Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-06, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Nonsens jag hittat på? Fundera på vad du skrivit i tråden.

Jag har inte skrivit något av det du svamlar om. Inte heller har jag sett någon annan göra det.

Citat:
Jag har vänner som låtit män sova över, det sker hela tiden och i de flesta fall leder det inte till att mannen våldtar kvinnan. Men även när det, som i detta fall sker, så är det fortfarande mannen som bär ansvaret och inte kvinnan.

Jo, hon bär ansvar för att ha satt sig själv i den situationen. Det var ju hon som bjöd hem honom till sin säng, eller hur? Som man bäddar får man ligga, som det heter. Ville hon undvika att bli våldtagen hade det kloka varit att INTE bjuda hem en berusad man (som dessutom tydligen försökt initiera sex redan på vägen dit) att sova tillsammans med henne i samma säng.

Kvinnor bär ansvar för sina egna liv och de situationer de försätter sig själva i. De är inte barn, utan vuxna, myndiga människor.

Citat:
Du kan tycka att hon borde gjort saker för att minska risken att bli våldtagen, problemet är att du inte lägger ett uns av ansvaret på mannen.

Jag pratar inte om mannen för att det har ingenting med min poäng att göra. Jag pratar om att kvinnor måste börja ta ansvar för vilka situationer de hamnar i. Den här kvinnan agerade korkat och det fick hon lära sig den hårda vägen (om nu inte det hela var planerat i syfte att inkassera 200K, det vet vi ju inte). Vill man minska antalet våldtäkter, i alla fall av denna typ, så bör kvinnor tänka över sitt agerande, börja ta ansvar för sina egna liv och sluta bjuda hem män de inte vill ha sex med till sina sängar. Detta är betydligt mer effektivt än att gå runt och tycka att 100% av alla män ska respektera ett nej och låta bli att våldta. Ja, det kan du ju tycka men det kommer inte förhindra några våldtäkter. Att låta bli att bjuda hem berusade män du inte vill ha sex med däremot, kommer göra det och hade gjort det i det här specifika fallet (och i flera liknande fall från senaste året).

Citat:
Så nej det är inte jag som är dum.

Jo, det verkar ju tyvärr så eftersom du inte tycks begripa vad det är jag säger.
Citera
2025-12-06, 05:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag har inte skrivit något av det du svamlar om. Inte heller har jag sett någon annan göra det.

Jo, hon bär ansvar för att ha satt sig själv i den situationen. Det var ju hon som bjöd hem honom till sin säng, eller hur? Som man bäddar får man ligga, som det heter. Ville hon undvika att bli våldtagen hade det kloka varit att INTE bjuda hem en berusad man (som dessutom tydligen försökt initiera sex redan på vägen dit) att sova tillsammans med henne i samma säng.

Kvinnor bär ansvar för sina egna liv och de situationer de försätter sig själva i. De är inte barn, utan vuxna, myndiga människor.

Jag pratar inte om mannen för att det har ingenting med min poäng att göra. Jag pratar om att kvinnor måste börja ta ansvar för vilka situationer de hamnar i. Den här kvinnan agerade korkat och det fick hon lära sig den hårda vägen (om nu inte det hela var planerat i syfte att inkassera 200K, det vet vi ju inte). Vill man minska antalet våldtäkter, i alla fall av denna typ, så bör kvinnor tänka över sitt agerande, börja ta ansvar för sina egna liv och sluta bjuda hem män de inte vill ha sex med till sina sängar. Detta är betydligt mer effektivt än att gå runt och tycka att 100% av alla män ska respektera ett nej och låta bli att våldta. Ja, det kan du ju tycka men det kommer inte förhindra några våldtäkter. Att låta bli att bjuda hem berusade män du inte vill ha sex med däremot, kommer göra det och hade gjort det i det här specifika fallet (och i flera liknande fall från senaste året).

Jo, det verkar ju tyvärr så eftersom du inte tycks begripa vad det är jag säger.

