Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon litade uppenbarligen på sin vän sedan länge. Annars hade hon aldrig bjudit hem honom.

Det är vad du behöver lära dig. Kvinnor gör allt de kan för att inte bli våldtagna. Tex undviker de att vara ute själva mitt i natten till/från bilen och hellre gå den biten, tex med en manlig vän.

Det gjorde även denna kvinnan när hon sa redan i bilen på vägen hem att övernattningen bara gällde sova över, inte sex. Detta förtydligade är också en strategi för att undvika missförstånd och eventuella oönskade närmanden. Killen skulle givetvis ha hörsammat henne redan där!

Kvinna: "Jag gör minsann allt jag kan för att undvika att bli våldtagen!"

Också kvinna: *Bjuder hem berusad man hon inte vill ha sex med till att sova tillsammans med henne i samma säng.

......

Citat:
Hon var ju tom tvungen att fly sitt hem mitt i natten. Vet du vad hon riskerade då? Att bli våldtagen av en eller flera främmande, utomhus. Hon tog den risken för att undkomma pågående våldtäkt i hemmet. Så rädd hon måste ha varit... räddare för att vara i sitt trygga hem, än att ge sig ut själv mitt i natten.

Ja, om du bjuder in en potentiell våldtäktsman till ditt hem så blir ju givetvis utomhus en tryggare plats ifall det visar sig att han du bjudit in faktiskt är våldtäktsman. Duh.

Kanske något hon borde tänkt på innan.

Citat:
Och du dillar om att hon kanske iscensatt det hela.... Nej du.

Att skräckslagen fly ut mitt i natten, för att undkomma vidare våldtäkt. Är som att kasta sig ut från våning 4 ur ett brinnande hus, för en kvinna. Välja mellan pest eller kolera av faror.

Hon blev våldtagen av någon hon trodde hon kunde lita på. Hon vidtog säkerhetsåtgärder redan i bilen mot våldtäkt/missförstånd. Hon flydde hemmet vid pågående våldtäkt. Trots att vara ute själv mitt i natten är kvinnors stora skräck. Hon var alltså uppenbarligen mer rädd att vara hemma med honom.

Kvinnor tar ansvar för atg inte bli våldtagna. Men allt det ansvar räcker inte, så länge det finns personer som hittar kryphål där de kan våldta.

Den här killen våldtog en vän sedan länge. Det var kryphål han tog, eftersom kvinnor är så försiktiga. Tänk till lite. Vänd på perspektivet.

Pest eller kolera? Du tror det lurar våldtäktsmän runt varje hörn utanför hennes hus? Nej du, att kasta sig ut för från våning 4 är lika med död eller svår skada varje gång. Att lämna sitt hem mitt i natten innebär helt andra odds. Att något KAN hända innebär inte per automatik att det gör det.

Men som sagt. Hade hon tänkt sig för innan bjöd hem en berusad man hon inte ville ha sex med så hade hon ju sluppit denna "stora skräck" att gå ut själv mitt i natten, och "pest eller kolera"-situation.

Tänk till lite. Vänd på perspektivet.
Senast redigerad av Joe88 2025-12-06 kl. 14:39.
Citera
2025-12-06, 15:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Finns idioter som begår brott där de riskerar flera års fängelse för mindre pengar än 200 k så hela ditt svammel är så efterblivet så det saknar ord, för alla fattiga är 200 k en mindre förmögenhet du tror visst alla har miljoner på kontot du lever inte i verkligheten

Målsägande I detta fallet har inte begått något brott. Hon är offret. Varför är det så svårt för dig att fatta det?
Citera
2025-12-06, 15:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Kvinna: "Jag gör minsann allt jag kan för att undvika att bli våldtagen!"

Också kvinna: *Bjuder hem berusad man hon inte vill ha sex med till att sova tillsammans med henne i samma säng.

......

Ja, om du bjuder in en potentiell våldtäktsman till ditt hem så blir ju givetvis utomhus en tryggare plats ifall det visar sig att han du bjudit in faktiskt är våldtäktsman. Duh.

Kanske något hon borde tänkt på innan.

