2026-03-02, 22:43
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Fergusons dotters tår vidrör Puff Daddys tår på en semesterbild. Du drar därför slutsatsen att Sarah Ferguson och Prince Andrew sålde deras barn till Jeffrey Epstein.

Du skall få ett konspirationsben av mig. Kanske Epstein och Maxwell praktiserade Moloch ritualen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Moloch

Du fortsätter att förlöjliga. Puff Diddy dömdes till fängelse för liknande brott som Epstein men speciellt inom nöjesindustrin.

Källa:
https://www.bbc.com/news/articles/c0qz32wzeego
Citera
2026-03-03, 00:46
Medlem
Citat:
1. Har du bevis för att Epstein drev en honeypot? Nej, det har du inte eftersom du endast har tillgång till öppna källor. Det är dock en intressant hypotes - som jag också varit inne på. Jag postade om detta innan dig.

2. Trådens medlemmar förbjuder ingen att spekulera och alla spekulerar. Det tillhör trådens kultur och Flashback i sin helhet. Fortsätt du att spekulera om att Epstein drev en "honeypot". Jag vänder mig inte mot detta.

3. Jag tror inte någon i tråden har förnekat att tex. Mossad, MI6 eller CIA inte infiltrerat länder vid något tillfälle. Det är ingenting konstigt. Det är en del av internationella relationer. Jag vill minnas att USA spionerade på Sverige genom Danmark för en tid sedan.

Det är inte hela världen att tråden har olika uppfattningar angående Epstein. Det är ingen stor sak.

Det är ställt utom allt rimligt tvivel att det är precis vad Epstein sysslade med: att kompromettera och grooma makthavare genom att facilitera och dokumentera sex med minderåriga, i maskopi med ett sionistiskt nätverk, har inga andra rimliga förklaringar. Det skulle nämligen vara en mycket smal nisch annars: inflytelserika män som inte bara vill ha sex med underåriga utan också får en kick av att fotograferas i kalsongerna eller i komprometterande poser/med ungt sällskap (av det lilla vi faktiskt sett).

Är det inte en stor sak, att västvärldens politik subverterats på det sättet (och många andra)? Resultatet ser vi i praktiken, i sionistiska krig i Mellanöstern och påföljande migration till Europa. Ett och samma förlopp, en och samma agenda.

Tråden är ett exempel på den påverkansoperationens grundlighet och metoder. Anonyma sprattelgubbar för främmande makt, vare sig de autentiskt tillhör kategorin "hysteriska batikkärringar" eller hela tiden spelat en mer utstuderad roll för Saken.

Det är en "stor sak" att varje politisk reaktion mot Europas öppna portar har kapats av sionister och därmed skapat en pseudodebatt mellan två sidor av samma mynt: krona - skapa flyktingströmmar genom att destabilisera Israels rivaler, klave - släpp in flyktingarna i Europa. Vilket han än väljer, kommer Edgerton tycka att svensken får vad han förtjänar!

Sionismens kärna är subversion av demokratin i Väst; lilla Israel kan bara vinna genom att västliga politiker konsekvent sviker sina väljare och sätter dess intresse främst. Om Europas och USA:s demokratier fungerade, skulle Israel inte kunna behärska Mellanöstern genom krig som USA och Europa betalar priset för (förutom Mellanösterns befolkning, förstås).

Trådens sionister vill alltså per definition se samma typ av etniska klanvälde härska över Väst, som de påstår sig ogilla när det kommer från förorten. Vilket gör det logiskt att försvara Epstein. Något ingen rationellt tänkande, lojal svensk skulle ägna sig åt.
Senast redigerad av oyto 2026-03-03 kl. 00:49.
Citera
2026-03-03, 11:21
Medlem
longbow4ys avatar
Från X:

"Vi lever i en tid där 90-talets “nazister” plötsligt utmålas som sionistiska Mossadagenter. Där högerpolitiker går hand i hand med wokekommunister.

Kan världen bli mer absurd än den är just nu?"

https://x.com/i/status/2028773609305407784

Propaganda fungerar.
Citera
2026-03-03, 11:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Från X:

"Vi lever i en tid där 90-talets “nazister” plötsligt utmålas som sionistiska Mossadagenter. Där högerpolitiker går hand i hand med wokekommunister.

