2026-05-06, 11:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det kanske är långa kvinnor på 175 cm. Som vill ha en man som är något längre än henne själv. Som skriver längdkrav i sin profil.

Det lär ju inte vara korta kvinnor som skriver så iaf.? En 155 cm kvinna som vill ha en 30 cm längre man? Inte troligt.

Jo, väldigt många kvinnor ställer sina krav efter demografin i landet och vill ha minlängd snittlängd plus 5-10cm på mannen oavsett vilken längd de själva har. Det är tyvärr väldigt brutalt idag, värre än någonsin. Om du är 10cm kortare än genomsnittet i Sverige så är det mindre än 25% av kvinnorna som kommer acceptera att du ens kontaktar dem på datingsidor.
Citera
2026-05-06, 11:56
Medlem
Det kommer från gettokulturen där idealet nu är att kvinnor ska vara feta och ha jättestorrumpa. Många influensers är borderline obese och det har gått alldeles för långt. Därför måste de kompensera och ha en lång man för att fortfarande känna sig lite små och kvinnliga.

Kvinnor har aldrig tidigare brytt sig så mycket om mäns längd. Det är status de är ute efter. Nu har det blivit status. Men det är i princip bara ytliga slampor utan hjärna som går för längd.

Jag är nästan 2m lång. Ser annars hel ok ut, men har märkt senaste åren när jag går ut att jag ofta blir konfronterad av tjejer som är intresserade och kommenterar min längd osv. Men det är alltid halvfeta ytliga skanks som verkar helt blåsta. Jag är helt ointresserad av dem. Alla genuint vackra och smarta tjejer är lika ointresserade som innan.

Lite former fine, men storleken på rumpan idag har nästa inga gränser. Man blir nästan äcklad. Har aldring sett så mycket celluliter som nu. Det är en fluga som kommer gå över.
Citera
2026-05-06, 12:08
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, kvinnor i denna delen av världen verkar inte vara mycket att hurra för längre. Totalt styrda av massmedia, influencers och annan smörja. Jag är otroligt tacksam att jag träffade frugan för 20+ år sedan, långt innan Tinder och liknande trams. Hade jag varit singel idag och varit på jakt efter en partner hade jag garanterat letat utanför Europa, här verkar det fullständigt meningslöst.

Får gratulera du fann en kvinna innan dessa sociala medier tider ankom till oss. Kan bara instämma med vad du beskrivit här. Det är hemskt.
Citera
2026-05-06, 12:08
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Rasism är eftersträvansvärt eftersom det förhindrar rasblandning, som är satans påfund.
Vissa vita män har inget annat val än att rasblanda. Det är därför man ser så många vita män med asiatiska kvinnor eftersom vita kvinnor ofta är mycket mer kräsna än icke-vita. Så mindre attraktiva vita män har inget annat val än att beblanda sig med asiatiska kvinnor.

Det ger en halo-effekt att vara vit och lång bland asiatiska kvinnor. Jag själv kanske måste gå den vägen inom dating/förhållande, då jag hittills bara har haft otur med vita kvinnor av min egna ras. Jag vill egentligen inte rasblanda, men jag tror inte att vita kvinnor är intresserade av mig om jag ska vara ärlig. Det var enklare när jag var yngre, nu är jag i 30 års åldern. Jag är f.ö. lång men har ett lite mindre attraktivt ansikte och är ganska tunnhårig, 4/10 utseendemässigt.

Jag rasblandar hellre än att förbli ensam, men jag tänker inte ge upp vita kvinnor ännu... Jag ska försöka mer, och om jag fortsätter att misslyckas gång på gång så får det bli rasblandning. Hade även kunnat bli ihop med typ latinas och tjejer från mellanöstern, men aldrig afrikanska kvinnor, där går gränsen.

Det handlar inte om desperation, utan snarare om att man inte längre är önskvärd av sin egen ras och blir fråntagen kärlek och närhet. En av de grundläggande sakerna i behovstrappan.
Citera
2026-05-06, 12:31
Medlem
Är väl lika stor mobbning som om man skulle tvinga kvinnor att välja korta män bara för att. Jag har ofta hört argumentet att korta kvinnor bör välja korta män. Dessa män är upprörda för att dessa korta kvinnor väljer långa män och det säger väl mer än dessa män än vad det säger om kvinnorna. Allt detta bottnar i kontroll vilket är tragiskt. Man gillar det man gillar! Kort, lång, smal, tjock, it’s all up to you!
Citera
2026-05-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Vissa vita män har inget annat val än att rasblanda. Det är därför man ser så många vita män med asiatiska kvinnor eftersom vita kvinnor ofta är mycket mer kräsna än icke-vita. Så mindre attraktiva vita män har inget annat val än att beblanda sig med asiatiska kvinnor.

