2026-05-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
hur menar du att reglerna var satta så att de var 'omöjliga att uppfylla'?

Vi tar exemplet med älgar igen.

Jag get dig 100.000 Euro om du bevisar att älgar finns. Men du måste producera följande:

* En enda vetenskapligt publicerad artikel som innehåller
a) den första beskrivningen av hur älgar set ut
b) den första mätningen av hur stora älgar är
c) den första kartläggningen av vad älgar äter
d) den första mätningen av hur fort älgar springer

Artikeln måste innehålla alla fyra upptäckterna, som alltså gjorts för första gången av författarna. Det räcker inte att hänvisa till tidigare publikationer där upptäckterna gjorts. Den måste varit publicerad i en vetenskaplig, fackgranskad (peer reviewed) tidskrift - låt oss för enkelhetens skull säga att alla SCOPUS-indexerade tidskrifter är godkända. Böcker, sammanläggningsartiklar och review-artiklar godkänns inte, det måste vara helt nya rön som presenteras för första gången (annars skulle de ju inte bli antagna i en tidskrift).

Skall bli kul att se om älgar finns!
Senast redigerad av Andelslott 2026-05-21 kl. 09:28.
Citera
2026-05-21, 09:58
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Just det, artiklarna tillsammans uppfyller det som krävs men det finns inte EN artikel som ensam gör det.

- Varje artikel har begränsningar (som alla vetenskapliga artiklar).
- Ingen artikel gör alla moment (isolering, karakterisering, EM-bilder, sekvensering, infektionstester) i ett och samma papper.
- Vissa artiklar saknar negativkontroller för just det momentet de utför – men andra artiklar innehåller dessa kontroller.

Man konstaterade mässlingvirusets existens.

Vad är problemet? Du feltolkar ju medvetet, trots att du vet vad som menas.

I det här fallet har du FEL. Spelar ingen roll hur du försöker bolla med orden, det jag skrivit ovan är den verkliga betydelsen.

Som sagt, vare sig mässlingviruset eller något annat virus har någonsin vetenskapligt visats existera och det har aldrig bekräftas kliniskt att smitta kan överföras i luften eller via kroppsvätskor.

Dr Stefan Lanka genomförde sina kontrollexperiment och sin pristävling som fick önskat utfall, dvs en civilrättslig process, eftersom Tyskland var på väg att införa tvångsvaccination mot mässlingen. Detta gör honom till en av de största akademiska hjältarna i modern tid.

Och när man verkligen undersöker saken och läser vad så många läkare och experter skrivit men som tystats ned ända sedan 1800-talet då man började med vacciner, så inser man att vacciner inte är något annat än ett sätt att skapa sjukdom och lidande under förespeglingen att det gör motsatsen.

https://archive.org/details/storyofgreatdelu00whitrich

Och man äcklas rent ut sagt när man ser hur regimtrogna fanatiker som du och professor Andelslott går på kring denna fråga trots överväldigande bevis för att ni har fel. Som sagt det är en sak att inte känna till dom, en annan att få bevisen presenterade men att då ändra fakta så att de stämmer överens med sin fanatiska tro.

Det har funnits ondskefulla regimer och imperier som propagandiserat, fördummat och terroriserat sin befolkning i alla tider och de har alltid varit beroende av nyttiga idioter och fanatiker som du och professor Andelslott. Och det är därför man i alla tider ser till att ge dem som uppvisar dessa tendenser en plattform och status och uppmuntra dom att ge sig på de som ser igenom lögnerna och propagandan.

På 1600-talet var det häxbrännande präster och i våra tider är den typ av akademiker som du och professor Andelslott utgör.

Men det är så bra att ni visar i diskussioner på sociala medier hur fanatiska och faktaresitenta ni verkligen är. Det bidrar till problemets lösning. Så stort tack för det och tjillevippen!
Senast redigerad av patrixx 2026-05-21 kl. 10:23.
Citera
2026-05-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Som sagt, vare sig mässlingviruset eller något annat virus har någonsin vetenskapligt visats existera och det har aldrig bekräftas kliniskt att smitta kan överföras i luften eller via kroppsvätskor.

Dr Stefan Lanka genomförde sina kontrollexperiment och sin pristävling som fick önskat utfall, dvs en civilrättslig process, eftersom Tyskland var på väg att införa tvångsvaccination mot mässlingen. Detta gör honom till en av de största akademiska hjältarna i modern tid.

Och när man verkligen undersöker saken och läser vad så många läkare och experter skrivit men som tystats ned ända sedan 1800-talet då man började med vacciner, så inser man att vacciner inte är något annat än ett sätt att skapa sjukdom och lidande under förespeglingen att det gör motsatsen.

https://archive.org/details/storyofgreatdelu00whitrich

Och man äcklas rent ut sagt när man ser hur regimtrogna fanatiker som du och professor Andelslott går på kring denna fråga trots överväldigande bevis för att ni har fel. Som sagt det är en sak att inte känna till dom, en annan att få bevisen presenterade men att då ändra fakta så att de stämmer överens med sin fanatiska tro.

