Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Inte speciellt smart om ni frågar mig att kretsa runt ett villaområde som jaktplats - Människor som promenerar mellan en station och ett villaområde väntas av någon, d v s det går fort mellan gärning och orosanmälan. Detta talar alltid starkt i utredningens favör.

Se alltid till att ofta verifiera att era nära mår bra där ute❤️❤️

Han kom ju nästan undan. om han inte hade tappat ett par saker och familjen turligt nog hittat dem dagen efter.

Om han nu ville begå just detta brott så verkar han ju valt ett närmast optimalt ställe och tillvägagångssätt.

Tyvärr är det ju så vidrigt att det kan gå sådär jävla snabbt om GM valt en lite isolerad station mitt i natten. Sån otrolig tur att han och hon tappade saker som familjen kunde hitta bara.
Citera
Idag, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaaarkoooooo888
Hur gammal är 10 åringen från 2019, typ gymnasieålder. Undra vilka tankar och känslor som flödar inom henne just nu när hon läser nyheterna om hennes förövare.

Undra om Monster på Netflix var det som gjorde att det plingade lite extra för honom i december, att se en kritikerrosad, verklighetsbaserad serie/dokumentär som vanligt folk tog till sig. Om han tänkte, att oj kanske inte så udda fetisch längre när alla tittat och uttryckt goda recensioner för det.

Haha spik, eller så kanske han hade spelat något våldsamt tv-spel precis innan!
Citera
Idag, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Finns det några andra försvunna personer som skulle kunna passa in?

Självklart finns det det. Många säkerligen. Han kan ju ha agerat vartsomhelst i hela landet alla dessa år.
Citera
Idag, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Finns det några andra försvunna personer som skulle kunna passa in?
Inte försvunnen person, däremot så hittade jag en intressant nyhetsartikel.. Två kvinnor överfallna i Södertälje maj 2022: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bG15y3/tva-kvinnor-overfallna-i-sodertalje

Citat:
– Det är en man som tagit väldigt mycket risker, säger polisens presstalesperson Anna Westberg.

GM muckade från kidnappningsförsöket och återvände till gamla hemtrakten i Ekerö. Joakim Lamotte publicerade en video där han berättade om fallet, i juli 2021. Vi vet väl inte var GM tog vägen efter det? Gissningsvis så kunde han inte bli kvar där länge. i maj 2022 så krockade GM med sin bil, under väldigt konstiga omständigheter, där han totalt förnekade att han kört i fel vägbana. Alltså samma månad som överfallen i Södertälje. Kan det vara så att en skev hjärna kommer och går i skov? Han totalt förnekade att han ens körde i fel vägbana trots flera vittnen.

Jag tror för övrigt att jag listat ut att GM faktiskt bodde permanent i den där stugan i Södertälje. Checka in detta: https://rentumo.se/hyresgastprofiler/kvinna-25-soker-lagenhet-i-stockholm-939 jag har arkiverat sidan här utifall att den plockas ner: https://archive.is/WvzbC

Citat:
Bor i en 1a, stuga som jag hyr i andra hand av ett par permanent men vill söka nåt eget

Användare Vilma A. Ålder angiven, 25. GM är 26 i dagsläget. Bilden ser ut som GM. Dessutom så hade GM jobb med säte nordöst om Södertälje, och medlem i en paintballförening sydväst om Södertälje. Då känns Södertälje logiskt att bo i, inte sant?

Men iallafall, om GM rörde sig mot Södertälje och bodde där maj 2022 så borde dessa två överfall absolut kollas närmare på.

Vad tänker ni? Det blev lite virrigt, det är svårt att både tänka och lägga fram saker samtidigt.
Citera
Idag, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Inte försvunnen person, däremot så hittade jag en intressant nyhetsartikel.. Två kvinnor överfallna i Södertälje: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bG15y3/tva-kvinnor-overfallna-i-sodertalje

GM muckade från kidnappningsförsöket och återvände till gamla hemtrakten i Ekerö. Joakim Lamotte publicerade en video där han berättade om fallet, i juli 2021. Vi vet väl inte var GM tog vägen efter det? Gissningsvis så kunde han inte bli kvar där länge. i maj 2022 så krockade GM med sin bil, under väldigt konstiga omständigheter, där han totalt förnekade att han kört i fel vägbana.

