Följande från artikeln i Mitt Stockholm, torde väl att visa dokumentation på, och även att affären skett med kontanter,
Pengarna ska enligt Väsbybon ha kommit från en försäljning av en fritidsfastighet och en försäljning av en bostadsrätt.
Sedan har jag svårt att se att man säljer en fastighet eller en bostadsrätt kontant, men som sagt, det torde framgå av dokument.
Sedan var det förr väldigt vanligt med svarta pengar, speciellt bland småföretagare. Har själv blivit erbjuden att göra små tillfälliga svartjobb som att leverera saker, ta hand om disken på restaurang, stå i dörren på krogen med mera. Naturligtvis fick de in svarta pengar om de kunde betala mig svart.
För tjugofem plus år sedan ansågs det knappast vara konstigt, snarare att småföretagare som inte gjorde svarta affärer ansågs som korkade. Nackdelen nu är väl att de får leva på garantipension, om de inte lyckas växla in sina gamla kontanter.
Det hade varit intressant att få veta vad mannen och kvinnan som efterlämnade pengarna arbetat med, om de varit företagare.