Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 21:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Jag tror du kan hitta galna ögon på många personer som aldrig skulle komma på tanken att göra en fluga förnär om jag säger så.
Fast om man ser ögonen på Nick Reiner, som mördade sina föräldrar, ser alla att han är galen på alla bilder av honom som finns. Han var förstås även det. Man ändrade medicineringen och några dagar senare var han föräldrar döda.

Så på vissa går det att se, men det gör inte att man kan anse att alla med galna ögon är det, tyvärr. För då hade det varit enkelt. https://people.com/rob-reiner-death-investigation-timeline-11870197

På vissa bilder av Vilma, anser jag även att man kan se det, men det kan vara projiceringar nu, när man vet. Men på Nick Reiner, menar jag att det går faktiskt att se.
Senast redigerad av EnCarte 2025-12-29 kl. 21:11.
Citera
2025-12-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Är MGM transvestit nu med? Finns inte en chans att läsa ikapp!
Ja och inte ”fejktrans” för att undvika lagen som en del påstår utan han, nej hon menar jag givetvis, var för könsbyte och hela baletten. Hon sminkar sig, sitter tjejigt, har gosedjur i sin lastbil, har försökt anamma kvinnliga ansiktsdrag och frisyr. Och så det juridiska könsbytet.

Det är med andra ord en sådan person vi alla ska kalla för Henne enligt Samhället. Annars kan det få påföljder i form av böter.

Så nu tycker jag vi följer Samhällets ordination och bedömer styckmördaren för vad hon är: en transperson och en kvinna.

Om man har problem med det, kanske man bör omvärdera inställningen att lättvindiga könsbyten är något bra.
Senast redigerad av Baeddsoffa 2025-12-29 kl. 21:11.
Citera
2025-12-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Han har kanske inte bytt kön. Jag känner en psykolog som gör underlag till könsbyten. Det finns väldigt starka kriterier man kan uppnå. Man får tex inte lida av depression el ätstörning vid könsbytet

Finns väl inget som tyder på än det ena eller andra.

Vet inte varför man tror att psykologer alltid gör rätt bedömning heller, det finns tex en anledning till att det inte är samma psykologer som gör sållningen i en liten sinnesundersökning som det är i den stora.

När tom minderåriga kan få hormonbehandling så borde man ana lättvindigheten.

Med det sagt så skulle det inte förvåna mig om GM i detta fall trivs med att ha en penis tex. Andra kvinnliga attribut kan vara viktigare.
Citera
2025-12-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Domstolarna kan inte döma efter vad som kunde ha hänt.
Det vore som att någon skulle bli dömd för mord fast offret överlevde, det är ju orimligt.

Han drog in henne i bilen och stängde dörren = kidnappning.

När han sen själv skulle sätta sig i bilen så kom hon ut.
Hade hon väntat 2-3sekunder till så kanske han hade hunnit låsa från förarplatsen, det vet varken du eller jag.

Om inte det är kidnappning så vet inte jag.
Att offret sen klarar av att rymma gör ju inte handlingen till ett ”kidnappningsförsök” i min värld.

Men det finns säkert nån domstol som kan få detta till en olyckshändelse istället för kidnappning, mord, och vilka fler brott som han nu kan tänkas ha gjort sig skyldig till…
Citera
2025-12-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det är inte en "förmildrande omständighet". Det är väl snarare en omständighet som gör att gärningen inte lever upp till rekvisiten för Människorov...

Vilket är konstigt! Sådan personer ska man ju se till att låsa in så länge man kan. Han hade väl hotat personal och levt om på anstalten också och kommit undan med en varning? Där ska ju rättsväsendet vara blixtsnabba på att få till så många år till dom bara kan! Alla inblandade har ju fattat att det är en jävla galning som med stor sannolikhet kommer begå nya brott. Då måste ju alla inblandade göra allt dom kan för att hålla honom bakom lås och bom.
Citera
2025-12-29, 21:09
Avstängd
Mailade en i paintballgruppen angående Vilma och fick svar nu. Såhär skriver han

Hej,
Vi har spelat paintball tillsammans några gånger, ”hon” kom in som ny i sporten förra året.
Man såg direkt att det var någon som ville se ut kvinlig ut, sminkade sig ordentligt men pratade även med försök till femenin röst. Var lite udda men man försöker ju inte att dömma folk för lätt.
Citera
2025-12-29, 21:09
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Du kan komma till Tallsätravägen genom att köra vägen bakom stationen också, alltså centralvägen som sedan mynnar ut i Sandbäcksvägen. Tar du höger där, så passerar du den smala gångvägens utgång, den du nämner som går jämte rälsen. Med bil når du Centralvägen genom att köra hela stationsvägen ned, men istället för att svänga in på Dånviksvägen (som är det normala med bil som sedan tar det genom tunneln som går till Tallsätravägen) så fortsätter du framåt och svänger sedan höger på Hagavägen och under järnvägen.

