2026-06-05, 05:55
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgsadel
///////////////////
Ursprunget till trådens senaste röra
är att "crime-boy2" påstod att gamle ex-polisen christer fått "höra saker av sin pappa",
gällande crimeboys falska påstående att dåtida polisen misstänkte föräldrarna.

banankontrakt:

här fantiserar crime-boy vidare, och påstår också att pappan bad christer att "inte släppa fallet".
Nån källa på detta har crime-boy inte visat

här visar crime-boy att han inte lyssnat ordentligt på sin egen källa "podden", källan som han ljugit om ohämmat senaste veckan.
I podden säger pensionären och ex-kvarterspolisen christer att han inte jobbat med utredningar yrkesmässigt, utredningar tycks alltså inte hört till hans "arbetsuppgifter".
(crimeboy verkar dessutom paranoid eftersom han undrar om jag viskat i någons öra)

Därefter flyttas fokus och börjar istället handla om polisutredningar generellt. (troligen med stöd från ai-chattar eftersom skribenter som vanligen producerar oneliners nu plötsligt blir mer ordrika och uppställda)

Så om man backar tillbaka handlar URSPRUNGLIGA FRÅGAN om crime-boys påståenden:
- Att christer "fick höra saker av sin pappa" (anspelar på crime-boys falska påstående att dåtida polisen misstänkte föräldrarna)
- Och, crime-boy påstår att pappan berättade det när christer var vuxen.
- och att pappan sagt att christer "inte skulle släppa fallet".
Crime-boy2 anger inga källor för nåt av detta.

Och i grunden handlar det om crime-boys falska påstående att hans källor visar att dåtida polisen misstänkte violas föräldrar.
Att det är falskt vet vi nu, eftersom källorna hen angav där visade sej inte innehålla nånting som bekräftar påståendet. Och hen ignorerar nu alla frågor om detta.

När tänker du svara? Var det hallonsaft? https://www.google.com/search?sca_esv=ba1b3accb8712ac3&rlz=1C1GCEA_enSE11 28SE1128&sxsrf=ANbL-n5Iv5aJnbwfyMQGJ9OHD2Q3nhGa0A:1780631644855&udm=2& fbs=ADc_l-YGrpJMQtvjQ6h14rj-dfIrUYbG4z7nn6dFrHwWgTmsGlPR9xf8atzm-ajJFk8q278s_jM133kZuZm_VA4jO-SHyUgR hUy09KS8GO97CcnAan4TmQerS7_Xvj-fQaEf0ZlpaPefAjLAvWN_ZqkbDsM6bjRs22RPGEKAcNcjWth-7ma39e42pl0jUvK2Uv6f tLntZ-DW&q=m%C3%A4rkf%C3%A4rg+p%C3%A5+timmer&sa=X&ved=2a hUKEwjtkKvlme-UAxXrJxAIHfUuDR8QtKgLegQIGRAB&biw=1229&bih=584&dpr =1.56#sv=CAMSVhoyKhBlLVBuTHE4R3ZDNTFOWkVNMg5QbkxxO Ed2QzUxTlpFTToOM2tMT0QwNGl0V3JxQk0gBCocCgZtb3Nh aWMSEGUtUG5McThHdkM1MU5aRU0YADABGAcg98Pu5AxKCBABGA EgASgB
Citera
2026-06-05, 10:03
Medlem
Mexens avatar
Citat:
///////////////////
Ursprunget till trådens senaste röra
är att "crime-boy2" påstod att gamle ex-polisen christer fått "höra saker av sin pappa",
gällande crimeboys falska påstående att dåtida polisen misstänkte föräldrarna.

banankontrakt:

här fantiserar crime-boy vidare, och påstår också att pappan bad christer att "inte släppa fallet".
Nån källa på detta har crime-boy inte visat

här visar crime-boy att han inte lyssnat ordentligt på sin egen källa "podden", källan som han ljugit om ohämmat senaste veckan.
I podden säger pensionären och ex-kvarterspolisen christer att han inte jobbat med utredningar yrkesmässigt, utredningar tycks alltså inte hört till hans "arbetsuppgifter".
(crimeboy verkar dessutom paranoid eftersom han undrar om jag viskat i någons öra)

Därefter flyttas fokus och börjar istället handla om polisutredningar generellt. (troligen med stöd från ai-chattar eftersom skribenter som vanligen producerar oneliners nu plötsligt blir mer ordrika och uppställda)

Så om man backar tillbaka handlar URSPRUNGLIGA FRÅGAN om crime-boys påståenden:
- Att christer "fick höra saker av sin pappa" (anspelar på crime-boys falska påstående att dåtida polisen misstänkte föräldrarna)
- Och, crime-boy påstår att pappan berättade det när christer var vuxen.
- och att pappan sagt att christer "inte skulle släppa fallet".
Crime-boy2 anger inga källor för nåt av detta.

