Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Och vi vet ju inte om han letade efter vilken kvinna som helst, han kanske hade tagit en 40-50 årig kvinna som kom traskandes själv om inte My dykt upp. Hade folk sagt att en medelålderskvinna borde ringt sina föräldrar och fått skjuts då?

Det är ju lite det jag försöker säga här, det går inte att linda in barn i bubbelplast tills du som förälder är 97 och barnet 75.

Edit: Bubbelplast inte bebbelplast
Citera
2025-12-30, 02:44
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Med såhär sjuka människor händer det vilken tid på dygnet som helst, tänk 2019, man kan inte stå givakt 24/7 man har ett eget liv och barn behöver växa i sig själva och bli självständiga
Med tanke på att politikerna väljer att släppa ut kidnappare kanske man borde omvärdera det där tankesättet.
Man vet att individer som Vilma och Bunkerläkaren släpps lös och borde kanske ta konsekvensen därav och leva mer som de gör i muslimska länder där kvinnor inte får gå ut utan en mans sällskap?
Det är onekligen en inte helt dum tanke eftersom politikerna verkar vilja ha dessa kidnappare lösa i samhället?
Citera
2025-12-30, 02:45
Medlem
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det kommer fram att han sparat kroppsdelar hemma för att äta dom. Vi har ju haft ett par kannibaler i Sverige i modern tid.
Citera
2025-12-30, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om det här är ett beställningsmord så lovar jag att gnaga i mig mitt proppskåp och skorstenen på grannhuset. Det här skriker tvärtom en GM med kluster-B personlighetsstörning. Grandios självbild, total avsaknad av empati och en lust att leva ut sina morbida fantasier är ett skolboksexempel på en psykopat med begränsad IQ.
Det här fallet är exempelvis extremt likt fallet med Kim Wall och ubåtspsykopaten Madsen.
Det har du rätt i, han påminner om Madsen (förutom berömmelsen då, men den drömde han väl om).

Tror tyvärr att han kommer hålla lika tyst som honom i rättegången också. Möjligt att han kommer att försöka förvilla, ljuga och hålla tyst om sådant som många gärna vill ha svar på.
Citera
2025-12-30, 02:48
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Är sämst på sånt, vet du om häktesförhandlingen är tisdag eller onsdag

Senast idag tisdag. Så om några timmar.
Citera
2025-12-30, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Blev så rädd att du syftade på BO mamma...men ja dela med dig av dina fynd.

Är fett nyfiken på vad GMs mamma skrivit för konstiga saker. Eller har jag läst fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Hon var 25 år gammal, bott där hela livet och kände sig trygg.
Lägg inte skuld på familjen. Idiot

Citat:
Hämtar dom dig 15:30 en Lördag också mitt i sommaren.
Det jag vill säga, hon är uppvuxen här, att en sjuk individ dyker upp hör till ovanligheten, och skuldbelägga föräldrarna för det som har firat jul och sover.
Citat:
Hon bodde själv i Malmö av alla städer, hon har rest en del. Hon va en Kvinna som klarade sig själv
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De är så de ska vara, varför gambla med sitt liv!

Ja du ser hur det gick. Varför i helvetet ska man chansa?
Är man 25 har man ju ett visst egenansvar faktiskt. Och hon har troligen promenerat hem otaliga nätter utan att något hänt.
Jag skulle dock aldrig riskera mitt liv på det sättet, inte i dagens Sverige. Och skulle högst troligt erbjudit skjuts om jag haft ett "barn" i den åldern. Men vi vet ingenting om hur diskussionerna gått hemma hos den familjen. Och hon var som sagt inte ett litet barn. Så familjen bör man kanske inte vara alltför hårda mot.
Senast redigerad av SthlmHolmes 2025-12-30 kl. 02:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det har du rätt i, han påminner om Madsen (förutom berömmelsen då, men den drömde han väl om).

Tror tyvärr att han kommer hålla lika tyst som honom i rättegången också. Möjligt att han kommer att försöka förvilla, ljuga och hålla tyst om sådant som många gärna vill ha svar på.

Berömmelsen har han ju uppfyllt nu, betydligt fler i Sverige som vet vem han är nu.

Än mer känd när det kommer fram att han tidigare suttit inne för ett kidnappningsförsök av ett barn.
Citera
2025-12-30, 02:50
Avstängd
Vet man något om fysiken på GM? Han ser lång ut, allt mellan 183-195 kanske, men inte extremt lång, det brukar slå ut över ansiktet som syns, något oproportionerligt som han inte har. Typsikt är också att transvetism härjar i ett visst längdspann, rätt sällan korta killar faktiskt.
Citera
2025-12-30, 02:54
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Lite kortfattat då enligt Krimfup:
"Den rättspsykiatriska undersökningen konstaterade att Vilma Andersson inte led av en allvarlig psykisk störning. Utlåtandet pekade i stället på att gärningarna präglades av beräknande och ändamålsenligt agerande före, under och efter brottet, samt ett uttalat intresse för barn och död."
https://www.krimfup.se/articles/avslojande-sa-planerade-vilma-andersson-kidnappningen-2019

Jag tycker ändå det är lite märkligt för det finns väl fall där GM varit beräknande, planerat etc., men ändå dömts till RPV?

Ja, det låter underligt. Väldigt underligt till och med. Impulsivitet och spontanitet kan knappast vara rekvisit. Ändamålsenlighet och planerande kan ju förekomma även när det samtidigt är grava psykotiska tankestörningar.
Citera
2025-12-30, 02:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om det här är ett beställningsmord så lovar jag att gnaga i mig mitt proppskåp och skorstenen på grannhuset. Det här skriker tvärtom en GM med kluster-B personlighetsstörning. Grandios självbild, total avsaknad av empati och en lust att leva ut sina morbida fantasier är ett skolboksexempel på en psykopat med begränsad IQ.
Det här fallet är exempelvis extremt likt fallet med Kim Wall och ubåtspsykopaten Madsen.

Håller med, men håll med om att han skulle vara den perfekta killen att skylla på, och något säger mig att han inte har ansträngt sig för att dölja sina spår. Det är något som inte stämmer här. Varför gavs 45-åringen fri?
Citera
2025-12-30, 02:56
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Är man 25 har man ju ett visst egenansvar faktiskt. Och hon har troligen promenerat hem otaliga nätter utan att något hänt.
Jag skulle dock aldrig riskera mitt liv på det sättet, inte i dagens Sverige. Och skulle högst troligt erbjudit skjuts om jag haft ett "barn" i den åldern. Men vi vet ingenting om ur diskussionerna gått hemma hos den familjen. Och hon var som sagt inte ett litet barn. Så familjen bör man kanske inte vara alltför hårda mot.

skjutsa 25 år gamla barn 1,5km 01:30 ?
fan du måste va dad of the year varje år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in