Jag tror för övrigt att jag listat ut att GM faktiskt bodde permanent i den där stugan i Södertälje. Checka in detta: https://rentumo.se/hyresgastprofiler/kvinna-25-soker-lagenhet-i-stockholm-939 jag har arkiverat sidan här utifall att den plockas ner: https://archive.is/WvzbC

Användare Vilma A. Ålder angiven, 25. GM är 26 i dagsläget. Bilden ser ut som GM. Dessutom så hade GM jobb med säte nordöst om Södertälje, och medlem i en paintballförening sydväst om Södertälje. Då känns Södertälje logiskt att bo i, inte sant?

Men iallafall, om GM rörde sig mot Södertälje och bodde där maj 2022 så borde dessa två överfall absolut kollas närmare på.

Vad tänker ni? Det blev lite virrigt, det är svårt att både tänka och lägga fram saker samtidigt.
Jag läste någonstans i ett inlägg på Meta nån skrev där att han brukade se Robin ofta i Botkyrka o att han alltid kände sig full i skratt när han såg dåren försöka likna en kvinna . Vet inte vart i Botkyrka minns inte vart jag läste det så jag kunde fråga honom vart exakt . Undrar om han gömt sig någonstans i Botkyrka det blir nära Ekerö om han åker till sina gamla trakter o så .
Citera
Idag, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag tycker bara att det är ologiskt att vilja bära in en levande person in till sitt hus med en granne såpass nära. Sen kan det vara som du skriver att han visste att grannen skulle vara bortrest. Men ologiskt att ta hem den levande personen som närsomhelst hade kunnat göra ljud ifrån sig.

Jag tror precis som du också antyder att styckningen inte skedde på grund av att göra sig av med kroppen, utan styckningen var en del av målbilden/syftet med gärningen.

Vi får trots allt, med facit i hand, tyvärr bekräfta att hon dog ganska kort inpå kidnappningen. Jag tänker också att det är ganska stort besvär/risk att ta med henne levande tillbaka till huset om hon ändå skulle dö så kort tid efter. Jag tror att han måste tagit död på henne innan han tog henne till huset.

Ja det går ju att spekulera kring åt båda hållen.

Jag menar om han tejpat igen munnen på henne och hon inte såg något så är väl risken rätt liten att grannen skulle vakna och reagera på det. Vad ska grannen ens göra om han hör lite tumult bara? GM lär ju inte ha haft gardinerna öppna om man säger så.

Sedan var han väl kanske inte ens hemma som sagt. och då har det ju varit fritt fram.

Om vi resonerar lite - och tvärtom vad många vill tro i tråden - så har han ju planerat logistiken rätt optimalt för att kunna komma undan (om han inte hade råkat tappa ett par saker i Rönninge) som sagt.

Han behöver inte vara något geni... men han han har ju definitivt använt hjärnan i den logistiska planeringen och demonstrerat en ganska extremt "självkontroll" då han jobbat och hållt masken i 8h mitt i detta osv.

Jag tror att han har gjort detta flera gånger förut och att han förstår att han måste göra allt snabbt för att kunna komma undan.

Sedan kan han ju absolut ha haft ihjäl henne innan han kom till huset... utomhus i nån skog eller i nåt övergivet industriområde eller vartsomhelst där det är öde i natten. Men även om hon var död inom 18 timmar så betyder det ju inte att han inte hunnit göra saker med henne innan dess.

Det verkar väl som att han visste ungefär vad han ville göra och han han väl med det också tänker jag.
Citera
Idag, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Lumen99 är trådens största troll. Inget att lägga vikt vid.

Aha. haha okej. tack
Citera
Idag, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaaarkoooooo888
Hur gammal är 10 åringen från 2019, typ gymnasieålder. Undra vilka tankar och känslor som flödar inom henne just nu när hon läser nyheterna om hennes förövare.

