2025-08-13, 20:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Rimligtvis tänker de att den västerländska civilisationen ska upprätthållas genom att plocka bort feminismen från samhället och ersätta den med en samhällsmodell som främjar parbildning och barnafödande.

Hur har ni feminister tänkt att den västerländska civilisationen ska kunna upprätthållas när kvinnor bara föder 1,43 barn?

Vad vill svenska män ersätta demokratin med gissar du på?

Feminismen handlar ju inte om tvång såsom tex patriarkat och diktatur så jag tänker att feminister fortsatt kommer kämpa för att män och kvinnor ska ha friheten att skaffa så många/få barn de själva vill och orkar med.
Citera
2025-08-13, 20:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vi kanske skulle införa någon form av system. T ex att kvinnor får rösträtt först när de fött minst 2 barn?

Hur tänker du dig att män som inte vill ha barn eller bara ett ska straffas?
Citera
2025-08-13, 20:22
Medlem
Citat:
Vi kanske skulle införa någon form av system. T ex att kvinnor får rösträtt först när de fött minst 2 barn?

Så du vill inskränka rösträtten för tex hett barnlängtande infertila kvinnor? Mycket dum idé.

Det bästa är vad jag redan har skrivit: att fråga vad män och kvinnor vill ha för att kunna tänka sig att skaffa flera barn.

Jag har några viktiga punkter.

1. Att ena föräldern ska få jobba bara 75% tom det år yngsta barnet fyller 12 år. Detta för att familjen ska hinna med livspusslet och ha mer tid för sina barn. Då skulle folk orka och våga skaffa fler än 1-3 barn.

2. Om skolan inte fungerar för barn, så behöver det finnas gott om kreativa lösningar. Barn har rätt till utbildning, men om skolan inte fungerar så är det bättre med läroplikt än med skolplikt. Om detta skulle funka, så skulle föräldrar som upplever problematisk skolgång för sina barn, ändå känna tillräckligt med hopp och tillit till systemet. Vilket är främjande för dem att våga skaffa fler än 1-3 barn.

3. Minska alla krav på föräldrar. Många föräldrar går in i intensivt föräldraskap, rejält triggade av alla sociala krav föräldrar har på sig, vilket är uttröttande. Och då orkar de inte med fler än 1-3 barn. Det måste få vara ok att vara "good enough" som förälder. Då orkar föräldrar skaffa fler barn än 1-3.

4. Ta klimathotet på allvar. Politikers ansvar. Så att folk ens vågar skaffa barn.

5. Ordna upp i kriminalitet-träsket. Politikernas ansvar. Så att folk ens vågar skaffa barn.

6. Ekonomi. Se till att familjer har råd att leva på en heltidslön + en 75% lön. Råd att leva bra liv. Så kommer de känna mer tillförlit att skaffa fler barn än 1-3.

7. Bättre mödravård och eftervård. Kvinnor ska inte behöva bli irrevesibelt skadade av graviditet och förlossning. Jobba förebyggande för att motverka det. Blir de skadade ska de få all den hjälp de behöver. Fixa underlivet. Fixa magmusklerna etc.

Och även vara generösa med atg bevilja planerat kejsarsnitt.

Gör Ban detta kommer fler kvinnir våga föda barn/våga föda fler barn.

8. Minska stigmatisering och skitsnack kring kvinnor som får barn med fler än en man. Detta skulle definitivt öka barnafödandet.

9. Män får steppa upp och bidra mer i hushållsarbetet och barnens omsorg. Då kommer kvinnan känna sig piggare och därmed mer sugen på fler knoddar.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-08-13 kl. 20:37.
Citera
2025-08-13, 20:25
Medlem
Citat:
Du vet ingenting om hur många barn jag har. Hur vore det om du kunde hålla dig till sakfrågan?

Jag provar igen då eftersom du ständigt duckar frågan och försöker flytta fokus. Hur har du tänkt att den västerländska civilisationen ska kunna upprätthållas när kvinnor bara föder 1,43 barn?

