2025-08-13, 21:03
Medlem
Brevbäraren kommer numera bara varannan dag, därav minskat barnafödande
Citera
2025-08-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du ligger ju bara med prostituerade. Och jag är tätt säker på att de inte skaffat barn med dig.

Jaså? Prostituerade blev ju gravida hela tiden brukade du tjata om i aborttråden

Som sagt. Du vet ingenting om hur många barn jag har och det är dessutom helt irrelevant. Försök hålla dig till sakfrågan.

Citat:
Det är inte säkert att den skulle upprätthållas om kvinnor och män fick fler barn än så. Är mitt svar, vilket jag redan har givit dig.

Men det ÄR säkert att den INTE skulle upprätthållas om kvinnor INTE föder fler barn än så.

Och ditt svar var inte mycket att hänga i julgranen, för övrigt.

Btw. På tal om aborttråden och feministisk inkonsekvens. Är det inte lite kul hur det i t ex abortfrågan minsann ska vara 100% kvinnors egna val för det är DERAS kropp och det är DE som föder barnet osv och männen ska ha ingenting att säga till om alls. Medan det nu i denna fråga, när DET passar det feministiska narrativet, hela tiden är "kvinnor och män" som får barn. Det är "kvinnor och män" som får 1-3 barn. Det är "kvinnor och män" som inte skaffar barn. Osv.

Humor.
Citera
2025-08-13, 21:07
Medlem
Citat:
Exakt!

Antifeministerna är förmodligen etniskt svenska. Så de är ju själva beviset för att det inte hjälper pm det föds en massa fler etniska svenskar. Då etniska svenskar ändå tar över MENA tänket.

Vad är det som är "MENA-tänk"? Att konstatera att 1,43 barn per kvinna inte är tillräckligt för att kunna upprätthålla en civilisation på sikt?
Citera
2025-08-13, 21:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Exakt!

Antifeministerna är förmodligen etniskt svenska. Så de är ju själva beviset för att det inte hjälper pm det föds en massa fler etniska svenskar. Då etniska svenskar ändå tar över MENA tänket.

Yep och för kvinnor kommer det vara skitsamma, same ol' story. Svenska antifeminister kommer vara för araberna som Trump är för Putin, rövslickare.
Citera
2025-08-13, 21:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du är ju helt ute och cyklar. Barnafödandet går ner världen över. I Afrika föddes förr 6.5 barn/kvinna. Det är numera nere på 4.7 barn/kvinna. Likadant ser det ut överallt. I icke feministiska länder och I länder där kvinnor är beroende av män för sin överlevnad.

Du får således inte bort minskat barnafödande genom att inskränka kvinnors mänskliga rättigheter, få bukt med deras "hypergami" och strypa feminismen. Det kommer ändå inte bli fler barn gjorda.

En del att det blivit så är föräldrars osjälviskhet i fattiga länder, och att de börjat se varje barn som en individ. Skulle nog påstå att barns rättigheter är en av de allra starkaste drivkrafterna till färre barn.

Så är det ju även i Sverige, förr föddes kanske fem-sju barn i en familj, men man kände knappt sina barn, de utsattes för dagliga faror (barn förr hade ett extremt antal dödliga olyckor, många på grund av att de lämnades ensamma), man använde aga för att de var för många för att talas till sans, man skyddade inte sina barn från andra vuxna.

Har man en gång fått upp ögonen för barns rättigheter är det svårt att sluta dem.

Jag är hyfsat gammal, och när jag var liten var det inte någon som var egentligen brydd om vad vi kände. Fick inte mycket uppmärksamhet. Vi hade en i släkten som satte sina barn i fokus och den familjen ansågs helt kokobello. Men då behandlades vi ändå mycket bättre än min mor och far. De fick inte ens vara människor innan de blev 16-17. Min mormor användes enbart som arbetskraft som barn.

Jag vill verkligen inte att svenskar ska ha somaliska barnvagnståg. Mamman går först med en barnvagn, sedan följer en rad barn, födda med ett års mellanrum, och mamman kollar inte ens att alla är med, skulle inte märka om en föll ut i gatan och blev överkörd.

Ska man ha tid och råd med massa barn, måste man misshandla dem. Det bara är så. De som är mot feminism, har en känsla att de är under 20 och att de fick 100 % uppmärksamhet från sin mamma, och inte har en aning om att det kan vara annorlunda.
Citera
2025-08-13, 21:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad är det som är "MENA-tänk"? Att konstatera att 1,43 barn per kvinna inte är tillräckligt för att kunna upprätthålla en civilisation på sikt?