Propaganda fungerar.
Fast världen är ju absurd just nu just för att massa nazister och nationalister ÄR Mossadagenter. Inte för att folk påpekar att det är så. Roger Sahlström själv är inte nödvändigtvis agent dock, han är faktiskt så korkad att han skulle kunna ingå i de sammanhangen och sprida den propagandan utan att själv fatta sin roll.
Senast redigerad av baggebo1 2026-03-03 kl. 11:28.
Citera
2026-03-03, 12:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Från X:

Propaganda fungerar.

Vänstern och vänstermedia argumenterar huvudsakligen för sin sak genom ymniga personangrepp. När vänstern och vänstermedia pläderar för öppna gränser kosta-Sverige-vad-det-kosta-vill, så stämplar man personer som inte instämmer som "rasister", "nazister", "fascister".

När vänstern drar en lans för den religiösa diktaturen i Iran och pläderar för att Israel helt bör utplånas så stämplar man personer som inte instämmer som "sionistiska Mossadagenter".
Citera
2026-03-03, 12:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vänstern och vänstermedia argumenterar huvudsakligen för sin sak genom ymniga personangrepp. När vänstern och vänstermedia pläderar för öppna gränser kosta-Sverige-vad-det-kosta-vill, så stämplar man personer som inte instämmer som "rasister", "nazister", "fascister".

När vänstern drar en lans för den religiösa diktaturen i Iran och pläderar för att Israel helt bör utplånas så stämplar man personer som inte instämmer som "sionistiska Mossadagenter".
Vad gör vänstern när högerfolk får betalt av judar/Israel för att arbeta för Israel i Sverige?
Citera
2026-03-03, 13:54
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Beroende på hur situationen i Iran utvecklar sig kan det bli intressant att se hur (främst amerikanska) medier förhåller sig till kritik mot USA och Israel för deras ageranden. Att gnälla på USA var det många kändisar och mycket vanligt folk som tyckte om att göra pga Afghanistan och Irak, många blev sura men överlag såg alla det som självklart att folk skulle få tycka vad de ville. När folk kritiserat Israel för vad som hänt sen oktober 2023 har det inte funnits nån liknande tolerans angående folks rätt till sina åsikter. Att amerikaner är fria att kritisera USA samtidigt som det blir konsekvenser när de kritiserar det mångkulturella element som i själva verket styr deras stackars land är ju redan ganska talande. Och nu när de båda länderna deltar i samma krig skulle det kunna bli riktigt lustigt när amerikaner får kritisera USA hur mycket de vill men inte säga minsta lilla kritiska ord om Israel, varpå folk fortfarande gaggar om "absurda antisemitiska konspirationsteorier" när man påpekar vedervärdigheten.

Det här är faktiskt en av de intressantaste utvecklingslinjerna inom mediakriget, att kunskap om judiskt inflytande på USA:s maktapparat har börjat diskuteras mer eller mindre öppet bland många i USA. Detta samtidigt som propagandan från NYT och WaPo blir alltmer korkad, världsfrånvänd och övertydlig. Där har t.e.x. DN förbättrat sig, jag tror jag kallade dem "närmast en rent judisk tidning" för några år sedan men de har tonat ner det utifrån mina förströdda nerdykningar i skräpet.

Men jag underskattar säkert propagandans kraft och hur korkade folk är.
Citera
2026-03-03, 22:15
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det här är faktiskt en av de intressantaste utvecklingslinjerna inom mediakriget, att kunskap om judiskt inflytande på USA:s maktapparat har börjat diskuteras mer eller mindre öppet bland många i USA.

Citerar mig själv, men studera Rubios uttalande:
https://x.com/RapidResponse47/status/2028576202420535469
Svansen viftar med hunden. Fullt öppet.
Citera
2026-03-03, 23:03
Medlem
Citat:
Från X:"Vi lever i en tid där 90-talets “nazister” plötsligt utmålas som sionistiska Mossadagenter. Där högerpolitiker går hand i hand med wokekommunister. Kan världen bli mer absurd än den är just nu?"

