Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Hahaha nej, det beskriver han inte. "Jo det är klart" är ett svar på hennes påstående att man väl kan höra fast man är full. "Jo det är klart att man kan", är ju naturligtvis vad han menar där. Seriöst, hur dåligt språkförståelse har du? Att du har utländskt påbrå och inte är svensk osv vet vi ju men trodde ändå att du hade bott i Sverige länge nog för att förstå språket bättre än så här. Men tydligen inte.
Vad som tyder på att han inte minns är hans "nog", "väl" osv. Han formulerar sig på ett sätt som man gör när man spekulerar. Men det kanske också är sånt som är svårt att begripa till fullo om man inte har svenska som modersmål.
Han spekulerar utifrån premissen att hon talar sanning med sin anklagelse. Det är hans utgångspunkt. Vilket ändå hedrar honom. Hade han sagt rakt ut han inte minns så hade ju du bara anklagat honom för att komma med "dåliga bortförklaringar". Nu försöker han ju ändå ta ansvar för vad han eventuellt skulle ha gjort på fyllan, även om han uppenbarligen inte minns det, och ber därför om ursäkt och spekulerar kring tänkbara förklaringar. Fullt rimligt och inte alls konstigt agerat. Tyvärr lever vi en värld där misandrin är extremt utbredd t om inom rättsväsendet och där det finns många kvinnor som vill sätta dit män och tjäna pengar så jag håller med om att det var naivt agerat av honom ge henne the benefit of the doubt. Men han kunde väl inte i sin vildaste fantasi tro att hon skulle vara villig att förstöra hans liv för ett eventuellt litet snedsteg på fyllan.
Med tanke på hur världen ser ut idag och vilka dårar som befolkar våra domstolar så gör man som man bäst i att alltid bara blåneka och utgå från att kvinnan ljuger om hon kommer med någon anklagelse. Inte ge dem ett lillfinger för då tar de hela handen.
Du minns uppenbarligen inte vad som står i Snapchatkonversationen. Hennes fråga var
inte en generell fråga, utan en riktad fråga till honom om den specifika händelsen: "
du hör väl vad
jag säger fast du är onykter?"
Och hans svar rör exakt den specifika händelsen som hon efterfrågar "jo det är väl klart, men förstod väl inte, eller trodde
du ba drev".
Han hörde. Han minns. Men skyller ifrån sig på att han "inte förstod eller trodde att hon ba drev".
Senare beskriver han även ett minne av att hon "tvärvände".
Som sagt: han minns. Han hörde hennes upprepade nej. Han minns.
.......
Snapchatkonversationen:
Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev"
Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?"
Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
.....
Om man inte minns, så skriver man ju det "vad snackar du om? Jag minns ingenting!".
Den här killen minns.