Men, mest troliga är att han väntat med bilen
På parkering vid Coop/vägen Rönninge Torg, och sedan sett BO knata förbi.
Det är så hemskt, för om den här idioten såg ut som en tjej vid tillfället så tror jag att han åkt med bilen längs med henne och sagt nåt i stil med att det inte är tryggt och att hon inte ska behöva gå ensam hem. "Jag kan skjutsa dig. Var bor du". Varpå My ser denna "tjej" i den mörka bilen och tänker "varför inte. Vad snällt"
Usch. Absolut horribelt!
Citera
2025-12-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Exakt. Då är det nu som då...hemskt för stackars My. Man kan se henne gåendes där med hörlurar på för att inte känna sig så ensam i mörkret 😔

Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Har bott i Södertälje många år, Rönninge är en station som ingen går av på vid den tiden på fest helger eller sena kvällar överhuvudtaget.

Det som går av i Rönninge vill typ ta en cigg, eller behöver gå på toaletten och kan vänta till nästa tåg.
3 stationer före Södertälje centrum.

Man kan höra en nål falla.

Det finns kameraövervakning på samtliga pendeltågsstationer, vi kommer bara inte få ta del av det förrän förundersökningsprotokollet är färdigt det vill säga ca 3-6 månader.

Både jag och min fru har kommit med sista tåget för natten flera gånger. Vissa gånger tillsammans och andra gånger enskilt.

Det är väldigt få personer som kliver av. Brukar vara så att varenda kotte går åt olika håll.

Vissa mot södra utgången, Centralvägen/Garnuddsvägen.

Andra västra utgången, den gångväg som går jämt med järnvägen och bergsformationen och mynnar ut i kurvan Sandbäcksvägen/Tallsätravägen.

Sen fortsätter det - några försvinner bort mot Coop och Rönninge Torg (vägen förbi Coop och parkering. Tror att GM väntat där) och sen vidare Dånviksvägen/under gång/vägtunneln på Tallsätravägen.

Någon annan knatar upp mot Nytorpshållet.
Någon knatar mot Salem och områdena åt det hållet.

Väldigt få personer som går åt samma håll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Undrar om hon var vid medvetande när hon kördes till hans stuga i Södertälje eller om hon blev medvetslös redan vid överfallet? Fyfan om hon var medveten och förstod vad som höll på att hända..
Det tar emot och känns nästan fel att säga, men jag hoppas innerligt att hon blev ihjälslagen med hammaren på plats. Alternativet, att vara någon labbråtta åt en ytterst störd individ låter som mardrömsmaterial..
Citera
Medlem
Citat:
Det vore som att någon skulle bli dömd för mord fast offret överlevde, det är ju orimligt.
I Sverige verkar man inte ha mycket inflytande. Finns länder där domaren har stort inflytande över straffet. Bättre så. Då kan man när någon är tokig och är återfallsrisk döma till maxstraffet. Dvs livstid redan vid försök till kidnappning om det gäller någon som det här som har tokiga sökningar och tonvis med barnporr på datorn.
Citera
Medlem
Citat:

Inte mord, utan kidnappning.

Han drog in henne i bilen = kidnappning. Sen tog hon sig ut, vilket verkar ha gjort att det gick från kidnappning till kidnappningsförsök.

Det är bara ett miffo i rätten som kan se det på det viset.
Citera
2025-12-29, 21:11
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Funderar på om nästa dåd hade varit att köra in i ett folkhav med lastbil, kanske vid 12-slaget på nyårsafton. Om Robin/Vilma nu inte hade åkt fast.
Han blev säkert inspirerad av det som hände på Drottninggatan här i Sthlm. Vet nån när han tog lastbilskörkort? Och jämföra det med datum för Drrottninggatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in