2026-06-22, 16:32
  #8797
Medlem
Varit nykter i många år nu. Inte ens en öl
Good luck till alla
Det är möjligt!
Citera
2026-06-22, 17:06
  #8798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suramineralladagar
Varit nykter i många år nu. Inte ens en öl
Good luck till alla
Det är möjligt!
Härligt att höra! Ja, visst är det möjligt, det som då kändes omöjligt.
Citera
2026-06-23, 14:56
  #8799
Medlem
11:e nyktra midsommaren på rad. Jag klappar mig själv på axeln och tackar er alla här i tråden för er hjälp. Sommaren är här och det är en härlig tid att ta till vara på. ☀️🔆🙂
Citera
2026-06-23, 15:17
  #8800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joegro444
11:e nyktra midsommaren på rad. Jag klappar mig själv på axeln och tackar er alla här i tråden för er hjälp. Sommaren är här och det är en härlig tid att ta till vara på. ☀️🔆🙂
Grattis och fantastiskt bra jobbat!

Blev fjärde nyktra i rad för mig om jag tänker rätt. Andra i rad som jag inte saknar (eller tänker: "Det hade ju varit gott med..") spriten alls.
Citera
2026-06-23, 16:53
  #8801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Grattis och fantastiskt bra jobbat!

Blev fjärde nyktra i rad för mig om jag tänker rätt. Andra i rad som jag inte saknar (eller tänker: "Det hade ju varit gott med..") spriten alls.

Raskt jobbat, tog nog mig en 6-7 år innan sugen försvann på riktigt. Värt att vänta på dock 🥳
Citera
Igår, 21:07
  #8802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joegro444
11:e nyktra midsommaren på rad. Jag klappar mig själv på axeln och tackar er alla här i tråden för er hjälp. Sommaren är här och det är en härlig tid att ta till vara på. ☀️🔆🙂

Så sant som det är sagt ...
Tänk bara att stiga upp nykter på midsommardagens morgon och fixa frukost!
Så små men underbara händelser kan bli till minnen.
Citera
Igår, 22:34
  #8803
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Så sant som det är sagt ...
Tänk bara att stiga upp nykter på midsommardagens morgon och fixa frukost!
Så små men underbara händelser kan bli till minnen.

...eller ta en återställarsnaps och likt en gris mumsa i sig resterna av gårdagens sill och lax. Efter det ta med sig en stor Licor 43 ut i solen, lägga på sin favoritplatta som strömmar ut mot verandan...

*suck* Är väl därför jag håller på att dö... måste finnas en mellanväg dock!
Citera
Idag, 00:00
  #8804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...eller ta en återställarsnaps och likt en gris mumsa i sig resterna av gårdagens sill och lax. Efter det ta med sig en stor Licor 43 ut i solen, lägga på sin favoritplatta som strömmar ut mot verandan...

*suck* Är väl därför jag håller på att dö... måste finnas en mellanväg dock!

Tro mig, detta har hänt mig ofta.
Jag tror fortfarande inte att jag lever och/eller att jag kan dricka måttligt numera.
Citera
Idag, 13:28
  #8805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...eller ta en återställarsnaps och likt en gris mumsa i sig resterna av gårdagens sill och lax. Efter det ta med sig en stor Licor 43 ut i solen, lägga på sin favoritplatta som strömmar ut mot verandan...

*suck* Är väl därför jag håller på att dö... måste finnas en mellanväg dock!
Tänk på om det är värt det?
Är det värt att misshandla kroppen och riskera en alkohol relaterad död?
Har du några anhöriga eller nära vänner och i så fall var det värt att göra dem ledsna och att inte få vara med dem längre på grund av missbruket?
Jag önskar dig lycka till!
Citera
Idag, 14:03
  #8806
Medlem
Att sluta dricka är det bästa jag gjort. Här sitter man djupt inne i skogen på en klippa, sonen badar, frugan solar. Fåglarna sjunger, trollsländor jagar, fiskgjusen (tror jag) svävar högt ovanför. Totalt lugn.

Kämpa på allihop!
Citera
Idag, 14:07
  #8807
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Tänk på om det är värt det?
Är det värt att misshandla kroppen och riskera en alkohol relaterad död?
Har du några anhöriga eller nära vänner och i så fall var det värt att göra dem ledsna och att inte få vara med dem längre på grund av missbruket?
Jag önskar dig lycka till!

Du är en juste och bra snubbe Truefighter! Menar det. Men ffa i finanstrådarna framstår du som otroligt naiv... klart att Elons ålder spelar in! Ja... inte så mkt åldern (är ju ganska ung) men det faktum att han är en dödlig human being, typ!

Gå ut i solen, ta en glass eller en öl. Läs inget fr Bloomberg. Take care True! /GG
Citera
Idag, 14:08
  #8808
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Att sluta dricka är det bästa jag gjort. Här sitter man djupt inne i skogen på en klippa, sonen badar, frugan solar. Fåglarna sjunger, trollsländor jagar, fiskgjusen (tror jag) svävar högt ovanför. Totalt lugn.

Kämpa på allihop!
Tror det där är grejen. Att man hittar annat att leva för så att man inte bara tittar tillbaka på flaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in