2025-08-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om deras utseende inte tilltalar män. Och de är normalviktigq och gör allt de kan för att atthera män, men inte lyckas. Så blir det ju plastikkirurgi. Eller insemination.

Detta problem existerar inte i någon nämnvärd omfattning. Du gör dig bara löjlig.
Citera
2025-08-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fertilitet är inte ett binärt begrepp. Fertiliteten dalar rejält efter 35.

Och så kom då den obligatoriska anekdoten Alltid med kirurgisk precision exakt anpassad efter ditt argument och den poäng du försöker göra.

Du är verkligen en parodi på dig själv vid det här laget.

Jo, det sena barnafödandet är självklart en del av problemet.

Problemet är att kvinnor vägrar föda barn i den utsträckning som krävs för att upprätthålla den västerländska civilisationen.

Jag pratar inte om vad jag vill utan jag frågar er feminister hur ni har tänkt att den västerländska civilisationen ska kunna upprätthållas när kvinnor inte föder tillräckligt många barn.

Du. Det är så att flertalet, både män och kvinnor tycker att det räcker med 1-3 barn.

Eftersom du och fler andra svenskar alltmer tar över MENA- åsikter, så spelar det ju ingen roll hur många etniskt svenska barn som föds. De kan ju, liksom ni, indoktrineras i ert MENA-tänk. Och då dör ändå västerländsk civilisationen ut.

Så. Folk bör föda det antal barn de vill ha och som de känner att de kan ge kärlek, god uppfostran, god omsorg om.

Får folk fler barn än de mäktar med, så är faktiskt det också ett jädra problem för den västerländska civilisationen.
Citera
2025-08-13, 19:17
Medlem
Citat:
Detta problem existerar inte i någon nämnvärd omfattning. Du gör dig bara löjlig.

Tja, du och andra påstår ju att kvinnor som är över 25 är förbrukade. Och ni verkar ju anse att detta är något flertalet män anser. Så jo. Då existerar väl det problemet i mycket stor omfattning. Efter 25 vill ingen ligga med kvinnorna förutom simpar, som ni skriver.

Och då är det klart att det inte blir många barn gjorda.
Citera
2025-08-13, 19:25
Medlem
Citat:
Du. Det är så att flertalet, både män och kvinnor tycker att det räcker med 1-3 barn.

Eftersom du och fler andra svenskar alltmer tar över MENA- åsikter, så spelar det ju ingen roll hur många etniskt svenska barn som föds. De kan ju, liksom ni, indoktrineras i ert MENA-tänk. Och då dör ändå västerländsk civilisationen ut.

Så. Folk bör föda det antal barn de vill ha och som de känner att de kan ge kärlek, god uppfostran, god omsorg om.

Får folk fler barn än de mäktar med, så är faktiskt det också ett jädra problem för den västerländska civilisationen.

"Det räcker med 1-3". Nej, det gör det ju bevisligen inte. Kvinnor föder idag 1,43 barn i snitt. För att en befolkning ska kunna upprätthållas behöver det ligga på 2,1.

Så hur ska den västerländska civilisationen upprätthållas då har du tänkt när kvinnor inte vill föda mer än 1,43 barn?
Citera
2025-08-13, 19:26
Medlem
Citat:
Tja, du och andra påstår ju att kvinnor som är över 25 är förbrukade. Och ni verkar ju anse att detta är något flertalet män anser. Så jo. Då existerar väl det problemet i mycket stor omfattning. Efter 25 vill ingen ligga med kvinnorna förutom simpar, som ni skriver.

Då får de skaffa barn tidigare då. Kvinnor är som bäst lämpade att föda barn mellan ca 18-25.
Citera
2025-08-13, 19:28
Medlem
Citat:
"Det räcker med 1-3". Nej, det gör det ju bevisligen inte. Kvinnor föder idag 1,43 barn i snitt. För att en befolkning ska kunna upprätthållas behöver det ligga på 2,1.

Så hur ska den västerländska civilisationen upprätthållas då har du tänkt när kvinnor inte vill föda mer än 1,43 barn?

Hur har du det med läsförståelsen? Jag skrev att mannen och kvinnan som är ett par anser att det räcker för dem att skaffa 1-3 barn.

Du har inte ens barn. Du är man ich skulle kunna skaffa barn med någon 30+ kvinna. Varför gör du inte det?
Citera
2025-08-13, 19:30
Medlem
Citat:

Vi kanske skulle införa någon form av system. T ex att kvinnor får rösträtt först när de fött minst 2 barn?
Citera
2025-08-13, 19:35
Medlem
Citat:
Hur har du det med läsförståelsen? Jag skrev att mannen och kvinnan som är ett par anser att det räcker för dem att skaffa 1-3 barn.

Du har inte ens barn. Du är man ich skulle kunna skaffa barn med någon 30+ kvinna. Varför gör du inte det?

Du vet ingenting om hur många barn jag har. Hur vore det om du kunde hålla dig till sakfrågan?

Jag provar igen då eftersom du ständigt duckar frågan och försöker flytta fokus. Hur har du tänkt att den västerländska civilisationen ska kunna upprätthållas när kvinnor bara föder 1,43 barn?
Citera
2025-08-13, 19:40
Medlem
[quote=ekbo251|92683145]

Citat:
Nej, det var ingen åsikt.
Det var en konsekvens av teknologiska framsteg. Kvinnor behövs de facto inte.

Du klarar inte av att hantera fakta och konsekvenser av fakta.

