2026-03-01, 21:37
Avslutad
Är det mellan eller inom olika ägarstrukturer det krigas?
Citera
2026-03-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag ser inte skillnaden mellan "batikhäxorna" och "rassegubbarna" i termer av höger-vänster eller man-kvinna. De är aspekter av samma känslostyrda fenomen där naturlig omsorgs-/skyddsinstinkt medvetet perverterats. Finns inget "höger" eller "manligt" med att delta i främmande makts påverkansoperationer.

Du försöker få det att låta som om Sverige idag vore en liten by på 1300-talet där någon eller några aktivt har "perverterat" det tillstånd som rådde.

Så funkar inte samhället idag. Vad som kan vara värt att påpeka att de har klagomålen aldrig riktas mot t.ex. de faktiska maoistiska ungdomar som fanns i Sverige på 60-talet. Dessa var inte ideologiskt perverterade... nej, nej.
Citera
2026-03-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bothered
Är det mellan eller inom olika ägarstrukturer det krigas?

Du är femton år sen, gubben.

Tråden var från början tänkt att handla om mediadebatten om "mångkulturen" som kunde börja skönjas 2011. Det har och hade ingenting med ägarstrukturer att göra.
Citera
2026-03-02, 18:45
Medlem
Citat:
Det handlar inte om "politiska åsikter" att du inte har fog för svepande uttalanden om vad som INTE framgår av ett starkt begränsat material. Det är ett argumentationsfel du begår och som jag påtalar.

Samma regler gäller om herrarna i tråden skulle få för sig att spekulera om vad någon svenskföraktande ortengangster kan tänkas vara oskyldig till i största allmänhet, baserat på en delvis offentlig utredning.

Skulle inte det vara ett suspekt beteende, att intyga att ett klannätverk INTE gör det ena eller andra för att infiltrera våra myndigheter och påverka politik och media därtill? "Nejnej - Jordgubben skulle aldrig ta till sådana metoder!"

Det är vad flera av er sysslar med nu, att undra varför det pågår en "häxjakt" på en ortengangster som uttryckt förakt mot korkade svennar. Varför skulle en god svensk medborgare lägga energi på att skademinimera för Jordgubben på Flashback?

För, det är ju inte heller en öppen "politisk åsikt" att det är en dålig svensk som hejar på eller ens accepterar främmande makts infiltraton av Sverige. Det är en apriorisk slutledning som handlar om definitioner.

1. Har du bevis för att Epstein drev en honeypot? Nej, det har du inte eftersom du endast har tillgång till öppna källor. Det är dock en intressant hypotes - som jag också varit inne på. Jag postade om detta innan dig.

2. Trådens medlemmar förbjuder ingen att spekulera och alla spekulerar. Det tillhör trådens kultur och Flashback i sin helhet. Fortsätt du att spekulera om att Epstein drev en "honeypot". Jag vänder mig inte mot detta.

3. Jag tror inte någon i tråden har förnekat att tex. Mossad, MI6 eller CIA inte infiltrerat länder vid något tillfälle. Det är ingenting konstigt. Det är en del av internationella relationer. Jag vill minnas att USA spionerade på Sverige genom Danmark för en tid sedan.

Det är inte hela världen att tråden har olika uppfattningar angående Epstein. Det är ingen stor sak.
Citera
2026-03-02, 18:50
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Nu blir jag trött. Det har liksom spårat ur. Epsteins mångkulturella brottslighet? Nu går det på ryggmärgen i alkoholdimmorna på fredagskvällen. Ja jag är nog där jag också. Trevlig fredag!
"Spårat ur" = du lyckas inte hitta någon infallsvinkel för att försvara grova brott, så du försöker att underkänna diskussionen i stället. Mönstret är välbekant från många diskussioner jag har haft med mångkulturalister.

Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jeffrey Epstein var en arbetarklassjude från Brooklyn. Judar från NYC har en tendens att vara etnocentriska, chauvinistiska och spetsiga när de talar med andra judar. Detta är ett kulturellt attribut. Att Epstein föredrog vita kvinnor framför icke-vita kvinnor är inte underligt. Det vittnar om en sexuell preferens som är tämligen vanligt bland ashkenazis och är generaliserbart för vita män.

Enligt the GrayZone var Epstein förtjust i specifikt slanka östeuropeiska kvinnor/flickor i åldersspannet 16-21 år. Detta vittnar om att Epstein inte var pedofil (prepubertala barn) eller hebefil (12-14 år). Han lutar åt Efebofil (14-18 år). Det senare är ingen psykiatrisk diagnos (DSM) men snarare en sexuell preferens. Detta är viktigt för att förstå vem Jeffrey Epstein var.

Om Epstein hade varit intresserad av prepubertala barn eller haft hebefila intressen hade risken att arresterats varit betydligt högre. Detta var en primärt sex och prostitutionsring med primärt vuxna individer. Epstein och Maxwell ägnade sig inte åt koppleri i den bemärkelsen de tjänade pengar på prostituerade. Paret köpte sexuella tjänster genom sina kontakter och erbjöd [myndiga] kvinnor pengar för sexuella tjänster för att ha sex med andra. De tjänade inte pengar på verksamheten och där med faller det inte under koppleri. Epsteins nätverk förfaller inte heller vara en judisk sexliga så som Lev Tahor eller vad vi såg i Malka Leifer affären. De offren var primärt pre-pubertala judiska barn.

Det skall påpekas att Israel har en extraordinärt tillåtande attityd till sexuella övergrepp på prepubertala barn. Från Forward (2010);
An American rabbi who fled to Israel ten years ago after being accused of sexually abusing female relatives was arrested by Israeli police on Sunday, according to Israel’s Justice Ministry. [...]According to Jewish Community Watch, Leifer and Kranczer are two of among 65 alleged abusers, most of whom are Orthodox, who have fled to Israel in the last two decades.

https://forward.com/news/438056/brooklyn-native-and-alleged-sex-abuser-gershon-kranczer-arrested-in-israel/
Min slutsats rörande Epsteinaffären skiljer sig åt från din slutsats. Den judiska komponenten består primärt av Jeffrey Epstein blev förmögen på etniskt nätverkande samt hade judisk kontaktnät. Som jag tidigare påpekat kan Epstein haft en koppling till Mossad men detta går inte att bevisa med öppna källor.

Jeffrey Epsteins verksamhet är inte etnisk i sin karaktär på det sättet som tex. den pakistanska ligan var. Om något ser detta ut att vara ett multietniskt sex och prostitutionsnätverk. Vidare har inte Epstein sålt kvinnor på det sättet som den pakistanska ligan gjorde. Han var primärt en kund som köpte sexuella tjänster åt sig själv och andra. Den överväldigande delen av hans bekantskapskrets var inte judar. De var del av den icke-judiska transatlantiska eliten.

Jag vill påtala detta igen. Det finns judiska sexligor som riktar sig mot icke-judiska barn och kvinnor. Det finns också judiska sexligor som inriktar sig mot judiska barn. Som jag skrev tidigare har Israel en tendens skydda judiska sexligor och sexbrottslingar. Israel är de facto en hub för internationell prostitution och många av offren är vita icke-judiska barn och kvinnor. De flesta av dem kommer från östeuropeiska länder så som Ukraina, Moldavien och Ryssland.

Jag säger inte att det Epstein gjorde var lagligt eller moraliskt. Vad jag finner mest intressant i Epsteinaffären är inte den judiska komponenten (det finns en sådan) men den icke-judiska komponenten.

Judar har en tendens att bygga etniska nätverk varav många är (elit)nätverk. Jeffrey Epstein lyckades genom sitt etniska nätverk (judisk arbetarklass i Brooklyn) landa ett jobb på Dalton och sedan ett jobb på Bear Stearns genom söka sig till judiska miljardärer med barn på skolan. Det öppnade sedan dörrar till judiska (elit)nätverk på Wall Street. Det är så som Epstein blev förmögen - genom att förvalta rika judars pengar. De flesta judar har en tendens att stanna i sitt judiska [elit]nätverk. Han sökte sig till den icke-judiska transatlantiska eliten och det var hans primära nätverk snarare än judiska finansnätverk.

