Citat:
Ursprungligen postat av
Larstreiber
Skadestånd är inga problem att få ut. Det är som putinhater skriver brottsoffermyndigheten betalar ut om inte förövaren kan. Det är möjligt att denna personen är skyldig till våldtäkt men man kan inte hursomhelst utgå ifrån att kvinnan talar sanning, framförallt inte när det finns ekonomiska incitament för kvinnor att ljuga om våldtäkt
Enligt Kronofogden får 30% av målsägande sitt skadestånd inom ett år. Och 60% av målsägande har inte ens fått ut sitt skadestånd över 5 år efter att domen vunnit laga kraft. Så jo, det
Är svårt att få ut skadestånd. Lär så även vara för målsägande i detta ärende.
Läs nedan från lawline om att det är svårt att få ut skadestånd.
"Lawline svarar
SKADESTÅNDSRÄTT
Skadestånd på grund av brott
03/08/2020
Brottsoffermyndigheten betalar ut skadestånd i vissa situationer, men tyvärr är deras möjlighet ganska begränsad i praktiken.
I det fall gärningspersonen inte kan betala, kan du vända dig till Kronofogden.
Tyvärr är det inte alltför ovanligt att det tar lång tid för brottsoffer att få ut sitt skadestånd, och ibland får man inte ens ut vare sig hela eller delar av skadeståndet.
Men det är huvudsakligen Kronofogden som kan hjälpa dig med att driva in dina pengar, om det finns någon egendom hos motparten att utmäta pengarna ur. Jag rekommenderar dig att kontakta Kronofogden för vidare hjälp."
Källa: lawline
...............
Killen i ärendet erkänner våldtäkt i Snapchatkonversationen. Han erkänner att han har hört hennes
upprepade nej, men han skyller iftån sig kring varflr han fortsatte ä då. Att fortsätta trots att någon säger [b]nej upprepade gånger /B] = våldtäkt. Så han erkänner våldtäkt i Snapchatkonversationen se nedan:
Snapchatkonversationen:
Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?"
Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder"
Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
.......
Så. Han har våldtagit henne. Och hon kommer ändå ha svårt att få ut skadestånd. Precis som alla andra målsägande.