet ger. Eller om det kanske är den psykoaktiva effekten, vem vet?

Men tyvärr så började jag röka cigg igen när jag slutade dricka kaffe för nåt år sen. Så det börjar bli dags att ta itu med det också, alternativt börja snusa istället. Fast det är väl en diskussion för en annan tråd.
Senast redigerad av busy-signal 2026-06-29 kl. 06:58.
Citera
2026-06-29, 07:06
Medlem
busy-signals avatar
Citat:

Bra jobbat, gratulerar!
Ja jag känner igen mig 100% även om jag personligen aldrig blev speltorsk. Men det finns ju många sätt bränna pengar destruktivt, i samband med fylla och bakfylla. Och många andra laster, fy fan.
Citera
2026-06-29, 09:55
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag kämpar mot alkoholens destruktiva sug, jag blev orolig i helgen jag tänkte som så att tänk om det inte finns någon annan mening med livet än att hälla i sig detta förbaskade lösningsmedel, vad är då mitt liv värt just nu? Kanske inte ett dugg faktiskt...

Sedan ringde en gammal kompis igen, jag svarade och inte helt otippat så var han full som en gris. Det kunde kanske vara bra om man åtminstone är glad på fyllan, men detta var så vansinnigt negativt att dödens furste skulle nog uppfattas som en skrattande Benny Hill i jämförelse. Allt var rejält tungt, det var bara hat, bitterhet och klagande för hela slanten, det var tur för mig för jag kände att det var jävligt skönt att slipa vara full. Som en del brukar säga att det ärt extra allvarligt om man blir negativ och aggressiv på fyllan, då har det gått långt och konsekvenserna kan bli stora.

Skål på er alla, det sena morgonkaffet är nu upphällt i koppen!
Citera
2026-06-29, 11:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Den här semestern med början nästa vecka blir min första nyktra någonsin. Jag får se hur enkelt det blir. Just nu känns det ok, trots VM och allt.
Bra, och kämpa på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in