2014-02-22, 18:07
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Kanske inte gäller alla men många i alla fall. De flesta tjejer har väl smink på sig för att se bra/bättre ut. Ni måste väl må väldigt dåligt innerst inne av att veta att ni egentligen inte ser så bra ut?

Är det inte väldigt vanligt att tjejer har dålig självkänsla? Kan det bero på detta?

Tjejer, tänker ni något på det? Kan ni acceptera er själva utan smink?
Citera
2014-02-22, 18:09
Medlem
Tjejer bryr sig inte, dem får ligga ändå och de är fullkomligt medvetna om det.
Citera
2014-02-22, 18:12
Medlem
Beror ju på åldern. Om man är 14-16 och bär myckt smink, VARJE dag så tycker man ju att man ser ut som ett monster utan. Men när man sen när man blir äldre och inte pallar sminka sig varje dag ''vänjer'' man sig ju och börjar tycka man ser bra ut tutan smink

Alla tjejer är absolut inte fula utan smink, jag vet få som är FULA utan smink.. :P
Citera
2014-02-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Tjejer bryr sig inte, dem får ligga ändå och de är fullkomligt medvetna om det.
Men de får ligga mer. Och ju bättre de ser ut desto mer guld kan de gräva.

Men självklart har det en hel del att göra med att de har riktigt kasst självförtroende samt att det pågår en daglig kamp bland tjejer om vem som ser bäst ut.

Snyggast av allt är en tjej som är snygg utan massa spackel, färg och plast. Blir riktigt äcklad av översminkade tjejer.
Citera
2014-02-22, 18:25
Bannlyst
Jag använder smink för att jag tycker om smink och mode. Jag tycker om att se ganska fräsch ut och ha fina kläder. Vad är problemet?
Citera
2014-02-22, 18:29
Medlem
fckingfevers avatar
Kunde inte bry mig mindre om det visade sig att folk tyckte jag var ful. Jag tycker jag är söt och det är allt som betyder något för mig. För det är jag som ska leva mig med själv, inte andra. Smink tycker jag inte gör så stor skillnad. Man får lite tydligare färger i ansiktet men man klarar sig lika bra utan till vardags.

För andra tjejer kanske det känns jobbigare, men det beror nog på hur man värderar utseende.
Citera
2014-02-22, 18:30
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Jag använder smink för att jag tycker om smink och mode. Jag tycker om att se ganska fräsch ut och ha fina kläder. Vad är problemet?

Inget problem. TS undrar ju bara om du går omkring och tänker på att du egentligen inte ser lika bra ut utan smink
Citera
2014-02-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polpat
Hur äcklig och ful är du på en skala mellan 1-10. Alltså på riktigt, utan smink. Jag gissar på 10. Tjejer som bär smink brukar se vidriga ut utan. Typ missfoster. Åhhh ryser

Va, skoj eller?
Du måste då ha träffat den 0.1 % av tjejer som är rent ut sagt fula utan smink.
Citera
2014-02-22, 18:32
Medlem
hahahaha jag tog av skratt när jag läste "hur känns det att ni tycket ni är fula" hahaha. tack för det! men själv som kille så tycker jag det är lite fusk att dom får använda smink och ha riktigt höga krav på killar när dom själva ser ut som skit! :P
Citera
2014-02-22, 18:32
Bannlyst
Min tjej har aldrig smink och hon är jättesnygg utan och haft massor med snygga killar så det beror på var i världen man kommer ifrån (hon är ifrån littauen)

Dock har jag absolut inte emot smink på tjejer.
Senast redigerad av Martenslager 2014-02-22 kl. 18:41.
Citera
2014-02-22, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zob
Inget problem. TS undrar ju bara om du går omkring och tänker på att du egentligen inte ser lika bra ut utan smink

Undrar bara varför man skulle göra det och varför man hakar upp sig på att kvinnor sminkar sig? Ska vi kvinnor haka upp oss på att män använder parfym för att lukta gott annars luktar man som skit utan?
Citera
2014-02-22, 18:34
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil

Att det attraktionsvärde du får i grund och botten är falskt och baseras på en illusion istället för ditt "sanna jag". Men det kanske inte är något problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in