Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 09:01
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
"Fråga familjen först"
Hur tänkte du där? Hej, ni ville bli lämnade ifred, men jag skulle bara fråga, är det okej att min dotter får heta my? Eller hej, är detta okej att jag skriver ett inlägg om att jag hedrar eran dotters minne? Liksom.... hon får skriva vad HON vill. Det ÄR JU 15 000 inlägg här på flashback om my, är det någon här som har frågat om tillåtelse? Eftersom familjen ville bli lämnade ifred? Eller ringer media stup i kvarten upp familjen innan man publicerar? Eller alla bilderna, videos och kommentarer som ligger på tiktok, facebook och instagram.. Familjen vill bli lämnade ifred, ja. Dvs. Dom vill inte kontaktas. Thats it.

Jag förmodar att det handlar mer om valet att offenlt6just anledningen. Man kan faktiskt döpa sin dotter till My utan att blanda in offret i offentliga sammanhang (och för oss som inte är influensor så kan man tillochmed döpa sitt barn till vad faan man vill utan att berätta om det överhuvudtaget)...
Men att känna sig tvungen att förmedla varför man gör det för att få massa likes och sen känna sig hatad och drevad för att inte exakt alla i hela världen tycker precis som hon säger mer om influensan.

OnTopic: Min bild av hela det eländet är att RV inte försöker "trolla" oss. Jag tror absolut namnbyten, flygplansbilder etc. har en mörk bakgrund men jag är ändå inte helt säker på att han försöker skapa sig en legendstatus.
Någon tidigare var inne på att han verkade vilja bli påkommen när han porrsurfade på lektionerna, men jag har inte riktigt lika lätt att tro att han ville bli påkommen med alla de brott han begått. Men samtidigt kanske det är just därför han torskar varje gång?...
Citera
Idag, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
OnTopic: Min bild av hela det eländet är att RV inte försöker "trolla" oss. Jag tror absolut namnbyten, flygplansbilder etc. har en mörk bakgrund men jag är ändå inte helt säker på att han försöker skapa sig en legendstatus.
Någon tidigare var inne på att han verkade vilja bli påkommen när han porrsurfade på lektionerna, men jag har inte riktigt lika lätt att tro att han ville bli påkommen med alla de brott han begått. Men samtidigt kanske det är just därför han torskar varje gång?...

Kan det handla om upprepningstvång, autism snarare än renodlad psykopati och en väldigt vilsen själ? Jag skrev förut att Robin/Vilma är sexualsadist men stämmer det? Vet vi verkligen om avsikten var att döda och/eller tortera? Hur sjuk denna person än verkar vara så ska man ändå vara försiktig med att dra förhastade slutsatser. Men att personen är farlig råder det inga tvivel om.
Citera
Idag, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babblarna97
Jag kan inte komma in på nån av länkarna? Bugg?

Jag kommer in på alla länkarna!
Jag vet ej vad felet kan bero på, felsök din teknik annars.
Citera
Idag, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Kan det handla om upprepningstvång, autism snarare än renodlad psykopati och en väldigt vilsen själ? Jag skrev förut att Robin/Vilma är sexualsadist men stämmer det? Vet vi verkligen om avsikten var att döda och/eller tortera? Hur sjuk denna person än verkar vara så ska man ändå vara försiktig med att dra förhastade slutsatser. Men att personen är farlig råder det inga tvivel om.

Spelar ingen roll egentligen vad han är? Och vi kommer antagligen inte få reda på det heller. Men grovt jävla sjuk i huvudet är han ju. Kanske blev värre efter krocken då han slog i huvudet
Citera
Idag, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Kan det handla om upprepningstvång, autism snarare än renodlad psykopati? Jag skrev förut att Robin/Vilma är sexualsadist men stämmer det? Vet vi verkligen om avsikten var att döda och/eller tortera?

Beskrivningen sexualsadism kom upp tidigt och man har ingen anledning att upprepa det om man inte känner till begreppet.

Sexualsadism är så ovanligt att det finns få beskrivningar.

Några få brottsdömda hamnar under begreppet.

https://www.expressen.se/nyheter/experten-sexuell-sadism-ar-extremt-ovanligt/
Senast redigerad av Think-If-You-Can Idag kl. 09:32.
Citera
Idag, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Kanske sen på det men någon influencer som kallar sig UllaBritta gick ut på Instagram med att hennes nyfödda dotter får sitt mellannamn efter den kvinna som mördats i Salem/Rönninge. Detta annonserades ut i en post på sociala medier, trots att familjen bara i dagarna vädjat i media om att få bli lämnade ifred.

Efter detta fick UllaBritta kanske 2-3 ifrågasättande kommentarer per 100 uteslutande positiva. I sann influenceranda bestämde hon sig för att hon hade blivit utsatt för ett hatdrev och publicerade följande på Instagram:

Några timmar senare tog UllaBritta ner inlägget med namnen från Instagram och skrev att hon aldrig varit med om ett sådant enormt ”hat” från människor och att hon, som nyförlöst, inte ska behöva bli utsatt för ”drev”.

Spontant kan man ju tycka att hon med vissa undantag har rätt att döpa sitt barn till vad som helst efter vem som helst, men det osmakliga ligger väl framför allt i valet av att publicera detta till sina 55,000 följare utan att fråga familjen först. Mycket olämpligt och särskilt som familjen som sagt bett om att få bli lämnade i fred. Utöver att behöva hantera chock, sorg och allt som kommer med ett plötsligt dödsfall kan man ju tycka att de ska slippa behöva göras till en del av någon cirkus som influencers med välgörenhetsvansinne fortsätter dra in dem i.