Hon litade uppenbarligen på sin vän sedan länge. Annars hade hon aldrig bjudit hem honom.

Det är vad du behöver lära dig. Kvinnor gör allt de kan för att inte bli våldtagna. Tex undviker de att vara ute själva mitt i natten till/från bilen och hellre gå den biten, tex med en manlig vän.

Det gjorde även denna kvinnan när hon sa redan i bilen på vägen hem att övernattningen bara gällde sova över, inte sex. Detta förtydligade är också en strategi för att undvika missförstånd och eventuella oönskade närmanden. Killen skulle givetvis ha hörsammat henne redan där!

Hon var ju tom tvungen att fly sitt hem mitt i natten. Vet du vad hon riskerade då? Att bli våldtagen av en eller flera främmande, utomhus. Hon tog den risken för att undkomma pågående våldtäkt i hemmet. Så rädd hon måste ha varit... räddare för att vara i sitt trygga hem, än att ge sig ut själv mitt i natten.

Och du dillar om att hon kanske iscensatt det hela.... Nej du.

Att skräckslagen fly ut mitt i natten, för att undkomma vidare våldtäkt. Är som att kasta sig ut från våning 4 ur ett brinnande hus, för en kvinna. Välja mellan pest eller kolera av faror.

Hon blev våldtagen av någon hon trodde hon kunde lita på. Hon vidtog säkerhetsåtgärder redan i bilen mot våldtäkt/missförstånd. Hon flydde hemmet vid pågående våldtäkt. Trots att vara ute själv mitt i natten är kvinnors stora skräck. Hon var alltså uppenbarligen mer rädd att vara hemma med honom.

Kvinnor tar ansvar för atg inte bli våldtagna. Men allt det ansvar räcker inte, så länge det finns personer som hittar kryphål där de kan våldta.

Den här killen våldtog en vän sedan länge. Det var kryphål han tog, eftersom kvinnor är så försiktiga. Tänk till lite. Vänd på perspektivet.
Citera
2025-12-06, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon litade uppenbarligen på sin vän sedan länge. Annars hade hon aldrig bjudit hem honom.

Det är vad du behöver lära dig. Kvinnor gör allt de kan för att inte bli våldtagna. Tex undviker de att vara ute själva mitt i natten till/från bilen och hellre gå den biten, tex med en manlig vän.

Det gjorde även denna kvinnan när hon sa redan i bilen på vägen hem att övernattningen bara gällde sova över, inte sex. Detta förtydligade är också en strategi för att undvika missförstånd och eventuella oönskade närmanden. Killen skulle givetvis ha hörsammat henne redan där!

Hon var ju tom tvungen att fly sitt hem mitt i natten. Vet du vad hon riskerade då? Att bli våldtagen av en eller flera främmande, utomhus. Hon tog den risken för att undkomma pågående våldtäkt i hemmet. Så rädd hon måste ha varit... räddare för att vara i sitt trygga hem, än att ge sig ut själv mitt i natten.

Och du dillar om att hon kanske iscensatt det hela.... Nej du.

Att skräckslagen fly ut mitt i natten, för att undkomma vidare våldtäkt. Är som att kasta sig ut från våning 4 ur ett brinnande hus, för en kvinna. Välja mellan pest eller kolera av faror.

Hon blev våldtagen av någon hon trodde hon kunde lita på. Hon vidtog säkerhetsåtgärder redan i bilen mot våldtäkt/missförstånd. Hon flydde hemmet vid pågående våldtäkt. Trots att vara ute själv mitt i natten är kvinnors stora skräck. Hon var alltså uppenbarligen mer rädd att vara hemma med honom.

Kvinnor tar ansvar för atg inte bli våldtagna. Men allt det ansvar räcker inte, så länge det finns personer som hittar kryphål där de kan våldta.

Den här killen våldtog en vän sedan länge. Det var kryphål han tog, eftersom kvinnor är så försiktiga. Tänk till lite. Vänd på perspektivet.