MENA-tänk: "Kvinnor borde inte få rösta förrän de fött två barn"
Citera
2025-08-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Yep och för kvinnor kommer det vara skitsamma, same ol' story. Svenska antifeminister kommer vara för araberna som Trump är för Putin, rövslickare.

Japp. Ingen skillnad på Saudi idag och Sverige 1965. Same shit, different name.
Citera
2025-08-13, 21:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Japp. Ingen skillnad på Saudi idag och Sverige 1965. Same shit, different name.

Åh ja, som du längtar efter svunna tider.
Citera
2025-08-13, 21:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliffanger
Brevbäraren kommer numera bara varannan dag, därav minskat barnafödande

👍😃

Bästa hittills
Citera
2025-08-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Så är det.

Antifeministerna avskyr MENA och är arga på kvinnor för att kvinnor "röstat hit MENA". Samtidigt som antifeministerna vill ha det på samma sätt som talibaner. Antifeministerna är grymt förvirrade.
Citera
2025-08-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
En del att det blivit så är föräldrars osjälviskhet i fattiga länder, och att de börjat se varje barn som en individ. Skulle nog påstå att barns rättigheter är en av de allra starkaste drivkrafterna till färre barn.

Så är det ju även i Sverige, förr föddes kanske fem-sju barn i en familj, men man kände knappt sina barn, de utsattes för dagliga faror (barn förr hade ett extremt antal dödliga olyckor, många på grund av att de lämnades ensamma), man använde aga för att de var för många för att talas till sans, man skyddade inte sina barn från andra vuxna.

Har man en gång fått upp ögonen för barns rättigheter är det svårt att sluta dem.

Jag är hyfsat gammal, och när jag var liten var det inte någon som var egentligen brydd om vad vi kände. Fick inte mycket uppmärksamhet. Vi hade en i släkten som satte sina barn i fokus och den familjen ansågs helt kokobello. Men då behandlades vi ändå mycket bättre än min mor och far. De fick inte ens vara människor innan de blev 16-17. Min mormor användes enbart som arbetskraft som barn.

Jag vill verkligen inte att svenskar ska ha somaliska barnvagnståg. Mamman går först med en barnvagn, sedan följer en rad barn, födda med ett års mellanrum, och mamman kollar inte ens att alla är med, skulle inte märka om en föll ut i gatan och blev överkörd.

Ska man ha tid och råd med massa barn, måste man misshandla dem. Det bara är så. De som är mot feminism, har en känsla att de är under 20 och att de fick 100 % uppmärksamhet från sin mamma, och inte har en aning om att det kan vara annorlunda.

Återigen ett mycket klokt inlägg från dig zombie-nation!

Jag känner en kvinna som har åtta barn. Hon är en av få kvinnor som klarar det med bravur. Hon svämmar över av kärlek till dem alla och haf hökblick. Hennes man, mamma och syskon finns också där runt barnen. Men som sagt: Hon är unik. På många fler sätt än detta.

Flertalet människor har dock bara möjlighet att ge barn det barn behöver, om de har 1-3 barn. Att få barn är ju ett stort och egentligen livslångt ansvar. För även om ens barn får ta alltmer eget ansvar över sig själv, sin försörjning osv från 18 års ålder, så kommer man ändå alltid finnas där som förälder. När det behövs.

Och med tanke på att barns mänskliga rättigheter ingår i vår lag och att det är snäva ramar att hålla sig inom som förälder för att ge barnen allt de behöver och som samhället kräver att de ska ha, med all rätt, barn har rätt till allt det!. Så mäktar man inte med fler än 1-3 barn. Så är det.

Man vill ju ge sina barn all kärlek, god omsorg etc. Som de ska ha. Så är det.

Därtill behöver man jobba och göra ett bra jobb, så man får en löneförhöjning som matchar varje års ökade kostnader...

Ekvationen går endast ihop om man har 1-3 barn. Då kan man leverera bra både som förälder och som arbetstagare.

Och nej. Det skulle inte gå lättare att skaffa fler barn om kvinnan var hemmafru. Då skulle ekonomin skita sig totalt. Och det skulle bli ekonomisk misär för alla ens barn....
Citera
2025-08-13, 21:49
Medlem
Citat:
Så är det.

Antifeministerna avskyr MENA och är arga på kvinnor för att kvinnor "röstat hit MENA". Samtidigt som antifeministerna vill ha det på samma sätt som talibaner. Antifeministerna är grymt förvirrade.

Du menar att svenskar i Sverige t ex 1960 hade det på samma sätt som talibaner?

Vem är det som är grymt förvirrad egentligen?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in