Du ligger ju bara med prostituerade. Och jag är tätt säker på att de inte skaffat barn med dig.

Det är inte säkert att den skulle upprätthållas om kvinnor och män fick fler barn än så. Är mitt svar, vilket jag redan har givit dig.
Citera
2025-08-13, 20:34
Medlem
Citat:
Då får väl kvinnor se till att ta det ansvaret då. Kvinnor har lyckats göra det under hela mänsklighetens existens. Så varför skulle inte dagens kvinnor kunna göra det? Är de efterblivna?

1960 föddes 2,2 barn per kvinna i Sverige. Varför skulle inte det gå nu 2025?

Och, återigen:

1. Du vet ingenting om hur många barn jag har.

2. Jag "vill" ingenting. Jag ställer frågor till er feminister. Är du över 18 år gammal måste du kunna diskutera sakfrågor utan att blanda in motdebattörens person i det hela. Men det klarar du tydligen inte av.

Min fråga är relevant. För har du inga barn själv, men anser att andra ska föda en massa barn. Så är du en hycklare av rang. Det fattar du väl ändå? Alla som kan och är friska, bör ju I så fall dra sitt strå till stacken, även du. Och vill du inte ha barn, så kan du iaf bidra med din sperma, till insemination i kvinnor som vill ha barn.
Citera
2025-08-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du vill inskränka rösträtten för tex hett barnlängtande infertila kvinnor? Mycket dum idé.

Dumt därför att....?

Skulle det göra så att barnafödandet går upp till tillräckliga nivåer och på sikt gör så att den västerländska civilisationen kan upprätthållas så vore det kanske värt det?

Citat:
Det bästa är vad jag redan har skrivit: att fråga vad män och kvinnor vill ha för att kunna tänka sig att skaffa flera barn.

Jag har några viktiga punkter.

1. Att ena föräldern ska få jobba bara 75% tom det år yngsta barnet fyller 12 år. Detta för att familjen ska hinna med livspusslet och ha mer tid för sina barn. Då skulle folk orka och våga skaffa fler än 1-3 barn.

2. Om skolan inte fungerar för barn, så behöver det finnas gott om kreativa lösningar. Barn har rätt till utbildning, men om skolan inte fungerar så är det bättre med läroplikt än med skolplikt. Om detta skulle funka, så skulle föräldrar som upplever problematisk skolgång för sina barn, ändå känna tillräckligt med hopp ich tillit till systemet. Vilket är främjande för dem att våga skaffa fler än 1-3 barn.

3. Minska alla krav på föräldrar. Många föräldrar går in i intensivt föräldraskap, rejält triggade av alla sociala krav föräldrar har på sig, vilket är uttröttande. Och då orkar de inte med fler än 1-3 barn. Det måste få vara ok att vara "good enough" som förälder. Då orkar föräldrar skaffa fler barn än 1-3.

4. Ta klimathotet på allvar. Politikers ansvar. Så att folk ens vågar skaffa barn.

5. Ordna upp i kriminalitet-träsket. Politikernas ansvar. Så att folk ens vågar skaffa barn.

6. Ekonomi. Se till att familjer har råd att leva på en heltidslön + en 75% lön. Rpd att leva bra liv. Så kommer de kända mer tillförlit att skaffa fler barn än 1-3.

7. Bättre mödravård och eftervård. Kvinnor ska inte behöva bli irrevesibelt skadade av graviditet och förlossning. Jobba förebyggande för att motverka det. Blir de skadade ska de få all den hjälp de behöver. Fixa undrrlivet. Fixa magmusklerna etc.

Och även vara generösa med atg bevilja planerat kejsarsnitt.

Gör Ban detta kommer fler kvinnir våga föda barn/våga föda fler barn.

8. Minska stigmatisering och skitsnack kring kvinnor som får barn med fler än en man. Detta skulle definitivt öka barnafödandet.

