2025-11-28, 12:00
  #35929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
Jag förstår poängen du försöker göra, men tror det blir en lite falsk motsättning. Att diskutera en offentlig persons beteenden är inte samma sak som att sätta en diagnos.

Forum bygger på att man får reflektera och uttrycka sina intryck även kring sådant som kan vara problematiskt. Samtidigt känns det motsägelsefullt att säga att man inte får spekulera, men ändå själv utgå från att en eventuell diagnos automatiskt skulle förklara allt och göra all kritik otillåten. Det går att prata om beteenden utan att ”sparka på någon som ligger”. Alla deltar här utifrån vad de ser, inte utifrån en vilja att stämpla någon.

Jag tror diskussionen mår bättre av att man skiljer på observationer och diagnoser, snarare än att försöka tysta samtalet.

Jag håller inte alls med om den bilden. Att klanka ner på ett beteende som man egentligen inte tror att personen klarar av är för mig väldigt okonstruktivt och låter mer som ett sätt att trycka till än att diskutera. Jag gör en liknelse för att slippa spekulera om H på ett, för mig, olämpligt sätt. Ponera att en person ofta slår i dörrkarmen, häller utanför glaset när den ska fylla på dricka och har svårt att pricka en ruta när den fyller i ett formulär. Om du i ena andetaget säger ”jag är övertygad om att den här människan har riktigt dålig syn” så anser jag att det är ganska vidrigt att i nästa säga ”vilken idiot, hur kan människan inte se karmen/glaset/rutan”. Det är den typen av kritik som för mig är att slå på en som redan ligger.

Jag tycker inte att jag skrev att ingen kritik är tillåten. Och jag tror visst att folk i den här tråden försöker stämpla H på alla möjliga olika sätt. En diskussion om beteenden är för mig mer givande och trovärdig om den görs utan att ställa diagnoser.
Citera
2025-11-28, 12:51
  #35930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Ja den sociala osäkerheten hänger ihop med att hon inte vet hur hon ska vara.
Och hon har så mycket ångest som hon lugnar med att shoppa, och som hon även får även fysiska besvär som hon söker hjälp för
Håller med dig. Men hon försöker dölja det med sitt "veta bäst", blockera och skrika och gapa om hur fel alla andra har. Men osäkerheten lyser igenom så jäkla mycket. Därför skulle hon vinna på att erkänna sin osäkerhet och ta emot tips ibland. Men framförallt på att ha en trevligare ton mot sina följare.
__________________
Senast redigerad av Krangs 2025-11-28 kl. 12:58.
Citera
2025-11-28, 13:00
  #35931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Lars har nu i alla fall storlek 98 på kläder, det vill HT att alla ska få veta! 😝
Haha skulle det vara en story om att Lars blivit stor? Eller vad ville hon få fram med det inlägget? Vad har Lars klädstorlek med någonting att göra?
Citera
2025-11-28, 13:05
  #35932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Haha skulle det vara en story om att Lars blivit stor? Eller vad ville hon få fram med det inlägget? Vad har Lars klädstorlek med någonting att göra?

Kanske en stor sak för föräldrar att byta storlek? Vissa gillar ju tex att jämföra. Eller så är det en orsak till att hon ska få köpa nya kläder. Att en 2-åring har storlek 98 känns inte så unikt.
Citera
2025-11-28, 13:26
  #35933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Jag håller inte alls med om den bilden. Att klanka ner på ett beteende som man egentligen inte tror att personen klarar av är för mig väldigt okonstruktivt och låter mer som ett sätt att trycka till än att diskutera. Jag gör en liknelse för att slippa spekulera om H på ett, för mig, olämpligt sätt. Ponera att en person ofta slår i dörrkarmen, häller utanför glaset när den ska fylla på dricka och har svårt att pricka en ruta när den fyller i ett formulär. Om du i ena andetaget säger ”jag är övertygad om att den här människan har riktigt dålig syn” så anser jag att det är ganska vidrigt att i nästa säga ”vilken idiot, hur kan människan inte se karmen/glaset/rutan”. Det är den typen av kritik som för mig är att slå på en som redan ligger.

Jag tycker inte att jag skrev att ingen kritik är tillåten. Och jag tror visst att folk i den här tråden försöker stämpla H på alla möjliga olika sätt. En diskussion om beteenden är för mig mer givande och trovärdig om den görs utan att ställa diagnoser.

Nähe, gör inte det då. Folk kommenterar det de ser, dvs Hanna Theorins beteenden, som officiell influensär. Det blir lätt sidospår om allt tolkas som stämpling eller ”att slå på någon som ligger”.