Jag uppfattar inte Epstein som en person som opportunistiskt exploaterade förmögna icke-judar svagheter. Snarare byggde han interetniska relationer. Om något är det förvånade hur toleranta den icke-judiska transatlantiska eliten var till hans "hobbies". Många av dem delade detta.

Det som bidrog [hypotetiskt] till Jeffrey Epsteins död var antagligen den extraordinärt omfattande information han samlat kring om judiska och icke-judiska ekonomiska, politiska och sociala eliter - för att inte tala om den transatlantiska eliter. Vad han framförallt hade vetskap om var eliters sexuella preferenser, otrohetsaffärer, mutbrott, kriminalitet osv. Om han sålde detta till säkerhetstjänster som Mossad är ovisst men kanske.
Varken brotten eller den tydligt etniska komponenten i Epsteins verksamhet försvinner genom ditt nyfunna intresse för pedofilsubkulturens semantik. Allt finns kvar och jag kommer inte att glömma bort det, hur mycket du än försöker att leda in diskussionen på andra spår.

Citat:
Det handlar inte om "politiska åsikter" att du inte har fog för svepande uttalanden om vad som INTE framgår av ett starkt begränsat material. Det är ett argumentationsfel du begår och som jag påtalar.

Samma regler gäller om herrarna i tråden skulle få för sig att spekulera om vad någon svenskföraktande ortengangster kan tänkas vara oskyldig till i största allmänhet, baserat på en delvis offentlig utredning.

Skulle inte det vara ett suspekt beteende, att intyga att ett klannätverk INTE gör det ena eller andra för att infiltrera våra myndigheter och påverka politik och media därtill? "Nejnej - Jordgubben skulle aldrig ta till sådana metoder!"

Det är vad flera av er sysslar med nu, att undra varför det pågår en "häxjakt" på en ortengangster som uttryckt förakt mot korkade svennar. Varför skulle en god svensk medborgare lägga energi på att skademinimera för Jordgubben på Flashback?

För, det är ju inte heller en öppen "politisk åsikt" att det är en dålig svensk som hejar på eller ens accepterar främmande makts infiltraton av Sverige. Det är en apriorisk slutledning som handlar om definitioner.
Det framgår massor av grova brott i de offentliggjorda dokumenten, både sexbrott och annat. Peter Mandelson och flera andra har blivit norpade av polisen på grund av den korruption som finns dokumenterad. Ghislaine Maxwell dömdes enligt lagen om människohandel med vita slavar (white-slave traffic act).

Vi behöver inte begränsa oss till teoretiska resonemang.

Meiji och gänget försvarar och minimerar det som skett enbart för att gärningsmännen är judar. Det är ett uttryck för den roll de valt att ge sig själva inom rådande mångkultur.
Citera
2026-03-02, 19:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
"Spårat ur" = du lyckas inte hitta någon infallsvinkel för att försvara grova brott, så du försöker att underkänna diskussionen i stället. Mönstret är välbekant från många diskussioner jag har haft med mångkulturalister.

Meiji och gänget försvarar och minimerar det som skett enbart för att gärningsmännen är judar. Det är ett uttryck för den roll de valt att ge sig själva inom rådande mångkultur.

Som jag skrev är det slående, att media konsekvent talar om den ”dömde pedofilen” Epstein. Journalistkåren ignorerar beslutsamt, att enligt DSM-5 (handboken för psykiatriska diagnoser) så handlar pedofili om vuxna män, som eftersträvar umgänge med prepubertala barn.

