2025-11-27, 21:38
  #35917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Vi har inte fått se något mer om nya bilen iheller?

Kanske för att det inte var en ny bil utan en begagnad som någon (minns inte vem) hade kollat upp.
Citera
2025-11-27, 21:38
  #35918
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
När man tror att galenskapen inte kan bli värre så visar det sig att det kan det visst bli.
Vem blir influerad av detta hysteriska nyttjande av vården egentligen?
Hennes konto handlar uteslutande om det nu och dåliga samarbeten/adlinks.

Inte så konstigt att det pratas om henne i SS.

Jag tror att hon tror att gemene man lever som hon. Att normala människor tillbringar halva sin arbetstid åt att ringa/söka vård för olika krämpor, påhittade som äkta.
Känner till folk som fått ambulansförbud pga missbruk, finns liknande för folk som söker vård allt för ofta. Dessa människor måste gå via en och samma läkare oavsett vilken åkomma de söker för. Alltid är psykiatrin inblandad.
Hannas jakt på ett plåster börjar närma sig denna nivå.
Citera
2025-11-27, 21:44
  #35919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror att hon tror att gemene man lever som hon. Att normala människor tillbringar halva sin arbetstid åt att ringa/söka vård för olika krämpor, påhittade som äkta.
Känner till folk som fått ambulansförbud pga missbruk, finns liknande för folk som söker vård allt för ofta. Dessa människor måste gå via en och samma läkare oavsett vilken åkomma de söker för. Alltid är psykiatrin inblandad.
Hannas jakt på ett plåster börjar närma sig denna nivå.

Illa verkligen när man vet hur överbelastad vården är och folk blir sjukskrivna pga stressen de har på sina arbetsplatser.
Citera
2025-11-27, 23:11
  #35920
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Illa verkligen när man vet hur överbelastad vården är och folk blir sjukskrivna pga stressen de har på sina arbetsplatser.

Skoja inte. Man hinner inte med att ge vård till de som behöver det som mest.
Därför är det extra provocerande att någon som verkligen utnyttjar vården och alltid måste "överdriva sina symptom för att få vård" citat Hanna Theorin, och sen gör content om det.

Men men, just nu så verkar det inte finnas så mycket att uppdatera om. Julpyntet i samarbete med ÖB är klart, folk börjar klaga på att Lars är med hela tiden och drömsoffan uteblev.
Citera
2025-11-28, 08:01
  #35921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Alltså. Hur kan man söka vård så ofta och för så mycket att man glömmer bort för vad när de väl ringer upp? Och tycka det är humor att tala om sig själv i tredje person?
Och tro någon är intresserad av detta.
Och hur kan man anse att detta är att "jobba" medans barnet är på förskolan?

Jag har sagt det förut och står för det varje sekund- denna kvinna är svagbegåvad/har en IF på riktigt. Det förklarar ju alla hennes sociala svårigheter/brist på vänner/kognitiva underförmågor etc.
Jag tycker att du ska vara försiktig med att hitta på bestämda diagnoser på andra personer.Antar att du varken är läkare eller psykolog, då bör man inte skriva som du gör
Citera
2025-11-28, 09:19
  #35922
Medlem
Ang inlägget när HT ska prata med vc, jag tror faktiskt hundra procent att hon försöker vara rolig. Hon vet exakt vad det är hon ska prata med dom om.

Jag tror också när hon tex säger att hon inte kommer ihåg Lars vikt från bvc att hon faktiskt vet, men vill framstå som en "laid back"-mamma.
Jag känner igen beteendet, och det är inte helt ovanligt att folk spelar dumma för att verka mer intressanta och inte bli tagna på så stort allvar.

Ht borde fokusera på att hitta sig själv och bli trygg i den hon är.
Citera
2025-11-28, 09:52
  #35923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
Hela hon skriker social osäkerhet. Så många gånger hon ringt till VC .. jezus

Ja den sociala osäkerheten hänger ihop med att hon inte vet hur hon ska vara.
Och hon har så mycket ångest som hon lugnar med att shoppa, och som hon även får även fysiska besvär som hon söker hjälp för
Citera
2025-11-28, 10:03
  #35924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
…så hon är inte så annorlunda trots allt

Vad som är normalt och vad som är annorlunda kan man ju diskutera i en evighet... Jag bara skrev utifrån att jag känner igen beteendet.

