2026-05-05, 20:50
Medlem
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.
Senast redigerad av Nyepost 2026-05-05 kl. 20:55.
Citera
2026-05-05, 20:54
Medlem
glockenreins avatar
Brudar är biologiskt programmerade att gilla långa snubbar eftersom de haft mer våldskapital och därför större anskaffningsförmåga genom alla tider så det har varit mer evolutionärt fördelaktigt för dem att para sig med långa snubbar. De kan inte hjälpa det. På samma sätt som vi snubbar ofta gillar stora tuttar och breda höfter eftersom det är biologiskt programmerat i oss att såna brudar är fertila och föder friska ungar.
Citera
2026-05-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Brudar är biologiskt programmerade att gilla långa snubbar eftersom de haft mer våldskapital och därför större anskaffningsförmåga genom alla tider så det har varit mer evolutionärt fördelaktigt för dem att para sig med långa snubbar. De kan inte hjälpa det. På samma sätt som vi snubbar ofta gillar stora tuttar och breda höfter eftersom det är biologiskt programmerat i oss att såna brudar är fertila och föder friska ungar.
Ja det må så vara men varför skriva det i profilen?

Tänk om jag skriv i min profil "om du är över 22 år och har små pattar swipa vänster".

Då är mitt syfte uppenbart att provocera.
Citera
2026-05-05, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.
Men vad tror du? Kvinnor och män som använder dejtingappar är förstås väldigt ytliga och bläddrar på attribut. Jag kan förstå att barn är en dealbreaker IRL
Citera
2026-05-05, 20:58
Medlem
Ja, kvinnor i denna delen av världen verkar inte vara mycket att hurra för längre. Totalt styrda av massmedia, influencers och annan smörja. Jag är otroligt tacksam att jag träffade frugan för 20+ år sedan, långt innan Tinder och liknande trams. Hade jag varit singel idag och varit på jakt efter en partner hade jag garanterat letat utanför Europa, här verkar det fullständigt meningslöst.
Citera
2026-05-05, 21:00
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ja det må så vara men varför skriva det i profilen?

Tänk om jag skriv i min profil "om du är över 22 år och har små pattar swipa vänster".

Då är mitt syfte uppenbart att provocera.

Lmao då fattar jag din poäng. De tänker nog inte så långt skulle jag tro men visst, vissa kanske gör det för att provocera.
Citera
2026-05-05, 21:03
Avstängd
Har man magmuskler så är det många som tar bort de där "kraven".
Citera
2026-05-05, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
De har de väl inte. Det är alltid de kortaste blattesnubbarna som har mest våldkapital
Citera
2026-05-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Har man magmuskler så är det många som tar bort de där "kraven".
Jag tror de kraven inte finns egentligen de bara nåt man hittar på för de helt enkelt inte gillar män. Å nej du är 184 cm då är det kört. Zero attraction
Citera
2026-05-05, 21:12
Avstängd
Severlohs avatar
Jag har använt Tinder mycket, förmodligen svept på tiotusentals kvinnor, och jag har aldrig någonsin sett någon skriva något om kukstorlek i sin profil.
Citera
2026-05-05, 21:12
Medlem
Citat:

Det kanske är långa kvinnor på 175 cm. Som vill ha en man som är något längre än henne själv. Som skriver längdkrav i sin profil.

Det lär ju inte vara korta kvinnor som skriver så iaf.? En 155 cm kvinna som vill ha en 30 cm längre man? Inte troligt.
Citera
2026-05-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det kanske är långa kvinnor på 175 cm. Som vill ha en man som är något längre än henne själv. Som skriver längdkrav i sin profil.

Det lär ju inte vara korta kvinnor som skriver så iaf.? En 155 cm kvinna som vill ha en 30 cm längre man? Inte troligt.
Jo det finns definitivt. Jag vet inte hur vanligt det är men jag har sett en del 160-170 cm kräva långa män.

Män bryr sig sällan om längd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in