Och det är tyvärr också slående, att fanatiska antisemiter (som du själv) hävdar, att om man uppmärksammar medias slappa, sensationslystna och osakliga språkbruk, så "försvarar och minimerar [man] det som skett".
Citera
2026-03-02, 20:39
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Som jag skrev är det slående, att media konsekvent talar om den ”dömde pedofilen” Epstein. Journalistkåren ignorerar beslutsamt, att enligt DSM-5 (handboken för psykiatriska diagnoser) så handlar pedofili om vuxna män, som eftersträvar umgänge med prepubertala barn.

Och det är tyvärr också slående, att fanatiska antisemiter (som du själv) hävdar, att om man uppmärksammar medias slappa, sensationslystna och osakliga språkbruk, så "försvarar och minimerar [man] det som skett".
Inga av brotten försvinner för att du föredrar att prata pedofiljargong. Det gör dig bara ännu mer tvivelaktig.

Den som är besatt av judar är du, som använder en helt annan måttstock för dem. Jag bedömer dem utifrån samma måttstock som andra.

Om Epstein inte hade varit jude skulle du ha gallskrikit om systemets och i synnerhet sossarnas pedofil- och korruptionsskandal. Nu letar du i stället efter sätt att klandra medierna som tar upp den och försöker att leda ut alltsammans i irrelevanta sidodiskussioner. Till och med om det innebär att anamma en jargong som endast används i pedofilapologetiska syften.
Citera
2026-03-02, 21:07
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Du vet ju inte hur gamla flickorna och pojkarna var när de blev utvalda att offras. Fem år, nio år eller äldre? Pedofilerna kanske väntade tillräckligt länge för att offren skulle hinna bli byxmyndiga? Då kan de hålla försvarstal att "tekniskt sett är de inte pedofiler, men ... ."

Epstein och Ghislaine höll på med det här i årtionden så vad är det som säger att offren inte blivit groomade från tidig ålder? Kanske deras blodslinje gjorde att dom blev utvalda vid födseln rentav? På Epstein Island finns en tempelbyggnad i blåa och vita färger med en gyllene kupol ovanpå. Vad är det som säger att det som Epstein och Ghislaine höll på med inte har urgamla anor med religiösa inslag för att rättfärdiga att barn offras?

I bilden som finns i länken nedan står Sarah Ferguson och hennes dotter Prinsessan Eugenie tillsammans med musikmogulen Puff Diddy. Det som är konstigt är att lilla Eugenies tår nuddar Puff Diddys lika nakna tår. Hur kan det vara möjligt? Kan det vara så illa att Fergie och hennes man Andrew bjöd ut och sålde (trafficked) deras egna döttrar? Dessutom tycker jag att språkligt påminner prinsessans namn om ordet eugenics. Det var väl det som Epstein höll på med?

När du, Edgerton och andra hånar mig, Nix-Registret och andra för att vi vill diskutera detta gör ni offren en otjänst. Hur ska deras lidande lindras om det hela tiden kommer klåpare som ni som ställer er på förövarnas sida och hånar dem som vill att offrens lidande ska uppmärksammas så dom kan få en väl förtjänt upprättelse?

Källa:
https://x.com/MeghansMole/status/2024903847349489830

Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Eugenics
Senast redigerad av rough-justice 2026-03-02 kl. 21:13.
Citera
2026-03-02, 21:19
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Då kan de hålla försvarstal att "tekniskt sett är de inte pedofiler, men ... ."
Det är alltså ingen åtalad som själv har åberopat det knäppa argumentet, eftersom det inte på något vis får brotten att försvinna, och det inte är juridiska termer till att börja med.