Hon har garanterat icensatt hela situationen för att kunna få skadestånd den lilla horan
Citera
2025-12-06, 09:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon har garanterat icensatt hela situationen för att kunna få skadestånd den lilla horan

200 000 är väldigt lite pengar för det arbetet hon i så fall hade behövt lägga ner.

Du inser väl att det är en vän sedan länge hon anmäler för våldtäkt?

Och att hon I Snapchatkonversationen på något vis vill få en förklaring, ursäkt och upprättelse för det han har gjort mot henne. När detta uteblir, och han skyller på fyllan först och sedan på henne. Så tja, logiskt då att hon polisanmäler.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-06 kl. 10:22.
Citera
2025-12-06, 10:02
Medlem
Citat:
200 000 är väldigt lite pengar för det arbetet hon i så fall hade behövt lägga ner.

Och att hon I Snapchatkonversationen på något vis vill få en förklaring, ursäkt och upprättelse för det han har gjort mot henne. När detta uteblir, och han skyller på fyllan först ich sedan på henne. Så ta, logiskt då att hon polisanmäler.

Är 200 tusen lite pengar för att behöva ljuga i några timmar och gråta lite krokodilltårar? Nog för att du lever i en parallell verklighet där allt är jävligt annorlunda mot den riktiga verkligheten men det här var ovanligt korkat även för att komma för dig. 200 k är ingen speciellt hög summa om man blir våldtagen på riktigt men det är jävligt bra betalt för att hitta på och leka lite ledsen
Citera
2025-12-06, 10:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Är 200 tusen lite pengar för att behöva ljuga i några timmar och gråta lite krokodilltårar? Nog för att du lever i en parallell verklighet där allt är jävligt annorlunda mot den riktiga verkligheten men det här var ovanligt korkat även för att komma för dig. 200 k är ingen speciellt hög summa om man blir våldtagen på riktigt men det är jävligt bra betalt för att hitta på och leka lite ledsen

Detta är arbetet hon behöver lägga ner + vad det kommer kosta henne att utföra arbetet:

1. Förlora en vän sedan länge.
2. Förlora andra vänner och bekanta som väljer honom framför henne.
3. Få ett visst rykte (hos sådana som dig).
4. Bli ett välkänt namn på orten, på ett negativt sätt.
5. Behöva ljuga för släkt och vänner livet ut kring att hon blev våldtagen.
6. Ljuga för polis, rättsväsende, sjukvård etc.
7. Om tron finns på karma: vara rädd att våldtäkt ska ske.
8. Ha sex med en vän sedan länge och spela inför honom att hon inte vill (vilket hon inte vill och äcklas av varje minut) för att kunna få honom att erkänna i Snapchatkonversation.
9. Inte vara säker på att han kommer erkänna i en Snapchatkonversation... Och då ha utsatt sig för allt ovan, utan att veta om det kommer gå till åtal ens.
10. Äcklas av att ha haft sex med någon hon inte ville ha sex med.
11. Äcklas över sig själv att hon satte dit en vän sedan länge. Oskyldigt.
12. Dåligt samvete för resten av sitt liv.

Allt detta är inte värt ynka 200 000. Det begriper du väl ändå? Inte ens 1 miljon hade gjort det värt besväret i välfärdsstaten. Inte ens 2 miljoner i välfärdsstaten. För flertalet människor i välfärdssamhället hade det inte ens varit värt 8 miljoner.

Så nej. 200 000 är en väldigt liten summa för att iscensätta en våldtäkt där en vän sedan länge får vara "förövaren".

Fattar du bättre nu att det hon har utsatts för är en våldtäkt och inget annat? Och att du bör lägga ner tron om att hon och andra våldtäktsoffer anmäler för skadeståndet. Det är så jädra litet så det inte är värt det. Vi lever inte i USA.