Och i grunden handlar det om crime-boys falska påstående att hans källor visar att dåtida polisen misstänkte violas föräldrar.
Att det är falskt vet vi nu, eftersom källorna hen angav där visade sej inte innehålla nånting som bekräftar påståendet. Och hen ignorerar nu alla frågor om detta.

För mig är det osannolikt att det var hallonsaft på timret. Har jag fel? Vad tror du?
Citera
2026-06-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
Var? Kan du länka?
Du hävdar att Christers pappa misstänkte Violas föräldrar, och sedan hänvisar du till "tidningar" och Google. Men jag kan inte hitta någon sådan uppgift.

Kan du visa vid vilken minut i podden det sägs?
Jag har lyssnat på podden, men jag kan inte höra Christer säga att polisen på den tiden misstänkte någon i familjen.

Frågorna är högst relevanta eftersom du själv har länkat till de källorna.
Jag har ställt frågorna till dig tidigare, men du kanske missade det.
Eller har Elgsadel rätt, att du är en "slingrande lögnare"?
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Haft "semester"?

Crime-boy2, det är oseriöst av dej att ignorera de högst relevanta frågorna jag ställt om dina källor.
Jag har lagt tid på att lyssna på podden som du skrev och länkade till, men där finns inget som stöder dej.
Du har alltså bara hittat på allt. Mycket oseriöst. Flera andra skribenter i tråden har rätt att du är en lögnare.
Citera
2026-06-05, 10:33
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Crime-boy2, det är oseriöst av dej att ignorera de högst relevanta frågorna jag ställt om dina källor.
Jag har lagt tid på att lyssna på podden som du skrev och länkade till, men där finns inget som stöder dej.
Du har alltså bara hittat på allt. Mycket oseriöst. Flera andra skribenter i tråden har rätt att du är en lögnare.

Du verkar tro att upprepade förolämpningar förvandlas till bevis. Det gör de inte. Tills du kan visa exakt vad som är fel är ditt inlägg mest ett offentligt erkännande av att du saknar sakargument. Som vanligt. Du är dum och efterbliven och mycket lögnaktig.
Citera
2026-06-05, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Tills du kan visa exakt vad som är fel är ditt inlägg mest ett offentligt erkännande av att du saknar sakargument.

"Felet" (som du uttrycker det) med Crime-boy2 är att han först uppmanar att man ska lyssna på "podden", som enligt hen stöder hens påstående att dåtida polisen misstänkte Violas föräldrar.

När man sedan frågar hen var i podden det påstådda sägs, ignorerar hen frågorna eller svarar med trams.

Om det inte framkommer något i "podden" som bekräftar Crima-boy2s påstående, då ljuger han om att podden bekräftar hens påstående.
Då är han en lögnare, som flera i tråden tidigare har upptäckt och påpekat.

Att du svamlar och inte begriper någonting är ingen överraskning.
Citera
2026-06-05, 12:02
Medlem
Mexens avatar
Citat:
"Felet" (som du uttrycker det) med Crime-boy2 är att han först uppmanar att man ska lyssna på "podden", som enligt hen stöder hens påstående att dåtida polisen misstänkte Violas föräldrar.

När man sedan frågar hen var i podden det påstådda sägs, ignorerar hen frågorna eller svarar med trams.

Om det inte framkommer något i "podden" som bekräftar Crima-boy2s påstående, då ljuger han om att podden bekräftar hens påstående.

Kan det inte vara en smakfråga då? Vad man anser om podden? Om du nu har lyssnat på den..
Citera
2026-06-05, 12:27
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:

Det är ganska talande att du går direkt till personangrepp i stället för att citera det som påstås vara fel. Om bevisen vore så självklara som du påstår hade du presenterat dem för länge sedan. Du kan inte lyssnat på podden. Hade du gjort det skulle du inte missat vad Christer sa.
Citera
2026-06-05, 16:17
Medlem
Elgsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
När tänker du svara? Var det hallonsaft?
du har alltså inte förstått vad som skrevs förra veckan, att jag svarar när du slutar slingra dej:
Citat:
om du svarar på frågan jag ställde till dej för en vecka sedan, så ska jag svara på dina nuvarande frågor.
(det är ju oseriöst av dej att glida undan frågor till dej, och sen begära att andra ska svara på dina frågor)

Citat:
Om bevisen vore så självklara som du påstår hade du presenterat dem för länge sedan. Du kan inte lyssnat på podden. Hade du gjort det skulle du inte missat vad Christer sa.
förvirrat trams från dej (riktad till annan men jag svarar)

Bevisbördan ligger helt på crimeboy, det är han som påstår existens av uppgifter.
Men inga såna uppgifter existerar i hens källor, och crimeboy (och du) tramsar bort alla frågor på det.
Både ditt och crimeboys beteende i tråden är infantilt och oseriöst, som femåringar

