2026-05-06, 13:12
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Du har bara intalat dig att du inte duger, självförtroende och självkänsla betyder mycket.
Fast det stämmer inte. Jag har bra självförtroende/självkänsla men har blivit ghostad 15 gånger på en dating-app, på 2 veckor. Det betyder att jag är ful, och då spelar det inte längre någon roll om jag är 188cm. Ansikte>längd, alla dagar.

Bra självförtroende är synonymt med ett vackert ansikte. Du får per automatik bra självförtroende om du har ett genetiskt önskvärt ansikte. Du kan inte ha bra självförtroende och samtidigt va ful.

Har inte skaffat Tinder, men ska eventuellt. Tror inte det är nån större skillnad på dejtingappar och typ krogen, man är lika lite önskvärd, men kan ändå testa krogen igen även om jag inte trivs i den miljön.

Den här videon förklarar online-dating väldigt bra i modern tid. Hur pass lite värde män har, såvida du inte är top 5%:

https://youtu.be/j6yFadu2yV4?si=gZtegZlax1PGpVfM
Citera
2026-05-06, 13:21
Medlem
Sockerssons avatar
Fullt naturligt att tjejer vill ha en längre kille än de själva, och det går åt båda hållen; jag skulle inte vilja ha en tjej som var 1.80.

Då är det ett mycket större problem att tjejer inte väljer bort flintisar. Tunnhårighet skulle försvinna med tiden bara flintisar inte tilläts föröka sig.
Citera
2026-05-06, 13:25
Medlem
UltraSlinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson

Då är det ett mycket större problem att tjejer inte väljer bort flintisar. Tunnhårighet skulle försvinna med tiden bara flintisar inte tilläts föröka sig.

Det skulle väl iofs dvärgighet också då?
Citera
2026-05-06, 13:30
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Det är snarare du som saknar social kompetens till att kunna ha kvinnor som polare (med fördelarna det även medför - bredare kontaktnät=bättre möjligheter till att träffa nytt folk/partners). Looser som spelar tuff helt enkelt. Men fortsätt du på den hårda tuffa vägen - bakom tangentbordet brukar det ju gå bra i alla fall. Sen sitter du en dag där med "kärringen/regeringen" å gnäller värre än henne.

Som jag påtalat ett antal ggr nu så är det inte jag som gråter om orättvisor i den här tråden. Det är ni som inte kan få napp och som gråter om detta. Inte konstigt att kvinnor sorterar bort er på en gång på datingappar.

Varför är du incel om det är så bra med tjejkompisar? Lycka till "kompis".
Citera
2026-05-06, 13:35
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Fast det stämmer inte. Jag har bra självförtroende/självkänsla men har blivit ghostad 15 gånger på en dating-app, på 2 veckor. Det betyder att jag är ful, och då spelar det inte längre någon roll om jag är 188cm. Ansikte>längd, alla dagar.

Bra självförtroende är synonymt med ett vackert ansikte. Du får per automatik bra självförtroende om du har ett genetiskt önskvärt ansikte. Du kan inte ha bra självförtroende och samtidigt va ful.

Har inte skaffat Tinder, men ska eventuellt. Tror inte det är nån större skillnad på dejtingappar och typ krogen, man är lika lite önskvärd, men kan ändå testa krogen igen även om jag inte trivs i den miljön.

Den här videon förklarar online-dating väldigt bra i modern tid. Hur pass lite värde män har, såvida du inte är top 5%:

https://youtu.be/j6yFadu2yV4?si=gZtegZlax1PGpVfM

Bra självförtroende är synonymt med ett vackert ansikte.

Om du slutade lyssna å kolla så mkt på red pill-fantasier så kanske du inte skulle vara så negativ. För negativitet är något som definitivt syns i ansiktet. (btw - blue pill-fantasier är knappast bra dom heller)

Folk brukade klaga på att feminismen gått för långt (vilket den definitivt har). Fler å fler börjar inse att även red pill/MGTOW/black pill har gått för långt och även blivit en kommersiell industri för div pengahungriga PUAs mfl att tjäna stora pengar på. Långt före den egentliga internet-eran så fanns oxå själva konceptet.

Jag bidrar med ett enastående tal från Tom Cruise i filmen Magnolia (1999) - så kan du jämföra det med vad som sägs i vissa delar av pill-världen.