9. Män får steppa upp och bidra mer i hushållsarbetet och barnens omsorg. Då kommer kvinnan kännansig piggare och därmed mer sugen på fler knoddar.

Det gamla vanliga alltså. Män ska ändra på sig, men absolut inte kvinnor. Kvinnor gör aldrig fel och ska aldrig behöva göra något annorlunda.

Jag tvivlar starkt på att dina punkter räcker. Allt det du föreslår är helt meningslöst så länge samhället inte reglerar kvinnans hypergama natur. Och även då kommer det göra försumbar skillnad. Jag tror nog utrotning av feminismen och att kvinnor slutar vara så narcissistiska hade varit en mycket effektivare lösning. Just feminismen är ju det som möjliggör deras narcissism så det är främst där problemet ligger.

Så nej, du får nog försöka komma på något bättre är jag rädd.
Citera
2025-08-13, 20:47
Medlem
Jenny9s avatar
Sen det här eviga snacket om att araberna/muslimerna/klanfamiljerna "kommer ta över".

Förstår som sagt inte varför antifeministerna är så oroliga över detta. Ett patriarkalt samhälle där kvinnor är andrahandsmedborgare, kontrollerade och var mans egendom måste ju vara antifeministernas drömsamhälle. Allt svenska män behöver göra är att konvertera till islam, låta skägget växa sen är biffen fixad.
Citera
2025-08-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad anser du är anledningen att det föds färre barn?

Jag skulle sätta mina pengar på att feminismen är en stor anledning.
Citera
2025-08-13, 20:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Hur är feminismen orsaken till att folk skaffar färre barn enligt dig?
Citera
2025-08-13, 20:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Kan du utveckla det?
Citera
2025-08-13, 20:54
Medlem
Citat:
Dumt därför att....?

Skulle det göra så att barnafödandet går upp till tillräckliga nivåer och på sikt gör så att den västerländska civilisationen kan upprätthållas så vore det kanske värt det?

Det gamla vanliga alltså. Män ska ändra på sig, men absolut inte kvinnor. Kvinnor gör aldrig fel och ska aldrig behöva göra något annorlunda.

Jag tvivlar starkt på att dina punkter räcker. Allt det du föreslår är helt meningslöst så länge samhället inte reglerar kvinnans hypergama natur. Och även då kommer det göra försumbar skillnad. Jag tror nog utrotning av feminismen och att kvinnor slutar vara så narcissistiska hade varit en mycket effektivare lösning. Just feminismen är ju det som möjliggör deras narcissism så det är främst där problemet ligger.

Så nej, du får nog försöka komma på något bättre är jag rädd.

Vad menar du ens med "kvinnors narcissism "?

Du är ju helt ute och cyklar. Barnafödandet går ner världen över. I Afrika föddes förr 6.5 barn/kvinna. Det är numera nere på 4.7 barn/kvinna. Likadant ser det ut överallt. I icke feministiska länder och I länder där kvinnor är beroende av män för sin överlevnad.

Du får således inte bort minskat barnafödande genom att inskränka kvinnors mänskliga rättigheter, få bukt med deras "hypergami" och strypa feminismen. Det kommer ändå inte bli fler barn gjorda.
Citera
2025-08-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sen det här eviga snacket om att araberna/muslimerna/klanfamiljerna "kommer ta över".

Förstår som sagt inte varför antifeministerna är så oroliga över detta. Ett patriarkalt samhälle där kvinnor är andrahandsmedborgare, kontrollerade och var mans egendom måste ju vara antifeministernas drömsamhälle. Allt svenska män behöver göra är att konvertera till islam, låta skägget växa sen är biffen fixad.

Exakt!

Antifeministerna är förmodligen etniskt svenska. Så de är ju själva beviset för att det inte hjälper pm det föds en massa fler etniska svenskar. Då etniska svenskar ändå tar över MENA tänket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in