2026-06-02, 22:34
Medlem
MindYourOwns avatar
Kvinnor har smink. Män, normala män, har inte smink. På sin höjd sin använder män hudkräm för att smörja in sin torra hud, och vi rakar oss.

Kvinnor brukar inte räkna en jävla massa saker utöver hudkräm som att sminka sig. När hon säger att hon inte har sminkat sig så betyder det att hon bara kladdat elva olika saker i ansiktet efter duschen, ”sminka sig” betyder trettioåtta.

Så, när en man går till jobbet osminkad, kanske duschat, kanske smörjt in sin torra hud i ansiktet med det billgaste han kunde hitta på ÖoB, då har den ”osminkade” kvinnan samtidigt elva sorters bajs i ansiktet.

Förstå, hur jävla finare män är, än kvinnor, som förstört sig sen tonåren. Vi är fräschare med endast hudkräm, än kvinnor med elva bajsartiklar i ansiktet. Hur kul
Citera
2026-06-02, 22:37
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Kvinnor har smink. Män, normala män, har inte smink. På sin höjd sin använder män hudkräm för att smörja in sin torra hud, och vi rakar oss.

Kvinnor brukar inte räkna en jävla massa saker utöver hudkräm som att sminka sig. När hon säger att hon inte har sminkat sig så betyder det att hon bara kladdat elva olika saker i ansiktet efter duschen, ”sminka sig” betyder trettioåtta.

Så, när en man går till jobbet osminkad, kanske duschat, kanske smörjt in sin torra hud i ansiktet med det billgaste han kunde hitta på ÖoB, då har den ”osminkade” kvinnan samtidigt elva sorters bajs i ansiktet.

Förstå, hur jävla finare män är, än kvinnor, som förstört sig sen tonåren. Vi är fräschare med endast hudkräm, än kvinnor med elva bajsartiklar i ansiktet. Hur kul

Okej, så du tycker att utan smink är män är vackrare än kvinnor.
Vad ska diskuteras efter att du har fått ge uttryck för den åsikten?
Citera
2026-06-02, 22:43
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Okej, så du tycker att utan smink är män är vackrare än kvinnor.
Vad ska diskuteras efter att du har fått ge uttryck för den åsikten?
Nej, jag ber undrar om män är medvetna om att kvinnor inte alls ser ut som dom gör ute publikt medans män ser mer ut som när dom vaknar på morgonen och jag undrar om det är rättvist att kvinnor får gå runt och dölja sina skavanker men män får leva med sina.

Du låter homofob för det andra, gubbe.
Citera
2026-06-02, 22:47
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Nej, jag ber undrar om män är medvetna om att kvinnor inte alls ser ut som dom gör ute publikt medans män ser mer ut som när dom vaknar på morgonen och jag undrar om det är rättvist att kvinnor får gå runt och dölja sina skavanker men män får leva med sina.

Du låter homofob för det andra, gubbe.

Vi som har umgåtts med kvinnor frekvent vet naturligtvis att kvinnor ser annorlunda ut med än utan smink.
Det är lite av poängen med smink, oavsett vad man tycker om det.

Varför skulle jag vara homofob?
Citera
2026-06-02, 22:50
Medlem
Citat:
Alla som inte är oskulder vet om detta. Upptäckte du det nyss?
Citera
2026-06-02, 22:54
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Det finns två olika kategorier kvinnor:

Den ena är ful med som utan smink. Oftast generellt oattraktiva eller tjockisar.

Den andra är smala tjejer med symmetriska ansiktsdrag som ser ut som småpojkar utan smink men som ser söta och vackra ut med smink.

End of discussion
Citera
2026-06-02, 22:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Det finns ganska många trådar i den funderingen ...

(FB) Skrämmande hur ful en kvinna kan vara utan smink. (2021)
(FB) Tjejer, hur känns det att veta att ni är fula utan smink? (2014)
(FB) Är tjejer såhär fula utan smink? (2017)
(FB) Hur hantera att ens tjej är brutalt ful utan smink? (2012)
(FB) Finns det tjejer som ser bra ut utan smink? (2010)
Citera
2026-06-02, 22:57
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det är helt okej om du tycker män är snyggare än kvinnor. Bara bejaka det. Jättekul trend från manosfären.
Citera
2026-06-02, 22:58
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vi som har umgåtts med kvinnor frekvent vet naturligtvis att kvinnor ser annorlunda ut med än utan smink.
Det är lite av poängen med smink, oavsett vad man tycker om det.
Ja precis, vi som har levt med kvinnor vet naturligtvis att dom ser annorlunda publikt än privat, men jag tror inte att kvinnor själva förstår det när dom ser påmän publikt, att männen är på riktigt, finnen han bär, är den hon döljde med smink. Det finns en jäkla orättvisa i detta, eller?

Citat:
Varför skulle jag vara homofob?
Du drog plattityder om att det handlade om att jag tyckte män var vackrare än kvinnor. Det är inte poängen, poängen är att kvinnor är oärliga, konstant, till och med med hur de ser ut, gubbe.
Citera
2026-06-02, 23:00
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det finns ganska många trådar i den funderingen ...

(FB) Skrämmande hur ful en kvinna kan vara utan smink. (2021)
(FB) Tjejer, hur känns det att veta att ni är fula utan smink? (2014)
(FB) Är tjejer såhär fula utan smink? (2017)
(FB) Hur hantera att ens tjej är brutalt ful utan smink? (2012)
(FB) Finns det tjejer som ser bra ut utan smink? (2010)
Det var länge sen vi körde den kompis - tråd finns. Flashback har slutat med det
Citera
2026-06-02, 23:01
Medlem
Ju mer smink och produkter, ju fulare naturlig. Men det finns undantag.

Vackra osminkade kvinnor är det bästa.
Citera
2026-06-02, 23:05
Medlem
Kvinnor utan smink är ungefär lika fula som män utan byxor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto