2026-05-06, 10:48
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Många år sen jag nätdejtade nu, men varför ska inte tjejerna få ha preferenser?
Vi män har ju flera krav på ålder, vikt, storlek på tuttar, barn osv så klart att de ska få ha krav på längd, ansikte, hår med mera.

Om nu medellängden för män är 180-181 cm så förstår jag att de flesta kvinnor vill ha något bättre än snittet så kanske runt 185 eller så. Precis som att jag vill ha en kvinna med ett bättre utseende än snittet.

Sen hade själv aldrig svårt att få matchningar på Tinder när det begav sig och skrev aldrig ut min längd trots att jag är 189cm. Kanske hjälpte det när det kom till vad som hände på dejterna och om man gick vidare eller inte men sällan eller aldrig innan matchningarna.

Det är betydligt fler kvinnor som har längdkrav än män. Sen är det tramsigt för längden är inget man kan göra något åt. Folk som fäster helt vid längd är väldigt naiva
Citera
2026-05-06, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Fast det där stämmer inte.
Gång på gång ser vi höga krav på sociala medier.
I verkligheten går de sen och knullar en ful kort man.
Digitalt lever de i en fantasi där de eftersträvar det bästa.
När de går ut genom dörren så tar deras primitiva behov över.

Sen är det såklart att kvinnor föredrar långa och snygga, men jag har sett det gång på gång - kvinnor jag själv dejtat.
Skyhöga krav online, sedan har de börjat dejta någon ful gemensam vän som charmat de genom personlighet.
Det här ser vi från kvinnor också som online skriver "jag är attraherad av min kollega trots att han inte har någon egenskap jag normalt finner attraktiv".

Det stämmer online det är det som diskuteras i tråden. Och det är så det ska vara, ärlighet ska råda. Kvinnor vill helst ha långa män med stora kukar.

Men i verkligheten bortom nätet finns det inte tillräckligt många sådana män till alla kvinnor och många kvinnor finner sig i sin lott. Med det sagt så finns det även andra egenskaper än rent fysiska såsom intelligens, charm, etc.

Kineser har ju traditionen att de ska gifta upp sig, dvs successivt förbättra sig över generationerna, det tycker jag är en sympatisk inställning. Jag väljer bort kvinnor som gifter/dejtar ned sig. Jag opererar endast ifrån en position av styrka och det gör jag lika mycket mot alla som förordar svaghet som ideal (kvinnor som män). Ska inte tolkas som att jag är ett under av styrka dygnet runt utan som en ideologi ämnad för överlevnad i en darwinistisk värld.

Men nu är vi långt ifrån ämnet. Min uppfattning är oavsett att det är positivt att kvinnor skriver ut sina preferenser på appar och annorstädes. Jag menar vadå, ska de ljuga och behöva dejta korta och tjocka med mikroskopisk utrustning när de gillar långa män med stor utrustning? Trams.
Citera
2026-05-06, 10:55
Medlem
Finns ett uttryck som heter lika barn leka bäst brukar stämma in rätt bra.

När man stöter på kvinnor som klagar på att "ingen vill ha någon relation" och "jag kommer vara evig singel" brukar jag lirka lite vad de är ute efter. Självklart har de lite väl höga tankar om sig själv.
Citera
2026-05-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
En del pojkar har ju alltid blivit över. Runt 20% va? De blev drängar, soldater och munkar.
Eftersom det alltid funnits ungefär lika många kvinnor som män, så leder dina 20% logiskt till att runt 20% kvinnor också blev över.
Citera
2026-05-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Skillnaden mellan oss är att jag inte gråter ut på Flashback om orättvisor på datingappar. Har aldrig svept något på någon app. Kvinnor har all rätt att ärligt uttrycka sina preferenser, faktum är att det gör mig sexuellt upphetsad att läsa om deras preferenser och hur exklusiva de är. Damer värda att respektera är damer som sätter plebejer ordentligt på plats.

Länge leve starka kvinnors rätt att uttrycka sig ärligt och fritt på appar och annorstädes.

Jag har inget problem med det heller, men då männen gör samma är det helt otänkbart. De är alltså fråga om dubbelmoral.

Tycker vi alla män kunde sätta krav online som: Minst D kupa och högst bmi på 25.

Män är förtryckta i västvärlden, de har gett vissa kvinnor självförtroende att trycka ner män.

Detta är typiska narcissist drag många gånger där de ok för kvinnan att göra vissa saker men inte för män.
Tex har vi sexköps lagen, ok att sälja men inte köpa. Sen har vi sammtyckeslagen också bara fördelaktigt för kvinnor.

Sen ser man ofta att de är rent nonsense från kvinnor med dessa krav, de säger massa skit men väljer ändå någon som inte uppfyller kraven.
Alltså kvinnor dissar ofta många bra män som till och med uppfyller kraven och väljer någon smärre som inte uppfyller deras krav, jag har sätt detta otroligt många gånger.

Jag trött på allt detta daltande med kvinnor från män, jag hoppas mer och mer män börjar stå på sig själva och inte godkänner sånt respeklöst beteenden från kvinnor och staten.
Citera
2026-05-06, 11:19
Medlem
HBTKuks avatar
Hur är det mobbning? Alla har ju preferenser, precis som du har dina. Inga tjockisar är en given.

Solklart vill ingen kvinna ha en halvportion till karl, och uppenbarligen behöver de på förekommen anledning skriva ut detta. Småpojkar göre sig icke besvär.

Personligen tycker jag 180 låter väl kort, men det är resandes ensak.
Citera
2026-05-06, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Jag har inget problem med det heller, men då männen gör samma är det helt otänkbart. De är alltså fråga om dubbelmoral.

Tycker vi alla män kunde sätta krav online som: Minst D kupa och högst bmi på 25.

Män är förtryckta i västvärlden, de har gett vissa kvinnor självförtroende att trycka ner män.

Detta är typiska narcissist drag många gånger där de ok för kvinnan att göra vissa saker men inte för män.
Tex har vi sexköps lagen, ok att sälja men inte köpa. Sen har vi sammtyckeslagen också bara fördelaktigt för kvinnor.

Sen ser man ofta att de är rent nonsense från kvinnor med dessa krav, de säger massa skit men väljer ändå någon som inte uppfyller kraven.
Alltså kvinnor dissar ofta många bra män som till och med uppfyller kraven och väljer någon smärre som inte uppfyller deras krav, jag har sätt detta otroligt många gånger.

Jag trött på allt detta daltande med kvinnor från män, jag hoppas mer och mer män börjar stå på sig själva och inte godkänner sånt respeklöst beteenden från kvinnor och staten.

INTE dubbelmoral att kvinnor och män fungerar olika. Svaga män sorteras bort på appar, detta är toppen för oss starka män.

Hejdå.
Citera
2026-05-06, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Jo, så är det ju. När de har sina bruschur, kusiner och en pistol. Själva är de inte mycket att hänga i julgranen.
Ja, och deras kusiner är samma som deras bruschur
Citera
2026-05-06, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tjejerna får nog 500+ matchningar om dagen, du får två. Antar de vill grovsortera lite innan de ens ids svara.

Vet inte hur tjejer tänker, men gissar på det i alla fall. Skulle du få 500+ matchningar om dagen skulle du också antagligen vilja smalna av utbudet en smula.
Jag har inga dejtingappar. Skulle aldrig få för mig att skaffa
Citera
2026-05-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
INTE dubbelmoral att kvinnor och män fungerar olika. Svaga män sorteras bort på appar, detta är toppen för oss starka män.

Hejdå.

Här har vi ett typiskt exempel på en beta kille. Kanske snygg och lång men som tappat ballarna, utseende är bara en aspekt.
Citera
2026-05-06, 11:48
Avslutad
Citat:
Här har vi ett typiskt exempel på en beta kille. Kanske snygg och lång men som tappat ballarna, utseende är bara en aspekt.

Inte jag som gråter om orättvisor lille vän.

Snarare så bejakar jag dem eftersom jag tjänar på dem. Kvinnor har rätt till sina preferenser.

Även män har rätt till sina preferenser, men världen är orättvis och alla kommer inte alltid att få allt. En del får mer, en del får mindre och en del (som du) får inget.
Citera
2026-05-06, 11:48
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Man borde börja med att dra in deras rösträtt & låta deras pappa välja partner åt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in