Sen är det ju så att ht har ett offentligt jobb så alla hennes egenskaper kommer fram väldigt tydligt. Jag personligen kanske inte tycker att hon passar för just det yrket hon valt utan borde göra nåt annat. Och till en början då kanske försöka hitta sig själv.
Citera
2025-11-28, 10:55
  #35925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Ja den sociala osäkerheten hänger ihop med att hon inte vet hur hon ska vara.
Och hon har så mycket ångest som hon lugnar med att shoppa, och som hon även får även fysiska besvär som hon söker hjälp för
Jag håller med. Det är problematiskt när en person återkommande söker vård för att lindra sin ångest, samtidigt som vårdkontakterna i sig riskerar att upprätthålla och förstärka hennes symtom. Detta tydliggör bla att ”vården” inte i tillräcklig utsträckning har kompetens/ tid/ resurser att möta den här typen av problem på ett sätt som bryter den onda cirkeln.
Citera
2025-11-28, 10:59
  #35926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Men välkommen till Flashback, det är ett diskussionsforum, det är väl klart man (om man inte har IF då &#128521 fattar att hon gissar och inte har träffat HT på riktigt och ställt en riktig diagnos. Nu får ni ge er.

Det är enorm skillnad på att diskutera hennes jobb som influenser och att sätta en diagnos på en främling. Att dessutom vara övertygad om att H har denna diagnos och samtidigt gå på henne om allt hela tiden är för mig helt mind blowing. Om diagnosen skulle vara sann är den ju i så fall en starkt bidragande orsak, om inte hela förklaringen, till exakt allt som klankas ner på. Det skrattas åt att H pratar om L som om hon vore överbegåvad men samtidigt förväntar man sig att någon som (enligt en själv) har IF ska kunna fungera som en normalbegåvad. Snacka om att sparka på en en som redan ligger ner.

Kan förtydliga att jag spekulerar inte i om H har IF eller inte.
Citera
2025-11-28, 11:09
  #35927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Det är enorm skillnad på att diskutera hennes jobb som influenser och att sätta en diagnos på en främling. Att dessutom vara övertygad om att H har denna diagnos och samtidigt gå på henne om allt hela tiden är för mig helt mind blowing. Om diagnosen skulle vara sann är den ju i så fall en starkt bidragande orsak, om inte hela förklaringen, till exakt allt som klankas ner på. Det skrattas åt att H pratar om L som om hon vore överbegåvad men samtidigt förväntar man sig att någon som (enligt en själv) har IF ska kunna fungera som en normalbegåvad. Snacka om att sparka på en en som redan ligger ner.

Kan förtydliga att jag spekulerar inte i om H har IF eller inte.
Jag förstår poängen du försöker göra, men tror det blir en lite falsk motsättning. Att diskutera en offentlig persons beteenden är inte samma sak som att sätta en diagnos.

Forum bygger på att man får reflektera och uttrycka sina intryck även kring sådant som kan vara problematiskt. Samtidigt känns det motsägelsefullt att säga att man inte får spekulera, men ändå själv utgå från att en eventuell diagnos automatiskt skulle förklara allt och göra all kritik otillåten. Det går att prata om beteenden utan att ”sparka på någon som ligger”. Alla deltar här utifrån vad de ser, inte utifrån en vilja att stämpla någon.

Jag tror diskussionen mår bättre av att man skiljer på observationer och diagnoser, snarare än att försöka tysta samtalet.
Citera
2025-11-28, 11:09
  #35928
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Det är enorm skillnad på att diskutera hennes jobb som influenser och att sätta en diagnos på en främling. Att dessutom vara övertygad om att H har denna diagnos och samtidigt gå på henne om allt hela tiden är för mig helt mind blowing. Om diagnosen skulle vara sann är den ju i så fall en starkt bidragande orsak, om inte hela förklaringen, till exakt allt som klankas ner på. Det skrattas åt att H pratar om L som om hon vore överbegåvad men samtidigt förväntar man sig att någon som (enligt en själv) har IF ska kunna fungera som en normalbegåvad. Snacka om att sparka på en en som redan ligger ner.

Kan förtydliga att jag spekulerar inte i om H har IF eller inte.
Exakt !! Kunde inte beskriva det bättre själv !!
Man undrar ju var gränsen går ?!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in