Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
1. Nej, han erkänner ingenting. Varken i Snapchatkonversationen eller någon annanstans.
2. Rimligt. Och eftersom din punkt 1 inte stämmer så krockar den inte alls med denna punkt.
3. Vilket inte krockar med punkt 2. Om du bara tänker efter lite så kanske du också inser det. Båda utgår från premissen att han inte har något minne av någon våldtäkt.
4. Det var ren spekulation från hans sida utifrån premissen att kvinnans anklagelse vore sann. Går inte på något sätt emot punkt 2 eller 3.
5. "Nog stämmer". Han ger ju henne benefit of the doubt till en början. Men något erkännande är det ju inte tal om.
Så nej, det finns faktiskt inte några större motsägelser att tala om här. Och dessa s k "motsägelser" bygger ni och rätten hela sitt case på.
Detta börjar mer och mer likna ännu en rättsskandal.
Det
är en motsägelse mellan punkt 1 och punkt 2, vilket var vad jag skrev.
Man kan inte påstå att man
inte minns,
samtidigt som man påstår "men jag gjorde inget brottsligt under den period, som jag
inte minns".
Det fattar du väl ändå att det är en motsägelse?
De andra historierna (punkt 3 och punkt 4) är inga motsägelser vilket jag heller inte har påstått (läs vad jag skriver!)
Men att ge en massa olika förklaringar/bortförklaringar gör att man inte låter tillförlitlig.
Minns man inte, så bör man ju hålla sig strikt till det. Det blir ju mer tillförlitligt.
Med stor sannolikhet minns han. Hur kan han annars redovisa för i Snapchatkonversationen att hon, citat: "ba tvärvände"? Han minns. Men precis som han först skyller på fyllan, sedan skyller på henne. Så skyller han på minnesluckor. Och sedan på sexsomni...
Allt för att
slippa ta ansvar för att han har våldtagit sin vän sedan länge.
Rättsskandal är fall som Thomas Quick eller ärendet med rättsläkare och allmänläkare. Där uppenbart oskyldiga blivit dömda på extremt vaga grunder. Och i läkarnas fall, fått sina liv i spillror.
Samtidigt som de skyldiga tyvärr har gått fria.........
Detta ärendet är ingen rättsskandal. Utan här finns bevis för våldtäkt, där den dömde faktiskt sätter dit sig själv. Men sedan försöker skylla ifrån sig på minnesluckor eller sexsomni.
Om han inte hade haft något minne från händelsen. Och stått fast vid det från första början. Så hade det blivit svårt att bevisa våldtäkt. Han hade säkert blivit friad då.
Han sätter dit sig själv.