Citat:
Ursprungligen postat av
Svettigutsugare
Ja när det nämns hur mycket han tvättade bilen så tydlig det på lite mer än ett vanligt intresse av att hålla bilen ren även om han var bilintresserad eller "motorintresserad" som det nämnts här innan.
Jag tycker det känns ganska mycket som OCD här.
Nej det är inte speciellt svårt att sänka ner en kropp.
Nu har jag inte gjort det själv utan har väl mest sett på TV det brukar väl vara ganska bra med rulla in dem (like) i en matta och sedan linda in det är lite hönsnät och stenar eller vikter i det
Så ligger det kvar på botten ett bra tag.
Jag skrev redan i tråden för ett par dagar sedan att jag inte tror heller att Robin eller vad han nu heter har legat stilla i fem års tid utan och gjort någonting utöver den där krocken.
Denna personen är alldeles för mycket galen helt enkelt.
Även om han skurade bilen dag och natt så tror jag ändå inte att det gick att dämpa de där impulserna av att hitta på "jävelskap".
Jag håller faktiskt med GW att det här är en person som aldrig skulle ha släppts ut.
Fast å andra sidan så får man tänka med vilket lagrum skulle man kunna hålla fast personen om man inte dömer honom till RPV utan enbart fängelse.
Ja, precis, med vilket lagrum skulle han ha kunnat hållas borta från allmänheten?
Möjligtvis skulle jag kunna se fotboja på sådana här människor som är kapabla att kidnappa barn.
Om man nu möjligen var aktiv med ytterligare djävulskap efter sitt straff kan det i sig förklara varför han rengjorde bilen så ofta. Men han kanske led av tvångstankar.
Tror ändå inte att det är så lätt att sänka ner en kropp. Man bör helst sänka den längre ut i en sjö eller vid ett vattendrag så att den inte driver in till land så lätt. Då behöver man båt och gärna en medbrottsling.
Men även en något sånär nedtyngd kropp kan flyta upp. Förklaringen till det är bakterier som bildas gaser.
Illustrerad Vetenskap skriver: "Eftersom kroppens immunförsvar inte längre är aktivt börjar bakterier att bryta ned kroppens vävnad och producerar gaser som metan och ammoniak. Gaserna ansamlas särskilt i buken, som svullnar upp.
Inom några dagar kommer kroppen att innehålla så mycket gas att tar sig uppåt ytan som en ballong."
Men de skriver också att många lik inte återfinns.
"Det kan också beror på att något tynger ned liket, eller att kroppen har perforerats så att gaserna ska kunna sippra ut ur kroppen och liket därför stannar kvar under vattenytan."