2026-05-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Om du ska svara på mitt inlägg så vill jag att du svarar på följande:

Är det okej att jag skriver "inga utvecklingsstörda, personer med downs syndrom eller rullstolsbundna" i min profil?

Javisst! Det är en Tinderprofil som heter duga! Det vore kul att se resultatet, som ett socialt experiment förstås. Preferenser är trots allt mänskliga rättigheter.

Matchningarna skulle visserligen dö på nolltid men inte av orsaken man tror, utan snarare av att kvinnorna skulle tro att man tröttnat på att dejta dessa grupper och nu letar efter vilken röv som helst (så länge den inte är parkerad i mänsklighetens korpserie).
Citera
2026-05-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Mitt krav på kvinnor är minst 180 cm långa.
Och kunna spela basket.
Och måste ha rytmen i blodet

Och ha schysst röv. ☝🏽<-- (viktigt)
Senast redigerad av Festmulatt 2026-05-08 kl. 19:22.
Citera
2026-05-08, 19:29
Avslutad
Det går utmärkt att ljuga om hur lång man är såvida man inte är alltför långt ifrån den satta gränsen.

Ifall man är 178cm, så kan man säga att man är 181cm. Det är inte särskilt troligt att man blir dissad ifall hon i efterhand råkar få veta på något sätt att man inte riktigt var så lång som man ''trodde''. Detta förutsätter att man har spelat sina kort väl och har andra sidor som är värdefulla.

Kvinnor ljuger hela tiden om hur snygga de är genom att dränka sig själva i smink. Det är en bagatell att ljuga lite om sin längd.
Citera
2026-05-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Skillnad. Jag skriver om förhållanden, män o kvinnor som trivs och har kul tillsamans. Du vill bara knulla. Tro fan du blir utan!

Du läste nog inte ett enda ord jag skrev så varför svarar du? Jag får knulla som sagt. Jag är inte kort heller.
Citera
2026-05-09, 08:43
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Själv lade jag ner med sociala medier för snart 20 år sedan. Förutom att sluta dricka är det nog bland de bästa besluten jag gjort i mitt liv.

Det är försigkommet att lägga ner sociala medier nästan innan de blev lanserade.

Oavsett tidpunkt håller jag dock med dig om att det är bra för många att göra, dessa medier har förmodligen gjort oerhört mycket skada för många.
Citera
2026-05-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det är försigkommet att lägga ner sociala medier nästan innan de blev lanserade.

Oavsett tidpunkt håller jag dock med dig om att det är bra för många att göra, dessa medier har förmodligen gjort oerhört mycket skada för många.
Ja, runt 2008 loggade jag ut från Facebook för sista gången. Det skapade bara stress.
Citera
2026-05-09, 08:55
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, runt 2008 loggade jag ut från Facebook för sista gången. Det skapade bara stress.

Jag menade mest att vid den tidpunkten var Facebook fortfarande väldigt litet. Men principen är förstås fortfarande densamma, dessa typer av medier skapar för många mycket stress.
Citera
2026-05-09, 09:54
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Långa män har inte mer våldskapital. Snarare män med mer fysisk kraft. Därmed skulle brudarna gå för kortare mer muskulösa män och deras VIKT till skillnad från längd.

Nu handlar ju biologiska instinkter kring attraktion inte alltid om strikta fakta. Man kan gärna få tänka att tjejer "borde" gilla korta och biffiga killar bättre, men det verkar ju inte vara så. Programmeringen kan ibland vara enkel, typ formeln: ju längre någon är, desto troligare starkare och desto troligare mer våldskapital.

På samma sätt som att män attraheras av stora bröst på en kvinna då de signalerar möjlighet att ge mat till en bebis, men är det verkligen så att det kommer mindre mjölk ur mindre bröst - jag vet faktiskt inte.
Citera
2026-05-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Nu handlar ju biologiska instinkter kring attraktion inte alltid om strikta fakta. Man kan gärna få tänka att tjejer "borde" gilla korta och biffiga killar bättre, men det verkar ju inte vara så. Programmeringen kan ibland vara enkel, typ formeln: ju längre någon är, desto troligare starkare och desto troligare mer våldskapital.

På samma sätt som att män attraheras av stora bröst på en kvinna då de signalerar möjlighet att ge mat till en bebis, men är det verkligen så att det kommer mindre mjölk ur mindre bröst - jag vet faktiskt inte.

Min replik var riktad specifikt mot en kommentar som försökte leka expert på evolutionsbiologi. Så ju måste man hålla sig till vetenskaplig fakta och inte bara bygga en egen berättelse om "hur attraktion är genetiskt betingat" för att man tycket att det "låter rimligt".
Citera
2026-05-09, 13:07
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Min replik var riktad specifikt mot en kommentar som försökte leka expert på evolutionsbiologi. Så ju måste man hålla sig till vetenskaplig fakta och inte bara bygga en egen berättelse om "hur attraktion är genetiskt betingat" för att man tycket att det "låter rimligt".

Mycket av det med attraktion är ju ändå baserat på olika antaganden, så att spekulera kring det ser jag inget direkt fel med.

Jag kan mer tycka det är lite orimligt att tänka att tjejer "borde" räkna in killens totala antal kilo muskler för att korrekt beräkna exakta nivå av våldskapital - därför att man har sådana viktklasser i olika kampsporter.
Citera
2026-05-09, 13:09
Medlem
vichy6s avatar
Hur är det mobbing? Man har rätt till preferenser.

Förklara!
Citera
2026-05-09, 13:22
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hur är det mobbing? Man har rätt till preferenser.

Förklara!
Exakt. Expektera det. Flamboyant kan man vara utan varken längd eller bredd. Vissa tjejer gillar diamanter andra gillar bilar. Själv trycker jag Ferrari med Alfa Romeo-stilen. Hehe, Yung Gutti spraka norski.

Istället för att lista ut vad kvinnor vill ha så får väl we men lista ut oss? "Finn dig själv", finns i sjön. Söderbysjön.

Själv är jag lång som fan och bred som in i helvete. Ingen långstånk dock, kanske det de söker? Hehe, kortisar med glasögon inhalerandes kortisol hyperventilerar i denna tråd känns det som.

Om "alla" tjejer föredrog långstånk hade det inte funnits kortisar? Samma sak med hundar och raser, hehe. Show biz, flash eller som det heter på ren svenska; "Flärdighet ger färdighet" kommer man långt med.

Peace out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in