Propaganda fungerar.
Politikerna, professorer och medierna bjuder in till en värld av anklagelser och konspirationer. Vi ser resultatet här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Du fortsätter att förlöjliga. Puff Diddy dömdes till fängelse för liknande brott som Epstein men speciellt inom nöjesindustrin.

Källa:
Du hävdar att Sarah Ferguson och prins Andrew sålde sina barn till Epstein baserat på ett semesterfoto med Puff Daddy med hänvisning till att Fergusons dotters tår vidrör Puff Daddys. Det är vad jag gör mig lustig över. Du har varken läst Epsteins domslut eller Puff Daddys. Så här skriver BBC som du hänvisar till;

Citat:
He ultimately was convicted on two counts of transportation for prostitution.

Det handlar inte om minderåriga för hans del. Här du har officiella dokumenten som berör rättegången.

https://www.courtlistener.com/docket/69167625/united-states-v-combs/

Från Wikipedia;

Citat:
In May 2025, Combs was criminally tried for sex trafficking, racketeering and transportation to engage in prostitution. Combs was found not guilty in all but two transportation charges, for which he was sentenced to 4 years and 2 months in prison and a $500,000 fine.[4][5][6][7]. As of October 2025, over 70 civil complaints have been filed against Combs that contain allegations of sexual misconduct.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sean_Combs_sexual_misconduct_allegations

Nix-registret förstod inte skillnaden mellan "statuary rape" och "rape". Förstår du skillnaden mellan brottsmål och civila mål? Förstår du skillnaden mellan att bli dömd, anklagad och misstänkt? Jag är inte så säker på det.

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är ställt utom allt rimligt tvivel att det är precis vad Epstein sysslade med: att kompromettera och grooma makthavare genom att facilitera och dokumentera sex med minderåriga, i maskopi med ett sionistiskt nätverk, har inga andra rimliga förklaringar. Det skulle nämligen vara en mycket smal nisch annars: inflytelserika män som inte bara vill ha sex med underåriga utan också får en kick av att fotograferas i kalsongerna eller i komprometterande poser/med ungt sällskap (av det lilla vi faktiskt sett).
Jag har inte sett någon bild (alls) där någon makthavare fotograferas med byxorna nere förutom prins Andrew men den bilden kan betyda vad som helst. Det figurerar en del kvinnor i dokumenten. Finns det bevis på direkt utpressning i de släppta dokumenten? Jag är inte så säker på att det finns det men du kan säkert citera detta ur dokumenten på justice.gov hemsida. Förövrigt finns domsluten, stämningarna osv. online. Jag betvivlar att du kommer ge oss några bevis på något av detta.

Citat:
Är det inte en stor sak, att västvärldens politik subverterats på det sättet (och många andra)? Resultatet ser vi i praktiken, i sionistiska krig i Mellanöstern och påföljande migration till Europa. Ett och samma förlopp, en och samma agenda.

Tråden är ett exempel på den påverkansoperationens grundlighet och metoder. Anonyma sprattelgubbar för främmande makt, vare sig de autentiskt tillhör kategorin "hysteriska batikkärringar" eller hela tiden spelat en mer utstuderad roll för Saken.

Det är en "stor sak" att varje politisk reaktion mot Europas öppna portar har kapats av sionister och därmed skapat en pseudodebatt mellan två sidor av samma mynt: krona - skapa flyktingströmmar genom att destabilisera Israels rivaler, klave - släpp in flyktingarna i Europa. Vilket han än väljer, kommer Edgerton tycka att svensken får vad han förtjänar!
Jag vill minnas att jag själv har skrivit om Hias dumpar migranter i Europa och Kanada samt judisk opinionsbildning rörande öppna gränser. Jag har inte skrivit att svensken får vad "han förtjänar". Jag har sagt att svensken får bära konsekvenserna av sina egna beslut. Röstar man på partier som lägger sig platt för tex. Judiska Centralrådet (så som Vänsterpartiet) ligger

Citat:
Sionismens kärna är subversion av demokratin i Väst; lilla Israel kan bara vinna genom att västliga politiker konsekvent sviker sina väljare och sätter dess intresse främst. Om Europas och USA:s demokratier fungerade, skulle Israel inte kunna behärska Mellanöstern genom krig som USA och Europa betalar priset för (förutom Mellanösterns befolkning, förstås).

