Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du förstår tydligen inte heller vad upprepade nej betyder. Det betyder att kvinnan inte vill. Och då är det det som gäller.

Det förändrar inte faktumet att det var dumt av kvinnan att bjuda hem mannen till sin säng.

Citat:
Det var hennes säng han skulle få sova I. Detta är inte synonymt med samtycke till sex.

Det förändrar inte faktumet att det var dumt av kvinnan att bjuda hem mannen till sin säng.

Citat:
Det var hennes säng han fick tillgång till. Inte hennes kropp.

Citat:
Victim blaming får i övrigt inte stopp på våldtäkter. Det som stoppar våldtäkter effektivast är att lagföra våldtäktsförövare och att lägga skulden på förövarna.

Fel. Om vi säger åt kvinnor att tänka sig för, ta ansvar för sig själva och sina egna liv, och inte bjuda hem män de inte vill ha sex med till sina sängar, så kommer såna här situationer undvikas. Det säger sig självt.

Att lagföra våldtäktsmannen får inte våldtäkten ogjord. Det kan bara ske när skadan redan är skedd, fattar du väl.

Tänk till lite. Sluta behandla kvinnor som små barn.
Citera
2025-12-05, 21:59
Medlem
Citat:
Du förstår tydligen inte heller vad upprepade nej betyder. Det betyder att kvinnan inte vill. Och då är det det som gäller.

Det var hennes säng han skulle få sova I. Detta är inte synonymt med samtycke till sex.

Det var hennes säng han fick tillgång till. Inte hennes kropp.

Victim blaming får i övrigt inte stopp på våldtäkter. Det som stoppar våldtäkter effektivast är att lagföra våldtäktsförövare och att lägga skulden på förövarna.

Nej det skulle minska våldtäkterna betydligt om tjejen slutade bete sig som idioter likt den kvinnan gjort
Citera
2025-12-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det skulle minska våldtäkterna betydligt om tjejen slutade bete sig som idioter likt den kvinnan gjort

Antalet våldtäkter skulle minska drastiskt om män lärde sig respektera ett enkelt nej.
Citera
2025-12-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Antalet våldtäkter skulle minska drastiskt om män lärde sig respektera ett enkelt nej.

Vad har kvinnor störst kontroll över?

1. Huruvida 100% av alla män bryr sig om att respektera ett nej eller inte?

2. Vilka åtgärder hon väljer att ta för att minimera risken att bli våldtagen?
Citera
2025-12-06, 01:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Fast nu står ju ofta ord mot ord i såna här fall.

Du missade dessutom att skriva antalet anmälda våldtäkter, många anmälningar läggs ju faktiskt ner när det saknas tillräckliga bevis för att väcka åtal eller för att det inte rör sig om ett brott.
Citera
2025-12-06, 02:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det händer om och om igen för att endast 5% döms för våldtäkt = lätt brott att komma undan med.

Det ska samtidigt påpekas att många anmälningar läggs ner pga otillräckliga bevis eller för att man ser att det inte rör sig om ett brott.

Att det är lätt att komma undan med våldtäkt stämmer alltså inte.
Citera
2025-12-06, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu står ju ofta ord mot ord i såna här fall.

Du missade dessutom att skriva antalet anmälda våldtäkter, många anmälningar läggs ju faktiskt ner när det saknas tillräckliga bevis för att väcka åtal eller för att det inte rör sig om ett brott.

Poängen med det jag skrev nu är att kvinnor redan vidtar åtgärder, men kvinnor ska kunna lita på män de känt länge. För det är nämligen så att om dom inte litar på män så säger män något i stil med "inte alla män". Det spelar alltså ingen roll hur en kvinna tänker eller agerar så kommer hon alltid görs fel.

Blir hon våldtagen av partner: hon borde ha förstått det, Varför lämnade hon inte. Varför blev hon tillsammans med honom.

Blir hon våldtagen av en man hon känt länge och faktiskt vågat lita på: hon borde ha vetat bättre och inte släppt in honom i sitt hem eftersom killar och tjejer inte kan vara vänner på det sättet.

Blir hon våldtagen på väg hem: Varför gick hon själv, varför tog hon inte taxi.

Ni är verkligen så fast i ert kvinnoförakt att ni inte själva inser hur korkat ni tänker. Kvinnor världen över vidtar dagligen åtgärder för att inte bli utsatta för våld och övergrepp, åtgärder som män aldrig tänker på eller ser. Trots det sitter ni här och spyr ur er skit om att en ung tjej som valt att lita på en vän hon känt länge.

Ni borde inte göra annat än att skämmas. För är det något våldtäktsoffer redan gör så är det att lägga skulden på sig själva, och sanningen är att det i 100% av alla våldtäkter är förövarens fel.

Och kom inte dragandes med ord mot ord och skit. Jag är så trött på att det så många av det manliga släkter aldrig någonsin lägger ansvaret på förövaren.
Senast redigerad av Adekvatkausalitet 2025-12-06 kl. 02:33.
Citera
2025-12-06, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad har kvinnor störst kontroll över?