Vill du diskutera diagnosspekulation i sig går det jättebra att starta en egen tråd om det, men här försöker vi hålla oss till ämnet.


Citera
2025-11-28, 13:41
  #35934
Medlem
Intressant med klädstorlek, ja kul hon växer. Men nyss köpte du ju en helt ny garderob i Ullared, i 86/92.. Är alla de kläderna för små nu då? 🙃

Tvååringen här hemma hade drunknat i 98…
Citera
2025-11-28, 14:09
  #35935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frejaswen
Intressant med klädstorlek, ja kul hon växer. Men nyss köpte du ju en helt ny garderob i Ullared, i 86/92.. Är alla de kläderna för små nu då? 🙃

Tvååringen här hemma hade drunknat i 98…

Haha ja tex fem par strumpbyxor… undrar om plaggen ens användes en gång
Citera
2025-11-28, 14:32
  #35936
Medlem
reufvhatts avatar
Hanna nämns en del i kommentarerna till BBs inlägg ”Till alla föräldrar som strösslar med bilder och filmer på sina barn på sociala medier”.
Filmen som visas i inlägget är för övrigt stark och jag hoppas den kan verka som en ögonöppnare..
Citera
2025-11-28, 15:25
  #35937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Vad pratar du om? Jag har lika stor rätt som ni har att diskutera i det här forumet. Men just det, det gäller ju bara när man håller med. Det var inte ens jag som drog upp diagnostisering från första början. Att överhuvudtaget prata diagnos är med din logik OT för det har ju faktisk inte alls att göra med hennes influerande. Tro det eller ej men det är fullt möjligt att diskutera allt med HT utan att behöva ta till metoder som härskarteknik och mobbing, tom mer givande. Det är inte förbjudet med en viss nivå av moral även på FB.

Du förstår inte vad som är OT och inte. Du får diskutera i forumet i RÄTT tråd. Finns en tråd om denna tråd som du kan skriva i hur mycket du vill.

I denna tråd skrivs om ALLT Hanna delar och vad man tycker om det. Ingenting om det hon delar på Instagram eller vad man tycker om det, hur Hanna framställer sig osv, är OT.

Vad man tycker om det som skrivs i denna tråd, moral osv, det är OT
__________________
Senast redigerad av Backflashlash 2025-11-28 kl. 15:27.
Citera
2025-11-28, 15:49
  #35938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Du förstår inte vad som är OT och inte. Du får diskutera i forumet i RÄTT tråd. Finns en tråd om denna tråd som du kan skriva i hur mycket du vill.

I denna tråd skrivs om ALLT Hanna delar och vad man tycker om det. Ingenting om det hon delar på Instagram eller vad man tycker om det, hur Hanna framställer sig osv, är OT.

Vad man tycker om det som skrivs i denna tråd, moral osv, det är OT

Hanna har inte delat en enda gång att hon skulle ha IF. Ni kan tycka att hennes beslut är ogenomtänkta, dåliga, fel eller vad ni vill men att sätta en diagnos är fortfarande OT.
Citera
2025-11-28, 15:55
  #35939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Hanna har inte delat en enda gång att hon skulle ha IF. Ni kan tycka att hennes beslut är ogenomtänkta, dåliga, fel eller vad ni vill men att sätta en diagnos är fortfarande OT.

Nej. Hennes innehåll får personer att tro hon har IF. Därför diskuteras det i detta diskussionsforum. Om du tycker det är OT så kan du anmäla för det regelbrottet. Den typ av inlägg du skriver anmäls och TAS BORT pga regelbrott mot OT. Så att fortsätta skriva dem är ju bara fortsatt medvetet regelbrott….
__________________
Senast redigerad av Backflashlash 2025-11-28 kl. 16:45.
Citera
2025-11-28, 17:15
  #35940
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Du förstår inte vad som är OT och inte. Du får diskutera i forumet i RÄTT tråd. Finns en tråd om denna tråd som du kan skriva i hur mycket du vill.

I denna tråd skrivs om ALLT Hanna delar och vad man tycker om det. Ingenting om det hon delar på Instagram eller vad man tycker om det, hur Hanna framställer sig osv, är OT.

Vad man tycker om det som skrivs i denna tråd, moral osv, det är OT
Letat å letat…hittar inte var hon går ut med att hon har IF, var finns det?
Finns ju några enstaka som skriver att hon HAR det så då borde hon ju ha delat det någonstans tänker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in