Skulle du själv iscensatt att en polare sedan länge har våldtagit dig, för att du kanske skulle få ut 200 000 i skadestånd? Han får pilla dig lite i arslet och hålla på med din dolme. Och så anmäler du det.
Det kommer kosta dig ovanstående 12 punkter.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-06 kl. 10:43.
Citera
2025-12-06, 11:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Varför tar du denna våldtäktsförövare i försvar? Han behöver sitta I fängelse.

Och som svar på din fråga: hon visste med stor sannolikhet inte att han kunde vara benägen att våldta. Så din fråga blir missriktad.

Och jag ställer motfråga som Adekvatkausalitet ställer till dig också: skulle du låta en vän som du litar på, sova över hos dig?

Tar honom inte i försvar, borde få sitta i fängelse i 6 månader för omdömet av att skaffa sig själv vänner till idioter.

Och hon borde få använda vinstsumman av bedrägeriet till att köpa en fotboja till sig själv, som exploderar inom 10 minuter så fort efter någon man stuckit in något i henne. Så lär hon sig att hålla sig långt borta från män.

Jag hävdar att dom inte hade en riktigt kamratskap. Då hade hon -knappast- använt en sådan tuff retorik efter den natten som var. Hon lät inte ens förvånad.

Hade det varit en gedigen kompis hade dom pratat ut på riktigt om det och sedan gett varandra en kram och gått starkare ur det.

En såkallad vän golar inte ner en polare för ett snedsteg på fyllan. Man löser det internt.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-12-06 kl. 11:05.
Citera
2025-12-06, 11:06
Medlem
220 000 kr in på kontot för att ha blivit lite kladdad på av en berusad vän man bjudit hem till sin säng.

Sinnessjukt.
Citera
2025-12-06, 11:17
Medlem
Citat:

Och att hon I Snapchatkonversationen på något vis vill få en förklaring, ursäkt och upprättelse för det han har gjort mot henne. När detta uteblir, och han skyller på fyllan först och sedan på henne. Så tja, logiskt då att hon polisanmäler.

Jaså du tycker 200 000 kr är lite pengar för några timmars jobb?
Citera
2025-12-06, 12:07
Medlem
Citat:

Du vet ju ingenting om hur deras relation såg ut eller hur viktig vän han var.

Citat:

Ej troligt. Vi lever i Sverige. I princip alla kommer ta kvinnans parti. De som inte gör det kommer bli paria i hennes kretsar.

Citat:

Som sagt, de allra flesta kommer tro på kvinnan. Vi lever i Sverige. Lyckas hon inte få till fällande dom så kommer ju bara folk se det som att en våldtäktsman gick fri, och inte att hon ljugit.

Citat:

Här rapar du ju bara upp punkt 3 igen fast med andra ord.

Citat:

Finns gott om människor som inte har några problem att ljuga. Och vadå livet ut? Hon behöver inte ens prata med släkt och vänner om saken.

Nej, väldigt svag och långsökt punkt.

Citat:

Finns många som har gjort det och inte har några problem med det. Eller förnekar du att det finns kvinnor som falskanmält våldtäkter?

Citat:
7. Om tron finns på karma: vara rädd att våldtäkt ska ske
.
Herregud vad långsökt Ja, då får vi väl utgå från att hon inte tror på karma då.

Citat:
8. Ha sex med en vän sedan länge och spela inför honom att hon inte vill (vilket hon inte vill och äcklas av varje minut) för att kunna få honom att erkänna i Snapchatkonversation.

Om prostituerade kan ha sex med män de inte vill för en tusenlapp kan nog hon stå ut med att ha sex med en vän en kort stund för 200 000.

Om det nu ens skedde något sex här. Hon kan ju ha fabricerat ihop det också.

Citat:
9. Inte vara säker på att han kommer erkänna i en Snapchatkonversation... Och då ha utsatt sig för allt ovan, utan att veta om det kommer gå till åtal ens.

Han erkände ju inte ens i Snapchatkonversationen och det gick ju bra ändå.

Citat:

Detta har du redan nämnt i punkt 8.

Citat:

Vissa människor är psykopater och bryr sig inte om vad de utsätter andra för. Och som sagt, du vet inte hur nära vänner de var.

