Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-03, 06:48
Medlem
Livmedikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vart har du läst den fetmarkerade texten?

Det framgår i fupen från Kristianstads Tingsrätt. Där finns förhör med två stycken anställda på anstalten.
Citera
2026-01-03, 06:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Vi tackar också den regering som lät införa DNA-registret.

Vad är det för register du syftar på?

Citat:
Polisens DNA-register infördes i Sverige den 1 april 1999. Då infördes två register enligt polisdatalagen: DNA-registret, som innehåller profiler från personer dömda för allvarliga brott, och spårregistret, som innehåller DNA från okända personer kopplade till brottsplatser.
Citera
2026-01-03, 07:04
Medlem
Livmedikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan han som liten ha blivit sexuellt utnyttjad av en kvinna?

Tjaa..På något sätt verkar han ha exponerats för lukten av kön, men om det är av direkt sexuell karaktär är ju svårt att veta.
Citera
2026-01-03, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Som någon med en som jobbat ett helt liv med att skilja på tur och skicklighet inom finansvärlden....

skulle jag ändå påstå att du förnekar ett begrepp som har ett användbart syfte.

Det är visst TUR i det här fallet eftersom det är ett oplanerat slumpmoment som GM självklart försökte undvika. Det finns ingen som helst sannolikhet att han inte skulle ha försökt förhindra detta... Självklart försökte han att inte lämna spår.

Från postarens perspektiv här, och från vårt allas, så är det alltså REN OCH SKÄR TUR att GM ändå råkade lämna kvar en jäkla hammare samt hennes hörlurar.

Begreppet tur ÄR funktionellt och meningsfullt här eftersom det rör sig om ett slumpmässigt misstag från GMs sida.

Att börja prata om att det kan kallas otur lika gärna (om man ser det från GMs perspektv) är ju trams om nåt.

Det är inte "klantigt av GM punkt". Det är slumpen som avgör detta och därmed tur för oss/familjen/polisen/samhället och alla förutom just GM.

Om du verkligen jobbat med att skilja på tur och skicklighet borde du veta bättre än sådär.

Man kan säga att du hade otur när du tänkte nu men du signalerar eg grav inkompetens.

Att missa arbetsmoment på en arbetsuppgift man tagit på sig är klantigt. Att inte lämna spår efter sig är det absolut viktigaste delen av uppgiften.
Att prylarna sedan upptäcktes var otur för GM men skickligt och uppmärksamt av Mys anhöriga.

Att inte slänga ett öga på brottsplatsen bakom sig när man lämnar den bakom sig är klantigt.

Det är som att GM skulle ha fått punktering på lastbilen, stannat och skiftat däck för att sedan lämna verktygen efter sig. Som arbetsgivare skulle jag kalla det för extremt klantigt och inkompetent, inte otur.

Men för alla andra är det ju tur att Vilma är en klantskalle. Sannolikt har Vilma uppvisat samma sorts klantighet på sina arbetsplatser många gånger förr och därför har hon inte fått behålla sina jobb särskilt länge.
Citera
2026-01-03, 07:43
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hade han jobbat inom sjukvården hade han möjligen kunnat stjäla det.

I övrigt som privatperson är ex eter extremt svårt att hitta.
Eter går att köpa på apotek eller vissa hobbyaffärer då det används som bränsle till vissa motorer.
Citera
2026-01-03, 08:05
Medlem
Läste att rättegång kan bli om ett år....så då får han alltså siita på häktet i ett år
Citera
2026-01-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatten
Jo
Men det finns ju inga bilder på när hon är död osv .. vad är felet på att sprida vanliga bilder?
Alla har ju sett dem ändå och sparat dem

Vad tror du?
Vadå sparat dom, varför?
Citera
2026-01-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om du verkligen jobbat med att skilja på tur och skicklighet borde du veta bättre än sådär.

Man kan säga att du hade otur när du tänkte nu men du signalerar eg grav inkompetens.

Att missa arbetsmoment på en arbetsuppgift man tagit på sig är klantigt. Att inte lämna spår efter sig är det absolut viktigaste delen av uppgiften.
Att prylarna sedan upptäcktes var otur för GM men skickligt och uppmärksamt av Mys anhöriga.