Pest eller kolera? Du tror det lurar våldtäktsmän runt varje hörn utanför hennes hus? Nej du, att kasta sig ut för från våning 4 är lika med död eller svår skada varje gång. Att lämna sitt hem mitt i natten innebär helt andra odds. Att något KAN hända innebär inte per automatik att det gör det.

Men som sagt. Hade hon tänkt sig för innan bjöd hem en berusad man hon inte ville ha sex med så hade hon ju sluppit denna "stora skräck" att gå ut själv mitt i natten, och "pest eller kolera"-situation.

Tänk till lite. Vänd på perspektivet.

Kvinnor och tjejer är i regel rädda för överfallsvåldtäkter utomhus, nattetid. Och undviker att vara ute själva mitt i natten, de undviker det som pesten.

Kvinnor och tjejer brukar i regel lita på sina manliga vänner. Känna sig trygga med sina manliga vänner.

Här visade sig det dock att kvinnans manliga vän sedan länge, var den hon behövde vara rädd för. I sitt eget hem.

Och då valde hon av rädsla att bli fortsatt våldtagen, att fly hemmet mitt i natten. Ensam. Vilket är vad kvinnor brukar vara väldigt rädda för.

Och du: det lurade ju en våldtäktsförövare I hennes vän/i hennes egen lägenhet. Så nog kan det lura våldtäktsförövare precis överallt.

Och du: du anser ju att kvinnor ska vara försiktiga, men plötsligt är det inte farligt (enligt dig) för en kvinna att vara ute själv mitt I natten. Det hade nog låtit annorlunda från dig om hon blivit våldtagen där ute mitt i natten när hon flydde hemmet.... Då hade du kört victim blaming.

Kvinnor och tjejer är livrädda för att bli våldtagna. Så hon litade på sin vän. Annars hade hon aldrig bjudit hem honom. Hon litade på att han inte skulle våldta henne.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-06 kl. 15:55.
Citera
2025-12-06, 16:55
Medlem
Citat:
Målsägande I detta fallet har inte begått något brott. Hon är offret. Varför är det så svårt för dig att fatta det?

Men det är ingen som har påstått att hon har begått något brott. Däremot har hon agerat vårdslöst, dumt och oförsiktigt. Hade hon följt mina och andras råd härinne hade det hela aldrig hänt.
Citera
2025-12-06, 18:11
Medlem
Citat:

Nja hon tog själv hem en man till sin säng hon valde själv det är ett hån mot riktiga våldtäktsoffer att kalla ett ligg någon är missnöjd med för våldtäkt är löjligt jag har också haft dåliga ligg har jag blivit våldtagen då?
Citera
2025-12-06, 19:57
Medlem
Citat:
Kvinnor och tjejer är i regel rädda för överfallsvåldtäkter utomhus, nattetid. Och undviker att vara ute själva mitt i natten, de undviker det som pesten.

Kvinnor och tjejer brukar i regel lita på sina manliga vänner. Känna sig trygga med sina manliga vänner.

Här visade sig det dock att kvinnans manliga vän sedan länge, var den hon behövde vara rädd för. I sitt eget hem.

Och då valde hon av rädsla att bli fortsatt våldtagen, att fly hemmet mitt i natten. Ensam. Vilket är vad kvinnor brukar vara väldigt rädda för.

Och du: det lurade ju en våldtäktsförövare I hennes vän/i hennes egen lägenhet. Så nog kan det lura våldtäktsförövare precis överallt.

Hade hon följt mitt och andras råd, dvs att inte bjuda hem berusade män hon inte vill ha sex med till sin säng så hade detta aldrig hänt och hon hade inte behövt hamna i den situationen.

Men då hade det ju inte blivit några 200 000 kr in på kontot å andra sidan. Det är helt sanslöst mycket pengar för att ha blivit lite kladdad på av en vän man bjudit hem till sin egen säng. Faktiskt helt jävla sinnessjukt när man tänker efter.

Citat:
Och du: du anser ju att kvinnor ska vara försiktiga, men plötsligt är det inte farligt (enligt dig) för en kvinna att vara ute själv mitt I natten. Det hade nog låtit annorlunda från dig om hon blivit våldtagen där ute mitt i natten när hon flydde hemmet.... Då hade du kört victim blaming.