Citat:

Här upprepar du dig igen. Se punkt 11.

Citat:
Allt detta är inte värt ynka 200 000. Det begriper du väl ändå? Inte ens 1 miljon hade gjort det värt besväret i välfärdsstaten. Inte ens 2 miljoner i välfärdsstaten. För flertalet människor i välfärdssamhället hade det inte ens varit värt 8 miljoner.

Du utgår hela tiden från dig själv. Det kan mycket väl vara värt "besväret" för kvinnan i det här fallet. 200 000 kanske är lite pengar för dig, men för många andra är det väldigt mycket pengar.

Citat:
Så nej. 200 000 är en väldigt liten summa för att iscensätta en våldtäkt där en vän sedan länge får vara "förövaren".

För dig kanske. Kanske inte för henne.

Citat:
Fattar du bättre nu att det hon har utsatts för är en våldtäkt och inget annat? Och att du bör lägga ner tron om att hon och andra våldtäktsoffer anmäler för skadeståndet. Det är så jädra litet så det inte är värt det. Vi lever inte i USA.

Jaha okej, då kan vi ju bara utgå från att våldtäktsanmälande kvinnor alltid talar sanning då. Varför skulle de annars falskanmäla liksom, om de inte har något att vinna på det?

200 000 kr är en enorm summa för många unga kvinnor. Det är fanimej 2 års studiebidrag + lån. Alla är inte miljonärer som du.

Citat:
Skulle du själv iscensatt att en polare sedan länge har våldtagit dig, för att du kanske skulle få ut 200 000 i skadestånd? Han får pilla dig lite i arslet och hålla på med din dolme. Och så anmäler du det.

Om han är heterosexuell man så skulle han väl aldrig vilja ha sex med en annan man under några som helst omständigheter. Om du vill rikta frågan mot en man får du ju åtminstone göra vännen till en kvinna begriper du väl. Annars blir det ju inte jämförbart.

Sen faller som sagt så gott som alla dina punkter på att det de facto finns kvinnor som har falskanmält våldtäkter. Att inte du eller jag skulle göra det betyder inte att detsamma gäller alla andra. Jag tror inte du skulle mörda någon heller men det innebär ju inte att det inte finns mördare.

Så nej, du får nog komma med något bättre är jag rädd.
Citera
2025-12-06, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tar honom inte i försvar, borde få sitta i fängelse i 6 månader för omdömet av att skaffa sig själv vänner till idioter.

Och hon borde få använda vinstsumman av bedrägeriet till att köpa en fotboja till sig själv, som exploderar inom 10 minuter så fort efter någon man stuckit in något i henne. Så lär hon sig att hålla sig långt borta från män.

Jag hävdar att dom inte hade en riktigt kamratskap. Då hade hon -knappast- använt en sådan tuff retorik efter den natten som var. Hon lät inte ens förvånad.

Hade det varit en gedigen kompis hade dom pratat ut på riktigt om det och sedan gett varandra en kram och gått starkare ur det.

En såkallad vän golar inte ner en polare för ett snedsteg på fyllan. Man löser det internt.

Hade du tänkt likadant om en vän sedan länge som du litar på, hade fått sova över hos dig på fyllan. Och under övernattningen våldtog dig analt? Trots dina Upprepade nej.

Hade du då velat "prata ut" med honom om det dagen efter och sedan givit honom "en kram"?

Svara ärligt.
Citera
2025-12-06, 13:41
Medlem
Citat:
Detta är arbetet hon behöver lägga ner + vad det kommer kosta henne att utföra arbetet:

7. Om tron finns på karma: vara rädd att våldtäkt ska ske.

Finns idioter som begår brott där de riskerar flera års fängelse för mindre pengar än 200 k så hela ditt svammel är så efterblivet så det saknar ord, för alla fattiga är 200 k en mindre förmögenhet du tror visst alla har miljoner på kontot du lever inte i verkligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in