Trådens sionister vill alltså per definition se samma typ av etniska klanvälde härska över Väst, som de påstår sig ogilla när det kommer från förorten. Vilket gör det logiskt att försvara Epstein. Något ingen rationellt tänkande, lojal svensk skulle ägna sig åt.
Många väljare och politiker är mottagliga till israelisk/judisk Hasbara. Vidare är många av våra liberala eliter sympatiska med Israel och identifierar sig med den judiska staten och dess intressen. I fallet Iran handlar det om sammanfallande intressen. Israel vill ha krig med Iran och USA vill trycka ned Iran i egenskap av BRICS-medlem. Ett Iran som faller skulle skada BRICS och framförallt Kina. Sedan finns andra intressen så som exil-iranska och liberala intressen. I Sverige har alla partier i riksdagen ställt sig bakom det amerikanska/israeliska kriget. Detta gäller även Vänsterpartiet. Som jag har påtalat tidigare har du flera intressen i västvärlden bortom det judiskt-sionistiska.
Citera
2026-03-03, 23:33
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Nix-registret förstod inte skillnaden mellan "statuary rape" och "rape". Förstår du skillnaden mellan brottsmål och civila mål? Förstår du skillnaden mellan att bli dömd, anklagad och misstänkt? Jag är inte så säker på det.
Det har du helt hittat på, och du vägrar att ta in mina upprepade bemötanden av det.

Epsteins våldtäkter omfattade betydligt fler än det fall där han dömdes, och våldtäktsaspekten handlar om det sätt på vilket Epstein med kumpaner ljög, manipulerade och komprometterade flickorna. Domen kom i samband med oegentligheter där man smusslade bort alla andra åtalspunkter. Senare fick man diskret till förlikningar med andra offer som stod på sig och drev det hela vidare. Därefter har hundratals flickor fått förlikningspengar från framförallt banker som gjorde affärer med Epstein och personerna kring honom (detta försökte du också trolla bort tidigare genom att bara låtsas om fonden med pengar från hans dödsbo). De som har fått förlikningspengar varierade i ålder vid tiden de utsattes för brott: vissa var minderåriga och andra inte.

Detta har jag skrivit hela tiden. Du har hela tiden ignorerat det och i stället reducerat Epsteins brottslighet till domen från 2008. Det är lögner utifrån en förutbestämd vilja att förneka och trivialisera Epsteins brott.

Det är också lögner som jag redan hade sett tidigare från några av de sliskigaste influerarna på Internet. Du vägrar dock konsekvent att berätta varifrån du fått dem. Jag utgår därför från att du egentligen vet att de människor du papegojar från saknar trovärdighet. Att ditt konstrande och ljugande är jämförelsevis mindre illa än vad det skulle vara att faktiskt berätta vilken mediakrigare det är du har tagit på orden.
Citera
2026-03-04, 08:36
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Det har du helt hittat på, och du vägrar att ta in mina upprepade bemötanden av det.

Epsteins våldtäkter omfattade betydligt fler än det fall där han dömdes, och våldtäktsaspekten handlar om det sätt på vilket Epstein med kumpaner ljög, manipulerade och komprometterade flickorna. Domen kom i samband med oegentligheter där man smusslade bort alla andra åtalspunkter. Senare fick man diskret till förlikningar med andra offer som stod på sig och drev det hela vidare. Därefter har hundratals flickor fått förlikningspengar från framförallt banker som gjorde affärer med Epstein och personerna kring honom (detta försökte du också trolla bort tidigare genom att bara låtsas om fonden med pengar från hans dödsbo). De som har fått förlikningspengar varierade i ålder vid tiden de utsattes för brott: vissa var minderåriga och andra inte.

Detta har jag skrivit hela tiden. Du har hela tiden ignorerat det och i stället reducerat Epsteins brottslighet till domen från 2008. Det är lögner utifrån en förutbestämd vilja att förneka och trivialisera Epsteins brott.

Det är också lögner som jag redan hade sett tidigare från några av de sliskigaste influerarna på Internet. Du vägrar dock konsekvent att berätta varifrån du fått dem. Jag utgår därför från att du egentligen vet att de människor du papegojar från saknar trovärdighet. Att ditt konstrande och ljugande är jämförelsevis mindre illa än vad det skulle vara att faktiskt berätta vilken mediakrigare det är du har tagit på orden.