Det ger en halo-effekt att vara vit och lång bland asiatiska kvinnor. Jag själv kanske måste gå den vägen inom dating/förhållande, då jag hittills bara har haft otur med vita kvinnor av min egna ras. Jag vill egentligen inte rasblanda, men jag tror inte att vita kvinnor är intresserade av mig om jag ska vara ärlig. Det var enklare när jag var yngre, nu är jag i 30 års åldern. Jag är f.ö. lång men har ett lite mindre attraktivt ansikte och är ganska tunnhårig, 4/10 utseendemässigt.

Jag rasblandar hellre än att förbli ensam, men jag tänker inte ge upp vita kvinnor ännu... Jag ska försöka mer, och om jag fortsätter att misslyckas gång på gång så får det bli rasblandning. Hade även kunnat bli ihop med typ latinas och tjejer från mellanöstern, men aldrig afrikanska kvinnor, där går gränsen.

Det handlar inte om desperation, utan snarare om att man inte längre är önskvärd av sin egen ras och blir fråntagen kärlek och närhet. En av de grundläggande sakerna i behovstrappan.

Förstår dig broder. Stanna stark och i din egen ras, du kommer ångra att få barn med en Asiat.
Du har bara intalat dig att du inte duger, självförtroende och självkänsla betyder mycket. Åk till Östeuropa där pengar och maskulinitet är mer viktigt.
Vet inte hur du klär dig men att klä sig lite extra bra kan göra mycket.
Citera
2026-05-06, 12:51
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Hur då konkurrens? Hmm.

Du ställer helt enkelt "lite för höga krav" på en partner för att se vilka som ändå vågar nappa (alt så är du en totalt bortskämd narcissist). Med tanke på det generella simperiet för kvinnor (samt vissa mäns totala desperation) i samhället så skulle jag tippa på att detta faktiskt leder till mer konkurrens hos sökande (speciellt om någon ser generellt riktigt bra ut dessutom) jmf med "vanliga Stinas" mer vardagliga krav som tex att snubben absolut inte bör vara allergisk mot katter och faktiskt kan diska.

Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Nej men det är inget nytt och det är så det ska vara. Långa män med stora kukar tar rubbet på appar och annorstädes. Helt rätt.

Ja du har en "tjejkompis" ja, och alla "män" som gråter i tråden är "egentligen långa".

Ja, kan du tänka dig det? Jag har faktiskt inte bara en tjejkompis - t om flera! Gudars skymning!
183cm för övrigt.
Citera
2026-05-06, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Ja, kan du tänka dig det? Jag har faktiskt inte bara en tjejkompis - t om flera! Gudars skymning!
183cm för övrigt.

Det värsta en kvinna kan säga till en man är att hon vill vara vän med dig = du är sexuellt ofarlig. Att du inte förstått detta förklarar din situation.

Toppen att svaga män rensas bort på appar och annorstädes, så att det blir mer åt oss som kan leverera längd och litet annat.

Citera
2026-05-06, 12:57
Medlem
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Det värsta en kvinna kan säga till en man är att hon vill vara vän med dig = du är sexuellt ofarlig. Att du inte förstått detta förklarar din situation.

Toppen att svaga män rensas bort på appar och annorstädes, så att det blir mer åt oss som kan leverera längd och litet annat.

Leverera längd. Asså jag är en kortis men det är bara i någon antagen sidospårande paroll där alla män är totalt värdelösa som det blir intressant att titta på längd. Liksom den här snubben kan inte ge mig det jag behöver, precis som alla andra, men han är iaf lång
Citera
2026-05-06, 13:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Får gratulera du fann en kvinna innan dessa sociala medier tider ankom till oss. Kan bara instämma med vad du beskrivit här. Det är hemskt.
Tack! Ja, det är en välsignelse på många sätt.

Själv lade jag ner med sociala medier för snart 20 år sedan. Förutom att sluta dricka är det nog bland de bästa besluten jag gjort i mitt liv.
Citera
2026-05-06, 13:05
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Det är snarare du som saknar social kompetens till att kunna ha kvinnor som polare (med fördelarna det även medför - bredare kontaktnät=bättre möjligheter till att träffa nytt folk/partners). Looser som spelar tuff helt enkelt. Men fortsätt du på den hårda tuffa vägen - bakom tangentbordet brukar det ju gå bra i alla fall. Sen sitter du en dag där med "kärringen/regeringen" å gnäller värre än henne.
Citera
2026-05-06, 13:11
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tjejerna får nog 500+ matchningar om dagen, du får två. Antar de vill grovsortera lite innan de ens ids svara.

Vet inte hur tjejer tänker, men gissar på det i alla fall. Skulle du få 500+ matchningar om dagen skulle du också antagligen vilja smalna av utbudet en smula.

Fast är det inte märkligt att använda bara en egenskap för det avsmalnandet?

Säg att du har en multibegåvad man som är bäst på typ allt men är 178 cm. Sedan har du en absolut katastrof vars föräldrar är syskon, men är 188 cm....
Blir rätt korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in