Detta kommer uteslutande från de mest taktlösa filosemiterna på Internet. I brist på annat har de plockat upp ett stycke jargong från de umgängeskretsar där pedofil och libertariansk subkultur överlappar varandra. En blandning av fanatism och låg intelligens förhindrar dem från att förstå hur jävla illa det är.
Citera
2026-03-02, 21:43
Medlem
FunAndGamess avatar
Beroende på hur situationen i Iran utvecklar sig kan det bli intressant att se hur (främst amerikanska) medier förhåller sig till kritik mot USA och Israel för deras ageranden. Att gnälla på USA var det många kändisar och mycket vanligt folk som tyckte om att göra pga Afghanistan och Irak, många blev sura men överlag såg alla det som självklart att folk skulle få tycka vad de ville. När folk kritiserat Israel för vad som hänt sen oktober 2023 har det inte funnits nån liknande tolerans angående folks rätt till sina åsikter. Att amerikaner är fria att kritisera USA samtidigt som det blir konsekvenser när de kritiserar det mångkulturella element som i själva verket styr deras stackars land är ju redan ganska talande. Och nu när de båda länderna deltar i samma krig skulle det kunna bli riktigt lustigt när amerikaner får kritisera USA hur mycket de vill men inte säga minsta lilla kritiska ord om Israel, varpå folk fortfarande gaggar om "absurda antisemitiska konspirationsteorier" när man påpekar vedervärdigheten.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-03-02 kl. 21:46.
Citera
2026-03-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Varken brotten eller den tydligt etniska komponenten i Epsteins verksamhet försvinner genom ditt nyfunna intresse för pedofilsubkulturens semantik. Allt finns kvar och jag kommer inte att glömma bort det, hur mycket du än försöker att leda in diskussionen på andra spår.
Jag har inte förnekat en etnisk komponent. Däremot lägger jag inte tonvikten vid den etniska komponenten på det sättet som du gör. Vänligen sluta lägga ord i min mun. Jag har ingen lust att tjafsa med dig och Oyto över den här grejen.
Senast redigerad av Edgerton 2026-03-02 kl. 22:07.
Citera
2026-03-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag har inte förnekat en etnisk komponent. Däremot lägger jag inte tonvikten vid den etniska komponenten på det sättet som du gör. Vänligen sluta lägga ord i min mun. Jag har ingen lust att tjafsa med dig och Oyto över den här grejen.

Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Du vet ju inte hur gamla flickorna och pojkarna var när de blev utvalda att offras. Fem år, nio år eller äldre? Pedofilerna kanske väntade tillräckligt länge för att offren skulle hinna bli byxmyndiga? Då kan de hålla försvarstal att "tekniskt sett är de inte pedofiler, men ... ."

Epstein och Ghislaine höll på med det här i årtionden så vad är det som säger att offren inte blivit groomade från tidig ålder? Kanske deras blodslinje gjorde att dom blev utvalda vid födseln rentav? På Epstein Island finns en tempelbyggnad i blåa och vita färger med en gyllene kupol ovanpå. Vad är det som säger att det som Epstein och Ghislaine höll på med inte har urgamla anor med religiösa inslag för att rättfärdiga att barn offras?

I bilden som finns i länken nedan står Sarah Ferguson och hennes dotter Prinsessan Eugenie tillsammans med musikmogulen Puff Diddy. Det som är konstigt är att lilla Eugenies tår nuddar Puff Diddys lika nakna tår. Hur kan det vara möjligt? Kan det vara så illa att Fergie och hennes man Andrew bjöd ut och sålde (trafficked) deras egna döttrar? Dessutom tycker jag att språkligt påminner prinsessans namn om ordet eugenics. Det var väl det som Epstein höll på med?

När du, Edgerton och andra hånar mig, Nix-Registret och andra för att vi vill diskutera detta gör ni offren en otjänst. Hur ska deras lidande lindras om det hela tiden kommer klåpare som ni som ställer er på förövarnas sida och hånar dem som vill att offrens lidande ska uppmärksammas så dom kan få en väl förtjänt upprättelse?

Källa:
https://x.com/MeghansMole/status/2024903847349489830

Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Eugenics
Fergusons dotters tår vidrör Puff Daddys tår på en semesterbild. Du drar därför slutsatsen att Sarah Ferguson och Prince Andrew sålde deras barn till Jeffrey Epstein.

Du skall få ett konspirationsben av mig. Kanske Epstein och Maxwell praktiserade Moloch ritualen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Moloch
Senast redigerad av Edgerton 2026-03-02 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in