2026-01-09, 09:52
Avslutad
Hon ska alltså ha blivit strypt, vilket talar emot för att hon dog där på platsen.

Han höll säkert henne fången i det där attefallshuset och våldtog/avnjöt henne innan han skar halsen av henne.
Citera
2026-01-09, 09:54
Medlem
Btw. Tycker så jäkla synd om brorsan A.
Mamma dement. Pappa död, bror häktad för mord och andra gruvligheter.
Citera
2026-01-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyz
Förmodligen har man väl knackat på hos husägaren, förklarat situationen och fått en extranyckel till huset, för att inte berätta att man varit där så försöker man göra så lite avtryck som möjligt. Enda syftet med den första husrannsakan torde vara att utesluta att kvinnan fanns vid liv där inne - man vill inte riskera att inte hitta kroppen vid ett senare tillfälle.

Tror samma som du! Anledningen till att man ”missade” kroppen var att de ville göra få avtryck samt att de inte letade efter en kropp utan efter en levande kvinna, och därför inte öppnade kyl/frys.
Citera
2026-01-09, 10:15
Medlem
Ja hon verkar ha dött snabbt iaf, så liten tröst i mörkret men att polisen missade kroppen vid första husrannsakan är ju ren o skär komedi
Citera
2026-01-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Shit, har varit avstängd och inte följt detta sedan slutet av december men jag har sett de senaste bilderna och läst uppdateringen i aftonbladet.

Detta är vad jag tror. Han har alltså parkerat upp bilen framför henne på vägen. Gått ut med hammare och bundband men stött på motstånd där han har tappat dessa på marken. Han har då kommit i fatt henne, strypit henne genom att få ner henne på marken. Samtidigt som My då har kämpat och rivit honom i ansiktet och öronen. Undrar om han inte har boxat henne i ansiktet också. Det lär vi få veta av den rättsmedicinska undersökningen.

Sedan kört hem och styckat henne i duschen. Säkerligen utnyttjat kroppen innan. Dåligt av polisen att inte söka inne i bostaden. Bilden på han som är taget från häktet är förjävliga. Han ser ut som ett skogstroll, som Joker ur en Batmanfilm. Fruktansvärd syn alltså.

Med största sannolikhet så är den där platsen, 6 mil bort där han har försökt gräva ner henne, stället vid Ärla där han spelar paintball.
Ja, jag undrar lite över svenska polisens metodik när de söker en person. Jag läste att de antog att kvinnan My var vid liv och kollade bara om man hittade henne i stugan. Men…det kan man inte anta, man MÅSTE jobba utifrån fler hypoteser samtidigt, så om man söker igenom en bostad så måste man så klart kolla igenom allt, helt sjukt att man ska behöva ens skriva något så självklart.

Det tyder på dålig metodik hos polisen, väldigt amatörmässigt hanterat.
Citera
2026-01-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tack för uppgifterna. Ja jag tror inte heller att att det finns någon övervakningskamera som specifikt skulle registrerat hans bil i närheten av eller på vägen till och från brottsplatsen.
I vart fall inte så att just MGMs bil skulle anses som misstänkt.
Många husägare eller stugägare har en enkel kamera med rörelsedetektor utan tillstånd kopplad till mobilen för att hålla koll på huset och vägen intill när dom är bortresta (om området är avskilt) och om husen brukas som säsongsboende är det förmodligen troligt att flera grannar har det. Jag tror åtminstone det är sannolikt att det finns någon slags kameraupptagning av bilen på hemresan av just det skälet.
Citera
2026-01-09, 10:42
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Transportstyrelsen:
GOA375,PB,SAAB 9-5 LINEAR,GRÅ,2007,AVST,241203,SEBAST1AN HYVÄR1NEN,STOCKHOLM

Fortsättning:

Sebast1an Hyvär1nen köpte GOA375 2024-06-07, avställd 2024-12-03.

Den ägare med skyddad identitet är Robin Vilma Säbb Hjerth som köpte GOA375 2023-08-27.

Mat1lda L1ndberg köpte GOA375 2023-07-28 och sålde den 2023-08-27, hade bilen i en månad.

Tidigare ägaren hade GOA375 mellan 2019-2023-07-28.
Citera
2026-01-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Har för mej att jag läst att dom ser ifall det är strypning då hjärnan dör innan tex hjärtat och andra organ?

Man kan se typiska tecken på syrebrist medan personen fortfarande levde, men inte att hjärnan dött före hjärtat.

Andra tecken som visa på strypning är märken på och i halsen, frakturer på tungben eller struphuvud, blödningar i ögonvitor, ansikte och slemhinnor. Hittade dom hals och huvud kan dom med stor sannolikhet bedöma om hon dött av strypning, med tanke på att det bara gick 48 timmar.
Citera
2026-01-09, 10:49
Medlem
colis avatar
Strypt vid överfallet. Kon hon fått ett buntband runt halsen som dragits åt?
Citera
2026-01-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Hon ska alltså ha blivit strypt, vilket talar emot för att hon dog där på platsen.

Han höll säkert henne fången i det där attefallshuset och våldtog/avnjöt henne innan han skar halsen av henne.

Det hela är helt makabert. Till och med det kvinnliga namnet han byta till (som är det samma som styckmördade WA i Uddevalla 2019).

Tur i oturen att ”kroppen” hittades relativt snabbt och att det var kallt. Det gör att spåren efter gärningen har bevarats väl. Obduktionsprotokollet lär ge de flesta svaren som när hon dog och vad hon blev utsatt för, både före och efter hon mördades.

Det här är en högriskperson som är underordnad sin sjuka drift. Han komme aldrig fungera fritt i samhället, bara lära sig bli bättre förövare. Mycket likhet med danska Philip West.
Citera
2026-01-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Strypt vid överfallet. Kon hon fått ett buntband runt halsen som dragits åt?

Läste att buntbanden som hittades var formade som ett 8 a. Dom var iså fall förberedda för ett bortförande. Troligen reagerade offret på ett oförberett sätt för gm, så han behövde improvisera, med antingen buntband runt halsen eller mer troligt (enligt mig) sina händer.

Sen kan vi ju inte utesluta att han slog henne medvetslös och släpade in henne i bilen och ströp henne vid senare tillfälle.
Citera
2026-01-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Många husägare eller stugägare har en enkel kamera med rörelsedetektor utan tillstånd kopplad till mobilen för att hålla koll på huset och vägen intill när dom är bortresta (om området är avskilt) och om husen brukas som säsongsboende är det förmodligen troligt att flera grannar har det. Jag tror åtminstone det är sannolikt att det finns någon slags kameraupptagning av bilen på hemresan av just det skälet.

En liten inflikare,
Intressant du nämner just kameraövervakning av husägare.

Det var just så polisen lyckades lokalisera Philip West i Danmark när han kidnappade ett barn.

En granne hade fångat det hela på film.

Hon var förmodligen en hårsmån från döden när polisen storma fastigheten ”in flagrante”.

Ni som bor nära, kolla era kameror!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in