Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.
Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.
Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.
Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.
Jag tycker inte att det är konstigt att skriva ut de krav som man inte är beredd att kompromissa om, i profilen. Det är lika bra, för då tar man inte upp varken någon annans tid eller sin egen tid i onödan.
En annan tanke: många gånger är det så att när man har möjlighet att välja s.a.s., som man har på ett dejtingforum, så ställer man in - och skriver ut - sina ÖNSKNINGAR. Men om man skulle träffa en man i verkligheten som är - t.ex. - lite kortare än det man egentligen önskar, så kan det gå bra ändå. Om man tycker att han är trevlig och charmig, och man klickar... man sugs in i förälskelsen utan att vara medveten om att det håller på att hända, kanske.
Detta skulle även kunna hända dig med en tjock singelmamma, vettu!