2025-04-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Och som vi kommit överens om så bevisar de 6 artiklar som David Bardens presenterade tillsammans att mässlingviruset finns, det finns det domstolsbeslut på. Nästa fråga tack!

bara i upp-och nervända världen.
Citera
2025-04-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Jag tror alla, inte minst Simon, behöver gå ett antal kurser i hur man promptar när man använder Generative AI. AI är tämligen värdelöst om man inte anstränger sig lite.

Simon och även Patrix brukar "roa" sig med att fråga Perplexity AI. Alla som följt dem och kanske även hängt på Cluesforum har sett att AI endast används till att förstärka det man vill ska gälla. Om svaret blir det motsatta drar man slutsatsen att AI:n är manipulerad eller tränad med felaktig data 😅

Det är väl belagt att generativ AI är absolut livsfarligt för psykiskt sjuka personer (vilket vi väl får räkna Cui Bono som). Det låter dom komma ännu längre in i sin eko-kammare. Min artikel som snart skall publiceras visar hur Large Language Models är väldigt duktiga på att vara till lags och "fylla i" det man själv vill höra, även om det är helt tokigt. Den vetenskapliga termen för det beteendet är för övrigt "bullshitting" (jo jag lovar!):

Hicks, M.T., Humphries, J. & Slater, J. ChatGPT is bullshit. Ethics Inf Technol 26, 38 (2024).
https://doi.org/10.1007/s10676-024-09775-5
Citera
2025-04-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
bara i upp-och nervända världen.

Är det en granne till "Livets hårda skola-universitetet"?
Citera
2025-04-03, 20:13
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
jag var 'skeptisk' långt innan 'covid' kan jag hälsa. vaccin är ju inte ens logiskt om man tänker efter lite.

du rabblar statistik. men du måste väl känna till det berömda citatet: 'There are lies, damned lies, and statistics."?

så låt oss skippa statistiken.

först och främst behöver vi konstatera bortom rimligt tvivel att patogena virus faktiskt finns, tycker du inte?
Driver du med mig nu, tänker du helt bortse från att observationer av verkligheten talar rakt emot din teori? Hur fan tror du att man testar en teori?

Om nu verkligheten talar emot din ”logik” och du inte kan förklara varför så borde du börja ifrågasätta dina teorier. Men du gör inte det eftersom det inte handlar om verkligheten för dig utan mer om tro och något som påminner om en religion.

Fortsätt du på det inslagna spåret, det går säkert jättebra.
Citera
2025-04-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Driver du med mig nu, tänker du helt bortse från att observationer av verkligheten talar rakt emot din teori? Hur fan tror du att man testar en teori?

Om nu verkligheten talar emot din ”logik” och du inte kan förklara varför så borde du börja ifrågasätta dina teorier. Men du gör inte det eftersom det inte handlar om verkligheten för dig utan mer om tro och något som påminner om en religion.

Fortsätt du på det inslagna spåret, det går säkert jättebra.

att tro på vacciners förträfflighet utan att veta huruvida patogena virus faktiskt finns är väl att uppvisa blind tro om nåt?
Citera
2025-04-03, 20:23
Medlem
Citat:
att tro på vacciners förträfflighet utan att veta huruvida patogena virus faktiskt finns är väl att uppvisa blind tro om nåt?

Är det vad du lärde dig i YouTube-högskolan? Skulle vara intressant att se hur tentan såg ut...
Citera
2025-04-03, 20:27
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ok, så vi kommer inte få någon förklaring från dig om varför det inte fortfarande är miljontals dödsfall i sjukdomsförlopp liknande smittkoppor eller mässling längre?

Vi bara bortser från det eftersom du inte kan förklara det.
Citera
2025-04-03, 20:29
Medlem
Citat:

Ja, men virus existerar, vilket är belagt utan rimligt tvivel.

Be inte om referenser på det för det har du/ni fått i överflöd.

Peka istället på en seriös referens som på allvar plockar isär teorin om virus. Skippa Lanka tack. Välj gärna en välrenommerad tidskrift.

Tack på förhand!
Citera
2025-04-04, 08:48
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Nej du förstår tydligen inte hur det funkar. Jag får nämligen andra svar än du, eftersom du nog ägnat betydligt mer tid åt att försöka få till "rätt" utfall. Du visar inte vad du själv fått fram, men när jag frågar Perplexity så får jag ett helt vettigt svar:

Dvs. precis vad vi sagt till dig de senaste åren - men om du alltså tycker att just Perplexity get rätt svar så är det skönt att du äntligen kommit till sans!

Du är verkligen en konspirationsteoretiker. Jag skulle sitta och skruva på en AI så jag får rätt svar och Stefan Lanka ska ha hittat på att han utfört experiment trots att de användes som bevismaterial i en rättegång.

Jag frågade Perplexity en gång och den nämnde tydligen inte att ett belägg för virusets omkrets också skulle ingå, vilket naturligtvis är rimligt. Om något existerar bör man kunna visa hur stort det är. Men det var inte heller något som rätten gick in på när det dömde till Lankas fördel.