Vilket ju är fullständig idioti.
Och dessutom motsägs direkt av att det kön som de facto! är lättast att göra sig av med och ersättas via genmanipulation m.m....och som kanske också för övrigt moder natur just långsamt håller på att göra sig av med eftersom den manliga Y-kromosomen är på rejäl dekis..är det manliga könet.

Är vansinnigt mycket svårare ersätta X kromosomer, äggceller och livmödrar än vad det är att ersätta sädesceller, Y kromosomer och manliga ejakulationer.

Citat:
Det skulle också gå med de teknologiska framstegen.
(Notera att jag som kan hantera fakta och logiska konsekvenser av det, har inga som helst problem att tom skriva det. Men med din starka irrationella känslostyrning och din förmåga till extrem vantolkning vore det omöjligt).

Dock handlade diskussionen mycket om att kvinnor måste föda barn. Saker skrivs i ett kontext vilket jag klarar av. Och det jag lyfte fram var att kvinnorna inte behöver föda barn, med de angivna små framstegen. (Dvs kvinnor behövs inte). Hela diskussionen om att tvinga kvinnor blir helt obsolet.

Det måste födas barn men alla mest så behöver barn tas om hand i 18 år. Hur hade du tänkt dig att en värld med bara män hade klarat den biten?

Citat:
Detta är helt retarded. Det är ingen roll. Det sitter i generna.

Och kvinnorna säkerställer att de generna finns kvar genom att föredra män som är våldsbenägna.
Det är enkelt observerbart i verkligheten.
Sådana som är rationella som jag framstår som oattraktiva jämfört med "snyggingar" som Juha Valjakkala. https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...w=730&34f30f9e

Könsroller är både socialt konstruerade...påhittade saker OCH biologi, som ex att män är det enda könet som kan ejakulera spermier. Att vara den som gör de hårda fysiskt betungade arbetena har länge dock varit just inkorporerat i den manliga könsrollen, något som idag till stor del försvunnit,vilekt är en av flera skäl till att man pratar om en manlighet i kris.
Kvinnor föredrar inte män som är våldsbenägna.

Citat:
Men annars är det du skrev riktigt. Det behövs inte så mycket kriminella män längre. Det är mer civ ing som behövs. Och det är förlästa oattraktiva mespottor i kvinnors ögon.

Nu handlar inte tråden om vad jag "tycker".

Du ser själv. Hela din värld är kliniskt ren från fakta och logik. Det är bara en sörja av tyckande och åsikter.

Inte alls. Det är något din hjärna hittat på. Det fanns exakt 0 negativa uttryck om kvinnor i det jag skrev.
Det jag skrev hade en saklig kvinna också kunnat skriva.
(Kan du ta in den informationen).

Problemet med det är att det blir osakligt och mest bara retarded.

Vad du berättar är att du fyller tråden med är hämndinlägg för inbillade oförrätter.
återigen...att hävda att män är det kön som är enklast att göra sig av med för mänskligheten är inte osakligt utan fakta.
Citera
2025-08-13, 19:58
Medlem
Citat:
Då får de skaffa barn tidigare då. Kvinnor är som bäst lämpade att föda barn mellan ca 18-25.

Nej, mellan 20-29 är bästa åldersspannet för barnalstrande. Då är kvinnan som starkast, liksom hennes bäcken. Vilket har stor positiv inverkan på graviditet och förlossning. Och hon återhämtar sig som bäst efter graviditet och förlossning.

Varför ska kvinnor som inte känner sig redo för barn, skaffa det? Barn är ett ansvar. Tar man inte det ansvaret blir det synd om barnen. Och det är då inte säkert att de växer upp till individer som kan bidra till västerländska civilisationen. Utan kanske snarare behöver hjälp av den.

Om du vill att fler barn ska födas, får du väl skaffa en fru att få minst fura barn med. Bidra lite.
Citera
2025-08-13, 20:11
Medlem
Citat:
Nej, mellan 20-29 är bästa åldersspannet för barnalstrande. Då är kvinnan som starkast, liksom hennes bäcken. Vilket har stor positiv inverkan på graviditet och förlossning. Och hon återhämtar sig som bäst efter graviditet och förlossning.

Varför ska kvinnor som inte känner sig redo för barn, skaffa det? Barn är ett ansvar. Tar man inte det ansvaret blir det synd om barnen. Och det är då inte säkert att de växer upp till individer som kan bidra till västerländska civilisationen. Utan kanske snarare behöver hjälp av den.

Om du vill att fler barn ska födas, får du väl skaffa en fru att få minst fura barn med. Bidra lite.

Då får väl kvinnor se till att ta det ansvaret då. Kvinnor har lyckats göra det under hela mänsklighetens existens. Så varför skulle inte dagens kvinnor kunna göra det? Är de efterblivna?

1960 föddes 2,2 barn per kvinna i Sverige. Varför skulle inte det gå nu 2025?

Och, återigen:

1. Du vet ingenting om hur många barn jag har.

2. Jag "vill" ingenting. Jag ställer frågor till er feminister. Är du över 18 år gammal måste du kunna diskutera sakfrågor utan att blanda in motdebattörens person i det hela. Men det klarar du tydligen inte av.
Citera
2025-08-13, 20:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Vi kanske skulle införa någon form av system. T ex att kvinnor får rösträtt först när de fött minst 2 barn?

Vad anser du är anledningen att det föds färre barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in