Det har funnits ondskefulla regimer och imperier som propagandiserat, fördummat och terroriserat sin befolkning i alla tider och de har alltid varit beroende av nyttiga idioter och fanatiker som du och professor Andelslott. Och det är därför man i alla tider ser till att ge dem som uppvisar dessa tendenser en plattform och status och uppmuntra dom att ge sig på de som ser igenom lögnerna och propagandan.

På 1600-talet var det häxbrännande präster och i våra tider är den typ av akademiker som du och professor Andelslott utgör.

Men det är så bra att ni visar i diskussioner på sociala medier hur fanatiska och faktaresitenta ni verkligen är. Det bidrar till problemets lösning. Så stort tack för det och tjillevippen!

Du är pressad, det är tydligt. Nu flyttar du plötsligt fokus från rättegångsprotokollet och lägger ut texten något extremt.

Det handlar inte om vad du personligen tycker och tror. Du hänvisar själv till rättegångsprotokollet och om det tolkas korrekt blir slutresultatet att mässlingviruset existerar.

Har du undersökt Unit 731? Då vet du också att smitta är ett faktum.
Citera
2026-05-21, 10:43
Medlem
patrixxs avatar
Och man har på senare år infört tvångsvaccinationer i flera länder. Nedan är några exempel. Min kropp mitt val gäller inte längre och är en modern terrorregims våta dröm. Att få befolkningen att acceptera att tvingas injecera kemikalier i sina barn som aldrig vetenskapligt visats vara vare sig effektiva eller säkra. Och barnmortaliteten (barn som dör innan ett års ålder) korrelerar perfekt med införandet av barnvaccinationer.

Italien 2017 Flera barnvaccinationer.
Frankrike 2018 11 obligatoriska vaccinationer.
Tjeckien 2018 Mässling, som del av obligatoriskt barnvaccinationsprogram
Tyskland 2020 Mässling för barn och vissa andra grupper
Citera
2026-05-21, 10:48
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Du är pressad, det är tydligt. Nu flyttar du plötsligt fokus från rättegångsprotokollet och lägger ut texten något extremt.

Det handlar inte om vad du personligen tycker och tror. Du hänvisar själv till rättegångsprotokollet och om det tolkas korrekt blir slutresultatet att mässlingviruset existerar.

Har du undersökt Unit 731? Då vet du också att smitta är ett faktum.

Inte pressad, fascinerad över hur inskränkta och korkade vissa människor faktiskt är och att många av dem får lov att kalla sig akademiker, helt i strid med Platons villkor för den titeln (Släpp inte in någon i min akademi som inte förstår geometri).
Citera
2026-05-21, 11:28
Medlem
Citat:
Inte pressad, fascinerad över hur inskränkta och korkade vissa människor faktiskt är och att många av dem får lov att kalla sig akademiker, helt i strid med Platons villkor för den titeln (Släpp inte in någon i min akademi som inte förstår geometri).

Ok, det är din åsikt och du har så klart rätt till den.

Men det vi diskuterade innan var ju specifika händelser som du nu inte längre vill kommentera.

I mina ögon framstår du som aningen desperat och förvirrad. Kyrkan, Platon, tvångsvaccinationer m.m.... det blir en massa utfyllnad. Varför håller du dig aldrig till det som diskuteras?

Lanka är inte frälsaren i den här frågan.
Citera
2026-05-21, 11:37
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Vi tar exemplet med älgar igen.

Jag get dig 100.000 Euro om du bevisar att älgar finns. Men du måste producera följande:

* En enda vetenskapligt publicerad artikel som innehåller
a) den första beskrivningen av hur älgar set ut
b) den första mätningen av hur stora älgar är
c) den första kartläggningen av vad älgar äter
d) den första mätningen av hur fort älgar springer

Artikeln måste innehålla alla fyra upptäckterna, som alltså gjorts för första gången av författarna. Det räcker inte att hänvisa till tidigare publikationer där upptäckterna gjorts. Den måste varit publicerad i en vetenskaplig, fackgranskad (peer reviewed) tidskrift - låt oss för enkelhetens skull säga att alla SCOPUS-indexerade tidskrifter är godkända. Böcker, sammanläggningsartiklar och review-artiklar godkänns inte, det måste vara helt nya rön som presenteras för första gången (annars skulle de ju inte bli antagna i en tidskrift).

Skall bli kul att se om älgar finns!

Jag tycker verkligen professorn ska sätta upp en sådan pristävling och när du ändå "har ångan uppe" tycker jag du samtidigt ska göra en tävling där du kräver en vetenskaplig artikel som bekräftar att professor Andelslott är en regimtroende dåre. Du kommer garanterat inte att behöva slanta ut i något av fallen även om de flesta som läser den här tråden förstår att att det är så och att älgar finns.

Tjillevippen.