"Respect the cock and tame the cunt"

https://www.youtube.com/watch?v=G2y6zxvMtPE

Bonusklipp från filmen:

"Why would you lie Frank?"

https://www.youtube.com/watch?v=0A7tpoEWlu4
Citera
2026-05-06, 13:41
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Som jag påtalat ett antal ggr nu så är det inte jag som gråter om orättvisor i den här tråden. Det är ni som inte kan få napp och som gråter om detta. Inte konstigt att kvinnor sorterar bort er på en gång på datingappar.

Varför är du incel om det är så bra med tjejkompisar? Lycka till "kompis".

Jag gråter då inte - jag kan dock påpeka uppenbara saker. Jag sitter som sagt inte på några datingappar och har inte gjort det sedan typ 2010. Jag har någon som jag är dedikerad till.

Btw. Spana in Tom Cruise i Magnolia som jag länkat till ovan. Food for thought kanske.
Citera
2026-05-06, 13:47
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Jag gråter då inte - jag kan dock påpeka uppenbara saker. Jag sitter som sagt inte på några datingappar och har inte gjort det sedan typ 2010. Jag har någon som jag är dedikerad till.

Btw. Spana in Tom Cruise i Magnolia som jag länkat till ovan. Food for thought kanske.

Incel som älskar sin tjejkompis. Ja var och en till sitt.

Tycker det är härligt befriande att män och kvinnor har rätt att uttrycka sina preferenser ärligt i appar. Allt jag sagt egentligen.

Nej tack, behöver inga råd från dig.
Citera
2026-05-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Ja det må så vara men varför skriva det i profilen?

Tänk om jag skriv i min profil "om du är över 22 år och har små pattar swipa vänster".

Då är mitt syfte uppenbart att provocera.

om du är över 22 år och har B-kupa eller mindre och BMI över 20 - swipa vänster
Citera
2026-05-06, 13:58
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Incel som älskar sin tjejkompis. Ja var och en till sitt.

Tycker det är härligt befriande att män och kvinnor har rätt att uttrycka sina preferenser ärligt i appar. Allt jag sagt egentligen.

Nej tack, behöver inga råd från dig.

Du har å andra sidan inte ens några råd som sådana. Du är endast endimensionell och obstinat men tror att det i sig gör dig tuff och manlig.

Incel som älskar sin tjejkompis.

Ja, det vore ju jättehemskt att älska en kompis oavsett kön - rent av bögigt kanske. Men som sagt - jag har någon som jag är dedikerad till och hon till mig. Så jag personligen är nöjd faktiskt - kan knappast klaga.
Citera
2026-05-06, 14:16
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Du har å andra sidan inte ens några råd som sådana. Du är endast endimensionell och obstinat men tror att det i sig gör dig tuff och manlig.

Incel som älskar sin tjejkompis.

Ja, det vore ju jättehemskt att älska en kompis oavsett kön - rent av bögigt kanske. Men som sagt - jag har någon som jag är dedikerad till och hon till mig. Så jag personligen är nöjd faktiskt - kan knappast klaga.

Mitt råd till samtliga i tråden som gråter är att sluta gråta och acceptera situationen. Situationen är som följer: Kvinnor föredrar långa män med stora kukar, är ni inte en av oss så är det kört för er. Nöj er med er lott.
Citera
2026-05-06, 14:19
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Mitt råd till samtliga i tråden som gråter är att sluta gråta och acceptera situationen. Situationen är som följer: Kvinnor föredrar långa män med stora kukar, är ni inte en av oss så är det kört för er. Nöj er med er lott.

Tack. Bra sammanfattning.
Citera
2026-05-06, 14:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.

Jag tycker inte att det är konstigt att skriva ut de krav som man inte är beredd att kompromissa om, i profilen. Det är lika bra, för då tar man inte upp varken någon annans tid eller sin egen tid i onödan.

En annan tanke: många gånger är det så att när man har möjlighet att välja s.a.s., som man har på ett dejtingforum, så ställer man in - och skriver ut - sina ÖNSKNINGAR. Men om man skulle träffa en man i verkligheten som är - t.ex. - lite kortare än det man egentligen önskar, så kan det gå bra ändå. Om man tycker att han är trevlig och charmig, och man klickar... man sugs in i förälskelsen utan att vara medveten om att det håller på att hända, kanske.

Detta skulle även kunna hända dig med en tjock singelmamma, vettu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in