2025-11-27, 09:56
  #35893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Är det någon som uppfattat varför hon sökt Vc igen? Något nytt tillstånd som är akut eller någon av de gamla som inte är färdigtjatade ännu?

Nej som vanligt har vi absolut ingen aning vad H pratar om
Citera
2025-11-27, 10:04
  #35894
Medlem
"Duktig tjej som pratat med vårdcentralen och inte gjort bort sig"
På riktigt? Hur gammal är hon? Eller brukar hon spåra ur när hon pratar med dem men för en gångs skull gjorde hon det inte?
Eller vad menar hon......

Man blir mörkrädd när man tänker på att det är en vuxen kvinna som dessutom är mamma och ska vara en förebild.

Jag undrar också vad vc tänker om henne 🤣
Citera
2025-11-27, 10:43
  #35895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
"Duktig tjej som pratat med vårdcentralen och inte gjort bort sig"
På riktigt? Hur gammal är hon? Eller brukar hon spåra ur när hon pratar med dem men för en gångs skull gjorde hon det inte?
Eller vad menar hon......

Man blir mörkrädd när man tänker på att det är en vuxen kvinna som dessutom är mamma och ska vara en förebild.

Jag undrar också vad vc tänker om henne 🤣
Man kan ju inte låta bli att leka med tanken att någon på VC följer henne på IG. 😝
Citera
2025-11-27, 12:19
  #35896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan88
Förskolan jag jobbar på har samtalen ca 2-3 månader efter start, så det är nog olika. Vet andra förskolor i samma kommun som har samtalet i direkt anslutning till inskolningen, då syftet är att utvärdera hur man tycker inskolningen har varit, hur det känns. Syftet med vårt samtal efter några månader är att prata om den första tiden i förskolan, inskolningen följer vi upp löpande men inte i ett planerat samtal.
Jag har tidigare sagt att du inte behöver citera mig, det undanbedes tack! Okej att det är så på din förskola, men det var inte det jag frågade.

Hon skrev själv att det var sent pga att de varit sjuka så ofta.
Citera
2025-11-27, 13:01
  #35897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Är ju snarare en pik eller hån (kalla det vad du vill) till vad som skrivs ang det här i tråden. Förstod jag direkt. Säkert du också 😊
Nej så förstod jag det inte.
Jag tror på allvar att hon menar det. Faktiskt.
Citera
2025-11-27, 13:25
  #35898
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Nej så förstod jag det inte.
Jag tror på allvar att hon menar det. Faktiskt.
Inte jag heller. Jag tror också att hon känner så fullt ut med tanke på hur svårt det verkar vara för henne.
__________________
Senast redigerad av Knappast....... 2025-11-27 kl. 13:40.
Citera
2025-11-27, 14:38
  #35899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan88
Varför blir det ens en diskussion då och varför ska det hånas om hon redan talat om det?
Vet inte om man i ett fritt diskussionsforum där alla får delta kan säga ifrån att bli citerad?
För att hon la ut en story och skrev till det flera timmar senare! Du får tolka det som hån om du vill.
Citera
2025-11-27, 14:38
  #35900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan88
Jag har aldrig sagt att jag försvarar det, jag sa däremot att jag inte tycker hon är en bra influenser. Jag tycker det blir löjligt när man tar saker som är helt normala (ex ett samtal på förskolan eller hur man använder sin Hello fresh) och skapar drama som inte finns. Det är väl ett diskussionsforum för oss alla som handlar om H:s influerande?


Nu gör hon ju betydligt mer än så.
Citera
2025-11-27, 16:01
  #35901
Medlem
Tolkar det inte ironiskt jag heller. Vad menar människan, hon är ju verkligen så märklig. Är ju ingen jobbintervju man ska göra det är ju bara att berätta om sina problem för sköterskan som ringer? Om man inte hittar på då givetvis så förstår jag att det är svettigare... 🙄
Citera
2025-11-27, 16:05
  #35902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Tolkar det inte ironiskt jag heller. Vad menar människan, hon är ju verkligen så märklig. Är ju ingen jobbintervju man ska göra det är ju bara att berätta om sina problem för sköterskan som ringer? Om man inte hittar på då givetvis så förstår jag att det är svettigare... 🙄

Precis detta. Berätta dina problem -sköterskan ställer följdfrågor -du svarar. Förstår verkligen inte hennes behov av att hitta på scenarion vad hon ska svara på olika saker. Säg som det är bara?
Citera
2025-11-27, 16:08
  #35903
Medlem
FruKrokodils avatar
Alltså. Hur kan man söka vård så ofta och för så mycket att man glömmer bort för vad när de väl ringer upp? Och tycka det är humor att tala om sig själv i tredje person?
Och tro någon är intresserad av detta.
Och hur kan man anse att detta är att "jobba" medans barnet är på förskolan?

Jag har sagt det förut och står för det varje sekund- denna kvinna är svagbegåvad/har en IF på riktigt. Det förklarar ju alla hennes sociala svårigheter/brist på vänner/kognitiva underförmågor etc.
Citera
2025-11-27, 17:11
  #35904
Medlem
Ja hon verkar inte fungera på något plan.

Hon kan inte koncentrera sig och lyssna vilket är ett problem.

Hon kan inte kontrollera sitt humör utan får raseriutbrott som hon sen ångrar när hon lugnat ner sig.

Att läsa av andra människor är svårt, även sin dotter.

Hon har svårt med sociala kontakter.

Hon ljuger och hittar på egna förskönade verkligheter så det blir sanning för henne.

Det finns mycket som tyder på att något inte står rätt till. Hon borde be om hjälp och göra en utredning så hon kan fungera. Det finns hjälp att få, dock ingen quick fix utan man får jobba lite. Annars kommer det aldrig att bli bättre och hon kommer att fortsätta sitt destruktiva beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in