1. Huruvida 100% av alla män bryr sig om att respektera ett nej eller inte?

2. Vilka åtgärder hon väljer att ta för att minimera risken att bli våldtagen?

Vet genuint inte om jag ska skratta eller gråta åt din kommentar. Jag sa att män skulle ta ansvar över att inte våldta och du kontrar med vad kvinnor har mest kontroll över. Poängen var att MÄNNEN ska ta ansvar, inte kvinnorna.
Citera
2025-12-06, 02:20
Medlem
Citat:
Vet genuint inte om jag ska skratta eller gråta åt din kommentar. Jag sa att män skulle ta ansvar över att inte våldta och du kontrar med vad kvinnor har mest kontroll över. Poängen var att MÄNNEN ska ta ansvar, inte kvinnorna.

Är du dum i huvudet?

Om män inte tar ansvar för att inte våldta då, vilket de ju bevisligen inte gör? Du kan ju tycka att 100% av alla män ska sluta våldta men nu ser inte verkligheten ut så. Du har ingen kontroll över om män kommer respektera ett nej eller inte. Det enda du kan kontrollera är vilka åtgärder du väljer att vidta för att minimera risken att bli våldtagen.

Så exakt vad är det du inte fattar?
Citera
2025-12-06, 02:23
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet?

Om män inte tar ansvar för att inte våldta då, vilket de ju bevisligen inte gör? Du kan ju tycka att 100% av alla män ska sluta våldta men nu ser inte verkligheten ut så. Du har ingen kontroll över om män kommer respektera ett nej eller inte. Det enda du kan kontrollera är vilka åtgärder du väljer att vidta för att minimera risken att bli våldtagen.

Så exakt vad är det du inte fattar?

Att du kallar mig dum i huvudet bekräftar bara att du inte har den blekaste aning om hur det är att vara kvinna. Kvinnor vidtar som sagt dagligen åtgärder för att förhindra att bli utsatta för våld och övergrepp, men det bryr ni er inte om eftersom dom ändå blir utsatta och det är ju deras fel. För i er värld är inget en kvinna gör tillräcklig, eller jo kanske om dom låser in sig själva och aldrig träffar en enda man. Men då skulle ni gnälla över att man inte kan dra alla över en kam.

Så jag undrar egentligen vem det är som är dum.
Citera
2025-12-06, 02:33
Medlem
Citat:
Att du kallar mig dum i huvudet bekräftar bara att du inte har den blekaste aning om hur det är att vara kvinna. Kvinnor vidtar som sagt dagligen åtgärder för att förhindra att bli utsatta för våld och övergrepp, men det bryr ni er inte om eftersom dom ändå blir utsatta och det är ju deras fel. För i er värld är inget en kvinna gör tillräcklig, eller jo kanske om dom låser in sig själva och aldrig träffar en enda man. Men då skulle ni gnälla över att man inte kan dra alla över en kam.

Så jag undrar egentligen vem det är som är dum.

Du.

Fast nu pratar vi om kvinnan i det här specifika fallet och hon har alltså bjudit hem en man till sin säng som inte vill ha sex med. En berusad sådan dessutom. Tycker du att det låter som rimlig åtgärd av en kvinna som vill förhindra att bli utsatt för övergrepp? Min poäng är att kvinnor som inte vill bli utsatta för övergrepp bör undvika att bjuda hem berusade män de inte vill ha sex med till sina sängar. DET är ju faktiskt något som kvinnor kan kontrollera, och om kvinnan i det här fallet bara hade följt mitt råd så hade någon våldtäkt troligen aldrig skett.

Ditt övriga svammel tänker jag inte ens bemöta för det är inget jag har sagt överhuvudtaget utan bara en massa nonsens som du har hittat på.
Citera
2025-12-06, 02:37
Medlem
Citat:
Du.

Fast nu pratar vi om kvinnan i det här specifika fallet och hon har alltså bjudit hem en man till sin säng som inte vill ha sex med. En berusad sådan dessutom. Tycker du att det låter som rimlig åtgärd av en kvinna som vill förhindra att bli utsatt för övergrepp? Min poäng är att kvinnor som inte vill bli utsatta för övergrepp bör undvika att bjuda hem berusade män de inte vill ha sex med till sina sängar. DET är ju faktiskt något som kvinnor kan kontrollera, och om kvinnan i det här fallet bara hade följt mitt råd så hade någon våldtäkt troligen aldrig skett.

Ditt övriga svammel tänker jag inte ens bemöta för det är inget jag har sagt överhuvudtaget utan bara en massa nonsens som du har hittat på.

Nonsens jag hittat på? Fundera på vad du skrivit i tråden.

Jag har vänner som låtit män sova över, det sker hela tiden och i de flesta fall leder det inte till att mannen våldtar kvinnan. Men även när det, som i detta fall sker, så är det fortfarande mannen som bär ansvaret och inte kvinnan.

Du kan tycka att hon borde gjort saker för att minska risken att bli våldtagen, problemet är att du inte lägger ett uns av ansvaret på mannen.

Så nej det är inte jag som är dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in