Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 02:56
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Är man 25 har man ju ett visst egenansvar faktiskt. Och hon har troligen promenerat hem otaliga nätter utan att något hänt.
Jag skulle dock aldrig riskera mitt liv på det sättet, inte i dagens Sverige. Och skulle högst troligt erbjudit skjuts om jag haft ett "barn" i den åldern. Men vi vet ingenting om ur diskussionerna gått hemma hos den familjen. Och hon var som sagt inte ett litet barn. Så familjen bör man kanske inte vara alltför hårda mot.

skjutsa 25 år gamla barn 1,5km 01:30 ?
fan du måste va dad of the year varje år
Citera
2025-12-30, 02:56
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Rättspsykiatriska undersökningen brukar inte offentliggöras om brottslingen friskförklaras.
Så praktiskt för läkarna som är så sjuka i huvudet så de friskförklarar sina egna polare, typ bunkerläkaren och denna Wilma-typ!
Kan ge mig fan på att läkarna tycker att de här kidnapparna är balla som gör såna brott som de själva bara vågar drömma om.
Allt strålkastarljus bör riktas på rättsläkaren som tyckte att Vilma eller vad fan han heter inte lider av en allvarlig psykisk störning bara för att han inte är psykotisk.

Jag har lite svårt att tro att det skulle vara nån slags fanboymentalitet som är orsaken till att man gjort de bedömningarna.

Med det sagt kan man ändå undra över hur bra och grundliga undersökningarna är gjorda.
Citera
2025-12-30, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Vet man något om fysiken på GM? Han ser lång ut, allt mellan 183-195 kanske, men inte extremt lång, det brukar slå ut över ansiktet som syns, något oproportionerligt som han inte har. Typsikt är också att transvetism härjar i ett visst längdspann, rätt sällan korta killar faktiskt.
Det där är intressant! GM ser ju ut att vara lång. De transpersoner jag sett på gymmen (iofs bara 3 st) har alla varit långa (och även väldigt smala).
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det har du rätt i, han påminner om Madsen (förutom berömmelsen då, men den drömde han väl om).

Tror tyvärr att han kommer hålla lika tyst som honom i rättegången också. Möjligt att han kommer att försöka förvilla, ljuga och hålla tyst om sådant som många gärna vill ha svar på.
Det räcker nog att läsa en bok om psykopater för att förstå drivkraften bakom brottet. Han blev tagen på bar gärning och det spelar ingen roll om han pratar eller inte. Om han ändå skulle berätta sanningen så kommer han säga att han känt lust att mörda och stycka en människa sedan han var barn. Han kommer berätta att han plågat djur som barn och aldrig kunnat bli av med den enormt starka lusten att uppleva hur det skulle vara att plåga, döda och lemlästa en människa. Han kommer förklara den eufori han upplevde när han genomförde brottet och vilken tillfredsställelse det skänkt honom att han till slut kunnat leva ut de fantasier som hemsökt honom i hela hans liv.
De här drivkrafterna går inte att begripa för en normalempatisk person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rauschenberg
Är fett nyfiken på vad GMs mamma skrivit för konstiga saker. Eller har jag läst fel?

Bara udda sexskämt, här är ett exempel på vad hon skrivit:

” tjoho! är det inte någon som kan några fräckisar??????jag kan en till....Det var två gubbar som satt och pratade.Så sa den ene i förtroende till den andre:-Sitter klitoris där bak eller fram????Den andre gubben funderande en stund och sa sedan.-) Ja hoppsan,sa den förste.då har jag snuttat på en hemoröjder halva natten.......he..he...”
Citera
2025-12-30, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om det här är ett beställningsmord så lovar jag att gnaga i mig mitt proppskåp och skorstenen på grannhuset. Det här skriker tvärtom en GM med kluster-B personlighetsstörning. Grandios självbild, total avsaknad av empati och en lust att leva ut sina morbida fantasier är ett skolboksexempel på en psykopat med begränsad IQ.
Det här fallet är exempelvis extremt likt fallet med Kim Wall och ubåtspsykopaten Madsen.

Ja faktiskt, även Hagamanne som gäckade i Umeå. Han tog ut svängarna med med åren, och ja resten vet vi…
.helt otroligt att han först var med på förlossningen och sen på natten överfall ensamma tjej…
Senast redigerad av Ny-ans 2025-12-30 kl. 03:02.
Citera
2025-12-30, 02:59
Medlem
Citat:
Det räcker nog att läsa en bok om psykopater för att förstå drivkraften bakom brottet. Han blev tagen på bar gärning och det spelar ingen roll om han pratar eller inte. Om han ändå skulle berätta sanningen så kommer han säga att han känt lust att mörda och stycka en människa sedan han var barn. Han kommer berätta att han plågat djur som barn och aldrig kunnat bli av med den enormt starka lusten att uppleva hur det skulle vara att plåga, döda och lemlästa en människa. Han kommer förklara den eufori han upplevde när han genomförde brottet och vilken tillfredsställelse det skänkt honom att han till slut kunnat leva ut de fantasier som hemsökt honom i hela hans liv.

Du har helt rätt, Han njuter när han får höra och berätta lika mycket som vid dådet
Citera
2025-12-30, 03:00
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Och rättsläkaren kommer säga att han inte lider av en "allvarlig psykisk störning" för han inte är psykotisk.
PSYKOS är tydligen den ENDA "allvarliga psykiska störningen" som finns enligt dessa tokläkare!
Citera
2025-12-30, 03:01
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Håller med, men håll med om att han skulle vara den perfekta killen att skylla på, och något säger mig att han inte har ansträngt sig för att dölja sina spår. Det är något som inte stämmer här.
Är inte en sex mil lång biltur ut i den sörmländska skogen för att gräva ner kroppsdelar tvärtom en ganska omfattande ansträngning för att dölja sina spår?
Citera
Medlem
Citat:
Det är säkert så han tänker. Men jag betvivlar starkt att han kommer att sätta ord på det. Det verkar som att han varit motvillig att erkänna saker förut, och han håller säkert mycket av detta dåd för sig själv. Det gör att han behåller viss makt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Men bror....now it räcks. Fine om det finns ett rimligt skäl, men att man från ingenstans ba jag ska bli kvinna nu. Behövs verkligen grundligare psykologutlåtande innan man gör könskorrigeringar...

Tror många vill slippa anstalt för men pga det dom gjort.

Anders Eklund har blivit boxningspåse några gånger
Citera
2025-12-30, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
skjutsa 25 år gamla barn 1,5km 01:30 ?
fan du måste va dad of the year varje år
Nja blir svårt. Är kvinna.
Jag är alldeles för orolig ifall mitt barn - även vid 25 - skulle få för sig att vara ute den tiden. Men inga såna tendenser finns i dagsläget så..
Och uppenbarligen kan mycket hända på 1,5 km.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in