2025-12-30, 02:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men var inte polisen och spärrade av och sökte vid uttran i bara tre timmar? (ca 19-22)

Sen släppte de avspärrningarna

Det låter i mina öron som att det inte fanns nånting där, att de kanske fått tips men visade sig att det inte ledde nånstans

Så jag är inte alls övertygad om att Vilma varit vid uttran alls
Förmodligen en dimridå, eftersom vilma var skuggad och kanske följde nyhetsrapporteringen? Han trodde de var grönt ljus och åkte iväg till skog på annat håll
Citera
Medlem
Tack alla, för all input, beröm och feedback på sammanfattningarna.
Jag hinner inte alltid svara varje enskilt meddelande, men jag läser allt.
Jag lägger till/tar bort/korrigerar sammanfattningarna efter feedback och vid behov.

Keep it up!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Seriemördare? Vi har väl inga ouppklarade styckmord på senare tid?

Nej, kanske inte. Men väldigt många försvinnanden som är ouppklarade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
GM kanske slängde något där? Eller så var det bara en skenmanöver för att överumppla.. gm.

Hade han slängt nåt där hade avspärrningarna varit kvar dagen efter så de kunde ha sökt ordentligt i dagsljus

Nu är gofundme uppe i över 1,5 miljoner
Citera
2025-12-30, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rauschenberg
Kan du ta bilder eller citera vad hon har sagt?
Blev så rädd att du syftade på BO mamma...men ja dela med dig av dina fynd.
Citera
2025-12-30, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Ja, "jag kan själv" mentalitet. Vilket är på gott och ont. Men det ska inte behöva vara så att man inte kan traska mitt i natten utan att vara rädd för att bli mördad.

Med såhär sjuka människor händer det vilken tid på dygnet som helst, tänk 2019, man kan inte stå givakt 24/7 man har ett eget liv och barn behöver växa i sig själva och bli självständiga
Citera
2025-12-30, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tvärtom så tycker jag att allt än så länge tyder på att han försökt undvika att åka fast. Han har åkt sex mil hemifrån för att gräva ner kroppsdelarna på en avlägsen plats. Det gör man inte om man är likgiltig inför att åka fast.
Just nu tyder den information som finns på att polisen lyckats identifiera honom genom att han lämnat DNA-spår på hammaren. Det är sannolikt ett rent misstag från hans sida – både att hammaren lämnats kvar och att det fanns DNA-spår på den. Utan hammaren kanske polisen aldrig lyckats identifiera honom? Slumpmässigt offer relativt långt ifrån hans bostadsadress. Ett potentiellt svårlöst brott som ser ut att ha klarats upp genom extraordinärt polisiärt arbete och ett litet misstag av GM.

Betänk också att en person som beter sig så här inte har någon vidare hög IQ. Det finns enorma mängder narcissister/psykopater med normal eller hög IQ som aldrig mördar eller ens skadar någon fysiskt under sitt liv trots att de känner lust, men som istället matar sina morbida fantasier genom bilder/videos på nätet.
GM har nog gjort vad han kan för att undvika att åka fast, men grandios självbild i kombination med låg IQ har gjort att han både genomfört brottet och åkt fast.

Utan DNA och fingeravtryck så hade väl polisen letat i hennes direkta närhet + eventuella invandrargäng i området?

Om inte hans bil hade fastnat på en kamera och utan DNA så hade det nog tagit tid att lösa detta.

Han kanske hade blivit hittad via mobilen möjligen.
Citera
2025-12-30, 02:40
Medlem
Citat:
Hade han slängt nåt där hade avspärrningarna varit kvar dagen efter så de kunde ha sökt ordentligt i dagsljus

Nu är gofundme uppe i över 1,5 miljoner
Jo de sa väl också att sökningarna inte gav något särskilt har jag för mig. Minns att det lät lite märkligt när det fick så stort uppslag.
Citera
2025-12-30, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Med såhär sjuka människor händer det vilken tid på dygnet som helst, tänk 2019, man kan inte stå givakt 24/7 man har ett eget liv och barn behöver växa i sig själva och bli självständiga

Och vi vet ju inte om han letade efter vilken kvinna som helst, han kanske hade tagit en 40-50 årig kvinna som kom traskandes själv om inte My dykt upp. Hade folk sagt att en medelålderskvinna borde ringt sina föräldrar och fått skjuts då?
Citera
2025-12-30, 02:42
Medlem
Citat:
Och vi vet ju inte om han letade efter vilken kvinna som helst, han kanske hade tagit en 40-50 årig kvinna som kom traskandes själv om inte My dykt upp. Hade folk sagt att en medelålderskvinna borde ringt sina föräldrar och fått skjuts då?

Kunde ju ringt sin sambo, väninna, barn you name it...
Citera
2025-12-30, 02:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Intressant. Inte omöjligt dock att det är en seriemördare, för han kan tidigare ha varit duktigare på att sopa igen spåren efter sig. Här verkar han ha blivit stressad av något. Jag tror som du att han gjort allt för att undvika att åka fast. Det kan ju fakstist också ha varit ett beställningsmord.
Om det här är ett beställningsmord så lovar jag att gnaga i mig mitt proppskåp och skorstenen på grannhuset. Det här skriker tvärtom en GM med kluster-B personlighetsstörning. Grandios självbild, total avsaknad av empati och en lust att leva ut sina morbida fantasier är ett skolboksexempel på en psykopat med begränsad IQ.
Det här fallet är exempelvis extremt likt fallet med Kim Wall och ubåtspsykopaten Madsen.
Citera
2025-12-30, 02:43
Medlem
Citat:

Det är ju lite det jag försöker säga här, det går inte att linda in barn i bubbelplast tills du som förälder är 97 och barnet 75.

Edit: Bubbelplast inte bebbelplast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in