Magstarkt att vara så självcentrerad att man inte kan tänka på de anhöriga till ett mordoffer innan man sätter sig själv och sin nyfödda bebis i centrum för offrets öde. Nu när inlägget är nedtaget hoppas man ju att familjen faktiskt hörsammas i sin önskan om att få lämnas i fred.

Det är verkligen underligt hur vissa tänker men det bästa är väl om de som är kritiska mot detta inte hade kommenterat alls? Det är väl känsligt, hon menar ju säkert väl men det blir ju bara helknäppt. Det håller jag med om. Men vissa är ju såna, de fattar inte vad som passar sig och inte. Man måste ju inte kommentera henne för det. Hon tycker väl att hon gjort något bra och imorgon är det ändå glömt. Massa barn heter My.
Citera
Idag, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nej, det är inte rimligt. Pedofiler ska inte skyddas.
Isf kan vi väl strunta i fängelse och bara låta allmänheten slå ihjäl dem?

Man kan med rätta tycka att den här personen kunde hållits inlåst resten av livet. Och givetvis ska han inte t ex få jobba på skolor eller förskolor under resten av sitt liv. Men om vi har ett rättssystem där tanken är att efter avtjänat straff så ska man släppas in i samhället igen, blir det väl lite märkligt om det ska ses som helt ok men en lynchmob.
Citera
Idag, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatten
Jo
Men det finns ju inga bilder på när hon är död osv .. vad är felet på att sprida vanliga bilder?
Alla har ju sett dem ändå och sparat dem

Fast familjen vill ju inte det? De vill ju inte att folk använder bilderna på Facebook "till stöd för My" eller för den delen att osköna personer sprider "snygga bikini-bilder".

De vill äga storyn/narrativet om My och inte känna att hon är allmängods.

Det är en fruktansvärt traumatiskt händelse som de vill försöka hantera så mycket de bara kan på sitt sätt.
Citera
Idag, 09:44
Medlem
Citat:
Jag förmodar att det handlar mer om valet att offenlt6just anledningen. Man kan faktiskt döpa sin dotter till My utan att blanda in offret i offentliga sammanhang (och för oss som inte är influensor så kan man tillochmed döpa sitt barn till vad faan man vill utan att berätta om det överhuvudtaget)...
Men att känna sig tvungen att förmedla varför man gör det för att få massa likes och sen känna sig hatad och drevad för att inte exakt alla i hela världen tycker precis som hon säger mer om influensan.

Att bli påkommen i plugget med att kolla porr (kanske t o m äcklig porr) är ju något helt annat än att åka dit för brott som dels kan ge år i fängelse, dels gör en till hatad av omvärlden.

Jag tänker att det i skolan var ett stört sätt att synas. Likt folk som mobbar andra eller såna som äter äckliga saker. Att han verkar usel på att begå brott i bemärkelsen att han inte klarar att gömma undan bevis, tar stora risker att bli tagen på bar gärning osv så tror jag det beror på något helt annat.

Vid sidan an sina grava störningar så känns det som att han dels har ett illa utvecklat konsekvenstänk, dels att han är mindre begåvad och sist men inte minst att hans sjuka drifter är något han inte klarar av att hålla i schack.
Citera
Idag, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag skulle också vilja veta hur uppväxten var

Om båda föräldrarna var alkoholiserade måste det ha haft stor påverkan.

(Förståelse för att man självmedicinerar med alkohol, men samhället borde upplysa mer om att det är en katastrof för barnfamiljer. Mer av varningstexter med tydlig INFO.)

Man kan även tänka på begreppet neglekt.
Det finns forskning som visar att försummade barn påverkas ända in i hjärnans struktur. (Kan länka vid tillfälle.)

”Varje år föds hundratusentals barn i världen med alkoholrelaterade fosterskador. Att foster utsatts för alkohol är den vanligaste orsaken till förebyggbar utvecklingsstörning i världen. Ny forskning visar att också mäns alkoholkonsumtion innan graviditeten spelar roll.

Mellan en och tre procent av alla barn som föds i Sverige har skador som klassas som fetala alkoholspektrumstörningar (FASD). På många platser är problemen större än så. Alla som dricker alkohol under graviditeten får inte skadade barn, men man vet att även små mängder alkohol kan påverka barnet.

FASD är ett samlingsbegrepp av olika symptom och diagnoser som beror på att fostret utsatts för alkohol. Kognitiva skador, hyperaktivitet, koncentrationssvårigheter och vissa kroppsliga förändringar är exempel. (Liknande symptom kan bero på andra orsaker, det handlar inte alltid om alkohol.)”
Citera
Idag, 10:17
Medlem
VonJuvelens avatar
Angående tidslinjer:
När ankommer BO till föräldrahemmet för att fira jul?
Vad gör GM de dagar BO och GM befinner sig i samma geografiska område?

Det finns en möjlighet att GM kartlagt BO:s rörelsemönster tidigare ( till och med innan BO flyttade till annan stad) och att BO inte är slumpmässigt utvald?
Citera
Idag, 10:23
Medlem
Citat:

Vi har ju ingen aning om han har torskat varje gång. Han kan ju ha mördat tidigare och lyckats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in