Jag tror inte vi kommer så mycket längre eftersom du uppenbart är oförmögen att ställa frågan huruvida virus existerar pga av din fanatism. Och då är det ju så. Kan man inte ställa en fråga så kan man naturligtvis inte förstå svaret - Patogena virus är vetenskapligt obekräftade.

Och det är ju därför också lönlöst att lägga fram allt som bekräftar det, exempelvis de studier från början av 1900-talet som naturligtvis inte kan upprepas och publiceras idag då de motbevisar den heliga dogmen om smitta.

Jag tycker verkligen synd om dig och beklagar att poletten fortfarande inte ramlat ner fyra år efter världshistoriens största medicinska bedrägeri.
Senast redigerad av patrixx 2025-04-04 kl. 09:30.
Citera
2025-04-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Du är verkligen en konspirationsteoretiker. Jag skulle sitta och skruva på en AI så jag får rätt svar och Stefan Lanka ska ha hittat på att han utfört experiment trots att de användes som bevismaterial i en rättegång.

Jag frågade Perplexity en gång och den nämnde tydligen inte att ett belägg för virusets omkrets också skulle ingå, vilket naturligtvis är rimligt. Om något existerar bör man kunna visa hur stort det är. Men det var inte heller något som rätten gick in på när det dömde till Lankas fördel.

Jag tror inte vi kommer så mycket längre eftersom du uppenbart är oförmögen att ställa frågan huruvida virus existerar pga av din fanatism. Och då är det ju så. Kan man inte ställa en fråga så kan man naturligtvis inte förstå svaret - Patogena virus är vetenskapligt obekräftade.

Och det är ju därför också lönlöst att lägga fram allt som bekräftar det, exempelvis de studier från början av 1900-talet som naturligtvis inte kan upprepas och publiceras idag då de motbevisar den heliga dogmen om smitta.

Jag tycker verkligen synd om dig och beklagar att poletten fortfarande inte ramlat ner fyra år efter världshistoriens största medicinska bedrägeri.

En kort fundering:
Hur kommer det sig att ni inte når ut med ert budskap? Det ä fortfarande så att diskussioner i en tråd på flashback i mångt och mycket stannar på flashback. Ni tycks heller inte publicera resultat i välrenommerade tidskrifter.

Oavsett varför så kvarstår faktum. Så länge ni inte kan plocka isär virusteorin utanför flashback och Youtube etc. gäller rådande teori. En tråkig sanning för er är att ord och munhuggning fungerar dåligt inom vetenskapen. Man kan inte publicera nya rön med tjat och liknelser eller endast 100 år gamla referenser.

Det är inte mig och andra användare ni behöver övertyga. Det är aktiva forskare som är öppna för samarbeten, vilket de kommer att vara om ni har tillräckligt på fötterna...men det har ni inte idag.
Citera
2025-04-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx

Du förstår inte alls hur LLM:er fungerar, och du vet absolut ingenting om hur vetenskaplig publicering fungerar. Så som knowledgehunger säger, återkom när du har verifierade bevis som motsäger den etablerade forskning du inte tror på. T.ex. skulle det kunna vara om Lankas kontrollexperiment gav ett annat resultat än de hundratusentals andra sådana experiment som redan utförts. Men för att bedöma det behöver vi se DATA från experimentet, och det verkar han ha tappat bort?
Senast redigerad av Andelslott 2025-04-04 kl. 11:36.
Citera
2025-04-04, 11:18
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
En kort fundering:
Hur kommer det sig att ni inte når ut med ert budskap? Det ä fortfarande så att diskussioner i en tråd på flashback i mångt och mycket stannar på flashback. Ni tycks heller inte publicera resultat i välrenommerade tidskrifter.

Oavsett varför så kvarstår faktum. Så länge ni inte kan plocka isär virusteorin utanför flashback och Youtube etc. gäller rådande teori. En tråkig sanning för er är att ord och munhuggning fungerar dåligt inom vetenskapen. Man kan inte publicera nya rön med tjat och liknelser eller endast 100 år gamla referenser.

Det är inte mig och andra användare ni behöver övertyga. Det är aktiva forskare som är öppna för samarbeten, vilket de kommer att vara om ni har tillräckligt på fötterna...men det har ni inte idag.

Tja nu är det ju dock så här att hela världen håller på att vakna upp kring detta, förutom de som håller sig kvar i den filterbubbla som media och konsensusvetenskapen utgör.
Hundratals, jag kan nog hävda tusentals läkare och forskare har fattat galoppen och hjälper till att dra världen ur det kaninhål som skapats under 1900-talet. Och dessa avfärdas av de akademiska översteprästerna som dårar och Youtubers, men ironiskt nog så plockas de bästa såklart bort från YouTube så dom hittar man på ännu "värre" ställen som exempelvis Bitchute och Odysse.

https://www.bitchute.com/video/lpJU5lwxO3Li

Så oroa dig inte, upplysningen är i full blom, men Rom byggdes som bekant inte på en dag, så det rivs inte på en dag heller. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in