Citat:
Hon litade uppenbarligen på sin vän sedan länge. Annars hade hon aldrig bjudit hem honom.
Det är vad du behöver lära dig. Kvinnor gör allt de kan för att inte bli våldtagna. Tex undviker de att vara ute själva mitt i natten till/från bilen och hellre gå den biten, tex med en manlig vän.
Det gjorde även denna kvinnan när hon sa redan i bilen på vägen hem att övernattningen bara gällde sova över, inte sex. Detta förtydligade är också en strategi för att undvika missförstånd och eventuella oönskade närmanden. Killen skulle givetvis ha hörsammat henne redan där!
Det är vad du behöver lära dig. Kvinnor gör allt de kan för att inte bli våldtagna. Tex undviker de att vara ute själva mitt i natten till/från bilen och hellre gå den biten, tex med en manlig vän.
Det gjorde även denna kvinnan när hon sa redan i bilen på vägen hem att övernattningen bara gällde sova över, inte sex. Detta förtydligade är också en strategi för att undvika missförstånd och eventuella oönskade närmanden. Killen skulle givetvis ha hörsammat henne redan där!
Kvinna: "Jag gör minsann allt jag kan för att undvika att bli våldtagen!"
Också kvinna: *Bjuder hem berusad man hon inte vill ha sex med till att sova tillsammans med henne i samma säng.
......
Citat:
Hon var ju tom tvungen att fly sitt hem mitt i natten. Vet du vad hon riskerade då? Att bli våldtagen av en eller flera främmande, utomhus. Hon tog den risken för att undkomma pågående våldtäkt i hemmet. Så rädd hon måste ha varit... räddare för att vara i sitt trygga hem, än att ge sig ut själv mitt i natten.
Ja, om du bjuder in en potentiell våldtäktsman till ditt hem så blir ju givetvis utomhus en tryggare plats ifall det visar sig att han du bjudit in faktiskt är våldtäktsman. Duh.
Kanske något hon borde tänkt på innan.
Citat:
Och du dillar om att hon kanske iscensatt det hela.... Nej du.
Att skräckslagen fly ut mitt i natten, för att undkomma vidare våldtäkt. Är som att kasta sig ut från våning 4 ur ett brinnande hus, för en kvinna. Välja mellan pest eller kolera av faror.
Hon blev våldtagen av någon hon trodde hon kunde lita på. Hon vidtog säkerhetsåtgärder redan i bilen mot våldtäkt/missförstånd. Hon flydde hemmet vid pågående våldtäkt. Trots att vara ute själv mitt i natten är kvinnors stora skräck. Hon var alltså uppenbarligen mer rädd att vara hemma med honom.
Kvinnor tar ansvar för atg inte bli våldtagna. Men allt det ansvar räcker inte, så länge det finns personer som hittar kryphål där de kan våldta.
Den här killen våldtog en vän sedan länge. Det var kryphål han tog, eftersom kvinnor är så försiktiga. Tänk till lite. Vänd på perspektivet.
Att skräckslagen fly ut mitt i natten, för att undkomma vidare våldtäkt. Är som att kasta sig ut från våning 4 ur ett brinnande hus, för en kvinna. Välja mellan pest eller kolera av faror.
Hon blev våldtagen av någon hon trodde hon kunde lita på. Hon vidtog säkerhetsåtgärder redan i bilen mot våldtäkt/missförstånd. Hon flydde hemmet vid pågående våldtäkt. Trots att vara ute själv mitt i natten är kvinnors stora skräck. Hon var alltså uppenbarligen mer rädd att vara hemma med honom.
Kvinnor tar ansvar för atg inte bli våldtagna. Men allt det ansvar räcker inte, så länge det finns personer som hittar kryphål där de kan våldta.
Den här killen våldtog en vän sedan länge. Det var kryphål han tog, eftersom kvinnor är så försiktiga. Tänk till lite. Vänd på perspektivet.
Pest eller kolera? Du tror det lurar våldtäktsmän runt varje hörn utanför hennes hus? Nej du, att kasta sig ut för från våning 4 är lika med död eller svår skada varje gång. Att lämna sitt hem mitt i natten innebär helt andra odds. Att något KAN hända innebär inte per automatik att det gör det.
Men som sagt. Hade hon tänkt sig för innan bjöd hem en berusad man hon inte ville ha sex med så hade hon ju sluppit denna "stora skräck" att gå ut själv mitt i natten, och "pest eller kolera"-situation.
Tänk till lite. Vänd på perspektivet.
Senast redigerad av Joe88 2025-12-06 kl. 14:39.
Senast redigerad av Joe88 2025-12-06 kl. 14:39.