Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Var har du den då ?

Aftonbladet publicerade den tillsammans med den andra bilden
Citera
2025-12-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Troligtvis blev hon inte medvetslös av slaget, då vittnen hört skrik
Hon kan ha lyckats skrika innan han pepprade med hammarslag, dvs hon hörde en bil stanna och ser en hemsk psykopat med en hammare och då skriker?
Citera
2025-12-30, 15:42
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Sverige du vet.
Bunkerläkaren fick till och med behålla sin bunker!

Har du källa på det? För vad jag vet så revs den s.k bunkern eller stora garaget som det mer borde anses vara. (Har varit där själv på platsen)
Bunker läkaren är en figur ni kommer få se mer av det lovar jag er. Det är en djupt djupt störd person ( har träffat honom inom jobbet).

OnT
Har för mig sitter man inne mer än ett år så drar de körkortet. Så hur kunde denna transa få behålla det?

Samt precis som andra sagt i tråden. Hur fan kunde en arbetsgivare anställa och dessutom ha kvar denna transa då den verkar mer än lovligt galen.

Tack till Greven för fina och bra upplysningar och sammanfattning i början. Snyggt arbete.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Han kan erkänna att han berövat henne livet men att det inte varit hans uppsåt. Så det hänger på dödsorsaken. Hoppas alla delar är hittade så det går att fastställa.
Vad som hänt eller om han är skyldig till att mördat henne, mot sitt nekande, är inte så relevant.
Det relevanta är om det går att leda i bevis.
Se fallet Linda Chen.

Precis vad jag skrev.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Finns inte en chans att detta skulle kunna klassas som dråp!

Det finns en styckdräpare i landet, detta kan bli nummer två.

Pup!
Citera
2025-12-30, 15:43
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
I just detta är det nog sannolikt att man kommer fram till dödsorsak beroende på fallets snabba hantering, antar att det blir tekniskt svårare med kroppar över tid.
I några fall kraschar utredningen på att man inte har hela eller väsentliga delar av en kropp…
Utredningen måste bli robust på så sätt att rimligt tvivlande spekulationer kan uteslutas

Vet inte om det är en tråd sanning eller ej men det har ju spridits viss information om att GM inte hade huvudet med sig vid gripandet. Det skulle kunna tyda app att just den kroppsdelen skulle förverkats på annat håll just för att det är den som visar eventuell dödsorsak (hammarslaget).

Så vitt vi vet så har GM inte kännedom om att huvudet är återfunnet och därför kanske lever i villfarelsen om att det finns möjlighet att neka mord eftersom dödsorsak inte är bevisat.
Långskott kanske, men å andra sidan handlade diskussionen om huruvida det var rimligt att neka mord trots att delar fanns i hemmet, och det är somsagt inte något bevis för att den som förvarar delarna också är mördaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har antagligen rätt, fotografens zoom som spelar mig ett spratt.

Pumphuset och en hörna vid fotbollsplanen.

Även det jag hört spridas genom kommunen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Har det framkommit några uppgifter som säger om grannarna till det hus hon misstänks ha styckats i hade märkt något speciellt i området?

Jag undrar hur han har fått in kroppen i huset utan att någon granne reagerat. Eller ligger huset lite avsides?
Tänk på att klockan är 01:30 inte många vakna = guldläge att göra brott och de är ju mörkt då så de är väl bara å släpa kroppen?
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Att de kom i kontakt vid stationen och hon tackade nej och sen följde han efter? Jag tänker på åklagarens uttalande, det låter som att de har kommit i kontakt med varandra på något sätt.

Vid närmare eftertanke borde han stått parkerad vid pumphuset redan och frågat något. Det är mer likt det han gjorde mot 10-åringen.

Även Lisa Holms mördare frågade en kvinna efter vägen, parkerad på en landsväg när hon kom och joggade dagar innan Lisa Holm mördades. Hon tyckte att han blev för närgången och obehaglig så hon drog snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det man vill veta nu är ju:

1. Kan man bekräfta mordplatsen
2. Kan man utesluta att han haft hjälp
3. Kan man fastställa dödsorsak
4. Kan man fastställa tidpunkt för det
5. Hela händelseförloppet

Blir nog svårt. I förra caset med honom så blånekade han de första 6 förhören, för att i det 7e, efter att ordentlig besvisning lagts fram, erkänna dådet.

Kan bli stökigt detta.

Jag tror tyvärr det också. Om inte rättsmedicin får fram dödsorsak, vilket inte alls är säkert, så tveksamt att han erkänner det också. Jämför med Kim Wall vilket detta fall är nog det närmsta jag kan komma på. Där fattas oerhört mycket väsentlig information för att Madsen håller tyst. Ja efter att han försökt vilsedleda, ljuga och komma med alternativa förklaringar. Förmodligen kommer det bli så här också tyvärr.
Citera
2025-12-30, 15:44
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anyoun
Titta på Englas mördare, har han kommit ut? Man vågar inte släppa ut honom för att han bedöms fortfarande som farlig. Tror att Vilma eller vad vi nu kallar denna galning kommer fastna bakom galler/ bli ihjälslagen.

Han har visserligen inte ens suttit 20 år och senast han fick avslag på det var nästan 3 år sen. Kan mycket väl, i vårt sjuka samhälle, vara så att han nästa gång får sitt straff tidsbestämt och får komma ut igen.

Man släpper ut vem som helst, finns otaliga exempel på det
Citera
2025-12-30, 15:45
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du har rätt i vad du skriver och jag själv hoppas och önskar att han/hon/den/det aldrig kommer ut i samhället igen.
Vi får hoppas på att man har säkrat spår, kan visa på hur My bragts om livet...

Vilma har bara erkänt griftefridsbrottet vad jag förstår.

Vilma behöver inte bevisa sin oskuld utan åklagaren måste utan rimligt tvivel visa på att det är ett mord.

Om det inte finns säkra bevis för vad åklagaren lägger fram öppnar det för tvivel.

Bara en saga:
Vilma kan hävda att han/hon/den/det var ute och nöjeskörde och såg My ligga i diket och bestämde sig för att föra My till sjukhuset och senare upptäckte att hon var död greps av panik och börja stycka My för att inte bli anklagad för My,s död.

Vi får verkligen hoppas på att det inte blir så.
Skulden ska bevisas bortom rimligt tvivel. Visserligen har det i svenska domstolar funnits en stark tendens att tro på de mest långsökta påståenden, men i ett så här medialt uppmärksammat fall kommer rätten knappast att tro på diverse uppenbart påhittade historier. Varken jurist- eller lekmannadomare vill bli uthängda i kvällspressen som de som släppte ut monstret igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in