PS Jag checkade med AI och det verkar helt lugnt. Så ånga bara på professorn!

https://g.co/gemini/share/b66a2532e8e0
Senast redigerad av patrixx 2026-05-21 kl. 11:47.
Citera
2026-05-21, 11:50
Medlem
Citat:
Jag tycker verkligen professorn ska sätta upp en sådan pristävling och när du ändå "har ångan uppe" tycker jag du samtidigt ska göra en tävling där du kräver en vetenskaplig artikel som bekräftar att professor Andelslott är en regimtroende dåre. Du kommer garanterat inte att behöva slanta ut i något av fallen även om de flesta som läser den här tråden förstår att att det är så och att älgar finns.

Tjillevippen.

PS Jag checkade med AI och det verkar helt lugnt. Så ånga bara på professorn!

https://g.co/gemini/share/b66a2532e8e0

Så om vi följer samma regler som i Lankas ”tävling” kan du inte bevisa att älgar finns?
Citera
2026-05-21, 12:39
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Så om vi följer samma regler som i Lankas ”tävling” kan du inte bevisa att älgar finns?

Det förefaller som professorn desperat håller ångan uppe för att förnuftet som jagar honom inte ska hinna ifatt. Men vi kommer inte hitta någon vetenskaplig artikel som bekräftar den teorin heller.
Citera
2026-05-21, 12:41
Medlem
Citat:
Det förefaller som professorn desperat håller ångan uppe för att förnuftet som jagar honom inte ska hinna ifatt. Men vi kommer inte hitta någon vetenskaplig artikel som bekräftar den teorin heller.

Så om du följer Lankas regler kan du inte bevisa att älgar finns.

Varför tror du att någon kan visa att virus finns om de måste följa samma regler?
Citera
2026-05-21, 14:12
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Så om du följer Lankas regler kan du inte bevisa att älgar finns.

Varför tror du att någon kan visa att virus finns om de måste följa samma regler?

Jag måste verkligen ge professorn bakläxa i hans demagogik. Ska man sätta upp en halmgubbe så kan den inte vara så uppenbart absurd som den du sätter upp här.

Vatten är vått, solen går upp varje morgon och älgar finns. Dessa är uppenbara sinnligen verifierbara fakta och det finns därför inte, och behövs heller inga vetenskapliga artiklar som bekräftar dessa. Att det skulle finnas submikroskopiska patogener som kan infektera människor via luften och kroppsvätskor är dock inget sådant faktum. Och eftersom Enders själv i den artikel som ligger till grund för den virusreligion vi nu har, konstaterade att de kontroller han utförde, precis som Stefan Lankas inte var negativa, och ingen annan har presterat några negativa kontroller vad gäller s.k. virusisolation så är dessa patogener för närvarande lika vetenskapligt bekräftade som teorin på 1600-talet om att onda andar kan orsaka sjukdomar.

Och jag måste säga att det är beklämmande och förolämpande för vettiga akademiker att en professor framhärdar I den här typen av goddag yxskaft resonemang.

Tjillevippen.
Citera
2026-05-21, 15:13
Medlem
urverksapelsins avatar
Diskussionen hittills, mina versaler för klargörande, samma argument hos olika debattörer i fetstil resp understrukna:
Citat:
expertvittnet konstaterade under rättegången att ingen av (DE ENSKILDA) artiklarna (FÖR SIG SJÄLVA) uppfyllde vetenskaplig praxis eftersom kontroller inte utförts.
Citat:
Expertvittnet (prof. Podibelski) sade aldrig att (DE SAMMANLAGDA) studierna “inte uppfyllde vetenskaplig praxis”. Han sade att ( DE ENSKILDA)enskilda artiklar (VAR OCH EN FÖR SIG) inte innehåller alla steg i virusbevisningen i (ETT OCH SAMMA) samma dokument
Citat:
"Jag kan för närvarande inte säga om det finns en (ENSKILD,SEPARAT) artikel som heltäckande presenterar samma saker som de (SAMTLIGA DE) nämnda originalartiklarna, utan att uppvisa (DESSA SAMTLIGA ARTIKLARS) deras metodiska svagheter, alltså till exempel med de negativkontroller som faktiskt saknas."
Citat:
Just det, (SAMTLIGA) artiklarna tillsammans uppfyller det som krävs men det finns inte EN (ENSKILD SEPARAT) artikel som ensam (UTAN DE ÖVRIGA ARTIKLARNA) gör det. Vad är problemet? Du feltolkar ju medvetet, trots att du vet vad som menas.
Citat:
Som sagt, vare sig mässlingviruset eller något annat virus har någonsin vetenskapligt visats existera
Jösses. "Hou do aj reech this kiids.." som Cartmanuel sade.
Hur mycket klarare kan man bli i en diskussion? Hur mycket mer pedagogisk? Patrixx verkar ha en hjärna som kung Carlos II av Spanien.

Kan nån kopiera mitt inlägg (FB) Radio Cui Bono
och lägga in? Patrixx verkar ha blockat mig. Tycker han ändå förtjänar en hälsning från käre Fjälling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in