wow vilken bra poäng. ja helvete. hela hennes familj och sociala krets måste ju ligga och spy av obehag nu tänker jag. fyfaan vilket hemskt trauma det skulle kunna vara att ens tänka på. Hoppas personen har kapacitet att hantera det på ett hälsosamt sätt mentalt. :/
Citera
Idag, 03:35
Medlem
smickras avatar
Nu är väl frågan vad hans försvar kommer att vara.
Självförsvar? Att Andersson blev attackerad av BO när han bara skulle fråga om vägen?
Att han hittade BO död i diket och i panik och rädsla att åka dit för det styckade och försökte gömma kroppen?
Att Andersson bara kniper i alla förhör och inte säger något alls?
Citera
Idag, 03:45
Medlem
Med tanke på att GM har ett kvinnligt namn men ett juridiskt manligt kön, hamnar väl GM i ett manligt fängelse? ( om straffet blir så)
Citera
Idag, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Med tanke på att GM har ett kvinnligt namn men ett juridiskt manligt kön, hamnar väl GM i ett manligt fängelse? ( om straffet blir så)
Inte nödvändigtvis. Det finns en klausul som kan sätta stopp för det ifall det är "uppenbart olämpligt" att sätta en person bland män eller kvinnor, oavsett vad folkbokföringen säger.
Citera
Idag, 04:07
Medlem
riktigamannen95s avatar
Kanske sen på det men någon influencer som kallar sig UllaBritta gick ut på Instagram med att hennes nyfödda dotter får sitt mellannamn efter den kvinna som mördats i Salem/Rönninge. Detta annonserades ut i en post på sociala medier, trots att familjen bara i dagarna vädjat i media om att få bli lämnade ifred.

Citat:
My.

För My Törnblom. En kvinna som lämnat djupa spår och väckt starka känslor. Ett namn valt för att minnas, för att hedra och för att aldrig låta tystnaden vinna. My bär allt det jag brinner för – kvinnors rätt att höras, att tas på allvar och att få finnas, fullt ut.

Efter detta fick UllaBritta kanske 2-3 ifrågasättande kommentarer per 100 uteslutande positiva. I sann influenceranda bestämde hon sig för att hon hade blivit utsatt för ett hatdrev och publicerade följande på Instagram:

Citat:
Jag vet att det alltid kommer finnas människor som letar efter fel. Ändå gör det ont att mitt val ifrågasätts. För tydlighetens skull: My är endast ett mellannamn, och det är valt som en hyllning till My Törnblom – inget annat.

Jag har full respekt för att hennes familj inte vill att media ska lyfta det som hänt, och det gör jag inte heller. Jag nämner inga detaljer, jag spekulerar inte och jag använder inte hennes namn för uppmärksamhet. Jag hedrar henne som kvinna och vägrar låta henne tystas eller glömmas bort.

Under min förlossning berörde hennes historia mig djupt. Det var inte ett genomtänkt statement, utan en stark känsla som kom från hjärtat. Att ge min dotter My som mellannamn blev mitt sätt att hedra, minnas och stå upp.

Det som gör mig trött är hur människor alltid måste misstolka och leta efter något fel, även när intentionen är kärlek och respekt. Jag tror innerligt att Mys familj hade kunnat se det vackra i detta – inte något kränkande.

Jag står upp för kvinnors rättigheter och jag vägrar vara tyst om mäns våld mot kvinnor. Det är något jag brinner för, och om jag kan göra skillnad, oavsett hur, så tänker jag fortsätta göra det.

Några timmar senare tog UllaBritta ner inlägget med namnen från Instagram och skrev att hon aldrig varit med om ett sådant enormt ”hat” från människor och att hon, som nyförlöst, inte ska behöva bli utsatt för ”drev”.

Spontant kan man ju tycka att hon med vissa undantag har rätt att döpa sitt barn till vad som helst efter vem som helst, men det osmakliga ligger väl framför allt i valet av att publicera detta till sina 55,000 följare utan att fråga familjen först. Mycket olämpligt och särskilt som familjen som sagt bett om att få bli lämnade i fred. Utöver att behöva hantera chock, sorg och allt som kommer med ett plötsligt dödsfall kan man ju tycka att de ska slippa behöva göras till en del av någon cirkus som influencers med välgörenhetsvansinne fortsätter dra in dem i.

Magstarkt att vara så självcentrerad att man inte kan tänka på de anhöriga till ett mordoffer innan man sätter sig själv och sin nyfödda bebis i centrum för offrets öde. Nu när inlägget är nedtaget hoppas man ju att familjen faktiskt hörsammas i sin önskan om att få lämnas i fred.
Senast redigerad av riktigamannen95 Idag kl. 04:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in