Svarade Edgerton, inte dig, låter inlägget ligga kvar:

Jag ställer en fråga. Det är inte normalt att stå som Prinsessan Eugenie och Puff Diddy gör. Varför skulle inte eliten ägna sig åt trafficking av sina egna barn? Fergie och Andrew kanske har en historik att själva blivit groomade och utsatta för trafficking inom eliten? Det är väl så myndigheten BRÅ brukar förklara förekomsten av vissa brott?

Finns dom som hävdar att Ivanka Trump, Trumps dotter, var elitprostituerad innan hon blev bortgift med Jared Kushner. Trump försökte först gifta bort Ivanka med bankjuden Nat Rothschild i England men så blev det fastighetsspekulantjuden Kushner från Polen i stället.

Källa:
https://www.sheknows.com/entertainment/articles/2763745/princess-beatrice-friendship-karlie-kloss-trump-family-photos/
Citera
2026-03-04, 12:41
Medlem
longbow4ys avatar
Kriget om mångkulturen är i alla fall inte statiskt eller begränsat.
Ett krig som tydligen innefattar alla ämnen över hela världen.

Allt skärskådas genom ett fåtal filer för att polariseras till för eller mot.
Filtren verkar vara: Judar, Israel, Trump, Putin, Islam, invandring, etnicitet och några till.
I USA är religion ett viktigt filter.

Genom att svara "fel" på en av dessa är man evigt förtappad och nazist, mossadagent, putinkramare, Trumpälskare eller Islamist. En fråga räcker för att definierar hela åsiktspaketet.

Problemet är att rätt svar enligt den allenarådande PK-religionen ändrar sig med tiden och allt fortare.
Det som var rätt igår är fel idag och vice versa.

Kan det vara så att verkligheten är mer komplicerad än dogmatiska politiska teorier och religioner?
Att tiden är över när en religion eller politiskt åsiktspaket har alla svar för stora grupper.

Jag tycker mig se att det komplexa i världens utveckling leder till att många vill ha en stark ledare för att själva slippa skaffa sig åsikter man kanske måste kunna argumentera för. En enklare vardag om man kan överlåta tvivlet på någon ledare. Förr var det religionens huvuduppgift för folket.
Enklare att lita på en kung, president, Ayatollah eller partiledare. Eller John Mearsheimer.
Paradexemplet är MAGA rörelsen som håller med allt Trump säger även när han gör en 190 grader sväng. Grundidén verkar vara att hitta en ledare att följa.

Men också att många skaffar sig egen kunskap och grundar sina åsikter på uppgifter som ibland men inte alltid är fakta.
Det är denna grupp som är kundgruppen för propaganda. Det är i denna grupp som tvivlarna kan omvändas med falsk information. Det är för denna grupp propganda existerar.

Men idag är det allt svårare att censurera informationen eller att trycka fram PK åsikter utan att direkt få svar på tal av kunniga personer eller "Community notes" på X som avslöjar propagandan.

Det är därför kriget om själva mångkulturen är på väg att vinnas på grund av att sanningen inte kan döljas bakom propaganda.

Sanningen segrar förr eller senare. Flashback var tidigt ute men med en begränsad krets. Mycket beroende på att politiker och etablerade medier motarbetade både FB som företeelse och innehållet som högerextremt. I den skitstorm FB var och är finns det pärlor som påverkar folks åsikter långsiktigt. Men det som var extremt då är socialdemokratisk politik idag. Trägen vinner.

Idag råkar X ut för precis samma sak men i en mycket större skala och i ett annat tempo.
Vi ser EU som försöker stoppa X pga fel åsikter istället för att avslöja faktiska felen i åsikterna.
Politiker som vägrar inse verkligheten kommer röstas bort där vi har demokrati.

Putin kommer aldrig röstas bort.

Men propaganda har blivit svårare för den grupp som sätter sig in i sakfrågorna.
Det är kanske därför alla frågor drivs till det banala "för eller mot" för att slippa argumentera djupare för sakfrågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in