Ja, självklart. Hela situationen uppstod ju av hennes ogenomtänkta och oansvariga beslut att bjuda hem en berusad man hon inte ville ha sex med till sin säng. Hade hon bara följt mitt råd hade hon aldrig behövt fly ut mitt i natten och riskera att bli våldtagen.

Citat:
Kvinnor och tjejer är livrädda för att bli våldtagna. Så hon litade på sin vän. Annars hade hon aldrig bjudit hem honom. Hon litade på att han inte skulle våldta henne.

Inte tillräckligt rädda, uppenbarligen. Skulle kvinnor ta mer eget ansvar för situationerna de hamnar i + att vi tar bort skadestånd som straffpåföljd i sådana här typer av fall så skulle det nog leda till betydligt färre våldtäkter.
Citera
2025-12-06, 20:11
Medlem
Citat:

Man borde oavsett undersökt hennes ekonomi för att se om hon har ekonomiska incitament att hitta på det borde vara det första man kollar
Citera
2025-12-06, 20:13
Avstängd
Citat:
Hade hon följt mitt och andras råd, dvs att inte bjuda hem berusade män hon inte vill ha sex med till sin säng så hade detta aldrig hänt och hon hade inte behövt hamna i den situationen.

Men då hade det ju inte blivit några 200 000 kr in på kontot å andra sidan. Det är helt sanslöst mycket pengar för att ha blivit lite kladdad på av en vän man bjudit hem till sin egen säng. Faktiskt helt jävla sinnessjukt när man tänker efter.

Ja, självklart. Hela situationen uppstod ju av hennes ogenomtänkta och oansvariga beslut att bjuda hem en berusad man hon inte ville ha sex med till sin säng. Hade hon bara följt mitt råd hade hon aldrig behövt fly ut mitt i natten och riskera att bli våldtagen.

Inte tillräckligt rädda, uppenbarligen. Skulle kvinnor ta mer eget ansvar för situationerna de hamnar i + att vi tar bort skadestånd som straffpåföljd i sådana här typer av fall så skulle det nog leda till betydligt färre våldtäkter.

Du är naiv. Våldtäkter sker över hela världen i samtliga länder. Även där kvinnor går klädda i burka och lever väldigt begränsade liv. Ingenstans är kvinnor trygga så länge det finns män som våldtar. Finns inget kvinnor kan göra för att freda sig. Mer än att låsa in män som våldtar. Statuera exempel hur det går för en våldtäktsförövare.

Men uppenbarligen kände sig kvinnan i detta ärende sig trygg med sin vän sedan länge. Hon litade på honom. Så pass mycket att hon lät honom sova över när han var full.

I övrigt: flertalet män våldtar inte. Så det är inte konstigt att hon litade på sin vän.
Citera
2025-12-06, 20:14
Avstängd
Citat:
Man borde oavsett undersökt hennes ekonomi för att se om hon har ekonomiska incitament att hitta på det borde vara det första man kollar

Hittar på? Snapchatkonversationen visar tydligt att han hörde hennes upprepade nej, men fortsatte ändå = våldtäkt. Han har erkänt själv.
Citera
2025-12-06, 20:16
Avstängd
Citat:
Men det är ingen som har påstått att hon har begått något brott. Däremot har hon agerat vårdslöst, dumt och oförsiktigt. Hade hon följt mina och andras råd härinne hade det hela aldrig hänt.

Hade han lyssnat på hennes upprepade nej, så hade det aldrig hänt. Nu gjorde hon inte det och då behöver han sitta I fängelse. Enda sättet att stoppa våldtäktsförövare på.
Citera
2025-12-06, 20:17
Medlem
Men vilken jävla skit tråd detta blev då
Fram med FUP istället !!!
Citera
2025-12-06, 20:18
Avstängd
Citat:
Nja hon tog själv hem en man till sin säng hon valde själv det är ett hån mot riktiga våldtäktsoffer att kalla ett ligg någon är missnöjd med för våldtäkt är löjligt jag har också haft dåliga ligg har jag blivit våldtagen då?

Vad är det du har så svårt att förstå? Hon ville inte ligga med sin vän sedan länge. Därav hon sa nej upprepade gånger. Han hörsammade inte det utan fortsatte = våldtäkt.

Sådana som honom ska inte gå lösa. De ska sitta bakom lås och bom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in