Citat:
Ursprungligen postat av
spitvenom
EXAKT. Och just därför döms man för rattfylleri under dessa förutsättningar viket vi konstaterat gång på gång nu. Fiffigt va?
Enligt nuvarande praxis, ja. Det betyder inte att det är rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
spitvenom
Jag är för att försöka motarbeta den dynga du sprider så folk som inte är insatta eller intresserade ska veta hur det fungerar i den verkligen världen i svenska domstolar.
Ptja, då kan du länka till min sammanställning ett par inlägg upp. Jag börjar med de delar där jag är överens.
Citat:
Ursprungligen postat av
spitvenom
Annars finns risken att någon här kan tro att dina felaktigheter där du uttrycker hur du tycker saker och ting borde vara, faktiskt är så det är när det är helt fel. Bara därför.
Man kan inte ha fel i en åsikt. Du kan tycka att min åsikt inte är överens med din, och därmed inte faller dig i smaken. Men eftersom du inte har någon åsikt så blir ditt beteende närmast rättshaveristiskt. Du käftar för att käfta helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
spitvenom
Men jag för sakens skull också ha en åsikt. Min åsikt är så som det fungerar i verkligheten. Får jag ha den åsikten?

Det är ingen åsikt. För i verkligheten så kan praxis ändras. Du tror att praxis är hugget i sten (likt stare decisis). Så därmed har du fel.
Du är på fel kontinent, broder