Att inte slänga ett öga på brottsplatsen bakom sig när man lämnar den bakom sig är klantigt.

Det är som att GM skulle ha fått punktering på lastbilen, stannat och skiftat däck för att sedan lämna verktygen efter sig. Som arbetsgivare skulle jag kalla det för extremt klantigt och inkompetent, inte otur.

Men för alla andra är det ju tur att Vilma är en klantskalle. Sannolikt har Vilma uppvisat samma sorts klantighet på sina arbetsplatser många gånger förr och därför har hon inte fått behålla sina jobb särskilt länge.

Mitt svar på det: han var väl så in i tusan upphetsad över det han höll på med och det han skulle fortsätta med.
Citera
2026-01-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Läste att rättegång kan bli om ett år....så då får han alltså siita på häktet i ett år

Det har jag svårt att tro, är antagligen relativt lätt utrett och inga analyser tar så lång tid heller.
Citera
2026-01-03, 08:58
Medlem
Jag gissar på ett slag mot huvudet med hammaren, medvetslös, eventuellt strypt med buntbanden också. Troligtvis våldtagen när hon redan var död. Sådana här typer AV psykopater gillar våldta döda människor och han verkar ha gillat dehär, då han tidigare innehaft obduktioner på nakna kvinnokroppar. Sedan har han styckat henne, ner med henne i påsarna och fördelat kroppsdelarna
Senast redigerad av minay 2026-01-03 kl. 09:01.
Citera
2026-01-03, 09:01
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
"Fråga familjen först"
Hur tänkte du där? Hej, ni ville bli lämnade ifred, men jag skulle bara fråga, är det okej att min dotter får heta my? Eller hej, är detta okej att jag skriver ett inlägg om att jag hedrar eran dotters minne? Liksom.... hon får skriva vad HON vill. Det ÄR JU 15 000 inlägg här på flashback om my, är det någon här som har frågat om tillåtelse? Eftersom familjen ville bli lämnade ifred? Eller ringer media stup i kvarten upp familjen innan man publicerar? Eller alla bilderna, videos och kommentarer som ligger på tiktok, facebook och instagram.. Familjen vill bli lämnade ifred, ja. Dvs. Dom vill inte kontaktas. Thats it.

Jag förmodar att det handlar mer om valet att offenlt6just anledningen. Man kan faktiskt döpa sin dotter till My utan att blanda in offret i offentliga sammanhang (och för oss som inte är influensor så kan man tillochmed döpa sitt barn till vad faan man vill utan att berätta om det överhuvudtaget)...
Men att känna sig tvungen att förmedla varför man gör det för att få massa likes och sen känna sig hatad och drevad för att inte exakt alla i hela världen tycker precis som hon säger mer om influensan.

OnTopic: Min bild av hela det eländet är att RV inte försöker "trolla" oss. Jag tror absolut namnbyten, flygplansbilder etc. har en mörk bakgrund men jag är ändå inte helt säker på att han försöker skapa sig en legendstatus.
Någon tidigare var inne på att han verkade vilja bli påkommen när han porrsurfade på lektionerna, men jag har inte riktigt lika lätt att tro att han ville bli påkommen med alla de brott han begått. Men samtidigt kanske det är just därför han torskar varje gång?...
Citera
2026-01-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
OnTopic: Min bild av hela det eländet är att RV inte försöker "trolla" oss. Jag tror absolut namnbyten, flygplansbilder etc. har en mörk bakgrund men jag är ändå inte helt säker på att han försöker skapa sig en legendstatus.
Någon tidigare var inne på att han verkade vilja bli påkommen när han porrsurfade på lektionerna, men jag har inte riktigt lika lätt att tro att han ville bli påkommen med alla de brott han begått. Men samtidigt kanske det är just därför han torskar varje gång?...

Kan det handla om upprepningstvång, autism snarare än renodlad psykopati och en väldigt vilsen själ? Jag skrev förut att Robin/Vilma är sexualsadist men stämmer det? Vet vi verkligen om avsikten var att döda och/eller tortera? Hur sjuk denna person än verkar vara så ska man ändå vara försiktig med att dra förhastade slutsatser. Men att personen är farlig råder det inga tvivel om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in