Citat:
Tänk så här: håller man så hårda förhör med nån man inte misstänker? Svaret är väl givet..eller hur?
därför att polisen utredde om det fanns skäl till misstankar, t.ex vad som spreds i ryktena på bygden.
Men det framkom inga såna skäl.
Detta har förklarats upprepade gånger i tråden, men ditt sillminne tappar det hela tiden
Senast redigerad av Elgsadel 2026-06-05 kl. 16:23.
Citera
2026-06-05, 17:04
Medlem
Mexens avatar
Citat:
du har alltså inte förstått vad som skrevs förra veckan, att jag svarar när du slutar slingra dej:

förvirrat trams från dej (riktad till annan men jag svarar)

Bevisbördan ligger helt på crimeboy, det är han som påstår existens av uppgifter.
Men inga såna uppgifter existerar i hens källor, och crimeboy (och du) tramsar bort alla frågor på det.
Både ditt och crimeboys beteende i tråden är infantilt och oseriöst, som femåringar

därför att polisen utredde om det fanns skäl till misstankar, t.ex vad som spreds i ryktena på bygden.
Men det framkom inga såna skäl.
Detta har förklarats upprepade gånger i tråden, men ditt sillminne tappar det hela tiden

Jag tänker så här: om man går in med så hårda förhör direkt så misstänker man nåt? Man kan normalt inte dra slutsatsen att ingen polis hade misstankar, bara för att det saknas offentliga dokument som uttryckligen säger det.

I en brottsutredning arbetar polisen ofta med flera hypoteser samtidigt. En utredare kan misstänka att en viss person vet mer än den berättar, medan en annan utredare är mer tveksam. Sådana preliminära bedömningar och magkänslor är inte alltid dokumenterade som formella misstankar. Så Carl var säkert misstänkt av vissa poliser. Och sen var det prästen..
Senast redigerad av Mexen 2026-06-05 kl. 17:10.
Citera
2026-06-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
om man går in med så hårda förhör direkt så misstänker man nåt?

Nej man gick inte "direkt" in med hårda förhör.

Om man är genuint intresserad av Violafallet, och inte inbillar sej att man redan vet allt om det,
rekommenderas starkt John Karlssons DVW-bok där det t.ex framgår att de 5-6 timmar långa förhören med vardera förälder gjordes tio dagar senare,
dagen EFTER att Violas skumma morbror hade lämnat brevet till polisen där Violas pappa pekades ut som mördare.
(Kort tid senare ljög morbrorn till reporter om Violas pappa, det visas också i boken).

Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Man kan normalt inte dra slutsatsen att ingen polis hade misstankar, bara för att det saknas offentliga dokument som uttryckligen säger det.

Självklart, och ingen har väl uteslutit att någon polis kan haft misstanke inom sej, "odokumenterat".
Men det är bara fantasier och totalt irrelevant för den senaste veckans sakfråga.
Sakfrågan här (med oseriöse Crime-boy2) handlar om annat,
om hens PÅSTÅDDA KÄLLBELAGDA misstankar, som hen nu undviker alla frågor om.
Senast redigerad av SandraHson 2026-06-05 kl. 18:37.
Citera
2026-06-05, 18:46
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Nej man gick inte "direkt" in med hårda förhör.

Om man är genuint intresserad av Violafallet, och inte inbillar sej att man redan vet allt om det,
rekommenderas starkt John Karlssons DVW-bok där det t.ex framgår att de 5-6 timmar långa förhören med vardera förälder gjordes tio dagar senare,
dagen EFTER att Violas skumma morbror hade lämnat brevet till polisen där Violas pappa pekades ut som mördare.
(Kort tid senare ljög morbrorn till reporter om Violas pappa, det visas också i boken).

Självklart, och ingen har väl uteslutit att någon polis kan haft misstanke inom sej, "odokumenterat".
Men det är bara fantasier och totalt irrelevant för den senaste veckans sakfråga.
Sakfrågan här (med oseriöse Crime-boy2) handlar om annat,
om hens PÅSTÅDDA KÄLLBELAGDA misstankar, som hen nu undviker alla frågor om.

Citat: Men det är bara fantasier slut citat
Ok. men "allt" som pekar på morbror B-man som Violas mördare är inte fantasier? Du har inte lagt fram ETT enda trovärdigt bevis för det som polisen i såna fall skulle använt sig av. Om det var så mycket som pekade mot honom så kan man ju undra varför polisen inte ansåg det? Inte ETT enda jävla belägg! Det som du hela tiden kräver att andra ska göra. Antingen är du psykiskt sjuk eller missbrukare eller båda delarna. Nåt jävla fel är det på dig. Veckans sakfråga? Avgör du vilken som är det? Sök vård, du behvöver det.
Senast redigerad av Mexen 2026-06-05 kl. 18:53.
Citera
2026-06-06, 05:57
Medlem
Crime-boy2s avatar
Som sagt..Christers åsikt är min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in